carkit DNX7260BT

SanderdeZeeuw
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jun 2010 16:18

carkit DNX7260BT

Bericht door SanderdeZeeuw »

He allemaal,

de aanschaf van een DNX7260bt bevalt me tot nu toe nog niet echt. Na eerdere problemen met de radio ontvangst (die nog steeds niet 100% in orde is0 heb ik nu weer problemen met de carkit functie.
Sinds ik firmware 1.40 heb geinstalleerd, maakt mijn telefoon slecht verbinding. Het telefoonboek wordt niet altijd geladen, mensen horen mij niet praten, of een gigantische ruis er door heen.
Zijn er mensen die dit ook hebben, of weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Vlogens de bluetooth compatibiliteitslijst
werkt het gewoon met mijn telefoon, daarnaast heeft hij het ook altijd goed gedaan.
Weet iemand ook wanneer er weer een nieuwe versie uitkomt?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Zit in de firmware 1.4.0 van Kenwood de 3.12 Bluetooth firmware geïntrigeerd?
Als ik de update-handleiding bekijk zie ik namelijk niet staan dat hij dat automatisch doet.

Er is hier al eerder geschreven over de beschikbaarheid van 3.12 via Kenwood en als je dus een nieuw type kiest krijg je geen download-mogelijkheid. Als je een ouder toestel selecteerd wel (bv DDX8029).

Dus controleer even of de versie van de BT 3.12 is, misschien is dat een mogelijkheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SanderdeZeeuw
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jun 2010 16:18

Bericht door SanderdeZeeuw »

Beste Figaro,

bedankt voor je reactie, helaas heb ik versie 3.12 al. Ik weet niet of hij meegekomen is met de firmare of dat hij er daarvoor al op stond. Wat mij trouwens opvalt is dat de lijst emt telefoons vrij oud is. Enig idee hoe vaak die
wordt bijgewerkt?

Gr. Sander

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

@Sander

Ook ik heb alleen maar problemen met de 7260. Al vanaf het begin. Mijn toestel is al op vakantie geweest bij het bedrijf in Mijdrecht, maar zonder resultaat. Ook ik heb het probleem met de telefoon. De kwaliteit is dan wel goed, maar het laden van het telefoonboek blijft een ellende. Ook na de upgrade van versie 1.40 helaas geen verbetering. Er is wel een extra stukje ellende bij gekomen. Nl het volume, dat moet je nu telkens stapje voor stapje verhogen.
Maar mijn radio ontvangst is zeker goed te noemen. Ik denk dat het bij jou toch ergens in de anthenne moet liggen. Misschien moet je er een keer mee langs een "echt" bedrijf die van de hoed en de rand weet. Ik weet niet waar je woont, maar ik denk dat Gentry je prima kan helpen met dit probleem. Want dat hoort volgens mij niet bij Kenwood thuis, zoals de andere problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SanderdeZeeuw
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jun 2010 16:18

Bericht door SanderdeZeeuw »

Beste Janloco,

Volgens de heren die mij deze 7260 verkocht hebben, zit er soms gewoon een slechte tussen. Zou dit kunnen?
Kon je misschien in aanmerking voor een vervanging, dat was namelijk het eerste wat ze tegen mij zeiden (voordat ze keken of er misschien een kabel los zat ofzo)

het lijkt bij mij wel of de problemen met m'n telefoon pas na versie 1.40 begonnen zijn.
Dat van die volumeverandering heb ik ook! ik dacht al dat ik gek aan het worden was.
Ik denk zelf ook dat het aan de antenne ligt, ze hebben namelijk na de inbraak gecontateerd dat er een breuk in de antennekabel zat, en ik denk dat ze er gewoon een nieuw stukje aan vast hebben geknoopt. Volgens mij moeten
ze gewoon een hele nieuwe antennekabel bevestigen.

Het probleem is dat het om een lease auto gaat, dus zoals ik al nagevraagd heb, kan ik niet zomaar naar
een ander bedrijf toe gaan, ivm kosten etc. Daarvoor moet er eerst meer gebeurd zijn.
De leasemaatschappij is van mening dat het bedijf gewoon zijn werk goed moet doen, en moet
doorgaan tot het opgelost is. Eigenlijk vind ik dat ook, alleen ik heb geen vertrouwen meer in die gasten.

Ik ga deze week wel weer even langs en kijk wel wat er gaat gebeuren. Lost het niets op, dan ga ik zeker op zoek naar goede hulp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

@sanderdezeeuw

Ahh ik ken die problemen met de lease maatschappij. Een reparateur moet eerst zijn werk goed afmaken, daar hebben ze groot gelijk in. Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat het voor jou een ellende is. Je ergert je constant en voor de oplossing moet je telkens terug naar de monteur. Weer een afspraak, weer wachten en weer proberen. Daar wordt je niet goed van. De frimware 1.40 heeft wel dingen goed gemaakt, maar ook weer goede dingen minder gemaakt. Mijn problemen met de telefoon zijn ook begonnen na de laatste update, maar ik heb sinds die tijd ook een nieuw toestel, dus ik weet niet precies of het aan het toestel of de 7260 ligt. Maar ik weet wel dat de radio van de 7260 in staat is om een prima stuk geluid voort te brengen. Ik ken het apparaat niet zo door en door, maar het carkit deel is volgens mij van parrot, zoals het navigatie deel van garmin is. Parrot is op zich zeker niet slecht, maar ik weet niet of de firmware update 1.40 ook wat kan wijzigen in het carkit deel. Daar is denk ik moeilijk achter te komen wat ze allemaal veranderd hebben bij de laatste update. Ik weet niet of je de beschikking hebt over een andere telefoon, anders zou je die eens moeten proberen. Is het probleem dan nog hetzelfde, dan ligt het in ieder geval aan de 7260 of de inbouw daarvan. Veel succes met de oplossing in ieder geval, en als je wat weet, laat het ons dan aub horen. Hoe meer we weten hoe liever het is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SanderdeZeeuw
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jun 2010 16:18

Bericht door SanderdeZeeuw »

Beste Janloco,

het is allemaal even wat anders gelopen dan gepland. Zoals al gezegd zat ik er een beetje tegen aan te hikken om naar dat bedrijf toe te gaan en het weer over die problemen te hebben. Maar toen, net 1 dag voor mijn vakantie, viel de DNX compleet uit! en ik kreeg hem niet meer aan de praat. Toen moest ik wel! Gelukkig kon ik gelijk de volgende ochtend langs en hebben ze me goed geholpen. Een koude reset (stroom eraf aan de achterkant) en hij deed het weer.
Ik heb gelijk gevraagd of ze naar die carkit wilden kijken, maar daar hebben ze niets zinnigs over kunnen zeggen. Ze vermoedden dat het aan de software ligt, en dat ik eerst maar even moet wachten op de volgende update..
Aangezien ik ook denk dat ze gelijk hebben heb ik er maar even genoegen mee genomen.
Hij is niet meer uitgevallen sinds m'n vakantie, en de carkit heeft het niet meer goed gedaan. ik hoop dat de volgende update werkt.
Ik heb kenwood nederland een mailtje gestuurd met de klachten, over de carkit en over het harder zetten van het volume, elke stap een keer drukken, daar wordt ik helemaal gek van!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Bericht door J.Sparrow »

Wat betreft volumeregeling: je kan ook downgraden naar versie 1.1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 870

Terug naar “Kenwood”