Navidrive C5 phase II

Alles met betrekking tot Citroën navigatie
blooper1963
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2005 14:54

Navidrive C5 phase II

Bericht door blooper1963 »

hallo;
kan mij hier iemand vertellen of het affabriek navigatiesysteem achteraf nog kan ingebouwd worden?? ik heb een nieuwe C5 2.0 HDI EXCLUSIVE besteld met standaard radio affabriek!! aan gezien ik een op stock zijnde wagen gekocht heb was er geen wagen beschikbaar in het kleur dat ik wou met navidrive!! dus wil ik weten of dit nog enigsinds mogelijk is!!! ik bedoel wel enkel het citroen navigatiesysteem!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Of het mogelijk is weet ik niet zo precies. Waarschijnlijk wel, maar dat zal ongetwijfeld een boel kosten.

Maar bedenk je goed of je dit wel moet doen, het huidige RT3 systeem is namelijk verre van ideaal, wat heet, je bent terug in het stenen tijdperk van de navigatie.
Om die reden zou ik altijd voor een achteraf inbouw gaan, die zijn heel veel beter, hebben aanzienlijk meer mogelijkheden en je bent er veeeeel minder voor kwijt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blooper1963
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2005 14:54

Bericht door blooper1963 »

JW schreef:Hallo,

Of het mogelijk is weet ik niet zo precies. Waarschijnlijk wel, maar dat zal ongetwijfeld een boel kosten.

Maar bedenk je goed of je dit wel moet doen, het huidige RT3 systeem is namelijk verre van ideaal, wat heet, je bent terug in het stenen tijdperk van de navigatie.
Om die reden zou ik altijd voor een achteraf inbouw gaan, die zijn heel veel beter, hebben aanzienlijk meer mogelijkheden en je bent er veeeeel minder voor kwijt.

Groet,
JW
Ok!! maar de originele radio is mooi geintegreerd in de middenconsole ,samen met de aircomodule en ik veronderstel dat de navigatie inbouweenheid van citroen mooier zal aansluiten bij het geheel!! ze heeft trouwens 't zelfde uitzicht!! dus als ik een after market systeem zou nemen,dan zullen er kieren moeten gedicht worden vrees ik!!

greeeeeeeetz
blooper1963
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

C5

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Hoi , ( ik zie dat je je weg hier hebt gevonden :D )

Met een mooi klapscherm ( radionavigatie ) is het m.i net zo'n fraaie oplossing als originele navigatie , en zoals JW ook aangeeft meer up to date en altijd voorzien van de nieuwste software , en het feit dat de RT3 niet de meest probleemloze oplossing is zou mijn keuze makkelijk zijn ... Suc6 met beslissen ... en naderhand inbouwen van het origineel zal naar alle waarschijnlijkheid zeer veel kosten.

Kijk hier maar eens naar RT3 perikelen : Klik ...

Groet,

Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blooper1963
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2005 14:54

Re: C5

Bericht door blooper1963 »

M&M schreef:Hoi , ( ik zie dat je je weg hier hebt gevonden :D )

Met een mooi klapscherm ( radionavigatie ) is het m.i net zo'n fraaie oplossing als originele navigatie , en zoals JW ook aangeeft meer up to date en altijd voorzien van de nieuwste software , en het feit dat de RT3 niet de meest probleemloze oplossing is zou mijn keuze makkelijk zijn ... Suc6 met beslissen ... en naderhand inbouwen van het origineel zal naar alle waarschijnlijkheid zeer veel kosten.

Kijk hier maar eens naar RT3 perikelen : Klik ...

Groet,

Menno.

hoi menno;
heb ff op de msn group gaan kijken naar de RT3 maar dat blijkt niet 't systeem te zijn dat in mijn C5 zou zitten!!! (magnetti marelli)volgens ik gehoord heb ,en mocht ik de originele navigatie van citroen genomen hebben, zou deze van blaupunkt zijn!!! want op de internet folder op de belgische site staat dat er aanpassingen gebeurd zijn sinds 12 sept. 2005 op 't C5 gamma, nou weet ik eigenlijk niet of dit met inbegrip is van de navigatie!!! en RD4?? wat is dat dan???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Antwoord daarop laat ik aan de experts hier op het forum over :wink: ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

PSA heeft een paar jaar geleden het Magneti-Marelli based RT3 systeem "geadopteerd". Dat is er zowel in mono als in kleurensysteem.
Vóór die tijd zat er het VDO-based RT2 in de C5, Menno heeft dat ook.

Dat er nu een BlauPunkt kleurensysteem in de C5 zou zitten lijkt me uiterst onwaarschijnlijk.
Check eens bij de garagehouder welke kaarten er in dat "nieuwe" systeem gebruikt zouden worden. Als het een BP systeem is zouden dat TeleAtlas kaarten moeten zijn, die link is 100%.

Bij het RT3 zijn dat geen TA's. En als ik het goed heb moet je bij dat systeem nog altijd enorm DJ'en, voor Duitsland heb je al 2 CD's nodig, dito voor Frankrijk en Italië. Een stap terug dus.

En uiteraard ben ik het met je eens, een geïntegreerd systeem staat het fraaiste. Maar de vraag is wat het belangrijkste is: goed navigeren of een fraai gezicht. Die tegenstelling is er dus heel nadrukkelijk in het geval van de RT3 dan wel een VDO MS5700SD, als voorbeeld :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blooper1963
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2005 14:54

Bericht door blooper1963 »

JW schreef:Hallo,

PSA heeft een paar jaar geleden het Magneti-Marelli based RT3 systeem "geadopteerd". Dat is er zowel in mono als in kleurensysteem.
Vóór die tijd zat er het VDO-based RT2 in de C5, Menno heeft dat ook.

Dat er nu een BlauPunkt kleurensysteem in de C5 zou zitten lijkt me uiterst onwaarschijnlijk.
Check eens bij de garagehouder welke kaarten er in dat "nieuwe" systeem gebruikt zouden worden. Als het een BP systeem is zouden dat TeleAtlas kaarten moeten zijn, die link is 100%.

Bij het RT3 zijn dat geen TA's. En als ik het goed heb moet je bij dat systeem nog altijd enorm DJ'en, voor Duitsland heb je al 2 CD's nodig, dito voor Frankrijk en Italië. Een stap terug dus.

En uiteraard ben ik het met je eens, een geïntegreerd systeem staat het fraaiste. Maar de vraag is wat het belangrijkste is: goed navigeren of een fraai gezicht. Die tegenstelling is er dus heel nadrukkelijk in het geval van de RT3 dan wel een VDO MS5700SD, als voorbeeld :wink:

Groet,
JW


bij mijn C5 zit er nu deze(radio-cd) in!! ook terug te vinden op de duitse site van blaupunkt:www.blaupunkt.de en dan tik je bij autoradio bovenaan bij suche het woordje peugeot in daar vind je de technische gegevens van deze radio-cd,wel geen foto,maar het is dit model ,welk nu ook in de laatste C5'en word gemonteerd!! de navigatiemodule is van het zelfde type met verschil dat er navigatie toetsen en een gsm opzitten!!! maar die vind ik dan weer niet bij blaupunkt!!

greetz blooper1963;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

De nieuwste folder van de C5 laat exact dezelfde layout, met dezelfde knoppen en letters/cijfers zien als op jouw plaatje.
Daaronder staat dan: "De bediening van het Navi-Drive systeem is overzichtelijk en binnen handbereik."
Oftewel, dat plaatje klopt niet met de tekst.
Als ik de middenpagina opsla van de folder kom ik er dezelfde layout tegen als op het interieur dat je eerder liet zien, dat is de RT3 bediening.

Op dezelfde pagina staat ook een plaatje van het kleurenscherm, dat is de splitscreen van de RT3 als ik het goed heb.

In de prijslijst December 2005 wordt ook gesproken over "Navidrive RT3" als navigatiesysteem. Dit is een optie tegen meerprijs voor de Ligne Prestige en hogere versies.
Daarnaast is er het "Pack Audio RD4", standaard vanaf Ligne Prestige.

Al met al lijkt het mij dat er voor de Radio/CD een Blaupunkt in zit, en voor de navigatie een Magneti-Marelli RT3.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1842
  • achteruitrijcamera monteren op het Navidrive scherm
    door hansvanstraaten » 27 feb 2015 15:17 » in Citroën
    Reacties: 0
    Weergaves: 1659

Terug naar “Citroën”