VDO Dayton MS3200: snel is niet snelste

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Gebruikersavatar
trennen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2003 23:44

VDO Dayton MS3200: snel is niet snelste

Bericht door trennen »

Hallo Navtech en anderen,

Inmiddels 2 maanden rijdt ik nu rond met mijn MS3200 met C-IQ met 1 jaar europa vrij en NT 2003/01, en tot grote tevredenheid. Het systeem heeft me altijd gebracht waar ik komen wilde.

Meestal gebruik ik de voorkeur "snelste" route. In de afgelopen tijd had ik al wel eens vaker het idee dat de route achteraf bezien nog wel iets sneller gekund had (meestal paar minuten). In de afgelopen week had ik echter 3 ervaringen die mijn vermoeden dat het systeem niet altijd de snelste route geeft bevestigde.
1. Ik moest deze week 2 keer in Hattem zijn. Over de A50 reed ik naar Hattem. De eerste keer gaf het systeem aan dat ik er reeds bij de afslag 28 (Heerde af moest) en stuurde me verder binnendoor naar Hattem (wel een mooie route). Logiser en sneller leek mij de afslag 30 Hattem te nemen. 2 dagen later moest ik opnieuw naar Hattem, zelfde vertrek plaats en zelfde adres, toen koos het systeem wel de route via de afslag 30.
2. Toen ik naar Bathmen moest (Ik kwam over de A1 uit de richting Enschede) moest ik van het systeem bij afslag 27 (markelo) van de A1 af. Mij leek het veel sneller afslag 25 Bathmen te nemen dus reed ik eigenwijs afslag 27 voorbij. Al snel kwam het systeem met een nieuwe route via afslag 25 en ca 5 minuten korter!
3. Vanmiddag had ik een route die volgens het systeem ongeveer 40 minuten moest duren. Ik ken de omgeving daar behoorlijk goed. In de routebeschrijving zag ik dat het systeem wel een erg grote omweg had gekozen. Ongeveer halverwege koos ik mijn eigen route, gewoon via hoofdwegen, de aankomsttijd werd ca 10 minuten eerder!

In mijn beleving zijn dit software matige problemen. Ik heb dit berricht dan ook in eerst instantie op het VDO forum gezet. JW opperde om het ook maar eens aan Navtech voor te leggen om te horen of jullie hier nog iets interresants over kunnen zeggen. Het zal neem ik aan toch wel ergens een combinatie van de software met de data zijn?

Zulke extreme afwijkingen als deze week had ik nog niet eerder ervaren.

Groeten Toine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

MS3200 niet de snelste

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Trennen,

Een boeiend vraagstuk, en hoewel we graag op uitnodigingen om ons licht te laten schijnen ingaan, moeten we in dit geval constateren dat wij geen waardevolle bijdrage zouden kunnen leveren. We hopen dat het VDO forum meer informatie biedt.

Evengoed bedankt, het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Hoi Toine,

Hetgeen jij beschrijft kom ik ook zeer vaak tegen. De snelste route is niet altijd de snelste. Wanneer je van 'ver' komt zal je meestal over de snelweg en doorgaande wegen worden begeleid, maar wanneer je al dichterbij zit, laat het systeem je vaak de iets snellere wegen rijden. Een oplossing heb ik gevonden om tussentijds de route opnieuw te laten berekenen. Het makkelijkste doe je dit door hem eerste op kortste route te zetten en dan weer terug om snelste route. Ik hoor je ervaringen wel.

Arjeh

P.S. Als je eerst op kortste route reed, moet je onderweg maar ook eens de route opnieuw laten berekenen. Je zult zien dat de nieuwe kortste route bijna altijd korter is dan de eerder geplande kortste route.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO ms3200 pc3200 c-iq supercode
    door bartmans » 11 jul 2014 21:02 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1214
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 609
  • VDO Dayton PC5200/40
    door j.weistra » 11 aug 2014 13:48 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 927
  • Afstandsbediening VDO Dayton MS 5200
    door wmr » 20 okt 2014 15:45 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 704
  • vdo dayton pc5200 pro met europakaart op sd
    door crunch1 » 05 jul 2014 20:17 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 25
    Weergaves: 3144
  • VDO dayton navigatie via autoradio.
    door Herrald » 14 jul 2014 13:22 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 865
  • VDO DAYTON 2x PC5400/00 1x PC5100/00
    door pegster » 26 feb 2017 21:22 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 686

Terug naar “C-IQ zaken”