DNX7200 - Ipod

RikN
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2008 15:10

DNX7200 - Ipod

Bericht door RikN »

Ben sinds een 2tal weken in het bezit van een DNX7200 (overigens zeer tevreden) + dakmonitor. Tot op heden heb ik al mijn films via DVD afgespeeld, een beetje vervelend indien de kinderen om de haverklap een andere film wensen te zien. Vandaar dat ik dacht om mijn DVDfilms op een Ipod speler te plaatsen (Ipod Classic 80 of 160 Gb) en deze dan te bedienen via het screen.
Een andere optie waaraan ik had gedacht, is het plaatsen van een Hard disk (1,8") (60 Gb) op mijn USB aansluiting, maar ik weet niet zeker of deze optie kan voor het afspelen van video's. Mijn USB is nu in gebruik voor mijn mp3 collectie (Memory stick 8 Gb) en dit werkt perfect.
Iemand ervaring met één of ander systeem? Wat heeft de voorkeur, vnl. met betrekking tot bedieningsgemak? Voor -en nadelen van elk systeem? Kwaliteit van de video's?
Alle tips welkom alvorens ik een één van beiden aanschaf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom op het forum.
Lees even in bij de andere topics over dit onderwerp. Het komt door onmogelijkheden en softwareproblemen neer op pech!. Via de iPod lukt het niet en via de HD kan het niet.
Leuker kan Kenwood het niet voor je maken!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndyKen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:46

Bericht door AndyKen »

Heb zelf een soortgelijke configuratie (dakmonitor). Daarbij heb ik een Ipod video 80Gb en de KCA-iP300V interface. Dat werkt probleemloos en super. Zowel audio als video werkt als een zonnetje en vooral lekker snel. In ieder geval veel sneller dan een USB stick. Het is me nog niet gelukt (en eerlijk gezegd ook niet geprobeerd) om de output naar de dakmonitor te zetten. Het bevalt me heel goed dat de kids achterin hun 'eigen' video hebben en dat ik zelf voorin kan navigeren en mijn eigen audio/video kan bedienen. Kortom alleen maar voordelen dus.

Het balt me trouwens op dat er redelijk negatief over de kenwood wordt gesproken. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. En ja de navigatie is misschien niet zo fraai als andere systemen, maar daar staan zoveel voordelen tegenover dat dit mij niet hindert. Navigatie is een hulpmiddel en geen doel op zich wat mij betreft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is dan een zeer positieve wending van de andere verhalen waarbij de iPod wel muziek maar geen beeld kon weergeven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

AndyKen schreef: ...
Het balt me trouwens op dat er redelijk negatief over de kenwood wordt gesproken. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. En ja de navigatie is misschien niet zo fraai als andere systemen, maar daar staan zoveel voordelen tegenover dat dit mij niet hindert. Navigatie is een hulpmiddel en geen doel op zich wat mij betreft.
Dat valt nogal mee, dacht ik zo.
De Headunits zijn zeer goed, dat is op dit forum door velen geschreven. De navigatie kan beter, en om die reden geven velen er de voorkeur aan de VDO PC te koppelen aan de Kenwood Headunit. Gentry is daar een bekend voorbeeld van.

Zelf hecht ik wel veel waarde aan de navigatie, en dan met name een goede TMC. Daar heb ik afgelopen weekend, op doorreis in Duitsland weer heeeeel veel plezier van gehad. En op dat punt is VDO onverslaanbaar.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndyKen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:46

Bericht door AndyKen »

JW schreef:
Zelf hecht ik wel veel waarde aan de navigatie, en dan met name een goede TMC. Daar heb ik afgelopen weekend, op doorreis in Duitsland weer heeeeel veel plezier van gehad. En op dat punt is VDO onverslaanbaar.

Groet,
JW
Als ik me niet vergis werkt de TMC module van mijn Kenwood ook naar behoren. Maar ook daarvoor geldt dat je niet altijd de mogelijkheid hebt om ook daadwerkelijk een alternatieve route te nemen domweg omdat ook die vaststaan ;-)

Het grote voordeel van de dnx7200 is dat het een relatief goedkope geintegreerde oplossing is met standaard ongekend veel audio en video mogelijkheden. Daarnaast is ook het audio gedeelte verbazingwekkend goed. Jaja, uiteraard zijn er audiofielen die vast een ander systeem beter vinden (maar wat ook veel meer kost)...... :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

AndyKen schreef:Het balt me trouwens op dat er redelijk negatief over de kenwood wordt gesproken. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. En ja de navigatie is misschien niet zo fraai als andere systemen, maar daar staan zoveel voordelen tegenover dat dit mij niet hindert. Navigatie is een hulpmiddel en geen doel op zich wat mij betreft.
Ik heb er diverse ingebouwd en allen zijn tevreden.
Het is een erg fijn en compleet toestel (alles zit er op en alles lijkt mogelijk) en naar mijn mening beter dan welk ander all-in-one toestel ook. De nieuwe 8220 is helemaal een toppertje, met bluetooth van Parrot aan boord en een betere navigatie (spraak beter en aanwijzingen).

Voor goede Ipod Classic en Touch werking wel ff de laatste software update doen van de Kenwood site, dan werkt de Ipod video functie ook.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

AndyKen schreef:
JW schreef:
Zelf hecht ik wel veel waarde aan de navigatie, en dan met name een goede TMC. Daar heb ik afgelopen weekend, op doorreis in Duitsland weer heeeeel veel plezier van gehad. En op dat punt is VDO onverslaanbaar.

Groet,
JW
Als ik me niet vergis werkt de TMC module van mijn Kenwood ook naar behoren. Maar ook daarvoor geldt dat je niet altijd de mogelijkheid hebt om ook daadwerkelijk een alternatieve route te nemen domweg omdat ook die vaststaan ;-)

Het grote voordeel van de dnx7200 is dat het een relatief goedkope geintegreerde oplossing is met standaard ongekend veel audio en video mogelijkheden. Daarnaast is ook het audio gedeelte verbazingwekkend goed. Jaja, uiteraard zijn er audiofielen die vast een ander systeem beter vinden (maar wat ook veel meer kost)...... :shock:
Hoe die TMC van jouw Kenwood werkt weet ik niet. En dus de vraag: kun je daarbij zelf de TMC zender kiezen? En heeft 'ie dynamische routebegeleiding aan boord, waarmee de verwachte vertragingen meegenomen worden bij de verwachte aankomsttijd?
Dat zijn de zaken die ik heel veel gebruik bij mijn VDO...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndyKen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:46

Bericht door AndyKen »

@JW: Ik kan geen TMC zender kiezen, maar heb altijd TMC ontvangst. Er wordt wel rekening gehouden met de verwachte aankomsttijd op basis van de vertraging alleen is mijn ervaring dat het resultaat heel erg afhankelijk is van de kwaliteit van de meldingen. De tijd wordt wel dynamisch bijgewerkt. Waarschijnlijk is kenwood daar niet de allerbeste in....

@Gentry: Het nieuwe model zou voor mij het grootste voordeel hebben de Parrot bluetooth interface, toch wel de achilleshiel van de 7200. De telefoon integratie werkt wel, maar is niet echt gebruikersvriendelijkk. Zag trouwens ook dat ze een volumeknop hebben geintroduceerd; best handig maar niet onoverkomelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Weet je zeker dat je handmatig geen tmc zender kunt selecteren, staat mij wel iets van bij.

Mbt de draaiknop doel jij op de 5220, dat is een ander toestel dan jij hebt, dus kleiner scherm en geen kantelmogelijkheden, de 7220 is de opvolger van jouw toestel, Bluetooth is hierbij een optie, met bleutooth kost ie net zoveel als de 8220 en die heeft bluetooth al aan boord, daarom 8220 de betere keuze.

Even voor jouw situatie, je kunt de nieuwe Parrot module ook op jouw 7200 aansluiten, dus wellicht is dat een idee?
Inderdaad werkt je huidige bluetooth wat omslachtig, maar hij werkt wel goed als alles eenmaal is aangemeld etc, kun je van Pioneer niet zeggen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndyKen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:46

Bericht door AndyKen »

Het zou inderdaad kunnen dat je zelf een TMC zender kunt selecteren. Eigenlijk werkt het altijd en is het (nog) niet nodig om handmatig een zender te kiezen.

De bluetooth interface werkt op zich goed. Zou zonde zijn om een nieuwe interface aan te schaffen.

Nieuw kaartmateriaal daarentegen is wel welkom......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mocht je ook in de uiterst beroerde situatie zitten dat SkyTMC4U de sterkste zender is, dan heb je toch behoorlijk pech want die zendt namelijk geen informatie uit. En als je dan niet handmatig een andere zender kunt selecteren weet je hoe laat het is. Daar zijn al enkele boekdelen vol over geschreven, en geklaagd uiteraard.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndyKen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:46

Bericht door AndyKen »

Ik moet zeggen dat ik nog niet tegen dit probleem aangelopen ben. Merk wel dat de TMC info op zich niet altijd accuraat is. Maar dat heeft volgens mij meer te maken met de aanbieder dan de ontvanger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

AndyKen schreef:Ik moet zeggen dat ik nog niet tegen dit probleem aangelopen ben. Merk wel dat de TMC info op zich niet altijd accuraat is. Maar dat heeft volgens mij meer te maken met de aanbieder dan de ontvanger.
En dus is het handig als je zelf die TMC zender kunt kiezen. Bij allerlei onderzoeken op dit forum is Radio1 als beste uit de bus gekomen, en dus kies ik die (bijna) altijd.
Soms schakel ik op 538 of BNR over, om de mobiele flitsers te kunnen pakken, maar de gewone TMC ervaar ik daar als minder.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndyKen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:46

Bericht door AndyKen »

Ik zal maar eens gaan experimenteren dan. Bedankt voor de tip(s).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Kenwood”