Installation location KNA G520

Gast

Installation location KNA G520

Bericht door Gast »

Hallo,

Dit weekend ga ik de KNA G520 installeren, de DDX 7029 en KCA BT100 zitten er al in. Heb ik in de lunch pause geinstalleerd.

Is er iemand die nog goede tips heeft over de plaats van dit bakkie? :idea:

Zelf dacht ik onder de passagiers stoel omdat Toyo hun eigen Nav computer daar ook installeerd in de Rav 4 maar dit Kenwood bakkie is zo klein. 8)

Thx,
bt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Je kunt hem ook misschien wel in het dashboardkastje monteren? Dan kun je evt ook makkelijker bij de SD sleuf.
Belangrijk is wel dat ie goed horizontaal ligt, komt de werking ten goede
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gast

Bericht door Gast »

ok bedankt,

alleen is dat glove department er zo eentje die uit klapt als je het opened. ook zit er niet echt een mooi horizontal vlak in voor montage. als ik het daar monteer ligt ie in een hoek en zoals je al schreef en ook in the manual staat moet ie horizontal gemonteerd worden...

ga het nog wel even bekijken. in iedergeval zal ik ook hier de nodige elco's en diodes plaatsen :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

glove department
Juist als je in the UK woont zou je dit soort grappen niet moeten maken :oops:
Dit heet namelijk glove compartment. Eerder genoemde uitdrukking is de afdeling handschoenen in een warenhuis :lol:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gast

Bericht door Gast »

Ook fout, dat is Dutch School English! Ding heet http://toyotaownersclub.com/forums/inde ... 4&hl=glove :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik zou een Toyota Forum nou niet willen aanmerken als een echte "van Dale" op z'n Engels.

Ook in NL kennen we verschillende uitdukkingen voor dit "device", variërend van een handschoenenvak tot een handschoenenkastje. En er zijn ongetwijfeld meer uitdrukkingen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gast

Bericht door Gast »

Well ik woon nu since 2003 in the UK en ik kan je verzekeren dat vele woorden die we in Nederland op school hebben geleerd in de engelse lessen volledig verkeert zijn. Als je ze hier gebruikt dan kijken ze je aan of je van mars komt...

Vandaag stond er op de M40 ongeveer 30cm water... Het leek wel een rivier zo hard stromde het water... De Highway Petrol had het er maar druk mee. Dat is ook de reden dat ik in een 4x4 rij, beetje regen of sneeuw en het land staat hier still. PS. die M40 is een 6 baans motorway tussen London en Birmingham dus niet een locaal B weggetje... :?

Maar goed dit is geheel off topic :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Highway Petrol
Dat is natuurlijk ook de officiële spelling van het Toyota forum neem ik aan, net zo als verkeert en stromde :cry: :roll: :wink:

Maar even serieus. Ik weet dat je het waarschijnlijk niet zo bedoelt, maar het veronderstellen dat iemands kennis niet verder reikt dat wat school-engels is in z'n algemeenheid gevaarlijk en kan, zeker in het geval van Algelsaksische (zakelijke) contacten, tot bijzonder vervelende repercussies leiden. Het domste wat je kunt doen is het onderschatten van de tegenstander, en als daar ook nog geringschattend over wordt gecommuniceerd kun je je verdere successen wel vergeten.

Nog een paar lemma's uit de Compact Oxford Dictionary die ik veelvuldig raadpleeg

department

• noun 1 a division of a large organization or building, dealing with a specific area of activity. 2 an administrative district in France and other countries. 3 (one’s department) informal an area of special expertise or responsibility. 4 informal a specified aspect or quality: he was a bit lacking in the height department.

— DERIVATIVES departmental adjective departmentalize (also departmentalise) verb departmentally adverb.

glove compartment

• noun a small recess for storage in the dashboard of a motor vehicle.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gast

moe

Bericht door Gast »

dat is dan ook de reden dat ik in 1997 nederland verlaten heb, moe van dat kikkerlandje gedachte dat een taal uit een woordenboek komt etc. ik spreek en schrijf alleen maar 5 europese talen (nl, d, gb, i & p) en heb er geen enkel probleem om me duidelijk te maken. even voor de goede orde ik heb in de volgende landen gewerkt en gewoond; nl, d, b, i, p. gb & f.

salve,
bt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Re: moe-

Bericht door Bessie »

bitonw schreef:dat is dan ook de reden dat ik in 1997 nederland verlaten heb, moe van dat kikkerlandje gedachte dat een taal uit een woordenboek komt etc. ik spreek en schrijf alleen maar 5 europese talen (nl, d, gb, i & p) en heb er geen enkel probleem om me duidelijk te maken. even voor de goede orde ik heb in de volgende landen gewerkt en gewoond; nl, d, b, i, p. gb & f.

salve,
bt
[geheel off-topic]

Wat je met deze mededeling beoogt ons nu duidelijk te maken is mij werkelijk een raadsel. Een curriculum vitae met zeven Europese landen als woon- en verblijfplaats is toch zeker geen garantie voor een absoluut perfecte talenkennis?
Ik woon en werk sedert enige jaren in Duitsland, maar heb nog nooit de behoefte gehad ons land van herkomst als kikkerlandje te betitelen.
Jouw mening lezende “moe van dat kikkerlandje gedachte dat een taal uit een woordenboek komt” deel ik zeker niet. Integendeel.
Graag wijs ik je op diverse internationale onderzoeken en resultaten waaruit juist blijkt dat “ons land” steevast maar ook stabiel uitblinkt in o.a. goede taalkennis.
Dat je de, overigens volledig correcte, aanwijzing en omschrijving van Gerritje en zelfs het citaat uit de Compact Oxford Dictionary afdoet als een mede-argument om “dat kikkerlandje” te verlaten stoot mijns inziens (jazeker! een absoluut genitief) aan een zekere grens van arrogantie.

Glovebox is een jargon, je zou zelfs kunnen stellen een slang, echter in dit geval zonder een verwijzing naar een bepaalde sociale klasse uiteraard. Je ziet het op het genoemde Toyota-forum zelf dat de heren op het forum ook niet eensluidend de term “glovebox” toepassen, namelijk enerzijds als één woord, anderzijds als losse woorden.

Overigens wekt het lukraak door elkaar schrijven van Engelse en Nederlandse woorden de schijn op, een bepaalde berichtgeving of de auteur zelf meer interessant te maken dan zij/hij is. Dat is toch, zeker met jouw vermeende talenkennis, helemaal niet nodig?

Gelet op jouw laatste groet (Latijn, maar ook gebruikt in Italië) nog het volgende:
Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

En da’s voor jou toch zeker geen probleem :?: :wink:
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

:thumbsup: Bessie, uitstekend verwoord.

Er zijn hier meer mensen met een academische opleiding cq titel (incl. mijzelf) dan U denkt Guest(!) Oppassen dus wat U zegt cq schrijft :lol:

"U"????? Ja, want zijn "niveau" is voor mij onbereikbaar :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

LvR, U met een hoofdletter in het midden van een zin wordt alleen nog gebruikt als je het over God hebt, anders dient u te allen tijde 'onderkast' geschreven te worden (tenzij aan het begin van een zin, uiteraard)

(He leuk, een taal-draadje! Ik hou daar wel van, een beetje l*llen over taal...)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ge moogt mij ook met GIJ aanspreken hoor ..... :wink: :wink:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

"U" zoals geschreven, was ook de bedoeling...................................je hebt n.l meerdere goden........ook onder ons !!??? :lol: :lol: :lol:

Het wordt/is nu wel erg oppassen geblazen om nog EEEEN "slip of the pen" (Oh Jee, daar gaan we al- Ja,"J" moet met een hoofdletter!!!(=verbastering) OF toch niet?) te mogen/kunnen maken. Maar ja, wij zijn allemaal maar gewone mensen....en MOGEN fouten maken :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Overigens, mede respondenten, was het eerst "bitonw" die ons dit fraaie proza deed toekomen. Hij is dus kennelijk met de "tail tussen zijn legs" verdwenenen ons rest niets dan Guest. Kon de kritiek niet zo goed verdragen zeker.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Waartoe het installeren van een KNA G520 al niet kan leiden, een welhaast semantische discussie. En dat zomaar op een zaterdagmiddag op ons forum :wink:
Jammer dat onze Guest daaraan niet meer wil deelnemen. Hij begon er onder te lijden, kennelijk :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

A bit disappointing, isn't it? :D

Ja, JW this forum is unique. Ja, ik weet het, maar kan het nu even niet laten :wink: :D

Hebben wij deze zaterdagmiddag niets anders te doen dan achter de pc te zitten??? Nee dus, NHS blijft onze aandacht trekken.......... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kiep up duh koed wurk Leo!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

:lol: :lol: :lol: Gerrit; ...............ik ben sprakeloos............... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

LvR schreef::lol: :lol: :lol: Gerrit; ...............ik ben sprakeloos............... :D
Over taal gesproken (en dit is ook off topic) worstel ik al jaren wat er op ons familiewapen staat namelijk:
MORS SCEPRTA LEGONIBUS ÆQUAT , weet iemand onder de talenknobbels wat dit betekend? Ik zou dit zeer op prijs stellen als iemand de betekenis hiervan weet.

Gr. R.S.Postma
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is een slordige fout in een familiewapen :oops:
Mors sceptra ligonibus aequat; d.i. De dood maakt scepters aan spaden gelijk ofwel Voor de dood zijn koningen en dagloners, hoog en laag gelijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

Jij bent ook van alle markten thuis, Gerrit.............hulde(!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gerritje schreef:Dat is een slordige fout in een familiewapen :oops:
Mors sceptra ligonibus aequat; d.i. De dood maakt scepters aan spaden gelijk ofwel Voor de dood zijn koningen en dagloners, hoog en laag gelijk.
Gerrit bedankt voor de snelle reactie jou vertaling lijkt mij zeer correct, de woorden mors(dood), sceptra(scepter) en Æquat( ik dacht aan water gezien de zwanen in het wapen) waren mij al min of meer bekend, alleen het woord ligonibus zei mij helemaal niets.
Ik vind het inderdaad een nogal vreemde uitspraak, maar ja het wapen dateerd al van rond 1500, als je geintresseerd bent in het wapen zelf, kan ik dat wel via pm aan je opsturen.
Nogmaals bedankt.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Milo
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2007 13:03

Bericht door Milo »

Ik heb mij net geregistreerd bij deze club maar na het lezen van bovenstaande replies, weet ik alweer genoeg. Wat een ontzettend flauw gebeuren. Gaan we nu iedereen eerst op zijn taalfouten bekritiseren om vervolgens geen enkel antwoord te geven op zijn vraag? Vaak tik je snel iets in een forum en ga je niet bij iedere reply het hele verhaal op taalfouten na zitten kijken.

@gerritje je oplossingen voor Mors sceptra ligonibus aequat is wel erg makkelijk gevonden via google natuurlijk. Copy en paste is een goede uitvinding geweest.

In ieder geval kunnen jij en of anderen mij nu flink uitschelden en beledigen omdat ik lid ben geworden om alleen al hierop te reageren. Succes!... taalknobbels :?

Mij zie je niet meer terug in ieder geval...! Mag jou volgende reply zijn "en dat is maar goed ook"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het is mij een volstrekt raadsel waarom je je registreert om dít te kunnen posten en gelijk te melden dat je nooit meer terug komt.
Topic starter heeft van Gentry wel degelijk een antwoord op z'n vraag gehad en geeft zelf aan:
ok bedankt,

alleen is dat glove department er zo eentje die uit klapt als je het opened. ook zit er niet echt een mooi horizontal vlak in voor montage. als ik het daar monteer ligt ie in een hoek en zoals je al schreef en ook in the manual staat moet ie horizontal gemonteerd worden...

ga het nog wel even bekijken. in iedergeval zal ik ook hier de nodige elco's en diodes plaatsen


Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Kenwood”