Het is weer / nog steeds 7260 feest

xpatje
Average Member
Average Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 apr 2008 16:16

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door xpatje »

heb juist gezien dat ik toch ni de laaste firmware had(de 4.0).Ik had nog de 3.90...heb nu de 4.0 geinstalleerd.Zal ff afwachten of de kaartproblemen die ik soms heb er nog zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door Janloco »

Zou goed mogelijk zijn. Kenwood / Garmin maken nieuwe firmware om verbeteringen aan te brengen natuurlijk, dus mogelijk ook voor dit probleem. Helaas geeft de fabrikant niet alles aan wat hij veranderd in de firmware. Dus wie weet is het hiervoor.

Veel suc6 ermee!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xpatje
Average Member
Average Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 apr 2008 16:16

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door xpatje »

heeft er iemand van jullie zo een "buffer" voor een kenwood 7... of 9.... het zou wel leuker zijn....

Ik heb het aan mijn instalateur gevraagt ma hij zegt van niet....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door Janloco »

Als je bedoelt de buffer om de spanningsval op te vangen bij het starten???? Dan is er voor mij één besteld om te proberen. Maar mijn leverancier moet even een wat grotere bestelling hebben ivm de verzendkosten. Maar hij komt eraan. Uit zijn verhaal met Pioneer blijkt dat er in Nederland bijna niemand zo'n ding gebruikt en dat het in Belgie wel heel veel ingebouwd wordt. Vreemd natuurlijk, omdat er voor mij geen logische verklaring is, waarom veel in het ene land en bijna niet in het andere land. Maar dat zijn de woorden van Pioneer.
Maar voor mij zit hij er aan te komen en dan ga ik hem proberen. Ben wel benieuwd of het iets doet. Ik heb nl wel eens dat ik eerst de route invoer en dan pas mijn motor start. Vaak komt het dan voor dat ik toch de route weer opnieuw moet ingeven omdat de route niet meer te vinden is. Vermoedelijk omdat het systeem uitschakelt tijdens het starten. Ik ken ook bijna geen auto met een dubbel din systeem, waarbij de radio gewoon blijft spelen tijdens het starten. Misschien heeft het iets te maken met de moderne elektronica, want "vroeger" bleef eigenlijk elke radio spelen tijdens het starten.

Maar ik laat horen als mijn "buffer" er tussen zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door JW »

Het onderwerp is lang geleden al eens aan de orde geweest.
Ik heb toen het verhaal Waarom een NIET onderbroken kontakt-plus? geschreven. En dat is nog altijd van toepassing, zo te lezen....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door Janloco »

@JW

Heel helder stuk. Ik had het helaas nog niet eerder gelezen. Je verhaal klopt ook helemaal, zover ik het kan bekijken. Wat me wel verbaasd is dat er ook autofabrikanten zijn die hun systeem op dezelfde manier aansluiten. Ik bedoel dan vanuit fabriekswege. Ik word nogwel eens "gestraft" om in een mercedes 250 CDI van 2010 te rijden. Daarin zit een navigatie systeem dat vanuit de fabriek is ingebouwd. Maar ook die stopt ermee tijdens het starten. Ook mijn eigen navi systeem dat door VW in de fabriek was ingebouwd, deed hetzelfde. Zo ook de nieuwe Passat met het duurste nav systeem van VW (volgens mij van Blaupunkt) doet hetzelfde. Ook de volvo V70 kent dit fenomeen.
Natuurlijk wil ik jouw stuk niet bagatteliseren, want het is heel aannemelijk. Maar als ik zo om me heen kijkt, dan lijken fabriekanten er niet een probleem van te maken als hun systemen uitvallen tijdens de startprocedure. Het lijkt er trouwens tegenwoordig steeds meer op dat op het startmoment alle electronica uitgeschakeld wordt en pas terugkomt op het moment dat de motor loopt. Let maar eens op een toerenteller van een moderne auto. Tijdens de startprocedure blijft die gewoon op nul staan om daarna het toerental aan te geven.

Maar het blijft een vreemde materie. En het kan volgens mij ook gewoon niet goed zijn als bv de radio instort door het starten.
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat de problemen met vooral de 7260 veroorzaakt worden door het instorten van de spanning tijdens het starten. Ik heb nl ook al diverse keren geprobeerd om het geheel uit te schakelen en pas de radio weer aan te zetten als de motor draait. Maar mijn problemen bleven zich voordoen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door JW »

Bij af fabriek inbouwsystemen zullen de fabrikanten hier ongetwijfeld rekening mee gehouden hebben. Dat kun je ook inwendig in het systeem doen, daar zijn legio opties voor.
Maar bij aftermarket systemen kan dat anders liggen, die worden immers niet via de CAN aangestuurd maar hebben een externe spanning.

Ik heb de inbouwhandleiding van jouw Kenwood niet paraat, staat daarin niks geschreven over de geschakelde plus?
In de handleiding van de VDO's stond dat heel expliciet vermeld: A7, Paars, +12V Ontststekingsplus; klem 15 , zonder uitschakeling bij het starten van de motor

Overigens, ik herinner me dat Becker's ook heel gevoelig waren op het punt van de accuspanning. Als die, als ik me goed herinner onder de 10V zakte bij het starten kon het systeem heel rare dingen gaan doen, ook al werd de geschakelde plus dan niet onderbroken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door Gentry »

Het niet wegvallen van de geschakelde + tijdens het starten is geen vereiste bij dergelijke systemen als de Kenwood, daar zit ook echt het probleem niet.
Er zijn legio gelijke systemen verkocht zonder deze problemen, afgezien van het USB probleem heb ik er verder nog niet van gehoord.
Uiteraard doet Kenwood er goed aan wel een goede update te leveren nog, ze hebben wat hoog te houden, op dit moment is er echter geen alternatief in die prijsklasse met die specificaties.

Het is nog steeds zo dat elk systeem wel wat heeft, de Pioneer F920 heeft geen fijne dimfunctie, de Alpine INE-S900R is niet helemaal uptodate qua kaartmateriaal etc. De Kenwood DNX5260 lijkt de beste papieren te hebben.
Maar wil je een afneembaar front dan heb je vooralsnog niet veel keuze. Pioneer komt volgens jaar, Alpine voor de zomer sowieso nog niet.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
OutOffocus
Average Member
Average Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 jul 2009 10:56

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door OutOffocus »

Janloco schreef:..
Maar voor mij zit hij er aan te komen en dan ga ik hem proberen. Ben wel benieuwd of het iets doet. Ik heb nl wel eens dat ik eerst de route invoer en dan pas mijn motor start. Vaak komt het dan voor dat ik toch de route weer opnieuw moet ingeven omdat de route niet meer te vinden is. Vermoedelijk omdat het systeem uitschakelt tijdens het starten.

Ik ken ook bijna geen auto met een dubbel din systeem, waarbij de radio gewoon blijft spelen tijdens het starten...
Ik wel; een Kia met ISG systeem. Als het ISG systeem de motor stopt blijft alles werken. Ook bij de herstart blijft de radio gewoon werken, alleen de lampen branden tijdens de herstart iets zwakker. Die heeft dus al zo'n 'buffer'systeem.

En als ik een route invoer (in een 5240BT) voordat ik de motor zelf gestart heb en daarna start, kent hij de route nog steeds, ondanks de 'stroomuitval'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door Janloco »

@outoffocus

Dank voor je reactie. Klinkt allemaal heel erg mooi. Mijn "buffer" is nog niet binnen. Heeft te maken met de hoeveelheid bestellingen en verzendkosten. Ik kan hem wel eerder krijgen, maar dan zit ik aan verzendkosten vast. Anders komt hij met een bestelling van mijn leverancier mee. Hij verwacht hem de komende week in te kunnen bouwen. Ik laat van me horen hoe het bij mij gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door Janloco »

"Buffer"(condensator) geinstalleerd en geprobeerd, maar niet het gewenste effect. Helaas ook als de condensator er tussen zit gaat het systeem uit bij het starten. Condensator loopt wel netjes rustig leeg bij het uitzetten van het contact, maar hij vangt helaas niet de "klap" op van de spanningsval tijdens het starten. Er heeft nu een condensator ingezeten, die door pioneer voor zijn systemen geleverd wordt.

Maar er wordt verder met de brains over gestormd. Misschien komt er nog een update!!!

Voor alle lezers vast hele fijne feestdagen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door vigatie »

@"Janloco"

Maar inmiddels is Kenwood Belgie met dit probleem bezig, samen met mijn dealer. Het wachten is op een oplossing vanuit Belgie. Kennelijk geloofd dus ook Kenwood in mijn inbouw station.

Al iets bekend van Kenwood?
Kenwood NL reageerd niet eens meer op mijn vragen mbt de problemen, vinden me vast een zeur en hebben me op de "zwarte lijst" gezet. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door Janloco »

@vigatie

Ook bij mij begint Kenwood nu het ongehoorde gedrag te vertonen om geen antwoord te geven op mijn email. Althans niet binnen een redelijke tijd.
Kenwood heeft, samen met mijn dealer, voor mij een oplossing gezocht, maar ik ben hiermee niet tevreden. Deze zaak loopt nog steeds. Ik geef Kenwood nog enige tijd en als er dan voor mij geen oplossing is gevonden, dan wordt het inmiddels tijd om dan maar de media op te gaan zoeken voor een programma als kassa of radar of een ander consumenten programma dat op dat moment draait. Ik ben in ieder geval al mijn klachten en oplossingen aan het verzamelen. De brief voor de advocaat ligt bij wijze van spreken al klaar. Maar ik blijf nog steeds hopen dat Kenwood een fatsoenlijk bedrijf is en er voor zorgt dat het een product levert dat aan de beschrijving voldoet dat het geeft, maar zeker een product dat stabiel en goed bruikbaar is. Daarin schiet Kenwood tot op dit moment bij mij in ieder geval, aantoonbaar te kort.

Nog even geduld dus. Maar ook voor jou en andere die hiermee problemen hebben. Blijf Kenwood op de hoogte houden van je problemen en blijf ze vragen jouw problemen op te lossen. Zij zijn nl nog steeds wettelijk verplicht via jouw leverancier een gedegen toestel te leveren. Blijf ook je leverancier op de hoogte houden van de stappen die je zet.

En dan maar afwachten of Kenwood dit probleem oplost, of dat het misschien te kennen geeft dat het ons een ondeugdelijk product heeft geleverd. Ik hoop ook dat Kenwood meeleest op deze site, zodat ze zich een beeld kunnen vormen over de ellende die er is onder een aantal van hun kopers.

Maar wie weet, hebben we wel een imitatie "derderangs aziatisch" product geleverd gekregen met het logo van Kenwood erop :?: :) .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik blijf het nog steeds onbegrijpelijk vinden dat je je pijlen richt op Kenwood.
Natuurlijk heb je gelijk dat het product niet deugt maar de enige die daarvoor verantwoordelijk is, is jouw leverancier.
Dat Kenwood jou niet te woord wil staan is wellicht niet gewenst en klantonvriendelijk maar juridisch volkomen terecht. Je bent geen klant en zij zijn geen partij in dit geschil.
Je moet gewoon boos zijn op jouw leverancier en wegens het in gebreke blijven bij het vinden van een oplossing is hier sprake van wanprestatie en dien je ontbinding van de koopovereenkomst te verlangen. Gewoon geld terug dus!

En stel je van de response van consumentenprogramma's niet al te veel voor.
Pas als er bij de automatische emailverwerking een beduidend aantal malen hits blijken te zijn betreffende een onderwerp heb je een geringe kans op antwoord. En dat zal bij een dergelijk probleem weinig voorkomen. Het is geen Playstation.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door Piet22 »

Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het probleem in de 7260 zit.
Ik ken de correspondentie tussen Jan Loco en Kenwood niet, maar het kan best zijn dat Kenwood de fout niet kan reproduceren en ook met de handen in het haar zit.

Twee verschillende exemplaren die in dezelfde auto gemonteerd dergelijke vreemde fouten geven dat suggereert m.i. toch iets mis met de auto of de inbouw. Misschien zit er wel een hoogfrequent storing op het boordnet of zo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Re: Het is weer / nog steeds 7260 feest

Bericht door J.Sparrow »

Piet22 schreef:Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het probleem in de 7260 zit.
Ik ken de correspondentie tussen Jan Loco en Kenwood niet, maar het kan best zijn dat Kenwood de fout niet kan reproduceren en ook met de handen in het haar zit.

Twee verschillende exemplaren die in dezelfde auto gemonteerd dergelijke vreemde fouten geven dat suggereert m.i. toch iets mis met de auto of de inbouw. Misschien zit er wel een hoogfrequent storing op het boordnet of zo.
Piet22 Ik zou het niet beter kunnen verwoorden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS510 nog steeds zo diefstalgevoelig?
    door martijn2308 » 10 aug 2015 21:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 744

Terug naar “Kenwood”