Flitspaal Frankrijk correctie

Pjotr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2011 15:59

Flitspaal Frankrijk correctie

Bericht door Pjotr »

Ik ben in het bezit van een Nuvi 360 t met lifetime update's

Nu wil ik uiteraard van de Nuvi in Frankrijk gebruik gaan maken, maar lees nu her en der dat het alleen uitschakelen van de functie niet geaccepteerd wordt. :evil:
Op de Garmin site lees ik dat er een andere aanduiding geinstalleerd kan worden, echter staat er voor nuvi 1xxx en jonger.
Helaas is mijn type niet jonger maar wil ik wel van deze functie af. :shock:

Weet iemand voor mij hoe ik dit kan bewerkstelligen.
Uiteraard heb ik via mijn Garmin e.e.a. bekeken, maar kan via mijn dashboard niet eens mijn toestel zien want ik krijg een foutmelding. De andere tabblad functies zie ik overigens wel.

Alvast dank voor het meedenken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pjotr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2011 15:59

Re: Flitspaal Frankrijk correctie

Bericht door Pjotr »

"TypeError: this.garminController.listDirectoryForAsset is not a function"

Dit is de melding die ik krijg bij Mijn Dashboard op de ingelogde Garmin site.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Re: Flitspaal Frankrijk correctie

Bericht door RGM »

Je hoeft je geen zorgen te maken. De Lifetime updates bevatten alleen de nieuwste kaarten, hierin zit geen flitspaalinformatie opgenomen. Die flitspalen staan dus ook niet op je Nüvi. Als je al flitspalen in Frankrijk op je Nüvi hebt staan, dan zijn die van elders afkomstig (bijvoorbeeld omdat je ooit eens een abonnement op flitspalen in Frankrijk bij Garmin hebt aangeschaft of doordat je elders een POI-bestand met flitspalen voor Frankrijk op de kop hebt weten te tikken en dat POI-bestand op de Nüvi hebt geplaatst). De aanwijzingen hier opvolgen is dan voldoende.

In plaats van myDashboard kun je overigens ook de WebUpdater installeren. Die is minder foutgevoelig dan myDashboard en laat bovendien aan jou de beslissing of je iets wel of niet wilt installeren.
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pjotr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2011 15:59

Re: Flitspaal Frankrijk correctie

Bericht door Pjotr »

@RGM bedankt voor je info, de instellingen volgens je "hier" link had ik al gewijzigd.
Maar omdat de update van Garmin voor de nieuwere typen nu "flitspalen" heeft gewijzigd in "gevaren zones" dacht ik dat er ook in mijn Nuvi wat gewijzigd zou moeten worden.

Ik begrijp nu van jou dat de gewone lifetime update's voldoende zijn om van de meldingen af te komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Re: Flitspaal Frankrijk correctie

Bericht door RGM »

>> Ik begrijp nu van jou dat de gewone lifetime update's voldoende zijn om van de meldingen af te komen.

Zo heb ik het niet bedoeld. De Lifetime updates zijn kaartupdates, die hebben niets met flitspalen te maken. Dus als je nog steeds gewaarschuwd wordt voor flitspalen, dan volg je het advies op dat Garmin geeft. De allernieuwste Lifetime update installeren biedt helaas geen oplossing.

In je Nüvi zou inderdaad voor de flitspalen een softwarewijziging moeten worden doorgevoerd, maar aangezien Garmin voor de (behoorlijk verouderde) Nüvi 360T geen software updates meer uitbrengt zal dat wel een illusie blijven...
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pjotr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2011 15:59

Re: Flitspaal Frankrijk correctie

Bericht door Pjotr »

Ja daar was ik op voorhand al bang voor.

Ik heb maar een mail gestuurd naar Garmin dutch support, mij benieuwen wat het antwoord wordt.
Vervangen van de 360T puur vanwege deze meldingen, want het apparaat mankeert niets, vind ik een beetje erg ver gaan.

Bovendien wil ik ook weer handsfree kunnen bellen via de navigatie zou ik zeker in de prijzen vallen.
Buiten dat de lifetime update ook niet eens overdraagbaar is naar een nieuw toestel. :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TOM XL en navigatie in Frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 12:18 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 617
  • ONE XL geen flitsers voor frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 11:52 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 500

Terug naar “Garmin”