Ligt het aan Navteq?

Muha
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2005 07:15

Ligt het aan Navteq?

Bericht door Muha »

Hallo,
Ik ben 2 weken in bezit van JVC KD-NX901. Als ik vanaf Dordrecht richting Europoort wil rijden dan doet het systeem niet goed. Volgens navi moet ik naar A16 (GOED)-A15(GOED) maar dan moet ik van de A15 af, richting Ridderkerk-Barendrecht en na 2km weer A15 op, en als ik bija op mijn besteming ben dan moet ik een afslag eerder van de snel weg af...begrijp ik niet ??? Ook als ik terug rijdt dan kiest ie niet het makkelijkste route.
Het systeem kon ook een adres van Center parcs in Dalen niet vinden, gewoon op de postcode, straat en nr. Besteming was bereikt maar ik zat er wel 2,5 km vandaan ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Mijn ervaring is dat een navi systeem bijna nooit de gemakkelijkste route kiest. Komt er wel dichtbij maar goed....

De genoemde afwijkingen mbt eerdere afslagen, te vroeg bestemming bereikt enz wordt mede veroorzaakt door:
jouw instellingen (snelle route, korte route enz)
de mapdatabase. Hier kunnen we echter niets aan veranderen dus een geconstateerde fout, wel svp in het betreffende forum doorgeven.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Muha
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2005 07:15

Bericht door Muha »

Eerst...bedankt voor je snelle reactie.

Hm...het problem ligt dus aan mijn instellingen. Ik zou echt niet weten wat ik moet instellen...systeem staat wel op de snelste route, verder ?
Als ik zelfde route via routenet.nl zoekt...dan doet ie het gewoon perfect, zoals ik altijd rijdt. Dus ik snap niet waarom het niet zo kun met navigatie systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Het is best mogelijk dat de software van jouw navigatiesysteem een andere manier van berekenen heeft dan bijvoorbeeld routenet.nl. Vaak zitten dit soort problemen hem gewoon in de software van het navigatiesysteem (en dus niet in de kaarten). Je kan het helaas niet anders instellen (snelste route is al geselecteerd). Wellicht dat een update van de software verbeteringen oplevert (als er een update voor is..).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Muha
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2005 07:15

Bericht door Muha »

Ja, ik heb ook aan de software gedacht...ga JVC bellen.
En nog iets, op NAVTEQ site staat JVC helemaal niet bij als ik updates gaat zoeken.

Maar nogmals, bedankt voor je reacties.
Groetjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Lege SD kaart voor Navteq download
    door lynn » 19 aug 2014 16:19 » in Lancia
    Reacties: 1
    Weergaves: 2530

Terug naar “JVC”