Uitschakelen C-IQ

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
akkibaba
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2004 23:06

Uitschakelen C-IQ

Bericht door akkibaba »

Ik ben sinds kort in het bezit van een MS 4200 RS systeem met de Benelux unlimited vrij.
Deze heb ik bij de aanschaf van een nieuw Seat via een aktie gekocht.
Het navigatie systeem wekt overigens prima maar het valt me behoorlijk tegen dat het C-IQ systeem door de vereiste codes zo beperkt is.
Ik reis niet dagelijks naar Duitsland maar zou het toch wel prettig vinden dat ik dan zonder extra rekeningen
gebruik van mijn navigatiesysteem kan maken.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om C-IQ uit te schakelen of te overbruggen door bijvoorbeeld de
systeemsoftware van het voorgaande type MS4200 RS te installeren??
Misschien is dit al een vraag die eerder gesteld is, maar ik ben pas nieuw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Software voor de voorgaande MS4200RS lijkt me niet te vinden.

De MS4200RS is namelijk een 1-DIN C-IQ systeem.

Je geeft zelf al aan, dat als je naar buitenland wil (buiten Benelux dan) codes moet invoeren.
Bij de aanschaf had je dan niet moeten kiezen voor Benelux, maar voor Europa unlimited.

Ben wel van mening dat mensen erg vaak deze zelfde (beginners)fout maken. Ik weet niet of dat komt door allerlei acties bij nieuwe auto, danwel dat verkoper onkundig is.

Volgens mij is de enige oplossing: C-IQ bellen en een nieuwe versie bestellen voor Europa (al dan niet unlimited).


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
akkibaba
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2004 23:06

Bericht door akkibaba »

ritselaar schreef:Software voor de voorgaande MS4200RS lijkt me niet te vinden.

De MS4200RS is namelijk een 1-DIN C-IQ systeem.

Je geeft zelf al aan, dat als je naar buitenland wil (buiten Benelux dan) codes moet invoeren.
Bij de aanschaf had je dan niet moeten kiezen voor Benelux, maar voor Europa unlimited.

Ben wel van mening dat mensen erg vaak deze zelfde (beginners)fout maken. Ik weet niet of dat komt door allerlei acties bij nieuwe auto, danwel dat verkoper onkundig is.

Volgens mij is de enige oplossing: C-IQ bellen en een nieuwe versie bestellen voor Europa (al dan niet unlimited).


Frits de Laar
Dat klopt wat je zegt.
De verkopers zijn ondeskundig.
Er was inderdaad sprake van een actie €495 bij een nieuwe auto.
Toen ik in offerte stadium info op internet zocht was het mij als leek niet duidelijk wat de C-iq inhield.
Op de site van VDO Dayton las ik dat je Europa vrij kom krijgen en heb de auto besteld
Bij aflevering stelde de verkoper dat hij bij een eerdere aanmelding Benelux vrij kreeg.
Ik heb toen een mailtje naar VDO Dayton gestuurd met de opmerking dat ik minder geleverd kreeg
dan dat op hun site vermeld werd. Waarop ik als reactie kreeg dat er inverband met de actie/afspraken met Pon
een uitgeklede versie geleverd werd om de prijs te drukken.
Zo wordt je dus onbewust op het verkeerde been gezet.
Als ik dit van te voren had geweten had ik voor een ander systeem gekozen waarbij ik verder geen enkele klacht heb
over het funcioneren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Je schreef het al:
De verkopers zijn ondeskundig.

Nou geldt dat natuurlijk niet voor alle verkopers, maar toch, op dit punt zijn velen niet goed geïnformeerd en dus ook niet in staat je dat allemaal netjes uit te leggen.
Daarbij is het natuurlijk wel zo dat iets vastgelegd in de koopovereenkomst bindend is. En dus de vraag, staat daar niks in over dit onderwerp?

Terug naar je huidige C-IQ systeem, waarvan je schreef dat je als je dit allemaal geweten had een ander systeem gekozen zou hebben. Even los van de vraag of je dat ook tegen zo'n erg aantrekkelijke vraag gekregen zou hebben, want € 495 is natuurlijk niet veel, had je met bij voorbeeld een Blaupunkt ook alleen een Benelux CD gekregen. En dus een Duitsland of Frankrijk CD moeten bijkopen als je daarnaartoe met vakantie wilt.

Het aardige van jouw C-IQ is nu dat je die buitenland Content voor een maand kunt boeken, en dan kost je dat niet meer dan € 19,99, terwijl een Blaupunkt CD je zo'n € 160,- zou kosten. Oftewel, met C-IQ ben je gewoon veeeeel goedkoper uit :lol:
Denk daar maar eens over na....

Tenslotte, hou in gedachten wat Frits de Laar schreef.
Het kan wel eens aantrekkelijk zijn om volgend jaar te switchen naar een limited Benelux, voor € 89,-/jaar (of voor € 159,-/2 jaar), en dan in de vakantie die andere landen voor dat lage bedrag bij te boeken. Grootste voordeel: je hebt altijd de nieuwste kaarten tot je beschikking, die worden je gewoon gratis thuisgestuurd :!: :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
akkibaba
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2004 23:06

Bericht door akkibaba »

Frits en JW
bedankt voor jullie reactie.
vooral het idee om met c-iq voor een maand iets open te sturen is een goeie.
zo had ik het nog niet bekeken :Yes:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

en sterker nog, met de prepaid functie kan het zelfs per dag !!

(kijk op de C-IQ site !!)

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”