DNX7200 geen TMC

AndyKen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:46

DNX7200 geen TMC

Bericht door AndyKen »

Ben sinds dit weekend eigenaar van een Kenwood dnx-7200 en loop tegen het probleem aan dat ik geen TMC informatie door krijg. Er worden wel TMC zenders doorgegeven (lijst), maar als ik vraag om verkeersinformatie dan wordt er aangegeven dat er geen info is. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Iets vergelijkbaars zie je in dit draadje viewtopic.php?p=46457#46457 helemaal aan het eind.
Ook daar is TMC niet actief als ik het goed begrijp.

Hopelijk leest Gentry mee, die heeft al wat ervaring met dit toestel.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndyKen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:46

Bericht door AndyKen »

Ik heb de handelingen gelezen en zie dat het bij hem nu wel werkt. Ik kan dat helaas niet reproduceren. Blijft een vreemde situatie. Ook het inbouwstation weet het (nog) niet. Denk dat ik Kenwood maar even ga bellen. Overigens ben ik wel tevreden over de dnx7200. Geluid is super, heel veel mogelijkheden. Ergonomisch kan het een en ander verbeterd worden. Maar dat hadden al meer mensen geconstateerd volgens mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

qua ergonomie valt ook wel mee hoor, komt gewoon doordat er zoveel op zo'n toestel zit, zijn mensen niet gewend.
moet wel zeggen dat ik de nieuw menustructuur van de laatste toestellen wat drukker vind, bij de toestellen die ik heb vind ik het rustiger.
tov Pioneer vind ik het echter nog steeds beter.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gast

Bericht door Gast »

mijn ervaring met dit toestel is... LEES DE MANUAL VAN VOREN NAAR ACHTEREN!

ik lees eigenlijk nooit geen manuals omdat ik van mening ben dat een goed apparaat geen manual nodig heeft zolang de menu structure logic is kom je er wel uit. helaas is die logic is bij deze kenwood (kan alleen maar over de dnx7200 spreken de ddx7029/g520 zitten nog in de doos) ver te zoeken. je blijft bij tijden zoeken, zoeken en nog eens zoeken. dus toch maar de hele manual gelezen en dan vind je het toch wel.

ik vindt het wel een gaaf toestel met vele mogelijkheden. sterke punten, alles in 1 box (ok niet de bt100), screen kantel baar naar BEIDE richtingen (naar voren and achteren) in de Rav 4 moet ie dus 1 tik naar voren om geen last van de zon te hebben & USB stekker, Garmin NAV met updates op myGarmin.

helaas kan ik geen antwoord geven over TMC (heb ik niet genomen), hier in the UK gaat dat toch alleen maar over Classic FM...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AndyKen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:46

Bericht door AndyKen »

Het lijkt erop dat het nu lijkt te werken. IK heb gisteren de TMC zenderlijst gewist en daarna opnieuw laten vullen (zoeken). Dat lukte eerst niet (kon geen zenders vinden), maar later wel. Vanaf dat moment wel TMC. Het niet kunnen vinden van de zenders vind ik wel verdacht en hou ik dus even in de gaten. Met TMC werkt alles naar behoren.

@Gentry: Ik heb de manuals al een paar keer van voor naar achter gelezen en ondanks dat ik erg tevreden ben over de mogelijkheden, vindt ik de ergonomie matig. Kleine buttons, geen volume draaiknop, drukke schermen, etc. Daarentegen is het geluid super en kan ik navigeren, luisteren naar ipod/usb of radio en kunnen de kids achterin DVD kijken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WVandekerkhove
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2007 15:56

DNX7200

Bericht door WVandekerkhove »

Hello,

Ik ben pas nieuw in dit forum en ben ik dus mischien te laat met het antwoord op de TMC.

Ik heb zopas een DNX7200 gekocht. De TMC module moet als accessoire bijgekocht worden en kost 100,00 € als je

het samen met het toestel koopt. Anders 200,00 €

Aldus werd mij dat voorgesteld. De DNX7200 zal onlangs in de wagen gemonteerd worden.


Groetjes

Willy

Chevrolet Epica

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen maximumsnelheid RNS-510 P
    door tadie » 26 jun 2014 16:51 » in V.A.G
    Reacties: 4
    Weergaves: 1706
  • Geen TMC info
    door Freddy11 » 24 sep 2016 18:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 543
  • als 50 berkend geen route
    door pakico » 21 jun 2014 12:52 » in Mercedes
    Reacties: 4
    Weergaves: 691
  • Slecht to geen GPS ontvangst
    door laurenszegers » 07 okt 2014 21:07 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 2078
  • Geen Blauwe lijn
    door fraheij » 08 mei 2023 20:03 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 516
  • Rns 510 na update geen geluid
    door humaxima » 30 mar 2019 01:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 642
  • TomTom Start geen gpsfix
    door Binnetie » 31 mei 2016 19:55 » in TomTom
    Reacties: 1
    Weergaves: 455

Terug naar “Kenwood”