Nuvi 360 t sms probleem

Pjotr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2011 15:59

Nuvi 360 t sms probleem

Bericht door Pjotr »

Ik ben in het bezit van een Nuvi 360T

deze Garmin kan communiceren met mijn telefoon en laat dus ook de sms'jes zien welke ik ontvang.
Nu sinds enige tijd heeft hij vele malen een ontvangen bericht opgeslagen en staat kennelijk het geheugen vol.
Mijn vraag is of iemand mij op weg kan helpen hoe ik dit weer leeg kan krijgen.
Ik kan nu van de sms denst geen gebruik meer maken.

Laten synchroniseren met de pc via het door Garmin geleverde programma haalt niet uit.
Bovendien kan ik aangesloten op de pc ook geen bestand vinden welke voor mij duidelijk is dat daar de berichten opgeslagen zijn.
Software is volledig bijgewerkt.

Op mijn vraag aan Garmin krijg ik alleen een antwoord dat ik hem niet via hen gekocht heb, dit terwijl ik het apparaat zelfs ook bij hun geregistreerd heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Nuvi 360 t sms probleem

Bericht door wmp »

Je zou in het uiterste geval kunnen proberen alle gebruikersgegevens te wissen.
Daarvoor zou je met je vinger in de rechterbovenhoek van het scherm gehouden, het systeem moeten inschakelen. Blijf met de vinger drukken op het scherm totdat het venster wordt weergegeven. Kies vervolgens voor Yes/ja, en alle fabrieksinstellingen worden hersteld.
Dat wilt dus ook zeggen dat alle recente selecties en audiobladwijzers worden verwijderd(!).

Incidenteel berichten verwijderen wordt niet echt aangegeven. Zou toch mogelijk moeten zijn...
Misschien wanneer je het SMS'je van je telefoon verwijdert, dat die dan opnieuw synchroniseert en het uit de Garmin ook weg is. :speechless_:
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pjotr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2011 15:59

Re: Nuvi 360 t sms probleem

Bericht door Pjotr »

Super mod @wmp bedankt voor je reactie.
Ik heb dit toegepast en inderdaad alle instellingen zijn terug naar fabrieksinstelling.

Daardoor zijn ook alle oude sms berichten verwijderd en kan ik mijn Garmin weer volledig gebruiken.
Een nieuwe verbinding gelegd met mij telefoon, synchronisatie toegepast en hoepa floepa ik kan weer sms versturen en ontvangen. Toppie. :Yes:
Deze reset via de druk in rechterbovenhoek van het apparaat was mij onbekend, maar dus o zo belangrijk.

Dat de andere gegevens ook verwijderd zijn is geen probleem, die komen er vanzelf weer door gebruik op terug (voor zover er nog wat opstond).

Dus nog maals dank. :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Nuvi 360 t sms probleem

Bericht door wmp »

Toch lijkt mij dit niet de bedoeling, dat je steeds alles moet wissen omdat het geheugen is volgelopen met sms berichten.

Dat de reset je niet bekend is, doet mij vermoeden dat je de handleiding niet hebt.
Voila, hier is die dan mocht je hem nog niet hebben :wink:
nuvi360_NLGebruikershandleiding.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pjotr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2011 15:59

Re: Nuvi 360 t sms probleem

Bericht door Pjotr »

Het lijkt mij ook niet de bedoeling, maar ik vermoed dat (door welke oorzaak ook) het apparaat een of meer berichten had gekopieerd en zo het "geheugen" had vol gezet. Ik kwam meerdere dezelfde berichten in veelvoud tegen.
Nu hoop ik dat door deze reset alles weer naar behoren werkt en zal ik bovendien even wat vaker kijken naar de synchronisatie of die juist verloopt.

Nog even terugkomend op een eerdere vraag/suggestie van je, ik had alle sms'jes berichten en wat ook maar extra werd opgeslagen op de telefoon verwijderd, meerdere keren gesynchroniseerd en toch bleef hij volstaan.
Nu door de reset 2 keer uit te voeren en tussendoor te synchroniseren kwam hij volledig leeg. Dus na de eerste keer stonden er nog berichten in van begin 2010.

Bedankt voor de handleiding, ik heb hem wel (gehad), stond op een aparte cd bij het apparaat geleverd welke ik nu natuurlijk niet kon vinden.

Groet van een weer blijde Garmin gebruiker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Nuvi 360 t sms probleem

Bericht door wmp »

...de 760 lijkt met het zelfde probleem te kampen.
In elk geval, veel plezier er weer mee.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • nüvi 65
    door pcmdejongh » 26 nov 2017 16:45 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 420
  • Nuvi 3597 LM is vol
    door catmen » 03 jul 2014 16:15 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 2801
  • Vervanging Nüvi 350
    door Djebel » 08 jun 2014 22:47 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 730
  • Nüvi 765 doet gek
    door Quido » 12 aug 2014 19:16 » in Garmin
    Reacties: 3
    Weergaves: 886
  • Nuvi 3598LMT-D
    door Coen_2 » 05 sep 2014 15:59 » in Garmin
    Reacties: 12
    Weergaves: 2194
  • camera in nüvi 65
    door pcmdejongh » 27 nov 2017 17:59 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 616
  • vraagje over Nuvi 2598LMT-D
    door hendrik2598 » 07 jun 2014 15:03 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 650

Terug naar “Garmin”