725dvd-B plaatsen met kna dv2200

VermeulenT
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2008 14:00

725dvd-B plaatsen met kna dv2200

Bericht door VermeulenT »

Ik heb een Passat variant van 2003 met een van fabrieks af navigatie systeem zitten .
nu vind ik het zeer onhandig werken hiermee en de cd dekt alleen benelux .

Ik heb al een aantal jaren een kenwood kvt 725dvd-B in mijn bezit en sinds kort daar een kna dv2200 bij aangeschaft met cd van europa .

nu zou ik deze graag erin willen plaatsen en wil weten of ik gebruik kan maken van bestaande fishes die al in de wagen zitten om daar de navigatie module te kunnen aansluiten . Of moet ik weer alles opniew gaan opengooien en elke kabel appart gaan aansluiten .

heeft er iemand een schema met kleuren of vraag ik dat beter op een vw forum voor de bekabeling .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt de bestaande aansluitingen van de MFD2 CD die je nu hebt niet gebruiken.
Je zult of allemaal nieuwe bedrading moeten gebruiken of een CAN bus adapter nemen om de signalen van de aanwezige Quadlockstekker naar ISO om te zetten. Dan heb je meteen de benodigde snelheidspuls en achteruitrijsignalering ter beschikking.
Overigens zou ik alvorens dit ter hand te nemen eerst even zeker maken dat er voor de DV2200 (overigens een DVD en geen CD systeem) in de toekomst nog wel nieuwe kaart-DVD's zullen verschijnen. De laatse is de KNA-MP225 en die is van 2005 en sindsdien is er nooit meer iets van vernomen. Het systeem lijkt niet meer ondersteund te worden. Hetzelfde geldt kennelijk voor de DV3200 want ook daar is de laatste update, de MP326, alweer 2 jaar oud.

In zo'n geval heb je veel meer aan een systeem met recente cd's dan aan die oude rommel zonder updates.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VermeulenT
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2008 14:00

Bericht door VermeulenT »

dus best leren hoe te werken met de bestaande navigatie en de andere te verkopen
Het is trouwens een MCD met klein scherm die erin zit . bestaat daar een europa cd van of allemaal landen appart ? de cd die er nu inzit is een benelux 2006 cd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Van de MCD kun je buitengewoon veel plezier hebben. Maar de CD's zijn altijd apart per land en er is een afzonderlijke CD voor de doorgaande wegen Europa.
Dit geldt echter alleen voor de MCD met Travelpilot DX cd's en die zul jij ongetwijfeld hebben
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VermeulenT
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2008 14:00

Bericht door VermeulenT »

ik vind het alleen heel jammer dat ik
a : geen cd's kan afspelen aangezien er navigatie cd inzit
b : ook al heb je een cd lader nog steeds geen cd's kan afspelen als de navigatie aan het werk is
c : geen complete europa cd beschikbaar is ( en ik ga niet omdat ik 1x naar frankrijk ga , 1x duitsland ga , telkens zo een cd gaan bijkopen )

wat is de laatste versie voor de mcd , ik heb nu de 2006 versie benelux

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De laatste versie is de 2008
Als je een cd in een wisselaar hebt kun je gewoon doorgaan met navigeren, lees instructieboekje. Je kunt ook naar de radio luisteren en navigeren tegelijkertijd.
Er is geen enkel systeem waarbij heel Europa op 1 cd staat
Er is niemnand die jou verplicht om voor elk land een cd te kopen. Neem de Doorgaande wegen cd en je kunt heel Europa door en bij het begin van je bestemming kijk je op een informatiebord.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • 2de unit (blackbox) waar het beste te plaatsen Audi A3
    door Michel64 » 15 nov 2014 20:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 402
  • Pioneer avic f970bt geeft ping signaal op vaste plaatsen
    door Kornelis » 22 sep 2016 12:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 484

Terug naar “Kenwood”