POI laden in DNX7200

wiwi
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2008 17:00

POI laden in DNX7200

Bericht door wiwi »

Hallo,
Kan er iemand me een klein woordje uitleg betreft het installeren van POI in het navigatiesysteem??
Het wil me maar niet lukken om deze correct in te brengen.
Heb nochtans de instructies gevolgd, maar niks van resultaat.
Als ik mij SD-kaart met de geinstallerde poi's in mijn toestel stop doet hij niks.
Had hier ook al eens gelezen dat je eerst eens het contact moet afleggen en dan terug aanzetten.
Normaal kreeg je dan een melding met de vraag of je deze wil installeren, maar ik kreeg niks.
Doe ik iets verkeerd??
POI loader maakte zelf een mapje aan op de SD-kaart, genaamd Garmin met daarin nog een mapje POI met nog eens daarin een bestandje.
Is dit correct zo???
Volgende vraag had ik ook nog, als je gewoon de kaart volgt op de gps (zonder bestemming) komen de flitspalen dan ook op het scherm?? Of enkel maar als je een bestemming ingegeven hebt??
Alvast een dikke merci voo de feedback

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
efzet
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 nov 2007 10:52

Bericht door efzet »

Toevallig heb ik dit afgelopen zondag ook gehad. De bestaande flitspalen geupdated via PoiEdit, met POI Loader overgezet op een SD card en helaas ze werden niet herkend door de DNX7200. Bestandje "Garmin/ POI/ poi.gpi" gekopiëeerd naar een andere SD card en toen werden ze wel herkend.

De flitspalen worden weergegeven (met hoorbare waarschuwingsmelding als deze aanstaat) ook als er geen bestemming is ingegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wiwi
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2008 17:00

Bericht door wiwi »

:( lukt ook niet....
Heb je heel de map garmin gekopieerd naar een andere SD-kaart of alleen het bestandje??
En heb je alleen het contact afgelegd en terug opgezet of ook de batterij eens afgeschakeld??
Bestaat er een mogelijkheid om te zien of hij wel leest van de SD-kaart??
Misschien ligt de oorzaak daar.
Iemand anders nog suggesties??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

misschien ligt het aan type/merk sd kaart?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

Ik kan niet eens de SD kaart ingang vinden:-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

rtfm

eject knopje iets langer vasthouden
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

Hi Gentry,

Haha bedankt.

Ik heb toch echt 5000x de manual gelezen maar dat heb ik dus nergens kunnen vinden.

Ik was daarnet al in de auto aan het experimenteren met een memory stick en een losse kaartlezer op de USB ingang. Dat hielp niks:-)

Trouwens zag dat ik SW 1.02 heb en dat we nu al op 2.4 zitten. Dus ik hoop en houd me vingers gekruisd dat zometeen mijn probleem met de Ipod en de geluidsinstelling van de Navi (is zacht op 1 speaker) verholpen zijn. Vooral het zachte geluid vd navi is erg vervelend. Heb dit hele forum al doorgespit en wel wat tips gevonden maar ik kan geen instelling vinden waarmee ik de navi via 2 speakers kan laten verlopen. Dit heb ik wel vd telefoon gevonden die nu echt super klinkt. Misschien zat deze instelling niet in sw1.02. Of heb ik het nog steeds niet kunnen vinden(brrrr).... Waar zit het nou precies?

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

er is zoals je weet nieuwe firmware beschikbaar voor de DNX en DDX serie, ik heb die van de DDX via USB geinstalleerd, JE MOET WEL JE TOESTEL IN STANDBY ZETTEN.
Mijn Ipod werkt nu helemaal perfect, dus ook de Podcasts en video, zelfs de afbeeldingen bij de songs worden, indien aanwezig, weergegeven.

je kunt wel degelijk het geluid over 2 speakers zetten, zit volgens mij systemmenu, of av menu, ff doorbladeren naar volgende pagina.

lukt het niet dan wil ik het eea wel voor je doen
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

Hoi Gentry,

Bedankt!

Ik ga het met de USB stick nogmaals proberen om sw2.4 erop te krijgen.

Als dat niet lukt haal ik even een SD kaart en zet dan SW 2.4 erop. Wie weet wat dat allemaal scheelt.

Mocht de Ipod nog niet werken dan installeer ik die ene update die je had geplaatst in de ander thread.
Als het dan nog niet werkt kom ik graag bij je langs om eens te kijken of jij het aan de praat krijgt.

Het volume vd navi kan ik echt niet vinden. Ik vraag me nogmaals af of dat uberhaupt wel in te stellen is met SW 1.02. Ik ga het nog een keer proberen en anders na de SW update vanavond. Als ik het dan nog niet kan vinden (ben tot mijn 3ejaar blond geweest maar al 39jaar steeds donkerder hoewel de laatste jaren wat grijzer...) kom ik hiervoor ook graag bij je langs.

Nogmaals bedankt.....ik heb hele goede hoop.

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ik weet haast zeker dat je het navi geluid ergens kunt instellen, dat is al jaren zo bij kenwood, het kan ook bij audio instellingen zitten, let goed op, bij sommige menu's kun je rechtsboven naar een volgende pagina bladeren

ik heb het bij degene die ik zaterdag ingebouwd heb ook gedaan, daar zat nog niet de nieuwe sofware op volgens mij
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

Hoi agn,

Het updaten van de DNX7200 is gelukt.

Met de sd-kaart lukte het ook al niet en ging toen verder spitten. Bleek dat ik alleen de navi firmware update versie 2.4 had gebruikt ipv de set firmware 1.09. Tja totaal onduidelijk op de KW website.

1.09 lukte gewoon met de USB stick. Vanavond check ik ook gelijk de navi firmware.

Ik heb nu in ieder geval de inregeling van het geluid van de navi opeens!! Of ik heb beter gezocht maar was er nu in 20 seconden terwijl ik de hele dag had lopen zoeken.

De KW geeft nog steeds "No communication" aan als ik de ipod inschakel. De Ipod zeg wel connected with KW. Ik gebruik overigens een ip-500

Ga na het eten nog ff verder rommelen.

Ik denk dat ik voor de Ipod maar eens langs rij Gentry....

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

zie je andere topic voor oplossing
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kan NT kaart niet laden op Nuvi 57
    door Ralph_K » 04 okt 2016 21:26 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 505
  • garmin drivesmart 70 aan zetten tijdens laden
    door valk90 » 07 jul 2016 17:02 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 459
  • tomtom go mobiel track laden in mijn routes
    door terrin » 24 okt 2016 20:28 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 1316

Terug naar “Kenwood”