DNX5220BT of 8220BT

Stefano
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2008 20:57

DNX5220BT of 8220BT

Bericht door Stefano »

Heb nu een Pioneer D3, compleet met ipod, tv tuner en achteruitrij camera. Ben alleen niet zo tevreden met dit systeem.

Nadelen;
- Ipod bediening is dramatisch als je veel muziek hebt. Zoeken dmv tekst invoeren is niet mogelijk.
- TV bediening niet geintegreerd. (dus via AV1 en aparte afstands bediening)
- BT met HTC werkt ondanks extra ondersteunende programmatuur slecht
- 3D navigatie scherm is ronduit slecht.
- Flitspalen in principe niet te installeren.

Heb een andere auto besteld, en overweeg een Kenwood in te (laten) bouwen. De DNX5220BT lijkt erg op de D3 en lijkt mij in principe ok. Maar de DNX8220BT ziet er ook goed uit. Maar anders dan het grotere scherm zie ik nog weinig voordelen.
Kenwood heeft een eigen TV tuner die via de dnx is te bedienen. Tevens heb ik begrepen dat in de DNX redelijk eenvoudig flitspalen te uploaden zijn.
Ik ben erg benieuwd naar de Ipod bediening.

Wie kan mij adviseren? 5220 of 7220, of een nog beter systeem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

8220BT!
Super toestel, zeer goede bluetooth (n95 synchroniseert automatisch) en een gelikter uiterlijk met meer schermfuncties (kantelbaar) maar vooral ook veel meer audio functies en uitebreidere video aansluitingsmogelijkheden.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stefano
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2008 20:57

Bericht door Stefano »

8220 is klaarblijkelijk momenteel niet te leveren. heb voor de 5220BT gekozen. op advies niet de kenwood tv tuner genomen, maar CarTV2 van hirschmann. schijnt veel beter te zijn. Ik weet het morgen. De set wordt nu ingebouwd. zal binnenkort een review schrijven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

dat is nu een beetje jammer, de Kenwood tv tuner is vergelijkbaar met de hirschmann, ik ken iemand die een hirschmann had en geswitched is naar de Kenwood omdat je dan volledige touchscreen bediening hebt, voor de ab moet je wel het ab oog monteren.

Wij hebben evt nog wel een 8220 liggen hoor..... :lol:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dukki
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:25

Bericht door dukki »

Kom net bij mijn dnx 8820 vandaan, heb de ipod functie geprobeerd. Heb zelf een 80gb ipod en daar staat voor 8gb muziek op, de playlist rolt ie net zomakkelijk door als een ipod zelf, heb alleen nog niet geprobeerd toe zoeken op naam en of artiest. Ga er eigenlijk van uit dat het net zo soepeltjes werkt als door de playlist scrollen.
Heb zelf een N95 8gb, en idd hij doet je telefoon boek etc automatisch syncroniseren. Belde verschillende mensen, die hoorde niet of ik nu handsfree aan t bellen was of dat ik em in mijn hand heb.
Heb zelf ook getwijfeld tussen een d3 en een dnx5220 heb nu al totaal geen spijt dat het de dnx8220bt is geworden, vind de d3 beetje knullig vergeleken met de dnx 8220bt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gentry schreef:dat is nu een beetje jammer, de Kenwood tv tuner is vergelijkbaar met de hirschmann, ik ken iemand die een hirschmann had en geswitched is naar de Kenwood omdat je dan volledige touchscreen bediening hebt, voor de ab moet je wel het ab oog monteren.

Wij hebben evt nog wel een 8220 liggen hoor..... :lol:
Inderdaad, een D3 is een "lachertje" als je het vergelijkt met de 8220, ook de 5220 is beter dan de D3 maar is weer een stuk minder uitgebreid als de 8220.
Dat ie het telefoonboek overzet is best apart, dat doe zelfs een Parrot niet eens, maar het werkt idd perfect.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dukki
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:25

Bericht door dukki »

Heb geprobeerd te zoeken op naam van artiest en titel van nummer via ipod functie in de dnx 8220bt te scrollen. heb nog niet kunnen ontdekken dat je dmv. toetsenbord op je scherm een nr kan invoeren. Volgens mij moet je naar beneden scrollen om dan het nr te vinden, je ziet ook in welke playlist t nr zit, en daaruit kan kan je het nr aanklikken, Het scrollen gaat erg snel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xpatje
Average Member
Average Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 apr 2008 16:16

dnx8220bt

Bericht door xpatje »

hello,
morgen word in mijn chevrolet captiva de dnx 8220bt geinstalleerd!!!!!! :D Eindelijk.....,heb er wel lang op moeten wachten.Ik had eerst de dnx 7220 besteld maar ze zijn blijkbaar nog niet leverbaar....Ook heb ik voor de 8220bt gekozen omdat er veel positieve reacties waren over dat toestel.Ik zal van de 8220bt foto's maken maar omdat ik morgen avond op verlof vertrek(zuid frankrijk) zal het pas voor volgende week zijn.Nu hopen dat hem mij goed begeleid op de franse wegen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • kaartupdate DNX5220BT
    door Rene196544 » 25 sep 2017 23:25 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 856
  • DNX5220BT scherm vraagje
    door Rene196544 » 22 okt 2017 13:20 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 541
  • Kenwood DNX5220BT updaten gaat niet
    door Yves1965 » 12 sep 2014 21:57 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 1049

Terug naar “Kenwood”