Navigeren begint met het goed ingeven van de bestemming

Nieuwigheden en opmerkelijke GPS gerelateerde zaken
Forumregels
  • Berichten worden pas na goedkeuring door een moderator geplaatst, om verkeerde postings, spam en copyright schendingen te voorkomen.
    Dit kan even duren, waarvoor wij uw begrip vragen.
  • Quotes van nieuwsberichten zijn toegestaan, 1-op-1 overnemen van nieuwsberichten zijn niet toegestaan en zullen verwijderd of aangepast worden.
  • Nieuwsberichten die uitsluitend uit een link bestaan verwijderen we.
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Navigeren begint met het goed ingeven van de bestemming

Bericht door Figaro75 »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik hoorde het vanmiddag op het nieuws, om 1 uur. En moest toen net als jij :) :) -en.
En tegelijk denkend: hoe krijgt iemand dat voor elkaar, 650 km mis zitten en dan pas bij de VVV in de gaten krijgen dat je heel ergens anders zit.

Toch overkomt dat mensen ook op een andere manier.
Jaren geleden had mijn broer nog een Blaupunkt met een pijltjessysteem, en hij had een bestemming opgegeven in Frankrijk. Keurig ingetypt, geen spelfouten.
Al rijdend en z'n bestemming naderend kwam hij echter tot de ontdekking dat er iets mis moest zijn, hij zag naamborden van plaatsen die hij niet op de kaart gezien had die hij tevoren bekeken had.
De kaart er bij pakkend zag hij toen dat hij helemaal mis zat. Oorzaak: een plaats met dezelfde naam, op een andere plek in het zuid-westen van Frankrijk. Welke plaats dat was weet ik niet meer, bij gelegenheid zal ik het hem nog eens vragen.
Zoiets overkomt hem nu niet meer, op een systeem met kaart kun je zien waar je naar toe gaat.... :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Ik weet er ook nog een en je geloof het of niet, maar het is echt waar,
Er staat op de Nieuweschans( let op dit is een straat in Nieuwegein) een Touringcar de chauffeur vraagt aan een voorbijganger naar een bedrijf. Na wat doorvragen bleek het een bedrijf te zijn in de plaats Nieuweschans alwaar hij om 10.00 uur moest zijn. En inderdaad het was 10.00, maar wel in Nieuwegein, hij had dat dus op zijn navi verkeerd ingevoerd, maar nu komt het, het gaat hier dus om een touringcarschauffeur, die zo'n onvoorstelbare fout kan maken.

Dit is een aantal jaren geleden echt gebeurd.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vooral de toevoeging "echt gebeurd" of "zelf meegemaakt" zet mij aan het denken. Het blijken vaak verhalen met een hoog gehalte "broodje aap" te zijn.
Het wordt weer eens tijd dat er een overleden schoonmoeder in de caravan wordt vervoerd. Dat horen we ook iedere zomer enkele keren van mensen die het zelf hebben meegemaakt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Wat ben jij toch een misselijk kereltje Gerritje, heb je niks beter te doen, dan zulke opmerkingen te plaatsen en mensen in discrediet te brengen.
Dit is gewoon echt gebeurd en waarom ik dit weet..... ach ik heb geen zin, om jou dit uit te leggen.

En nu moet ik kotsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Herstel op mij eerdere bericht: even nagevraagd, plaats verkeerd, was Zaanseschans. bij deze.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zie mijn vorige bericht!
Ik beweerde niet dat het niet waar is maar dat ik deze verhalen in vele variaties ken. En elke zomer duiken deze weer op. Journalistiek heet het komkommertijd.

Maar je kotst maar lekker door. Zaanse Schans of Nieuweschans, allemaal zelf echt meegemaakt. Vandaar dat je het moest navragen natuurlijk :wink:
Als er nog meer bijzonderheden aan het waar gebeurde verhaal moeten worden gewijzigd, laat het even weten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik kan zelf nog herinneren uit het Philips Carin tijdperk dat als we naar Frankrijk gingen om te skiën en we de plaats Les Arc wilden ingeven dat je dan ook meerdere keuzes kreeg (de plaatsnaam kwam vaker voor). Het is dan eenmalig opzoeken welke je moet hebben en dan weet je welke je moet selecteren. Bij ons is dat dus niet fout gegaan. Ik kan me wel voorstellen dat dit soort dingen gebeuren, zeker als je niet bekend bent met een plaats / gebied. Gelukkig ben ik zelf nooit naar de verkeerde plaats gereden.

Ik vraag me ook altijd af waarom je bij dit soort berichten nooit iets hoort van of mensen geen argwaan kregen ofzo. Inderdaad pas bij de VVV erachter komen dat je verkeerd bent gereden. Het is eigenlijk ongelooflijk (voor mij althans) dat er daadwerkelijk mensen zijn die puur volledig op het navigatiesysteem vertrouwen en gewoon denken dat als ze de plaats en straat invoeren ze altijd op de juiste plaats uit zullen komen. Als je naar een plaats in Zuid-Frankrijk moet, noem maar even een voorbeeld, en je wordt richting Bretagne gestuurd, dan heb je dat toch door zou je zeggen? Maar blijkbaar niet, want het gaat dus weleens mis :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

JW schreef: .....Toch overkomt dat mensen ook op een andere manier.
Jaren geleden had mijn broer nog een Blaupunkt met een pijltjessysteem, en hij had een bestemming opgegeven in Frankrijk. Keurig ingetypt, geen spelfouten.
Al rijdend en z'n bestemming naderend kwam hij echter tot de ontdekking dat er iets mis moest zijn, hij zag naamborden van plaatsen die hij niet op de kaart gezien had die hij tevoren bekeken had.
De kaart er bij pakkend zag hij toen dat hij helemaal mis zat. Oorzaak: een plaats met dezelfde naam, op een andere plek in het zuid-westen van Frankrijk. Welke plaats dat was weet ik niet meer, bij gelegenheid zal ik het hem nog eens vragen.Zoiets overkomt hem nu niet meer, op een systeem met kaart kun je zien waar je naar toe gaat.... :wink:

Groet,
JW
Dat was St Girons in Les Landes, een jaar of zeven geleden.....
Bij het ingeven van die bestemming in zijn Blaupunkt Radio-Navi kon hij kiezen uit St Girons in Les Landes, of ergens anders in Frankrijk. Uiteraard koos hij de goede.
Al rijdend door Les Landes, rechte wegen tussen de pijnbomen, waarvan je dus niet weet of je op de goede weg zit, was hij onderweg naar St Girons aan de kust, dacht hij. Maar op een bepaald moment merkte hij dat de weg begon te stijgen, en dat hij oostelijker begon te rijden.
De kaart er bij gepakt, en ja hoor, hij ging naar St Girons in de bergen. Zijn bedoeling was echter St Girons (Plage) aan de kust, en dat stond toen (nog) niet in de adreslijst van zijn Blaupunkt.
Zó ging het bij hem mis, geen "broodje aap verhaal" dus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Ik heb ook wel eens als bestemming Winterberg (Sauerland, Duitsland) ingegeven en daarbij niet goed gekeken. Truus meld mij netjes waar ik de weg af moet waarbij ik meteen mijn twijfels begon te krijgen. Ik ken de route naar Winterberg uit mijn hoofd, via verschillende wegen. Toen ik ook nog zag dat de afstand nog bijna 700 km was, terwijl ik er maximaal 200 km vanaf zat, wist ik dat er iets niet goed was. Ik had Winterberg ergens in Beieren geselecteerd.

Overigens vind ik het helemaal niet zo vreemd dat sommige mensen totaal niet door hebben dat ze naar een verkeerde plaats worden gestuurd. Iedereen kent waarschijnlijk nog wel het programma "De Vakantieman". Daarin moesten mensen die op vakantie waren in bijvoorbeeld zuid Frankrijk ook op de kaart van Europa aangeven waar ze zich op dat moment bevonden. Menigeen wist een plek in de Atlantische Oceaan aan te wijzen en ook niet zelden werd een plaats in het Verenigd Koninkrijk aangewezen. Sommige mensen zijn topografisch niet al te best onderlegd.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Ach, op kleinere schaal doet deze het ook nog altijd leuk:
jaren terug werkte ik bij AC Beekbergen (bestaat al lang niet meer) en hoeveel enthousiastelingen we daar wel niet gehad hebben die vroegen hoe ver het naar de Beekse Bergen was...nou, een stief end vanaf Beekbergen. Als ik ze dan maar naar het (zeer dichtbij gelegen) Apenheul verwees waren de meesten erg gelukkig. Laten we eerlijk zijn: hoeveel van die mannen in het pré-navi tijdperk waren godsblij dat ze moeders en drie oververhitte blagen een alternatief konden bieden?

En geen broodje aap, ik werkte daar zoals gezegd.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigeren met garmin oregon 450
    door Kraanman » 13 dec 2020 21:11 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 283
  • discover media navigeren met caravan
    door Zwerver11 » 19 nov 2017 11:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 939

Terug naar “In het nieuws”