Clarion VRX613R en Clarion TV-tuner TTX752

Nelson
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:53

Clarion VRX613R en Clarion TV-tuner TTX752

Bericht door Nelson »

Lieve mensen, ik heb het volgende probleem. Ik heb een Clarion VRX613R en een tv-tuner van Clarion de TTX752. Aan de tuner heb ik een dvd-speler aangesloten van de merk Audiobus. Bij afspelen van een film gaat het beeld storend knipperen bij velle kleuren. Bij donkere kleuren of normaal contrast is het beeld perfect. Ik heb al het beeld anders proberen in te stellen, maar het blijft alsnog knipperen (al zet ik het beeld donker) bij velle kleuren zoals wit. Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe is dit te verhelpen?

Groetjes
Nelson.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Heb je de massa van de tuner en dvd speler op hetzelfde punt aangesloten als de massa van de vrx613?
Heeft het systeem wel goed gespeeld ?
Zijn alle verbindingskabels eens los geweest en weer opnieuw aangesloten ? (zoniet dan dat eens proberen)
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nelson
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:53

Clarion VRX613R en Clarion TV-tuner TTX752

Bericht door Nelson »

Ik heb de massa van de tuner wel aangesloten, maar de massa van de dvd speler niet. De massa van de vrx613r zit op een ander punt aangesloten. Zou het helpen om alle drie op hetzelfde punt aan te sluiten. De rest van de bekabeling is namelijk wel goed.

Gene schreef:Heb je de massa van de tuner en dvd speler op hetzelfde punt aangesloten als de massa van de vrx613?
Heeft het systeem wel goed gespeeld ?
Zijn alle verbindingskabels eens los geweest en weer opnieuw aangesloten ? (zoniet dan dat eens proberen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nelson
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:53

Re: Clarion VRX613R en Clarion TV-tuner TTX752

Bericht door Nelson »

Ik heb net gekeken en de dvd-speler heeft geen massa. De massa van de ttx752 zit aan de handrem en de massa van de vrx613r zie ik verder niet, dus ik denk niet dat die ergens aangesloten zit. Heeft de vrx613r wel een massa en zoja moet het dan ook aan de handrem aangesloten zijn?
Nelson schreef:Ik heb de massa van de tuner wel aangesloten, maar de massa van de dvd speler niet. De massa van de vrx613r zit op een ander punt aangesloten. Zou het helpen om alle drie op hetzelfde punt aan te sluiten. De rest van de bekabeling is namelijk wel goed.

Gene schreef:Heb je de massa van de tuner en dvd speler op hetzelfde punt aangesloten als de massa van de vrx613?
Heeft het systeem wel goed gespeeld ?
Zijn alle verbindingskabels eens los geweest en weer opnieuw aangesloten ? (zoniet dan dat eens proberen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat door de hogere energiebehoefte bij een andere helderheid, de stroomvoorziening niet toereikend is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nelson
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:53

Clarion VRX613R en Clarion TV-tuner TTX752

Bericht door Nelson »

Bedankt voor de tip. Dus dan zou ik de stroomvoorziening voor de vrx613r moet verhogen, door het aan te sluiten aan de accu of iets anders?
Gerritje schreef:Het zou ook nog zo kunnen zijn dat door de hogere energiebehoefte bij een andere helderheid, de stroomvoorziening niet toereikend is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

De massa aan de handrem is om te voorkomen dat je tijdens het rijden een film kunt kijken. Het is dus niet toegestaan deze op een permanent massapunt te zetten waardoor je ook tijdens het rijden kunt kijken. :wink:
De dvd-speler krijgt dus zijn massa via de compositkabel. De tv tuner dient bij voorkeur op hetzelfde punt van massa te worden aangesloten als de radio. Meestal wordt de radiomassa achterwege gelaten omdat de massa van de antenne voldoende zou zijn. Dus even checken of het goed is aangesloten.
Als je scherm flikkert bij felle kleuren ga ik in eerste instantie denken aan een slecht kontakt (meer stroomvraag dan geleverd kan worden). De spanning verhogen zal denk ik moeilijk gaan. Als het goed is komt de permanente plus van de accu en de geschakelde plus via het contactslot ook. Er staat dus al 12v op de bedrading. Echter door slechte geleiding kan de spanning bij grotere vraag iets inzakken. Met als gevolg jouw gesignaleerde probleem. Dus maak alle stekkers eens los check op corosie en sluit ze weer opnieuw aan. Dan controleren of het probleem nog aanwezig is.
Is dat wel het geval dan ligt het probleem vermoedelijk in de vrx613 (characterchip). Een niet al te dure reparatie dan.
Hopelijk is het schoonmaken van de stekkers voldoende.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ondanks het feit dat de MM5500 van VDO niet bekend staat als slecht heb ik toch het probleem dat als het geluid van de ingebouwde luidspreker te hard staat hij gaat fluctueren in helderheid als er een mededeling komt.
De spanningsregelaar die van de 12 volt her en der 5 volt moet maken. kan de vraag dan tijdelijk niet aan.
Wellicht dat dit een soortgelijk probleem kan zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ik heb het met mijn vrx938r ook wel eens meegemaakt. Zodra een flinke baspartij ten gehore wordt gebracht ging het scherm "flikkeren". Door alle aansluitingen eens goed schoon te maken (incl massapunten) was het probleem verholpen. Dus laten we hopen dat het probleem van de topicstarter op deze manier opgelost kan worden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Clarion nx502e
    door Patrick golf » 22 mei 2016 20:38 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 1004
  • wil een clarion vma 8582 aanschaffen
    door sofiajoe » 28 okt 2014 08:39 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 550
  • SD card clarion nx302e
    door valen001 » 23 mei 2022 19:34 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 369
  • clarion nx501e geen navigatie?
    door effeh70 » 23 jun 2014 18:13 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 1636
  • Graag hulp, Clarion vrx6570rz
    door Jtmeent » 10 feb 2019 22:45 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 584
  • Andere navigatie sofware op Clarion nx302e
    door Arjan93 » 30 apr 2016 11:49 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 1263

Terug naar “Clarion”