Je gelooft het nooit!!!!!!!!!!!!

Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Je gelooft het nooit!!!!!!!!!!!!

Bericht door Janloco »

Echt waar!!!> Zoals jullie weten heb ik al vanaf het eerste moment dat ik de 7260 in gebruik heb, dikke problemen met het apparaat. Ik heb mijn relaas omschreven in een tweetal duur testen. Maar het bleef maar ellende en nog eens ellende. Mijn apparaat is twee maal bij CE op visite geweest, maar geen resultaat. Toen ben ik bezig geweest met een brief via mijn leverancier aan het adres van Kenwood. Het komt er in het kort op neer dat ik Kenwood de gelegenheid heb gegeven om mijn apparaat voor eind augustus in orde te hebben. Als zij hier geen gevolg aan konden geven zou ik mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen, alsmede de consumentenbond om gerechtelijke procedure te beginnen van wegen een wanprestatie. En wat denk je!!!!!!!!!!! Mijnheer Kenwood komt over de brug met een nieuw apparaat. Die zit er inmiddels een paar dagen in ennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ik moet zeggen. Ik ben nog geen van mijn oude problemen tegen gekomen.

Wat wel blijft is een trage opbouw van de kaart. Kenwood heeft toegegeven dat dit bij de 7260 hoort. De 9260 zou daar vlotter in moeten zijn.
Maar goed mijn huidige exemplaar werkt momenteel niet echt verkeerd. Wat ik wel gemerkt heb is dat ik af en toe geen file melding door krijg. Ik zie dan niet het groene, gele, rode of grijze autootje in beeld. En wat ik ook nog heb is dat mijn telefoon regelmatig niet herkent wordt door de 7260.

Kortom ben ik nu tevreden over mijn Kenwood. Nee, eigenlijk niet. Althans ik vind het te veel geld voor dit product. Ik praat dan alleen over het navi en telefoon deel. Geluid kwaliteit en mogelijkheden zijn voortreffelijk voor mij. Maar zelf zou ik geen Kenwood meer kopen en ik zou ook niet het advies aan iemand geven om een dergelijk toestel te kopen.
Zo nu weten jullie mijn laatste update weer over mijn 7260. Nu even struinen of ik iets kan vinden over de telefoon en over het ontbreken van de file's


Ik ben dus nieuwsgierig hoe mijn nieuwe apparaat zich gaat houden in de toekomst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gefeliciteerd maar wederom weer erg kort door de bocht tav je advies.
De 7260 is nog steeds niet goed, dat ondervind jij ook nu, ik verwacht dat er nog wel een update zal komen waardoor er wat problemen opgelost zullen worden.
Maar voor dat geld is er behalve de JVC niets met een afneembaar front en zoals je zelf al weet is er nog steeds geen perfect toestel.

Ik ben ieder geval nog steeds tevreden met mijn 9260, een paar kleine onhebbelijkheden maar voor mij nog steeds de beste mix tav mijn wensen en eisen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

Je mag natuurlijk mijn advies "wederom erg kort door de bocht" noemen. Maar dit toestel kan je toch niet eerlijk adviseren aan iemand anders??? Natuurlijk moet iemand zelf de keuze maken. Maar ik vind dat als iemand aan mij vraagt hoe mijn toestel bevalt, ik hem gewoon de waarheid moet vertellen. Ja ook ik heb de keus gemaakt om dit toestel te kopen vanwege zijn afneembaar front. Ook mijn leverancier brengt zijn klanten op de hoogte van de problemen met dit toestel en adviseert ook hen om geen 7260 te kopen. Althans nu nog steeds niet. Ik hoop dat er snel wel weer een update gaat komen dat het toestel weer beter maakt. Maar ook hier blijf ik bij dat het een aanfluiting is voor een bedrijf als Kenwood. Ik weet zeker dat de problemen met dit product het bedrijf onnodig klanten heeft gekost. En dat was niet nodig.

Maar nogmaals, je hebt het recht het weer kort door de bocht te noemen. Maar ik wil toch graag de mensen "mijn" eerlijke mening geven over dit toestel. En ik kan het toch echt niet een hoger rapport cijfer geven dan een 5. Ik praat dan over de prijs product verhouding. Nogmaals zeker niet over het geluidsdeel want dat is prima. Maar navigatie en telefoon, eigenlijk de dingen die niet van Kenwood zijn, daar zijn telkens de problemen mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik heb er afgelopen zaterdag nog wel 1 verkocht, heb er inderdaad ook duidelijk bij gezegd dat het toestel nog steeds niet "goed" is, maar toch wilde die persoon de Kenwood, omdat ie het mooiste beeld had, zich goed laat bedienen en een 7" scherm. Afneembaar was niet belangrijk.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat er minder verkocht worden, ik kan er nog steeds niet 100% achter staan, dan verkoop ik liever de 9260, maar die is weer duurder.

Laten we maar hopen dat Kenwood eindelijk een update zal uitbrengen die het toestel recht doet.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

Je hebt helemaal gelijk. Zo is het precies als ik bedoel. Ik vind het belangrijk dat de koper weet wat de tekortkoming zijn. Wil hij daarna toch het apparaat kopen, dan is dat natuurlijk zijn eigen keus. Maar die heeft hij dan wel overwogen kunnen maken. Als ik in de gelegenheid was om mijn systeem om te ruilen, tegen bijbetaling naar een 9260, dan had ik dat zeker gedaan. Er zitten dingen op de 9260 waar ik geen belang in stel en daarom heb ik hem destijds niet gekocht. Met de wetenschap die ik nu heb, had ik toen voor de 9260 gekozen, maar dan alleen voor een snellere navigatie.

Met je laatste zin ben ik het helemaal eens en daar wacht ik en de andere 7260 gebruikers met smart op.

@Gentry, dank voor je reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Bericht door vigatie »

Sinds dat ik een aantal weken geleden mijn 7260 terug heb van CE repair lijkt hij goed te blijven werken, ze konden niets vinden en hebben er toen preventief de nieuwste software opgezet die ik er ook al een paar keer had opgezet.

Omdat mijn systeem pas een paar maanden oud is had ik de mogelijkheid om hem tegen bijbetaling van 385 Euro om te ruilen bij de dealer. Ik heb het niet gedaan omdat de 9260 eigenlijk niets meer heeft dan de 7260, 5.1 geluid en 3d weergave bij navigatie maar wie zit er nu op 5.1 te wachten. Ook het snelheidsverschil is minimaal vind ik. Het systeem had eigenlijk zo snel moeten werken als de bediening van het navigatiegedeelte want dit gaat vlot en soepel zoals bv TOMTOM. Het enige langzame is dat de kaartopbouw soms wat lang duurt en dit is ook vreemd want ik heb dit een aantal malen op dezelfde route getest en de ene keer gaat het wel soepel en een andere keer niet?? Ik heb na diverse mailtjes naar Kenwood ook de oplossing gekregen hoe je de instellingen van bv de SEEK knop onderin je scherm kan zien, Je moet dan in de telefoonmode de TEL toets een paar seconden ingedrukt houden (dit staat niet in mijn handleiding). Kortom voorlopig ben ik best wel tevreden hoewel het geen RNS 310 is die ik eerst had want die loopt veel beter en is stukken gebruiksvriendelijker maar heeft als nadeel de diefstalgevoeligheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

@vigatie

Dank voor je terugkoppeling. Ook ik ken de gebruiken van de RNS 310. Die gebruikt een heel ander systeem dan Garmin, zoals in gebruik bij Kenwood. Ik ben gebruiker geweest van Pioneer en Tomtom. Ik ben zelf nog steeds een groot fan van Pioneer. Althans de systemen die nog aangesloten waren op de snelheidsdraad. Ik heb er zelf een gehad met een harde schijf. Een geweldig en snel systeem.
Navigeren doet de 7260 prima vind ik en zeker ook gebruik vriendelijk. De layout van de kaart vind ik persoonlijk niet mooi en een beetje kleuterschool achtig. Maar dit zie je bij veel Garmin apparaten. Persoonlijk vind ik Pioneer en Tomtom daar een stuk mooier in.
Jouw opmerking over de SEEK knop ga ik ook eens uitproberen. Ben benieuwd hoe dat werkt.

Dank je voor de tip. Weer wat geleerd over mijn toestel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Bericht door vigatie »

Wist je trouwens hoe je in het verborgen menu kunt komen; houd je vinger ongeveer 5 seconden in het midden van de 80 en je komt in een menu waar je van alles kunt instellen en bestanden kunt bewerken.
[/img]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

@vigatie

Je eerste tip heb ik geprobeerd. Geinig!! Het werkt ook nog. Leuk om te zien.
Je tweede tip ga ik asap ook proberen. Leuk hoor al die dingetjes.

Nogmaals dank voor het delen van de tips!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

@Vigatie

Ook dit werkt!!!!! Hartstikke leuk!!

THX

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Bericht door vigatie »

@Janloco

Deze voertuigplaatjes; http://www8.garmin.com/vehicles/bundles/ kan je op een SD kaartje zetten en dan met de bovengenoemde functie naar de "Vehicle" map op de 7260 Kopieeren, niet allemaal want dat is te veel, je moet een selectie maken! Zitten leuke bij :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Bericht door J.Sparrow »

Om het duidelijker te maken: als je eenmaal in dat menu bent naar Developper Info en dan naar file system en dan Actions (blauwe balk).
Het kan zijn dat deze namen niet precies kloppen maar het lijkt er veel op (ik zit nl. nu niet bij de Kenwood!).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

vigatie schreef:@Janloco

Deze voertuigplaatjes; http://www8.garmin.com/vehicles/bundles/ kan je op een SD kaartje zetten en dan met de bovengenoemde functie naar de "Vehicle" map op de 7260 Kopieeren, niet allemaal want dat is te veel, je moet een selectie maken! Zitten leuke bij :)
Dank je!! Ik ga eens kijken of er iets leuks bij zit. Meestal val ik snel terug naar de pijl als ik een ander probeer. Maar misschien zit hier wel iets bij wat me langer kan boeien.

Dank voor de tip!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Bericht door J.Sparrow »

Op deze staan wat "normalere" auto's en misschien zit de jouwe er ook wel bij:
http://www.vehiclesforgarminnuvi.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

Bedankt voor de info. Even gekeken en ja hoor daar staat mijn auto bij. Dat is wel leuk natuurlijk. Maar als ik de omschrijving lees, moet ik mijn garmin direct aan de pc hangen. Dat gaat natuurlijk niet. Heb jij het al geprobeerd?? en zoja, hoe doe je het?? Want kennelijk moet ik de auto plaatsen in de map Garmin Vehicle. En volgens mij kunnen we daar niet bij komen met onze vaste systemen.

Heb jij toevallig een werkende oplossing??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Bericht door J.Sparrow »

Ja, zoals ik hierboven al schreef als reaktie op "vigatie".
Bestand op SD zetten. Druk op snelheidsaanduidingvak op nav scherm. Houd de grote snelheidsaanduiding een paar seconden ingedrukt tot er een menu volgt. Druk op developpers info, druk op file system en selecteer de sd kaart. Zoek het bestandje en selecteer het, druk op actions -> copy en ga terug naar het drive overzicht. Selecteer het interne geheugen en zoek de map garmin/vehicles en daarin druk je op actions->paste.
Zoals ik boven ook al schreef kunnen de namen afwijken omdat ik niet in m'n auto woon en het uit mijn hoofd opschrijf.
Suc6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

Getver, heb ik weer eens niet verder gekeken dan mijn neus lang is.!!!! Ik had nog geen echte studie gemaakt van het "knopje" in de tripcomputer. Maar nu een extra prikkeling om mijn "autowerk" beter te doen.

Dank voor je uitleg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Bericht door vigatie »

Ja dit klopt precies en zo heb ik het ook gedaan, het is wat omslachtig omdat je de plaatjes 1 voor 1 moet doen maar het gaat wel.
Het is simpeler om een usb kabeltje (mini usb) achterin de 7260 te prikken en op een notebook (normale usb) aan te sluiten, op die manier kan je via Verkenner rechtstreeks meerdere bestanden overzetten. Het kabeltje kan je dan evt net als het usb kabeltje voor de muziek in het handschoenenvak of waar dan ook laten liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

Helemaal gaaf dit. Ik had deze vraag al eens gelanceerd toen ik mijn apparaat pas had. Want op de gebruiks aanwijzing is nergens een mini usb aansluiting te zien. Maar hij zit er dus wel!!! Heel mooi!!! Dan moet het misschien op die manier ook wel mogelijk zijn om bv anwb route's in het systeem te zetten. Het is nl wel mogelijk voor de losse systemen die gebruikt worden voor de motor.

Heel leuk dit. Ik hoop dat er nog veel mensen hier verblijven die dergelijke dingen tegen komen willen delen. Een heerlijk forum dus hier!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Bericht door J.Sparrow »

Vergeet dan niet even de Garmin usb drivers te downloaden op je schootkomputer!
Dat van die routes kan je overigens vergeten, werkt niet op deze Garmin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

Getver!!! Das jammer, want er zijn hele leuke route's in het land. Gemaakt door enthousiastelingen.

Dank voor de tip van de usb drivers. Had ik niet aan gedacht!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
acjansen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2010 22:46

Re: Je gelooft het nooit!!!!!!!!!!!!

Bericht door acjansen »

Geweldig topic dit, werkte perfect met het mystery menu en de autootjes!!!

Ik ga de komende dagen minimaal 5 seconde op elke plek op mijn scherm drukken.
wie weet wat je tegenkomt. Misschien kunnen de routes dan ook alsnog op de 7260
:lol:
______________________________
Honda civic elegance + dnx7260BT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Kenwood”