Preview

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
R_Elst
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 feb 2005 18:33

Preview

Bericht door R_Elst »

Hi,


ik heb nu voor over een paar weken alvast de de kaarten bij C-iQ gekocht, een week DLD met flits een week Scandinavie met flits.

Kan ik nu echter met preview al vast mijn route ingeven en bestuderen of zijn daar andere methoden voor.

BVD.

Roland
Mondeo TDI + MS5400 + TMC + Flits/ Nissan Pathfinder DVD Navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Roland,

Daarvoor hoef je de preview niet te gebruiken, bewaar die maar voor als je 'm echt nodig hebt :D

Je kunt gewoon, met de goeie CD in je systeem Duitsland of Scandinavië selecteren in je scherm, ook al is 'ie grijs, en er vervolgens een bestemming ingeven. Na op "begeleiding" gedrukt te hebben krijg je een scherm waarin staat dat er geen begeleiding zal zijn in niet-vrijgeschakelde landen. Druk dan op "verder gaan" en je krijgt de hele route voorgeschoteld, tot aan de eindbestemming :idea:

Zó gaat het dus wel, in de werkelijkheid zul je dan bij de grens met een niet vrijgeschakeld land de kaart op 1000km zien springen en dan houdt de begeleiding op.

Preview gebruik je als je een keer in een dag (of twee) door een land heenrijdt dat je niet vrijgeschakeld hebt. Dán krijg je ook echte begeleiding in/door dat land.

Overigens, je kent toch ook de MRE-CD? Die is gratis vrij te schakelen, daarmee kun je een route laten begeleiden door een niet vrijgeschakeld land naar een eindbestemming in een wel vrijgeschakeld land. In jouw geval dus door Duitsland dat niet vrijgeschakeld is naar Skandinavië dat je wel geboekt hebt.

Ik zie trouwens dat je D-flitsinfo geboekt hebt. Wanneer heb je dat gedaan, want sinds kort kan dat niet meer, zie viewtopic.php?t=6123&sid=3cb43f5349bba7 ... 6f0acf002f

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R_Elst
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 feb 2005 18:33

Bericht door R_Elst »

JW,

Dank voor je antwoord. Ik ga het straks proberen. Dat van de MRE-cd wist ik niet. Nooit van gehoord zelfs. Nagekeken welke ik allemaal had begrijp ik nu dat het de Main Roads Europe moet zijn. Corigeer me als ik het mis heb. Heb ik het nu goed als ik zeg : als ik naar Denemarken ga ik nooit DLD hoef te kopen maar gewoon de MRE cd gebruiken. Kan dat onbeperkt? En voor hoelang kun je deze MRE cd vrijschakelen?

Groet Roland,

ps. flits DLD wilde ik wel maar kon niet meer.
Mondeo TDI + MS5400 + TMC + Flits/ Nissan Pathfinder DVD Navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Roel,

Inderdaad, als je via hoofdwegen in Duitsland naar Denemarken wilt rijden kun je met de gratis MRE-CD toe. Daarover is al eea geschreven op dit forum, onder andere in dit topic.

Op die CD staan alle hoofdwegen van Europa, zeker niet alleen de snelwegen. Ik heb dat eens uitgeprobeerd door met de MRE-CD een route over secundaire wegen te laten plannen naar Oostenrijk, en ik was verrast te zien hoeveel er op die CD staat.

De CD zelf kun je ook downloaden bij C-IQ als je 'm niet mocht hebben, en als je even telefoneert met C-IQ krijg je direct een gratis code om die CD vrij te schakelen in je systeem. Allemaal erg praktisch dus, en gratis :D

Dat je geen D-flitsinfo meer kunt boeken, tsja.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R_Elst
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 feb 2005 18:33

Bericht door R_Elst »

JW, dankvoor de uitleg, de link bracht me naar het downloaden maar dat hoef ik niet daar ik de cd al heb. Dit scheelt weer 6 euro want ik had DLD voor 2 dagen gekocht en die kunnen nu weer terug en dan laat ik de MRE-cd vrijschakelen.

Dank voor de tip!!!!


Groet Roland
Mondeo TDI + MS5400 + TMC + Flits/ Nissan Pathfinder DVD Navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Roland,

Daar zijn we voor, ervaringen en kennis met elkaar delen :D

Laat je ons weten hoe het je bevallen is met die MRE-CD door Duitsland?

Ik heb net nog even gekeken naar de TMC info op de MRE-CD. Die moet identiek zijn aan wat op mijn DVD staat. De bestanden zijn precies even groot, 733kB en de omschrijving is dezelfde.
Dus ook op dat punt moet alles goed gaan :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R_Elst
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 feb 2005 18:33

Bericht door R_Elst »

Heren,

Terug uit Denemarken zonder een probleem. De cd main roads europe heeft het tot diep in Denemarken voortreffelijk gedaan en pas op het laatste moment toen we van de grote weg af moesten de Denemarken cd erin gedaan. Ook in Dld. geen enkel probleem ook niet met de TMC. Voortreffelijk.


Toen ik thuis kwam lagen er 2 pakketjes van C-IQ met de nieuwe software en de laatste cd.s 2006-07.

Ik ben een tevreden mens en ga al plannen maken voor de zomer vakantie.


Grtx. Roland
Mondeo TDI + MS5400 + TMC + Flits/ Nissan Pathfinder DVD Navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor je terugkoppeling, en plezierig te lezen dat je zó tevreden bent.
Hopelijk niet alleen met je MS5400 maar ook met het eigenlijke doel van je reis :D

Hou je ons op de hoogte van je verdere ervaringen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”