kd-nx1rb

Bertal
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:03

kd-nx1rb

Bericht door Bertal »

Beste mensen,

Ik heb een tijd geleden(zo'n anderhalf jaar) hier een bericht gepost over deze foutmelding: 'navigation is being activated please observe rtr'. het zou aan de laserchip/ geheugenchip liggen, wat veel geld zou kosten. Echter had ik er niet bij verteld dat mijn navigatie in mijn brommobiel nooit volledig is aangesloten. Ik heb nooit een snelheidssignaal aangesloten, en ook het achteruitrijsignaal niet. Dit vooral omdat er geen electronische kilometerteller inzit. Inmiddels ben ik18 geworden, en heb gister een auto gekocht(renault megane coupe 1999), waar wel een electrische kilometer teller in zit. Mijn plan was dus ook om hier de navigatie in te bouwen.
Mijn vraag: Is het verstandig om alles aan te sluiten, of geeft de navigatie dan nog steeds dezelfde foutmelding?
Ik vraag me dus eigenlijk af, of deze foutmelding ook veroorzaakt kan worden doordat de navigatie niet aangesloten is.

Alvast bedankt!

Bertal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook omdat het al anderhalf jaar verder is en je er kennelijk niets mee hebt gedaan, lijkt het mij zeer onverstandig hier geld aan uit te geven of nog werk in te steken.
Immers is het een toestel dat al haast 8 jaar niet meer wordt gemaakt. De laatste update is met kaarten van 2006 en er komt geen enkele update meer beschikbaar.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bertal
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:03

Bericht door Bertal »

ik heb hier geen tijd ingestoken omdat het mij erg onzinnig lijkt in een brommobiel een navigatie te plaatsen. Wel leek het mij mooi dit in een echte auto te doen. Maar met deze reactie is mijn vraag niet beantwoord. weet iemand dit misschien wel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In aanvulling omdat het misschien niet duidelijk genoeg is: Het probleem dat je hebt ondervonden en dat duidelijk wordt veroorzaakt door een defect onderdeel of module, wordt niet verholpen door het volgens de regels inbouwen.

Zonder (dure) reparatie zal jouw toestel dezelfde fout(melding) geven en is het zeer onverstandig om hier geld en tijd in te steken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bertal
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:03

Bericht door Bertal »

Oke,
bedankt voor je snelle antwoord.
Dan leg ik mij heer bij neer, en zoek naar een andere radio, of koop een tomtom.

Bertal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een gebruikte TP 4720, identiek aan jouw JVC, koop je al rond de 50 euro of minder en een MS5000 voor 75
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “JVC”