DNX-5220/7220

mike4066
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 jul 2008 19:25

DNX-5220/7220

Bericht door mike4066 »

Ik overweeg een DNX-5220 of 7220 aan te schaffen maar heb nog een vraag waar ik op internet niks over kan vinden.
In het verleden heb ik wel eens met iemand meegereden die een Kenwood navi had en tijdens het navigeren werd elke straatnaam werd door de vriendelijke Kenwood dame uitgesproken, erg hinderlijk...
Zit deze "optie" ook in bovenstaande systemen en, zo ja, kan dat uitgezet worden???

Weet iemand ook een adres in omgeveing Utrecht waar Kenwood verkocht wordt en ze de DNX-5220/7220 als demo hebben?

Thx. Mike

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
dejan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 mei 2008 23:31

straatnamen

Bericht door dejan »

hey mike ik heb een 5220 en heb de straatnamen nog nooit horen uitspreken,dit zou inderdaad zeer hinderlijk zijn ze komen wel op het scherm te staan en voor een demo kan je kijken op internet daar geven ze demo's zat ,wel meestal engels of amerikaans maar wel de moeite ,de vele mogelijkheden worden getoont ,groetjes jan.
mercedes clk 220 cdi
kenwood dnx 5220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:32

Bericht door rvbracht »

Je kunt het commentaar uitzetten, maar dan krijg je dus helemaal geen aanwijzingen.
Met gesproken aanwijzingen krijg je de straatnaamvermelding er inderdaad bij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alweer een extra reden om vooral geen Kenwood te kopen!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike4066
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 jul 2008 19:25

Bericht door mike4066 »

toch grappig dat dejan aangeeft geen straatnamen te horen en rvbracht weer wel.
@Gerritje: Welk merk met 2DIN van rond de €1250 adviseer jij dan ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er is een levensgroot probleem aan het ontstaan:
Onbetwist de beste navigatiecomputer is op dit moment de PC5200 van VDODayton en de betere Headunits komen van Kenwood. De combinatie van deze twee toestellen icm een goede interface leidt tot een sublieme combi maar daarvoor is € 1250 te krap.

De alternatieven van Kenwood vallen af omdat het allemaal PND's zijn met een doosje eromheen. Geen betrouwbare navigatie in iets mindere condities. Twijfelachtige routeberekeningen bij vermijden van snelwegen etc.
Updates blijft een punt van discussie

Pioneer brengt aardige toestellen maar de problemen zijn kennelijk veel groter dan verwacht. Updates op DVD zijn de laatste jaren en niet van recente datum en telkens vol met fouten/tekortkomingen en slechte after sales service.
De indruk bestaat dat de helpdeskmedewerkers het verschil tussen fluitketels en navigatie volledig ontgaat.

Alpine, prachtige, kwalitatief hoogstaande headunits. Updates onbetrouwbaar. Beiden duur.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je stellingname mbt de combi VDO PC 5200 en Kenwood Headunit deel ik, ten volle. Da's gewoon het beste van twee werelden.

Dat de huidige Kenwoods niet goed zouden navigeren kan ik niet onderschrijven. Simpelweg omdat ik daar geen goede test van gelezen heb en geen eigen ervaring op dit gebied mij toestaat hier een harde uitspraak over te doen.
Uiteraard, op basis van het TT-karakter van de huidige generatie Kenwood-Garmin's heb ik ook zo m'n vraagtekens, maar een goede test zal moeten uitwijzen of dat klopt.
Een praktijk proef is in de maak, hopelijk kan dat in de loop van augustus uitgevoerd worden. Tot dat moment schort ik m'n oordeel, en uitspraak hierover op :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gerritje schreef:Geen betrouwbare navigatie in iets mindere condities
Zolang er geen voorziening is voor het navigeren bij het ontbreken van een signaal, zoals onder bladerdak, in tunnels, parkeergarages, tussen hoge gebouwen etc etc kan de navigatie per definitie niet betrouwbaar zijn.
Dat is iets waarvoor mijns inziens niet eerst een test noodzakelijk is.
JW schreef:Een praktijk proef is in de maak, hopelijk kan dat in de loop van augustus uitgevoerd worden. Tot dat moment schort ik m'n oordeel, en uitspraak hierover op
De referentie aan een uitstaande test heeft uitsluitend betrekking op eerdere berichten uit Duitsland dat "geen snelwegen" ook betekende "geen Bundesstraßen". Dat werd daar als buitengewoon hinderlijk ervaren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike4066
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 jul 2008 19:25

Bericht door mike4066 »

Heb ondertussen begrepen dat je het oplezen van de straatnamen wel uit kan zetten door een
stem te kiezen zonder TTS optie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xpatje
Average Member
Average Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 apr 2008 16:16

Bericht door xpatje »

ik heb een dnx8220 en bij mij wordt alleen de straatnaam waarin ik moet afslagen gesproken maar de "kenwood dame" zegt niks bij t voorbij rijden van andere straatnamen.
patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

dat van die tunnels zal wel meevallen, het systeem is snel genoeg om de eerstvolgende afslag aan te kunnen geven, bovendien weet je voor de tunnel al of je de afslag na de tunnel moet nemen, dus ik vind dat geen zwaar wegend argument om de Kenwood niet te kopen, uiteraard deel ik wel de mening dat de combi VDO Kenwood een betere is.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 feb 2008 09:11

vinden van satelieten

Bericht door Eddy Vetterlein »

Net nog een ondergrondse parkeerplaats verlaten.
Binnen 1 seconde na het buitenrijden meteen terug alle satelieten (was 1 uur in de ondergrondse parking gebleven)
Tunnels idem.

Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Re: vinden van satelieten

Bericht door Gentry »

Eddy Vetterlein schreef:Net nog een ondergrondse parkeerplaats verlaten.
Binnen 1 seconde na het buitenrijden meteen terug alle satelieten (was 1 uur in de ondergrondse parking gebleven)
Tunnels idem.

Groetjes
Eddy
tsja ik weet het, nu Gerritje nog overtuigen :roll:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoezo overtuigen :?
Er wordt toch al geschreven dat het ding niets doet. Geen ontvangst, geen navigatie :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat 'ie de sat's niet meer ontvangt in een tunnel, da's duidelijk. Echter, de uitspraak dat je wel weet hoe je een afslag moet nemen in, of kort ná een tunnel, die zou ik niet graag voor m'n rekening nemen. Wel eens de Périférique West gereden? Of de tunnel aan de oostkant van Brussel? Of de nieuwe tunnel in Amsterdam? Geheid dat je daar de fout in gaat als je niet donders goed oplet en van te voren de kaart bestudeerd hebt :oops:

En in een straat met hoge gebouwen om je heen kan dat ook problemen opleveren. Dan ontvang je wel enige sat-signalen, echter die komen veelal via reflecties en daarmee is de nauwkeurigheid niet meer zoals 'ie zou moeten zijn. Zó kun je zomaar in een andere straat rijden dan je denkt.
Waar het echter om gaat is hoe de Garmin computer dit oppakt en corrigeert. Of er ook nog iets van een gyro in het systeem zit weet ik niet, dat zou kunnen helpen. Net als een accellerometer....

Ik ben dus ook hiernaar benieuwd, de test staat binnenkort op het programma :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik neem aan dat beide heren achter de schermen druk aan het overleggen zijn over de af te leggen route met al haar "hindernissen"?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In overleg met jou, uiteraard, jij bent immers de "leverancier" van de testspullen :wink:
Want een rondje Périférique, dat zit er niet in, denk ik zo. En even naar de tunnel in de A44 bij Düsseldorf, ook dat lijkt me wat ver.
Anderzijds, bij een rit naar Düsseldorf is wel goed vast te stellen hoe het nou zit met de hoofdwegen, worden die wel-of-niet meegenomen in de route bepaling als je snelwegen uitsluit. Ter overweging?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Het is jullie feestje!
Jullie zijn kritisch dus moeten jullie zorgen dat de volgens jullie kritieke punten in de route aanwezig zijn, als wij daarvoor naar Dusseldorf moeten dan gaan we naar Dusseldorf, eten we daar een schnitzel.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Kenwood”