Pulsesignaal

Route
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2008 20:26

Pulsesignaal

Bericht door Route »

Ik heb een Renault Scenic uit 2004 en ben bezig mijn Kenwood navigator KNA-DV3200 met scherm LZ-800W aan te sluiten.

Ik heb het pulssignaal uit de radiostekker gehaald (draad grijs (grau)). Als ik ga rijden komt op het scherm de snelheid in km/h maar dan een factor 1,6 te groot.
100 km/h op de snelheidsmeter wordt dan weergegeven op de navigator alsof ik 160 km/h zou rijden. Voor de plaatsbepaling gaat het dus helemaal verkeerd.

De factor die er tussen zit is gelijk aan een mile (1 mile = 1,6 km) maar dan verkeerd om.
Ik had dan immers 100 km/h : 1,6 = 62,5 km/h op de navigator moeten zien. Als ik de navigator op miles instel wordt de snelheid gelijk aan de autodisplay echter de meeteenheid verschilt, dus 100 km/h in de auto is dan 100 miles/h op de navigator.

Wie kan me helpen aan een oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat jij waarneemt is volkomen normaal omdat het systeem zich zelf nog moet kalibreren. In de loop van de tijd gaat zeze correctie vanzelf, het grootste deel al na enkele tientallen kilometers.
Er zijn echter apparaten waarbij de kalibratie zelf ter hand moet worden genomen. Zie manual.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Kenwood”