Tijdelijk gebruik van 2006/7

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Scheppies
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2005 19:46

Tijdelijk gebruik van 2006/7

Bericht door Scheppies »

Ik heb via C-IQ voor mijn vakantie een nieuwe cd-set aangevraagd 2006/7.
Deze wil ik 1 mnd vrijschakelen voor 30 euro en daarna weer overstappen op mijn oude set 2005/1

Ik heb echter ook een Navigation Operating Software MO 4265 SR Cd ontvangen.

Moet ik met deze laatste CD ook wat doen en zo ja kan ik dan later nog mijn oude set gebruiken ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Die 6.5 SW moet je gewoon inspelen, dat is nodig om (sommige) functies van de nieuwe CD's te kunnen gebruiken.
Ná je vakantie kun je de oude kaart CD's blijven gebruiken, de SW laat dat gewoon toe.

En verder laat je ook de MRE-CD vrijschakelen naar ik aanneem, dat kost je niks :idea: :!:

Wat heb je overigens voor € 30,- aangeschaft? Want een maandje buitenland kost maar € 19,99.
Gewoon nieuwgierigheid dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scheppies
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2005 19:46

Bericht door Scheppies »

JW bedankt voor je info

Die MRE-CD vrijschakelenhad ik niet aan gedacht/wist ik niet, maar dat ga ik snel doen.

Ik heb het onderstaande besteld en zou graag 19,99 willen betalen maar het kost mij toch 29,99

Heb je verder nog geldbesparende tips voor mij ??
------------------------------------------------------------------------------------------------
Hiermee ontvangt u de toegangscode voor de op 07.07.2006 bestelde C-IQ content:

Yxxx 1111 yyyy wwww
Europa + TMC / Tele Atlas, 18.07.2006-17.08.2006

CD/ DVD-versie : MCD EUR 2006/07 TA
Prijs : ? 29,99
------------------------------------------------------------------------------------------------

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scheppies
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2005 19:46

Bericht door Scheppies »

JW

Voor die vrijschakeling van de MRE-CD moet ik nu 7,99 betalen (het minimale bestelbedrag) :-(

Ik heb overigens Europa besteld, daar zit waarschijnlijk het verschil.

Ik reis naar Italie en dacht daar goed aan te doen ivm de reis door Duitsland, Oostenrijk, Italie, Zwitserland, Frankrijk Luxemburg en Belgie..........

Moet ik nu toch nog de MRE-CD activeren???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Aha, je hebt heel Europa vrijgeschakeld voor een maand. En dat kost inderdaad € 29,99.

Op zich niks mis mee, je hebt nu volledige kaartdekking in alle landen waar je die maand rijdt, anders zou je dat alleen in het bestemmingsland gehad hebben als je dat voor € 19,99 vrijgeschakeld had. En over de Europese hoofdwegen rijden had je dan via de MRE-CD kunnen doen.

Een MRE-CD vrijschakelen heeft nu geen zin, dat had alleen zin gehad bij het slechts vrijschakelen van je bestemmingsland.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

k heb via C-IQ voor mijn vakantie een nieuwe cd-set aangevraagd 2006/7.
Deze wil ik 1 mnd vrijschakelen voor 30 euro en daarna weer overstappen op mijn oude set 2005/1
Deze begrijp ik niet. Waarom zou je weer teruggaan naar de oude set? Jouw vrijschakeling die je op de 2005/1 hebt gekocht gaat gewoon door, ook al gebruik je de nieuwe CD/DVD. Da's nou net het leuke van C-IQ: je koopt vrijschakeling voor eventueel langere duur en de updates zorgen er voor dat je altijd de laatste kaartendatabase kunt gebruiken.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scheppies
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2005 19:46

Bericht door Scheppies »

Deze begrijp ik niet. Waarom zou je weer teruggaan naar de oude set? Jouw vrijschakeling die je op de 2005/1 hebt gekocht gaat gewoon door, ook al gebruik je de nieuwe CD/DVD. Da's nou net het leuke van C-IQ: je koopt vrijschakeling voor eventueel langere duur en de updates zorgen er voor dat je altijd de laatste kaartendatabase kunt gebruiken.
Ik heb bij aanschaf van mijn auto een "eenmalige" set CD's (2005/1) ontvangen. Dit werkt nog steeds in de Benelux.
Voor mijn vakantie naar Italie wilde ik de meest recente cd's hebben om deze 1 mnd "vrij" te geven. Zonder verdere betaling moet ik wel terug naar mijn oude versie, toch ????

Of zie ik dit helemaal verkeerd, tuurlijk zou ik graag de nwe set erin laten zitten.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Riekus,

Scheppies heeft een "unlimited" vrijschakeling, die gebaseerd is op de 2005/1 CD's

Voor zijn vakantie naar Italië wilde hij graag voorzien zijn van de nieuwste CD's, en daarom heeft hij voor één maand een Europa-vrijschekeling gekocht, gebaseerd op de nieuwste CD's. Daarvoor heeft hij een code gekregen die hem het gebruik geeft van deze nieuwe CD's, voor die éne maand in heel Europa.

Na afloop van die maand houdt die vrijschakeling weer op, en kan hij gewoon weer de oude "unlimited" gebruiken met de 2005/1 CD's. De nieuwe CD's kan hij dan dus niet meer gebruiken :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Scheppies schreef:JW
Voor die vrijschakeling van de MRE-CD moet ik nu 7,99 betalen (het minimale bestelbedrag) :-(

Ik heb overigens Europa besteld, daar zit waarschijnlijk het verschil.

Ik reis naar Italie en dacht daar goed aan te doen ivm de reis door Duitsland, Oostenrijk, Italie, Zwitserland, Frankrijk Luxemburg en Belgie..........

Moet ik nu toch nog de MRE-CD activeren???
Die MRE-CD vrijschakeling kost je niks, die is gewoon gratis :!:

In jouw geval heb je m.i. een goede keuze gemaakt. Als je door zoveel landen toert gedurende je vakantie is het gewoon handig om alle kaartinfo van al die landen tot je beschikking te hebben. Ik zou hetzelfde gedaan hebben :idea: :wink:

Maar als je als bestemmingsland Spanje hebt, en je rijdt via hoofdwegen door Frankrijk daar naar toe, dan is een maandje Spanje boeken voor € 19,99 en gratis de MRE's pakken wellicht de beste keus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

De MRE-CD is inderdaad gratis, maar als je via Internet boekt wordt het minimale bedrag van 7,99 automatisch in rekening gebracht. Je kan beter bellen met het C-IQ Service Centre om de codes te verkrijgen. Dan heb je namelijk de mogelijkheid e.e.a. uit te leggen en krijg je de codes gratis :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je kunt die MRE CD toch helemaal niet via de normale C-IQ boekingssite boeken? Hij staat ook nergens daar, behalve dan in de download sectie.

Ik heb 'm via Internet geboekt, via de "stel een vraag". En kreeg vervolgens gewoon gratis een code.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Jawel hoor, dat kan wel. Als je inlogt (bij 'Bestellen') en dan Europa kiest kan je als Speciaal product de Europa CD bestellen....


Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En inderdaad, het kan dus wel zo. Bedankt voor de aanvulling.

Die kosten zijn kennelijk de verzend- en administratiekosten, de CD zelf kost niks.
Ik had destijds de CD gedownload en gebrand, en vervolgens de code daarvoor aangevraagd. Die kreeg ik gratis, kennelijk omdat er geen verzendkosten spelen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Het probleem zit hem er daar in dat het geautomatiseerde systeem minimaal 7,99 rekent voor wat voor bestelling dan ook. Dit is namelijk het minimale bedrag waarvoor je een bestelling moet plaatsen. Echter, het systeem houdt dus geen rekening met de 'gratis' producten. Je kan dus beter het C-IQ Service Centre bellen en daar de CD aanvragen. In de tussentijd kan je hem gewoon downloaden en die gebruiken (als je een code hebt aangevraagd)...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Dubbeldin Navigatie Hyundai Tucson uit 2006
    door Aadje » 03 mei 2015 11:59 » in Hyundai
    Reacties: 1
    Weergaves: 3747

Terug naar “C-IQ zaken”