Vakantie perikelen MS5400 en service C-IQ

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Vakantie perikelen MS5400 en service C-IQ

Bericht door Fantom »

Twee dagen voordat ik op vakantie ging ontving ik de nieuwe update voor mijn MS5400. Ikke helemaal blij :lol:
Dus dezelfde middag de nieuwe versie nog geladen. Dat ging niet helemaal vlekkeloos. De eerste keer dat ik de update in de MS5400 deed leek het erop of hij idd de nieuwe versie aan het laden was. Nadat ik de melding gekregen had dat het system was geupdate bleek tot mijn stomme verbazing dat versie 9.10 nog steeds in het systeem zat. :Wall: Dus nog maar een keer de cd erin en toen werd de juiste versie wel geladen. Ikke blij :lol:

Zo heeft het systeem twee dagen gewerkt zonder verdere problemen. Toen ik zaterdagochtend alles aan het klaar maken was voor de reis die die avond zou aanvangen dacht ik: kom laat ik eens kijken welke route het systeem uitstippelt aangezien op zaterdag ook de c-iq content vrij kwam voor europa. Wat schets mijn verbazing :?: ik krijg alleen maar het zwarte scherm te zien met de VDO logo daarin. :shock: Nou kan het gebeuren dat je systeem chrashed dus ik de spanning eraf en het systeem weer aan (auto niet gestart) En ja hoor hij deed het weer. Ik de route uitgestippelt en alles was okee. Toen ik 's avonds weg wilde rijden bleek het systeem weer met het zwarte scherm te komen, toen werd ik dus wel een beetje pissig. :Wall: :Gun: Ik kreeg het systeem niet meer aan de praat. Maar goed we moesten weg en geen service punt op zaterdagavond 9 uur open natuurlijk. :evil: Ik heb toen bij de eerste stop in duitsland nog geprobeerd om het systeem werkend te krijgen maar zonder resultaat. Moest ik nog een wegenkaart van duitsland kopen om mij een weg door dat doolhof heen te banen :roll:

Toen ik in der Sweiss was aangekomen gebeld met C-IQ. Probleem uitgelegd en gevraagd naar het nummer van de helpdesk. Niet bij me natuurlijk :oops: Ik gebeld met de helpdesk in nederland. Daar konden ze me niet helpen. wat te verwachten was natuurlijk maar ik kreeg het nummer van de helpdesk in zwitserland. Ik dat gebeld en ik kreeg een hele lieftallige dame aan de lijn die het probleem begreep en een dealer voor mij in de buurt heeft gezocht. Daar naar toe gereden met een handgeschreven route beschrijving (pffffffffff wat een ellende zeg als je een nav gewend bent) Daar aangekomen werdt ik werkelijk voortreffelijk geholpen. (In zwitserland hadden ze trouwens sw 9.50 nog niet) Dus 9.42 geladen en mee gaan rijden. Tijdens het rijden crashde het systeem twee keer. Dus weer terug en toen 9.1 geladen. Deze bleek het wel te doen. Gelukkig had ik mijn oude cd's meegenomen. Gelukkig de hele vakantie kunnen navigeren en naar huis ging ook alles prima.

Gisteren ben ik thuis gekomen. Dus ik de nieuwe sw 9.5 weer proberen te laden. Ik kreeg toen de melding dat de CD defect was :twisted: Waarschijnlijk ligt daar de oorzaak van alle problemen. enfin ik C-IQ gebeld en er wordt een nieuwe cd toegestuurd. 8)

Kortom door de service van VDO /C-IQ /en de lokale dealer toch nog kunnen navigeren inde vakantie. TOP :Yes:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Fantom,

Da's wel even een story zeg, ik kan me je ontsteltenissen zeer wel voorstellen. Ik zou ook ontploft zijn :twisted:

En of ik dan aan het eind van m'n verhaal toch zó'n aardige opmerking gemaakt zou hebben, dat weet ik nog niet zo zeker. Jij kunt dat opbrengen, en dat vind ik erg sportief :lol:

Al met al zijn we natuurlijk wel benieuwd naar het vervolg, dat laat je ons ongetwijfeld weten. Toch :?: ...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

JW schreef:Hallo Fantom,
Da's wel even een story zeg, ik kan me je ontsteltenissen zeer wel voorstellen. Ik zou ook ontploft zijn :twisted:

En of ik dan aan het eind van m'n verhaal toch zó'n aardige opmerking gemaakt zou hebben, dat weet ik nog niet zo zeker. Jij kunt dat opbrengen, en dat vind ik erg sportief :lol:
Hallo JW,

Ach, door de genomen moeite van VDO en de lokale dealer kon ik mijn MS5400 weer gebruiken. 8) En dat is toch wel zeer aangenaam als je een dag er zomaar op los toert en dan in de middle of nowhere besluit weer huiswaarts te gaan :wink: Dus vanuit dat oogpunt een compliment voor de geboden service niet voor het feit dat de comp defect gaat of dat de sw cd niet goed is natuurlijk :wink:
JW schreef: Al met al zijn we natuurlijk wel benieuwd naar het vervolg, dat laat je ons ongetwijfeld weten. Toch :?: ...
Uiteraard laat ik het vervolg horen. Als het tegenzit is de computer defect. Dat was al het vermoeden van de service monteur in der sweiss aangezien de computer ook de fout in ging met sw 9.41. Ik verwacht de nieuwe cd nog dit weekend binnen te hebben en dan zien we wel weer verder. Nadeel is dat ik geen cd heb met versie 9.10 dus ik kan nooit zelf de oude versie weer laden. ach we zien wel :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • discover media perikelen
    door peterrobbin » 04 jul 2014 21:27 » in V.A.G
    Reacties: 12
    Weergaves: 23972
  • zoek service manual MS4200
    door Hierek » 21 jul 2014 21:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 850

Terug naar “C-IQ zaken”