equalizer curve om bas te filteren, dnx 8220 bt

dukki
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:25

equalizer curve om bas te filteren, dnx 8220 bt

Bericht door dukki »

Goede dag, ben helemaal blij met mijn dnx 8220bt, heb een mtx versterker met een kicker basskist(400W rms)
heb nu de bassen uit de boxen gehaald d.m.v. de equalizer te verstellen, en andere instellingen te weizigen.
Nu is mijn vraag weet iemand de ideale equalizer curve zodat ik deze kan instellen. Wil dus dat alleen de bas vanuit achter komt, en de midden en hoge tonen uit de boxen voor in de auto, wil geen bass blockers gebruiken.
Alavast bij voorbaat dank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat er af en toe een vraagje voorbij komt over de audioeigenschappen van een navi is tot daar aan toe. Ik kan me echter niet voorstellen dat het de bedoeling van dit forum is om nu ook allerlei onderwerpen te gaan aansnijden die volledig op een ander gebied liggen. Daar zullen ongetwijfeld andere fora voor zijn.

De mod zal dit onderwerp dan ook wel verwijderen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dukki
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:25

Bericht door dukki »

Goede morgen, ik begrijp je frustratie gerrit. De dnx is toch een multimedia navigatie systeem, heb op google gezocht voor "audio help site", de bovenste 2 adressen die ik in google zag.... navigatie forum :s
Begrijp dat dit forum (de naam zegt genoeg) over navigatie gaat, daarom dacht ik dus ook, niet geschoten is altijd mis. Mischien een goed idee voor dit forum, een audio hoekje???
Weet je een een audio site, laat het me maar weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In de marge doet NHS wel iets aan audio, maar het hoofdaandachtspunt blijft Navigatie. En dus zal er ook een Navi als aanleiding moeten zijn om een daarvan afgeleide vraag te kunnen posten en behandelen.
Zoiets zien we met BT, heeft op zich niks met navigatie te maken maar veel Navi's hebben nu een BT mogelijkheid. En zó komen daar dan ook de problemen op dit forum terecht.

Wat mij betreft is er geen bezwaar om jouw "probleem" aan de orde te stellen. Misschien heeft iemand een suggestie om het op te lossen.
Omdat het een Kenwood Navi betreft zal de mod het wel daarheen verplaatsen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Interessant gezichtspunt om het "in de marge" te willen behandelen maar dan wel met de aantekening dat we, op het moment dat we deze site ook gaan openstellen voor allerlei onderwerpen die totaal niets met navigatie van doen hebben, met dezelfde problematiek worden geconfronteerd als waar onze toenmalige collega's van een andere site in terecht kwamen.
Ik proef nu het principe: alle onderwerpen als er maar een navigatieunit aanhangt of in zit.
Dus ook het volledige scala aan GSM problemen, want Symbian Phones kunnen GPS draaien, alle PNA-problematiek incl de software etc om dezelfde reden en alle audio-installaties, want er hangt nu eenmaal een navi aan.
Ik denk dat we daardoor minder toegankelijk worden voor het specifieke navigatiepubliek en ik zou dat jammer vinden. Liever alleen echt navigatie gerelateerde problemen wat mij betreft.
Het wordt dan ook moeilijk om onderscheid te maken tussen problemen die wel en niet "thuis horen" op dit forum. En de reden dat er geen andere fora of sites worden gevonden waar het probleem wordt aangeroerd of onderkend kan mijns inziens geen reden zijn om de NHS hiermee te gaan belasten. Schoenmaker blijf bij je leest!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dukki
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:25

Bericht door dukki »

appels kun je niet met peren vergelijken, net zo min als een gsm met een dnx.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Gerritje,

Ik begrijp wat je schrijft, en op hoofdlijnen deel ik je mening.
Op dit forum maken we (kleine?) zijstapjes als het navigatiesysteem gerelateerde zaken zijn. Zo zijn daar:
-achteruitrij camera
-BT problematiek
-hoe speel je MP3's in op je systeem
-hoe maak je een externe versterker op je MS 2010
en zo zijn er nog wel een paar gepasseerd.

Met in de marge bedoel ik ook marginaal, oftewel het moet niet het hoofdthema worden.
Recentelijk vroeg iemand iets over een gewone radio, dat is meteen in de kiem gesmoord. Maar als iemand vraagt hoe hij een MP3 speler aan kan sluiten op een MS 4100, dan kan dat denk ik gewoon behandeld worden. En dat hebben we ook gedaan, vrij uitvoerig zelfs. Zó is de speciale Dension op tafel gekomen :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dukki
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:25

Bericht door dukki »

Bedankt voor de links gerrit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatieaanwijzingen van Google Maps op 8220
    door Piet22 » 06 jul 2017 20:00 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 385

Terug naar “Kenwood”