dnx8220bt

ptconzales
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 aug 2008 13:25

dnx8220bt

Bericht door ptconzales »

Hoi, hier alweer mijn tweede post over de kenwood 8220bt . ik ben me hier rot aan het lezen over de verschillende systemen. zit redelijk veel in de auto (65.000 km /jaar) dus de navi moet wel goed zijn. ik was en ben nog steeds erg enthousiast over de 8220.
de bluetooth carkit schijnt super te werken, zowel qua bediening als qua geluid.
de video mogelijkheden zien er goed uit, heb nl in de winkel gekeken.
audio schijnt beter te zijn dan de 5220bt (scheelt toch een paar 100 euro, maar het schijnt het waard te zijn + je scherm is natuurlijk groter)
maar de navi.....tja, daar hoor ik zowel negatieve als positieve reacties op.
ik kan namelijk ook voor de Alpine DVD-202R kiezen, maar groot nadeel hiervan is dat je de dvd drive elders moet plaatsen en er geen standaard bluetooth carkit in zit. dus het is een duurdere oplossing.
wie kan me van advies voorzien.
meest belangrijk voor mij is : op volgorde van meest belangrijk naar minder belangrijk.

goede audio met veel instelmogelijkheden
goede navi, waarbij updates geen kapitaal moeten kosten
goede carkit
goede beeld eigenschappen

nog even met betrekking tot de 8220bt:
hoe traag is hij nu eigenlijk op het moment dat je een verkeerde afslag neemt. is het 20 seconden, 10 seconden, 5 seconden....etc. hoe onnauwkeurig is hij , hij schijnt namelijk geen puls te hebben. ik hoef namelijk niet tot op de cm nauwkeurig te navigeren, maar 200 meter verschil is wel weer erg veel. ik heb nu een pda met tom tom erop en ik red me er eigenlijk prima mee.
voordeel van de 8220 zou de tmc zijn, hoe goed werkt deze tmc, kiest het systeem echt een route buiten het file-leed-traject of geeft hij alleen maar aan dat er een file aan komt of aanwezig is.
kun je zelf kiezen van welke zender hij z'n informatie afhaalt of gebruikt hij alleen de zender die je op dat moment aan het luisteren bent.

wederom veel vragen, maar ja....het moet in 1 keer goed zijn he.

alvast bedankt voor jullie (altijd snelle) reacties

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Als jij je prima redt met je TT dan is de 8220 zonder twijfel de beste oplossing voor jou.
het hercalculeren van de route zal namelijk nauwelijks verschillen met de TT. TMC werkt (voorzover je uberhaupt van een goede werking kunt spreken in NL), BT erg prima en updates € 119

De mensen waarbij ik de 8220 ingebouwd heb zijn allen tevreden, behalve degene die hiervoor een VDO PC5200 had, die vind de 5200 fijner navigeren, verder is ie supertevreden.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je maakt het je zelf niet echt makkelijk door de criteria die je je zelf oplegt.
waarbij updates geen kapitaal moeten kosten
Dat bestaat helaas niet :cry: In de eerste plaats zijn de updates van bijv Alpine uitermate onzeker, hebben minder dekking dan wellicht gewenst en kosten rond de € 300, net als bij Kenwood, Clarion en Pioneer DVD's
Bij andere merken liggen de prijzen misschien iets gunstiger maar € 200 zou ik toch wel als algemeen minimum zien voor de jaarlijkse update. Alleen bij VDODayton weet je vrij zeker dat de update ook echt up to date is. De anderen hebben daarbij nogal eens een steekje laten vallen tot het schandalige aan toe.

Hoewel de niet navi-eigenschappen van de 8220 inderdaad heel goed zijn te noemen hebben we nogal twijfels over de navigatie van dit toestel. Zeker het oppikken cq berekenen van een alternatieve route gaat in ieder geval met horten en stoten en van enige weergave van positie gedurende dat proces is geen sprake. Bovendien zul je hebben gelezen dat het in ieder geval uitmaakt of je bijv in Nederland of in Duitsland rijdt mbt de instelling "snelwegen vermijden". Verder is de Nederlandse User Interface in ieder geval deels uit een Chinese vertaalcomputer afkomstig. Tenenkrommende teksten af en toe. Ik was ook niet zo onder de indruk van de gesproken teksten die duidelijk samengesteld zijn uit soms slecht aan elkaar geplakte lettergrepen.
Maar ik ben, zoals Gentry ook al memoreert, verwend met een VDODayton.

Je moet op zoek naar een betrouwbare navicomputer met pulsaansluiting en zelf in te stellen TMC-zender met een pijlsnelle berekeningsmethodiek en daarbij een geweldig goede headunit die daarop kan worden aangesloten.

Gentry heeft iets moois maar daarbij is helaas geen BT ingebouwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

voordeel is dat ptconsalez een TT gewend is en geen VDO :lol:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik vind een TT stukken beter "navigeren" dan jouw 8220 :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

MIJN 8220?

helaas hadden we niet de beschikking over een TT om het echt goed te vergelijken, zonder manipulatie navigeerde de 8220 prima op weg terug
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik bedoel dat een TT, net als de VDO PND's, in ieder geval de positie blijft aangeven, ook tijdens het herberekenen van een route.

Ja, en jouw 8220 :!: Your love baby :?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Je kunt alleen van mijn 8220 spreken als je het hebt over wat ik het beste vind op dit moment op het gebied van een alles in 1 apparaat, verder niet, want mijn set ervoor inruilen doe ik niet. Maar aangezien mijn setje bijna niet meer samen te stellen is mijn advies gericht op de 8220, maar als jij een alternatief hebt binnen de € 1499 ..........laat het ons weten.

Iedereen weet inmiddels dat jij geen voorstander van het apparaat bent, maar bijv ptconsaleze vraagt om advies wat wel te doen, misschien moet je je daar iets meer op richten ipv van, het naar mijn mening, beste apparaat wat er op dit moment te koop is af te z*&ken, ik herhaal het nog 1 keer, voor de meeste mensen voldoet dit apparaat uitstekend!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De "feiten" zijn op een rij gezet in Testrit Kenwood DNX 8220BT Daar valt verder geen andere conclusie aan te verbinden dan wat daar te lezen is.

Of iemand een DNX8220BT koopt is aan hem.
Als gevraagd wordt of je voor minder dan 1500 Euri een beter systeem kunt kopen zal het antwoord vermoedelijk nee zijn, op dit moment. Want ondanks dat de Pioneer 900BT wél een pulsaansluiting heeft zou ik 'm op dit moment toch niet in m'n favorietenlijstje willen opnemen
Voor een paar honderd Euri meer zijn er wel mogelijkheden. Zoals een Kenwood Headunit met een VDO PC 5200, of wellicht een Pioneer HD3BT-II. En Pioneer komt met regelmatige updates voor dit soort systemen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Gentry schreef:Je kunt alleen van mijn 8220 spreken als je het hebt over wat ik het beste vind op dit moment op het gebied van een alles in 1 apparaat, verder niet, want mijn set ervoor inruilen doe ik niet. Maar aangezien mijn setje bijna niet meer samen te stellen is mijn advies gericht op de 8220, maar als jij een alternatief hebt binnen de € 1499 ..........laat het ons weten.

Iedereen weet inmiddels dat jij geen voorstander van het apparaat bent, maar bijv ptconsaleze vraagt om advies wat wel te doen, misschien moet je je daar iets meer op richten ipv van, het naar mijn mening, beste apparaat wat er op dit moment te koop is af te z*&ken, ik herhaal het nog 1 keer, voor de meeste mensen voldoet dit apparaat uitstekend!
Gelijk zul je nooit krijgen van de "wijze man", het plezier is allang weg :?
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Re: dnx8220bt

Bericht door Piet22 »

ptconzales schreef: goede audio met veel instelmogelijkheden
goede navi, waarbij updates geen kapitaal moeten kosten
goede carkit
goede beeld eigenschappen

nog even met betrekking tot de 8220bt:
hoe traag is hij nu eigenlijk op het moment dat je een verkeerde afslag neemt. is het 20 seconden, 10 seconden, 5 seconden....etc. hoe onnauwkeurig is hij , hij schijnt namelijk geen puls te hebben. ik hoef namelijk niet tot op de cm nauwkeurig te navigeren, maar 200 meter verschil is wel weer erg veel. ik heb nu een pda met tom tom erop en ik red me er eigenlijk prima mee.
voordeel van de 8220 zou de tmc zijn, hoe goed werkt deze tmc, kiest het systeem echt een route buiten het file-leed-traject of geeft hij alleen maar aan dat er een file aan komt of aanwezig is.
kun je zelf kiezen van welke zender hij z'n informatie afhaalt of gebruikt hij alleen de zender die je op dat moment aan het luisteren bent.
Ik heb de 8220 nu zo'n twee maanden en heb er 8000 km mee gereden. Ik ben er uiterst tevreden mee. Hij doet gewoon wat hij moet doen. De handsfree functie doet het fantastisch, geluidskwaliteit is goed, IPOD integratie is perfect, achteruitrijcamera werkt prima. Over de navigatie heb ik ook geen echte klachten. Mijn vrouw heeft een Tomtom 720 en daarop vind ik de kaart er wat mooier uitzien. Maar anderzijds is op de 8220 de kaart en de tekst groter afgebeeld, waardoor je het net iets makkelijker leest. Maar dat is mischien persoonlijk.

Jammer vind ik dat de eigen POI's niet in categorieen onderverdeeld kunnen worden om daarmee verschillende zoominstellingen aan te geven. Maar volgens mij is dat met een Tomtom net zo. Ik heb LPG stations (die je op grote afstand wil zien aankomen) en snelheidscamera's ingeladen. Dus als je op grote schaal een overzicht van de LPG stations op de route wil zien, is de kaart in deze omgeving bezaait met snelheidscamera-icoontjes. Ik heb dat nu opgelost door bij de snelheidscamera's geen icoontje mee te sturen. Dan zie je ze niet op de kaart, maar je krijgt nog wel de waarschuwingen.

Van traagheid bij afslagen heb ik nog niets gemerkt. De nauwkeurigheid is eigenlijk altijd 6-8 meter, dus dat is ruim voldoende.

Een update voor de kaart is er nog niet. Op de website van Garmin kost de huidige 2008 kaart USD 115,-
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=26735

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ptconzales
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 aug 2008 13:25

thanks

Bericht door ptconzales »

bedankt voor al jullie reacties. ga toch voor de kenwood, mooi infinity audio systeem erachter en genieten maar.

als hij erin zitmaak ik wel wat foto's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gersh
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2008 07:11

Bericht door Gersh »

Sinds vorige week hebben wij twee DNX8220BT radio's ingebouwd. Hierbij onze eerste ervaringen:
- Bluetooth werkt wel, maar de bediening van onze HTC telefoons (een HTC Touch en een HTC diamond) gaat niet goed. Je moet opnemen/ophangen met de toetsen op je telefoon. Als je de toetsen op de kenwood gebruikt valt de bluetooth verbinding weg en moet je de telefoon nieuw opstarten bij de touch, op de diamond komt de verbinding soms weer tot stand als je handmatig een nummer kiest op de telefoon (de eerste keer gaat dit meestal niet goed, de 2e keer gaat het beter) SW versie is 1.43; ik ga vanmiddag de nieuwe versie even er op zetten
- adresboek overzetten gaat soms wel goed/soms niet
- de Nederlandse stem van de navigatie is werkelijk verschrikkelijk. Heb al heel wat navigatiesystemen gehad/gebruikt (oa. BMW, Volvo, Alfa/Blaupunkt, Tomtom, Igo), maar dit is echt heel slecht. De belgische stem is een stuk beter, maar daar worden toch wel termen gebruikt die wij in nederland zelden gebruiken, dus dat is ook niet echt de oplossing
- mobiele flitsers via TMC worden onduidelijk doorgegeven
- iPod bediening werkt niet echt intuitief. als je het eenmaal door hebt werkt het prima, maar het is wel even zoeken. (dat de album art wordt weergegeven is overigens wel errrug mooi! :-) )
- navigatie werkt op zich prima. geeft de route goed aan (naar mijn werk krijg ik een betere route dan met Tomtom). Wel vind ik de routeaanduiding in de standaardinstellingen wel wat onduidelijk, maar door oa de kleuren aan te passen is dit eenvoudig op te lossen.


Al met al zijn we heel tevreden over de radio's, maar is het zeker nog niet perfect.

gersh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

waarom 2? had je aan 1 niet genoeg? :lol:

de nieuwe BT software zou jullie probleem denk ik wel oplossen.
Van TMC moet je sowieso in NL geen wonderen verwachten, laat staan accurate flitsinfo.

Ik vind de Ipod bediening juist wel prettig, maar goed, het is wel ff wennen, dat zal het zijn?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gersh
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2008 07:11

Bericht door Gersh »

De flitspalen heb ik inmiddels op het systeem gezet; dat gaat erg goed. Nu nog even uitzoeken hoe ik het voor elkaar krijg dat ie niet 1km van te voren begint te piepen.. maar verder werkt het wel mooi :-)

de bluetooth update lukt niet ... het systeem geeft zeker 10 minuten een melding " verify file" oid daarna heb ik de usb stick er maar weer uit gehaald. krijg dan de melding dat de update mislukt is.. De usb stick is er overigens een met beveiliging, dus ik denk dat het daar aan ligt.. zal maar even op zoek gaan naar een normale usb stick...

Ipod bediening begint inderdaad te wennen, dus dat gaat nu eigenlijk wel goed..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

In de Garmin Poi-loader kan je bij elke flitspaal handmatig aangeven welke waarschuwingsafstand gewenst is. Dat is natuurlijk erg veel werk vooral omdat je het elke keer opnieuw moet doen. Alternatief is dat je het csv bestand omzet in een gpx bestand. Dan moet je nog steeds de gegevens invoeren, maar dat is eenmalig en je de gegevens in het gpx bestand opslaan voor herhaald gebruik. Over gpx bestanden is veel info op internet te vinden. Een gpx editen kan met Garmin Mapsource of met een speciaal programma zoals http://turboccc.wikispaces.com/Extra_POI_Editor

Een uitgebreide helpfile over het updaten van de bluetooth software staat op de amerikaanse kenwood site:
http://www.kenwood.com/bt/support/143to ... A/eng.html
Hier kan je ook de software 1.60 downloaden. Inmiddels is (inofficieel) 1.61 al uit, maar die is waarschijnlijk alleen zinvol als je een iphone hebt.

Als je de vlaamse stem prettiger vindt dan onze nederlandse claire, dan kun je een "nederlandse" versie maken van de vlaamse stem door alle vlaamse uitdrukkingen te vervangen door nederlandse. Het zijn Text To Speech (TTS) bestanden die je met een tts editor eenvoudig kunt bewerken. Zie bijvoorbeeld http://turboccc.wikispaces.com/TTSVoiceEditor. Om het gemodificeerde bestand op de 8220 te krijgen kun je het beste een usb kabeltje aansluiten op de mini-usb connector aan de achterkant van de 8220.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gersh
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2008 07:11

Bericht door Gersh »

Dank voor de info!

heb inmiddels bluetooth versie 1.60 geinstalleerd, maar helaas geen succes :-( de HTC diamond maakt 1x connectie daarna soms wel/soms niet.. soms wordt nu ook de verbinding midden in het gesprek verbroken..
Heb de htc touch nog niet geprobeerd, maar ben bang dat die die het ook niet gaat doen...

Jammer...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gersh
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2008 07:11

Bericht door Gersh »

Hierbij een aanvulling op de combinatie HTC Diamond op de Kenwood 8220BT.

heb contact gezocht met Kenwood, maar zij geven aan geen informatie te geven over updates en dat een van de meest verkochte telefoons van Nederland niet werkt is een typisch geval van jammer. Ik moet maar regelmatig de site checken.. en bedankt... niet dus...

Gelukkig kwam ik na lang zoeken de volgende tip tegen en hiermee kan ik de eerste keer de telefoon bedienen vanaf de radio. Na een telefoontje duurt het wel 20seconden voor ik een nieuw gesprek kan beantwoorden. En daarna kan ik nog steeds door via de telefoon een naam/nummer te kiezen bellen. een redelijk werkende oplossing dus..
Wellicht werkt het ook met andere Windows Mobile telefoons.. succes!

http://gathering.tweakers.net/forum/lis … 3#30059383
quote in Dutch:
ceekee schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:13:
[...]
Bedankt voor de hint, deze ga ik zeker proberen.

De hack gevonden in deel 1 ( voor de liefhebbers):
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn toestel, via bluetooth, gezien wordt als
telefoon ipv pda (sommige autoradio's bijv zoeken naar een telefoon en daarom
lukt het connecten niet altijd)? Ga naar de volgende registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Bluetooth\SYS

en verander de waarde van de COD-key van 120114 (hexadecimaal) in 52020C
(hexadecimaal). COD staat voor "Class Of Device". Hiermee zal de telefoon zich
in het Bluetooth-profiel voordoen als smartphone in plaats van PDA.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

Op het Volvo forum heeft iemand min of meer hetzelfde probleem met de HTC Diamond en een Volvo handsfree.
Mischien heb je er wat aan:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=408995#408995

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Kenwood”