Update te duur

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
margriet
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32

Update te duur

Bericht door margriet »

Goedenmorgen
Ik zit er over te denken om mijn abonnement op te zeggen en vrij te laten schakelen omdat ik de updates veel te duur vind.
Zeker als je dit vergelijkt met nieuwe navi's die tegenwoordig op de markt zijn gekomen.
Ik heb al een mailtje naar C-IQ gestuurd om te informeren hoe dit in zijn werk gaat.
Ik zit nu even op het forum het e.e.a. na te snuffelen en zie zot mijn verbazing dat er ook gebruikers zijn die aanbiedingen van C-IQ in de bus krijgen.
Ik vraag me af hoe het kan dat ik nog nooit ook maar iets van C-IQ of VDO hoor en dus ook aanbiedingen misloop blijkbaar.
Moet je je soms voor een nieuwsbrief aanmelden?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie
Groet, Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: update te duur

Bericht door JW »

margriet schreef:Goedenmorgen
Ik zit er over te denken om mijn abonnement op te zeggen en vrij te laten schakelen omdat ik de updates veel te duur vind.
Zeker als je dit vergelijkt met nieuwe navi's die tegenwoordig op de markt zijn gekomen
.
Ik heb al een mailtje naar C-IQ gestuurd om te informeren hoe dit in zijn werk gaat.
Ik zit nu even op het forum het e.e.a. na te snuffelen en zie zot mijn verbazing dat er ook gebruikers zijn die aanbiedingen van C-IQ in de bus krijgen.
Ik vraag me af hoe het kan dat ik nog nooit ook maar iets van C-IQ of VDO hoor en dus ook aanbiedingen misloop blijkbaar.
Moet je je soms voor een nieuwsbrief aanmelden?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie
Groet, Margriet
Vergelijk jij nu wel appels met appels, of toch met peren?
Doe eens een echte vergelijking, en zet die hier neer. Dan zullen we dat uiteraard van commentaar voorzien :idea:

Ik ben juist van het tegendeel overtuigd, geen ander systeem biedt tegen zulke faire prijzen kaarten aan :Yes:

Als ik vervolgens nog eens het verhaal over de adressen in Spanje in de herinnering roep, waarbij het dus van belang blijkt om wél updates te ontvangen, dan snap ik niet waarom je dat nu ineens niet meer nodig vindt.
Tenslotte: Van C-IQ kreeg je gratis een TeleAtlas DVD en vrijschakeling. Waar krijg je dat elders?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margriet
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32

Bericht door margriet »

Goedenavond
In de eerste plaats zou het wel een kunnen zijn dat iemand door bepaalde omstandigheden zich zulke dingen iets minder makkelijk kan veroorloven!
En wat betreft de perikelen met het adres in Spanje, dat had weinig te maken met updates, vrienden van ons die naar het zelfde adres gaan en een navi van 2 1/2 jaar oud hebben, en geen updates hebben, die hadden het adres zonder problemen ingeprogrammeerd. Mijn zoon heeft een Mio of Miro, van de naam ben ik niet zeker, en had het adres ook in no time!
Dus het probleem lijkt me eerder dat Navteq niet zulke uitgebreide kaartgegevens levert.
Zoals Gerritje ook al schreef, je hebt niets aan een navi als je geen bestemming in kunt geven. Ik heb niet voor niets voor een DVD Europa gekozen.
2 Jaar geleden was het ook al raak, in Frankrijk was onze vakantiebestemming ook niet te vinden en stonden we de weg te vragen aan voorbijgangers.
En in Spanje, op weg van Rosas naar Figueras, naar het Salvador Dali museum, ja hoor, niet te vinden. Dus er schort nog wel het e.e.a. aan de gegevens.
Wat betreft het vergelijken van appels met appels, zie mijn opmerking over de 2 andere navis die ik net hierboven beschreven heb, de vrienden die naar hetzelfde adres gaan zijn hier vorig jaar ook naar toegeweest en zijn daar zonder problemen naar toegereden.
Nou, dit was mijn toelichting,

P.s. wat betreft jouw opmerking dat ik een TA dvd met vrijschakeling heb gekregen, dat was inderdaad service van C-IQ en daar was ik ook blij mee want nu was het adres wel te vinden maar wat je bedoeld met vrijschakeling??
Of ik nu TA gebruik of Navteq zal voor C-IQ niet veel uitmaken toch? Ik heb toch al betaald? Maar het is inderdaad aardig dat ze me voort helpen met TA.

Groetjes, Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Margriet, ik kan me best voorstellen dat je enigszins "pissig" bent als jouw duur betaalde systeem je tot 2 x toe niet kan brengen op de plaats waar je wilt terwijl een ander, veel goedkoper systeem, zonder problemen de weg weet te wijzen.
Echter dit heeft niets te maken met de systemen zelf maar alles met het kaartmateriaal. Je bent al overgestapt van Navteq naar Teleatlas, en nu kun je dus de bestemming wel vinden. Ik heb precies hetzelfde gehad afgelopen jaar in Tsjechie. Vol goede moed met Navteq het plaatsje BITOV opgezocht omreden dat daar een eerste familietreffen in de vakantie zou zijn. Nou.... genoeg plaatsjes BITOV, maar net niet diegene die ik moest hebben. Balen dus. Vervolgen via preview eens gekeken of de Teleatlas het gezochte wel wist te vinden. En ja hoor.... zonder problemen de hele route. Zelfs de camping waar wij naar toe gingen was vermeld. Voor mij was de keus toen niet zo moeilijk. Dan maar kwantiteit en wat minder kwaliteit. Met andere woorden overgestapt naar Teleatlas.
Tot op heden heb ik het verschil in kwaliteit niet echt kunnen ontdekken. Uiteraard wel in kwantiteit aangezien Teleatlas, voor mij persoonlijk, in bepaalde gebieden beduidend meer te bieden heeft.

Alles bij elkaar genomen is de prijs voor een Europa content best wel schappelijk. Ik vergelijk het uiteraard niet met allerlei systemen waar op niet al te moeilijke wijze illegaal aan de kaartsoftware te komen is. Nee, kijk maar eens wat een kaartupdate Europa je kost op een legale manier en vergelijk dat dan met het C-IQ concept. Tien tegen 1 dat je met het laatste dus WEL goedkoper uit bent.

Kijk trouwens eens op de site van C-IQ. http://www.c-iq.nl/consumer/homeInit.do
Anders bel je gewoon de servicedesk C-IQ eens op. Zul je zien dat je op alle mogelijke fronten informatie en/of medewerking krijgt.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Margriet,

Op dit forum zijn we om te proberen elkaar te helpen. Met problemen van allerlei aard, of het nou een niet goed werkende Navi is, of om duidelijk te krijgen hoe je flitsinfo of mobiele flitser moet activeren dan wel hoe je iets bij C-IQ moet regelen. De afgelopen twee jaar heb jij daar uitvoerig van kunnen profiteren.

Als je dan gisteren schrijft:
"Ik zit er over te denken om mijn abonnement op te zeggen en vrij te laten schakelen omdat ik de updates veel te duur vind. Zeker als je dit vergelijkt met nieuwe navi's die tegenwoordig op de markt zijn gekomen."

en ik reageer daarop met:
"Vergelijk jij nu wel appels met appels, of toch met peren?
Doe eens een echte vergelijking, en zet die hier neer. Dan zullen we dat uiteraard van commentaar voorzien
:idea: "

dan heb ik daarmee maar één bedoeling en dat is proberen je te helpen.

Daarop komt geen inhoudelijke reactie, doch:

"In de eerste plaats zou het wel een kunnen zijn dat iemand door bepaalde omstandigheden zich zulke dingen iets minder makkelijk kan veroorloven!"

Hoe graag we je ook willen helpen, maar dat is iets wat buiten het bestek van dit forum ligt :oops:

En dus opnieuw m'n vraag, wil je die vergelijking eens echt maken en 'm hier posten?
Of is het alleen een kwestie van jouw financiën in algemene zin. In dat geval houdt het op, vrees ik.

Want voor mij is het duidelijk, ik schreef het al eerder:
"Ik ben juist van het tegendeel overtuigd, geen ander systeem biedt tegen zulke faire prijzen kaarten aan"
Vele jaren ervaring daarmee, en heel wat met elkaar vergeleken hebbend ben ik tot die conclusie gekomen.
En niet alleen ondergetekende, ook anderen, zie bijvoorbeeld Gene's reactie.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JBoerma
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2004 17:04

Re: Update te duur

Bericht door JBoerma »

[quote="margriet"]Goedenmorgen
Ik zit er over te denken om mijn abonnement op te zeggen en vrij te laten schakelen omdat ik de updates veel te duur vind.
Zeker als je dit vergelijkt met nieuwe navi's die tegenwoordig op de markt zijn gekomen.

Helaas ben ik het wel met Margriet eens. Ik heb dit jaar mijn kaart update nog uit laten voeren, omdat mijn vrouw het handig vind. Maar als je bij RouteMobiel de VDO-Dayton met kaarten kunt kopen voor iets meer dan 2 jaar C-IQ of vrijschakeling, en je de afgelopen 2 jaar maar 1 maal nieuwe CD's heb mogen ontvangen, dan ga je wel nadenken. Voor mijn vakantie gebruik ik mijn MDA en TomTom omdat ik het niet voor elkaar krijg op een snelle manier de route naar Frankrijk te laten berekenen. Een software upgrade voor de 4150 is nog niet gepland volgens de Helpdesk. Is het dan allemaal kommer en kwel. Nee beslist niet. Het systeem werkt zeer betrouwbaar. Het aktiveren en de aanvraag van code's is subliem. Maar ze mogen wel wat aan de prijs gaan doen en wat akties. Want over een jaartje gaat op deze manier de VDO in de afval emmer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Dit verhaal bevreemd mij een beetje. Als ik het mij goed herinner hebben we het afgelopen jaar 2x een kaartenupdate gehad. Voor wat betreft het uitkomen van systeemsoftware.. tsja dat is een ander verhaal. Dat kun je C-IQ niet aanrekenen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een software upgrade voor de 4150 is nog niet gepland volgens de Helpdesk
Wat is er mis met de MO4265 dat je een nieuwe software zou willen inspelen?
de afgelopen 2 jaar maar 1 maal nieuwe CD's heb mogen ontvangen
Is dat zo of heb je een keer de post gemist?

Natuurlijk kun je via Route Mobiel zo'n prachtig apparaatje kopen en nu alvast betalen :!: , dat vervolgens de eerste maanden niet leverbaar zal zijn en dan ook alleen maar de Beneluxkaart bevat. Dan ga je toch lekker de andere kaarten erbij kopen want je vrouw zal wel steeds de nieuwste gegevens willen hebben.
Volg wel de website van VDO en het forum hier want tot nu toe is het een heleboel gedoe met de PNA's van dit gerenommeerde merk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gene schreef:Dit verhaal bevreemd mij een beetje. Als ik het mij goed herinner hebben we het afgelopen jaar 2x een kaartenupdate gehad. Voor wat betreft het uitkomen van systeemsoftware.. tsja dat is een ander verhaal. Dat kun je C-IQ niet aanrekenen.
Niks mis met je geheugen :wink:
Rond augustus 2005 is de voorlaatste kaartupdate verschenen en dit voorjaar hebben we de volgende gehad.
Dat waren er dus twee binnen een jaar, niet één in twee jaar zoals JBoersma schrijft :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TNZKKA
Normal Member
Normal Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52

Bericht door TNZKKA »

Toch heeft Boerma volgens mij een punt: ik heb nog NOOIT AUTOMATISCH een update gekregen, moet die altijd extra / apart aanvragen (nadat ik op het forum heb gelezen dat er weer een uit is en welke fouten er in zitten, en ik dus niet overdreven snel ben) hoewel ik geregistreerd ben. Oké, dan gaat het snel, maar toch...

C-IQ moet (daarna?) ook gebeld voor de MRE; accooord het werkt, maar ze weten dat die set CD's naar mij toe gaat: mijn adreslabel wordt erop geplakt. Waarom niet meteen de juiste code meegezonden?

Tenslotte: let ook eens op prijzen van andere apparaten en updates en soms hun bedieningsgemak, en je gaat in ieder geval zeer hard nadenken! Let overigens wel op mijn tag!

Groeten
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
basf
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2005 19:36

Re: Update te duur

Bericht door basf »

JBoerma schreef:
margriet schreef:Goedenmorgen
Ik zit er over te denken om mijn abonnement op te zeggen en vrij te laten schakelen omdat ik de updates veel te duur vind.
Zeker als je dit vergelijkt met nieuwe navi's die tegenwoordig op de markt zijn gekomen.

Helaas ben ik het wel met Margriet eens. Ik heb dit jaar mijn kaart update nog uit laten voeren, omdat mijn vrouw het handig vind. Maar als je bij RouteMobiel de VDO-Dayton met kaarten kunt kopen voor iets meer dan 2 jaar C-IQ of vrijschakeling, en je de afgelopen 2 jaar maar 1 maal nieuwe CD's heb mogen ontvangen, dan ga je wel nadenken. Voor mijn vakantie gebruik ik mijn MDA en TomTom omdat ik het niet voor elkaar krijg op een snelle manier de route naar Frankrijk te laten berekenen. Een software upgrade voor de 4150 is nog niet gepland volgens de Helpdesk. Is het dan allemaal kommer en kwel. Nee beslist niet. Het systeem werkt zeer betrouwbaar. Het aktiveren en de aanvraag van code's is subliem. Maar ze mogen wel wat aan de prijs gaan doen en wat akties. Want over een jaartje gaat op deze manier de VDO in de afval emmer.
groot gelijk dat opzeggen. veel te duur. voor duitsland en oostenrijk 2*89 euro is vande zotte. bij mij gaan de cd's ook de bak in. ik koop wel een losse

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Update te duur

Bericht door JW »

basf schreef:
JBoerma schreef:
margriet schreef:Goedenmorgen
Ik zit er over te denken om mijn abonnement op te zeggen en vrij te laten schakelen omdat ik de updates veel te duur vind.
Zeker als je dit vergelijkt met nieuwe navi's die tegenwoordig op de markt zijn gekomen.

Helaas ben ik het wel met Margriet eens. Ik heb dit jaar mijn kaart update nog uit laten voeren, omdat mijn vrouw het handig vind. Maar als je bij RouteMobiel de VDO-Dayton met kaarten kunt kopen voor iets meer dan 2 jaar C-IQ of vrijschakeling, en je de afgelopen 2 jaar maar 1 maal nieuwe CD's heb mogen ontvangen, dan ga je wel nadenken. Voor mijn vakantie gebruik ik mijn MDA en TomTom omdat ik het niet voor elkaar krijg op een snelle manier de route naar Frankrijk te laten berekenen. Een software upgrade voor de 4150 is nog niet gepland volgens de Helpdesk. Is het dan allemaal kommer en kwel. Nee beslist niet. Het systeem werkt zeer betrouwbaar. Het aktiveren en de aanvraag van code's is subliem. Maar ze mogen wel wat aan de prijs gaan doen en wat akties. Want over een jaartje gaat op deze manier de VDO in de afval emmer.
groot gelijk dat opzeggen. veel te duur. voor duitsland en oostenrijk 2*89 euro is vande zotte. bij mij gaan de cd's ook de bak in. ik koop wel een losse
Leg dat eens uit???
Ik neem aan dat je nu een Benelux abo hebt, dat kost je 79,50/jr bij een tweejaars-abo.
Vervolgens wil je naar Duistland en Oostenrijk, maar voor hoe lang?
Als dat een vakantiereis is neem je een maand-abo Europa, dat kost je dan 29,99.
Als je het hele jaar door in Europa onderweg bent neem je een Europa-abo ipv een Benelux-abo, dat kost je 70,-/jr meer dan je Benelux-abo.
Dus????

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Updates: Hoe lang, hoe vaak en hoe duur?
    door Mathy » 15 mei 2014 02:30 » in Alpine
    Reacties: 0
    Weergaves: 1075
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1429
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1994
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1435
  • Update Avic X1R
    door erwin69 » 30 sep 2014 16:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 756
  • Navi 20 update
    door on7on » 16 mei 2014 21:49 » in Mercedes
    Reacties: 3
    Weergaves: 973
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 758

Terug naar “C-IQ zaken”