Omzetten C-IQ van Teleatlas naar Navtech

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
evhelden
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2004 14:17

Omzetten C-IQ van Teleatlas naar Navtech

Bericht door evhelden »

Afgelopen week een MS-5500 systeem gekregen. :D

Er is bij C-IQ alleen gekozen voor de kaarten van Teleatlas. :(
Weten jullie of het mogenlijk is om dit om te (laten) zetten naar Navtech.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Groet,

Erik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Je bedoelt waarschijnlijk van TeleAtlas naar Navteq. Navteq heeft zijn naam recentelijk gewijzigd. Maar goed, dat was je vraag niet. Je vroeg of je dit kunt ruilen. Ik dacht van niet. Volgens mij moet je kiezen tussen Navteq en TeleAtlas en kun je pas weer wisselen als je nieuwe CD's / een nieuwe DVD krijgt. Ik dacht, maar weet dit niet geheel zeker, dat je tussentijds niet kon wisselen.

Misschien dat anderen meer weten?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Erik,

Welkom, en leuk te lezen dat er weer een MS 5500 gebruiker bijgekomen is op het forum. Als ik het goed heb ben je nr 14.

Welke vorm heb je nu bij C-IQ? Is dat een unlimited of is het een beperkte vrijschakeling? En wat heb je nu vrijgeschakeld? En welke DVD heb je nu, dus versie en alleen de teleAtlas of ook de TeleAtlas?

Afhankelijk daarvan zijn er wellicht mogelijkheden om te wisselen, laat maar even weten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evhelden
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2004 14:17

Bericht door evhelden »

Beste JW,

Ik heb op dit moment volgens de CIQ website het volgende:

BeNeLux + Michelin + TMC / Tele Atlas


Start:
01.07.2004
End:
04.07.2006

CD/ DVD Version: DVD EUR 2003/03

Hoop dat je me verder kunt helpen.

Groet,

Erik
Mazda 6 sport
MS-5500 met MT 5010/01

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Erik,

Zo te zien heb je een gewoon abonnement, waarbij je twee jaar Benelux vrijgeschakeld hebt, op dit moment met TeleAtlas. Heb je trouwens ook de Navteq DVD?

Binnenkort moet je de nieuwe DVD ontvangen, de 2004/2, tesamen met de SW update naar versie 9.5.
Naar ik verwacht zit in dat pakket zowel de TeleAtlas als ook de Navteq DVD, en dan moet je naar ik denk een overstap kunnen maken naar Navteq.
Als je nu ook de Navteq DVD hebt, kun je nu al kijken of je dat via de C-IQ site kunt doen. Wellicht lukt dat.

Hou je ons op de hoogte?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 jul 2004 22:23

Re: Omzetten C-IQ van Teleatlas naar Navtech

Bericht door willem bytes »

evhelden schreef:Afgelopen week een MS-5500 systeem gekregen. :D

Er is bij C-IQ alleen gekozen voor de kaarten van Teleatlas. :(
Weten jullie of het mogenlijk is om dit om te (laten) zetten naar Navtech.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Groet,

Erik
Erik

Dat is mogelijk, heb dat zelf gedaan met hun op te bellen, dan krijg je een code die je in moet voeren, als je dat gedaan hebt krijg je een code terug op je scherm en die moet je doorgeven aan hun, daarna krijg je gelijk een nieuwe code van hun die je invoert en daarna kun je gelijk de Navtec gebruiken. Vraag wel even of daar kosten aan verbonden zijn, want als je lang de Teleatlas gebruikt en je wil veranderen gaan ze kosten berekenen.

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Inderdaad, die omzetting is mogelijk.
En zeker op dit moment, omdat er een speciale actie loopt in de zomermaanden die het erg aantrekkelijk maakt om een unlimited om te zetten in een abonnement met een beperkte tijdsduur. Daarmee krijg je dan ook de gratis updates, gemiddels zo'n twee keer per jaar.

Alleen, in dit geval is dat niet relevant, immers Erik blijkt al een gewoon abonnement te hebben, met een tweejarige vrijschakeling van de Benelux.
Lees het topic nog maar eens door....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 jul 2004 22:23

Bericht door willem bytes »

JW schreef:Hallo Willem,

Inderdaad, die omzetting is mogelijk.
En zeker op dit moment, omdat er een speciale actie loopt in de zomermaanden die het erg aantrekkelijk maakt om een unlimited om te zetten in een abonnement met een beperkte tijdsduur. Daarmee krijg je dan ook de gratis updates, gemiddels zo'n twee keer per jaar.

Alleen, in dit geval is dat niet relevant, immers Erik blijkt al een gewoon abonnement te hebben, met een tweejarige vrijschakeling van de Benelux.
Lees het topic nog maar eens door....

Groet,
JW
JW

Daar wil ik toch wel op in spelen, heb n.l zelf ook een abonnement op Europa met dvd, dus het kan ook als je al een abonnement hebt . Zit met smart te wachten op de update van 2004/ 02, want ik heb een flitsservice abonnement genomen bij hun voor de Benelux en Duitsland, maar die kan je alleen gebruiken als je de nieuwe update hebt, ben zo benieuwd of dat een beetje werkt.

groet

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Net als jij zit ik met smart te wachten op m'n nieuwe DVD met bijbehorende SW 9.5 waarmee je dan de flitspalen kunt vrijschakelen :wink:

Maar het is me niet duidelijk wat je bedoelt met:
heb n.l zelf ook een abonnement op Europa met dvd, dus het kan ook als je al een abonnement hebt
Dan kun je toch geen unlimited meer omzetten naar een limited? Want die heb je al :!: :lol:

Groet,
JW

P.S. Als ik het goed geteld heb ben jij nr. 15 met een MS 5500 op dit forum :D
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 jul 2004 22:23

Bericht door willem bytes »

JW schreef:Hallo Willem,

Net als jij zit ik met smart te wachten op m'n nieuwe DVD met bijbehorende SW 9.5 waarmee je dan de flitspalen kunt vrijschakelen :wink:

Maar het is me niet duidelijk wat je bedoelt met:
heb n.l zelf ook een abonnement op Europa met dvd, dus het kan ook als je al een abonnement hebt
Dan kun je toch geen unlimited meer omzetten naar een limited? Want die heb je al :!: :lol:

Groet,
JW

Als ik het goed geteld heb ben jij nr. 15 met een MS 5500 op dit forumP.S. :D
Beste JW

Als ik Eric heb begrepen nam ik aan dat hij een abonnement had, en dat bedoelde ik er mee dat je het kon wisselen van Teleatlas naar Navteq. Toen ik het spul kocht stond hij op Navteq en had hem omgewisseld voor Teleatlas, omdat ik voor de Benelux meer informatie van straten en nummers had dan Navteq maar die beviel mij niet zo best buiten de Benelux, rijd n.l. heel veel door europa. Heb hem toen weer terug laten zetten naar Navtec, kreeg te horen dat je ik dacht 2 maanden na aanschaf het gratis kan wisselen en daarna komen de kosten erbij.
En wat betreft deze opmerking: Als ik het goed geteld heb ben jij nr. 15 met een MS 5500 op dit forum.
Ja en zal hem nooit meer willen missen, jaren gereden met de MS 5000 en naar volle tevredenheid, maar het makkellijke van de MS 5500 is de snelheid van het berekenen en geen gewissel meer met cd's.
En nog even op de Flits service terug, afgelopen vrijdag besteld voor de Benelux en Duitsland, maar het is wel weer jammer dat men er geen melding op de site bij hun maakt dat het alleen te gebruiken is bij de nieuwe update. Heb er over gebeld en of de datum terug gezet kon worden totdat ik mijn update binnen had, maar dan zijn ze weer zo stug om die zaak op te lossen, men verwachte wel dat de update deze week in de bus zou liggen, we wachten af. Zie hieronder de codes al door gekregen en er staat bij DVD EUR 2004.02 TA, en deze laatste TA zou je hem dan alleen kunnen gebruiken op Teleatlas?

m.v.g.

willem

Geachte heer van der Steen,

Hiermee ontvangt u de toegangscode voor de op 09.07.2004 bestelde C-IQ content:

xxxx xxxx xxxx xxxx

C-IQ Flits Info Benelux, 09.07.2004-10.07.2005

CD/ DVD-versie :
Prijs : € 19,99

Om uw content te activeren, moet u bovenstaande code in uw navigatiesysteem (Navi ID: xxxx xxxx) invoeren.

Meer productaanbiedingen en servicepakketten vindt u op internet onder www.C-IQ.net .* U kunt ook het C-IQ Service Centre opbellen onder telefoonnummer 00 800 99 33 33 33 resp. +49 (0) 69 37 00 55 19 of neem contact op met uw dealer.

Wij wensen u een goede reis!

Met vriendelijke groet,


Uw C-IQ Service Team
Siemens VDO Trading GmbH



----------------------------------------------------------------
Uw persoonlijke gegevens:

Klantnummer : xxxxxxxxx
Bestelnummer : xxxxxxxx
Navi ID : xxxx xxxx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evhelden
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2004 14:17

Omgezet

Bericht door evhelden »

Effe terug naar het het onderwerp van het topic :wink:

Heb net contact gehad met het C-IQ center.
Je kunt binnen 2 weken (14 dagen) het systeem gratis om laten zetten.
Net dus gedaan en ga dus vanaf morgen verder met Navteq. :lol:

Grtz

Erik
Mazda 6 sport
MS-5500 met MT 5010/01

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 jul 2004 22:23

Re: Omgezet

Bericht door willem bytes »

evhelden schreef:Effe terug naar het het onderwerp van het topic :wink:

Heb net contact gehad met het C-IQ center.
Je kunt binnen 2 weken (14 dagen) het systeem gartis om laten zetten.
Net dus gedaan en ga dus vanaf morgen verder met Navteq. :lol:

Grtz

Erik
Dan zat ik fout met 2 maanden, moest dus 2 weken zijn.

grt

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Even een paar reacties:

-Het is nu duidelijk dat je het had over het omwisselen van TeleAtlas naar Navteq, en niet van unlimited naar limited.
Opgelost dus

-Als je nu Navteq vrijgegeven hebt kun je bij de update die gewoon blijven gebruiken. Je krijgt wel beide DVD's, maar alleen de Navteq werkt als die nu vrijgegeven is. Tenzij er bij C-IQ een fout gemaakt is, maar dat moet dan te corrigeren zijn.
Hou je ons op de hoogte?

-Je schreef:
Zie hieronder de codes al door gekregen en er staat bij DVD EUR 2004.02 TA, en deze laatste TA zou je hem dan alleen kunnen gebruiken op Teleatlas?
De flitspalen werken perfect bij de Navteq DVD, uit eigen ervaring kan ik dat bevestigen

-Net als jij ben ik erg in m'n schik met de 5500. Supersnel en geen D-J meer hoeven spelen :lol: En in combinatie met de MT 5010/01 een optimale TMC met dynamische rerouting.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 jul 2004 22:23

Bericht door willem bytes »

JW schreef:Hallo Willem,

Even een paar reacties:

-Het is nu duidelijk dat je het had over het omwisselen van TeleAtlas naar Navteq, en niet van unlimited naar limited.
Opgelost dus

-Als je nu Navteq vrijgegeven hebt kun je bij de update die gewoon blijven gebruiken. Je krijgt wel beide DVD's, maar alleen de Navteq werkt als die nu vrijgegeven is. Tenzij er bij C-IQ een fout gemaakt is, maar dat moet dan te corrigeren zijn.
Hou je ons op de hoogte?

-Je schreef:
Zie hieronder de codes al door gekregen en er staat bij DVD EUR 2004.02 TA, en deze laatste TA zou je hem dan alleen kunnen gebruiken op Teleatlas?
De flitspalen werken perfect bij de Navteq DVD, uit eigen ervaring kan ik dat bevestigen

-Net als jij ben ik erg in m'n schik met de 5500. Supersnel en geen D-J meer hoeven spelen :lol: En in combinatie met de MT 5010/01 een optimale TMC met dynamische rerouting.

Groet,
JW
Hallo JW

Ben zeer benieuwd of hij ook mobiele radar posten aangeeft, heb je daar al ervaring mee?

Verder wil ik mij daar niet mee bemoeien eigenlijk, maar moet je het onder in niet veranderen van DVD 2004-1 Navteq Europa limited naar DVD 2004-2 Navteq Europa limited.

Zodra ik er mee kan draaien krijg je mijn ervaring met de Flitsservice te horen en ook van Duitsland want daar zit ik ook een keer of drie per week. Frankrijk zal ik ook bestellen zora het kan, hij is nog niet uit heb ik gezien, draai gemiddeld zo'n 3000 km per week, zal dus wel een paar paaltjes tegen komen, vooral Frankrijk is aan het uitbreiden.

ggrt

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

JW: Begrijp ik het goed: heb jij de nieuwe DVD al binnen??

Dat geeft de burger moed!!

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Nee hoor, ik heb die DVD 2004/2 ook nog niet :!: :wink: En dus verander ik m'n onderschrift nog niet, hopelijk duurt het niet te lang meer :lol:

Desalnietemin weet ik wel hoe die flitspalen functioneren, ik heb een demoversie van de nieuwe CD's (ja, die bestemd zijn voor de 5400, die werken ook in de 5500 :!: ) uitgeprobeerd, en dus...

Die flitspalen staan op de kaart CD/DVD, en zijn dus gewoon info punten, net als een museum of een standbeeld. Derhalve hangt het van de nauwkeurigheid van de kartering af of alle palen er op staan, en op de Navteq kaart die ik gebruikt heb staan ze er goed op. Maar als de overheid besluit er eentje weg te halen of bij te plaatsen krijg je dus niet de goede info over die paal, dat wordt dan weer gecorrigeerd bij een update.

Voorts moet je er rekening mee houden dat je bij die info niet weet of de paal in jouw richting kijkt, een roodlichtcamera wordt ook als info punt genoemd, maar dat wil niet zeggen dat 'ie ook jou in het snotje houdt. Het kan dus voor de andere rijrichting bestemd zijn.
Denk maar zo: liever even te veel info dan geen info, en het is uiteraard GEEN vrijbrief...

De snelheidsinfo op de snelwegen werkt ook heel behoorlijk, je kunt die dus in de statusbalk activeren en er een signaaltje aan koppelen. Ik heb dat bij een afwijking tot 5km/u het venster oranje wordt, daarboven wordt het rood. Zekerwel handig, nadeel is dat je een andere info in de statusbalk moet opofferen. Meestal is de info correct dus, een enkel keertje gaat er iets niet helemaal goed. Maar ook hier, het is een hulpmiddel....

Met dit systeem heb je uiteraard ook geen info over mobiele politieposten, die staan immers niet op de kaart.
Daarvoor heb je de TMC info nodig, en als je bij het TMC hoofdstuk meeleest zie je dat Via-TMC hiermee aan het exprimenteren is.

Enne Willem, natuurlijk zijn we zeer geïnteresseerd in jouw ervaringen, 3000km in de week is een heleboel. Wellicht is het een idee om topic te maken met onze ervaringen en met name de afwijkingen in kaart te brengen.
Overigens, ook bij Antwerpen werkt de flitsinfo, de camera's bij de Craeybeek tunnel staan er goed op.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Op de site van JEWUWA staan enkele voorbeelden van de nieuwe software.
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/VDO_Produktnews.htm

groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Daarnet de C-IQ update ontvangen en natuurlijk geinstalleerd. Ben benieuwd welke wijzigingen er zijn.

Aardig van C-IQ: een maand lang gratis een van de nieuwe reispakketten (business, vrijetijd, lifestyle) uitproberen. komt goed uit zo bij de start van de vakantie !!

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Riekus schreef:Daarnet de C-IQ update ontvangen en natuurlijk geinstalleerd. Ben benieuwd welke wijzigingen er zijn.

Aardig van C-IQ: een maand lang gratis een van de nieuwe reispakketten (business, vrijetijd, lifestyle) uitproberen. komt goed uit zo bij de start van de vakantie !!

Groet,
Riekus
Hallo geluksvogel,

Dus je ben de eerste hier, met de nieuwe DVD en de 9.5. We zijn benieuwd naar je ervaringen, hopelijk nog een paar voordat je met vakantie gaat :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 jul 2004 22:23

Bericht door willem bytes »

JW schreef:Hallo,

Nee hoor, ik heb die DVD 2004/2 ook nog niet :!: :wink: En dus verander ik m'n onderschrift nog niet, hopelijk duurt het niet te lang meer :lol:

Desalnietemin weet ik wel hoe die flitspalen functioneren, ik heb een demoversie van de nieuwe CD's (ja, die bestemd zijn voor de 5400, die werken ook in de 5500 :!: ) uitgeprobeerd, en dus...

Die flitspalen staan op de kaart CD/DVD, en zijn dus gewoon info punten, net als een museum of een standbeeld. Derhalve hangt het van de nauwkeurigheid van de kartering af of alle palen er op staan, en op de Navteq kaart die ik gebruikt heb staan ze er goed op. Maar als de overheid besluit er eentje weg te halen of bij te plaatsen krijg je dus niet de goede info over die paal, dat wordt dan weer gecorrigeerd bij een update.

Voorts moet je er rekening mee houden dat je bij die info niet weet of de paal in jouw richting kijkt, een roodlichtcamera wordt ook als info punt genoemd, maar dat wil niet zeggen dat 'ie ook jou in het snotje houdt. Het kan dus voor de andere rijrichting bestemd zijn.
Denk maar zo: liever even te veel info dan geen info, en het is uiteraard GEEN vrijbrief...

De snelheidsinfo op de snelwegen werkt ook heel behoorlijk, je kunt die dus in de statusbalk activeren en er een signaaltje aan koppelen. Ik heb dat bij een afwijking tot 5km/u het venster oranje wordt, daarboven wordt het rood. Zekerwel handig, nadeel is dat je een andere info in de statusbalk moet opofferen. Meestal is de info correct dus, een enkel keertje gaat er iets niet helemaal goed. Maar ook hier, het is een hulpmiddel....

Met dit systeem heb je uiteraard ook geen info over mobiele politieposten, die staan immers niet op de kaart.
Daarvoor heb je de TMC info nodig, en als je bij het TMC hoofdstuk meeleest zie je dat Via-TMC hiermee aan het exprimenteren is.

Enne Willem, natuurlijk zijn we zeer geïnteresseerd in jouw ervaringen, 3000km in de week is een heleboel. Wellicht is het een idee om topic te maken met onze ervaringen en met name de afwijkingen in kaart te brengen.
Overigens, ook bij Antwerpen werkt de flitsinfo, de camera's bij de Craeybeek tunnel staan er goed op.

Groet,
JW
JW

Het werd net gebracht , maak de doos open en zie een update en een dvd, vond dit nog al vreemd want vorige keer zat er een in van Teleatlas en Navteq, gelijk de update geinstalleerd, en toen kwam het probleem. De nieuwe dvd is van Teleatlas en dus die werkt niet als je Navteq gebruikt. Heb gelijk gebeld en de Navtec word als nog op gestuurd met spoed, en dan gaat hij ook de datum terug zetten van die twee flits abonnement voor een jaar wanneer de update binnen is. Het komt waarschijnlijk dat ik Teleatlas voor Navteq heb om gezet in Mei en het nog in een computer is blijven staan bij hun op Teleatlas. Hij vertelde ook als je Navteq gebruikt er altijd twee dvd inzitten een voor Navteq en de ander Teleatlas, heb je een abonnement op Teleatlas dan krijg je alleen Teleatlas update. Dus conclusie heb alleen software update er in. Kom net weer uit Munchen dus ga eerst een paar uurtjes me mandje in en zal morgen of in het weekend eens kijken wat de software update doet. Dus heb een splinter nieuwe Teleatlas DVD weer over!

groetjes

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 jul 2004 22:23

Bericht door willem bytes »

willem bytes schreef:
JW schreef:Hallo,

Nee hoor, ik heb die DVD 2004/2 ook nog niet :!: :wink: En dus verander ik m'n onderschrift nog niet, hopelijk duurt het niet te lang meer :lol:

Desalnietemin weet ik wel hoe die flitspalen functioneren, ik heb een demoversie van de nieuwe CD's (ja, die bestemd zijn voor de 5400, die werken ook in de 5500 :!: ) uitgeprobeerd, en dus...

Die flitspalen staan op de kaart CD/DVD, en zijn dus gewoon info punten, net als een museum of een standbeeld. Derhalve hangt het van de nauwkeurigheid van de kartering af of alle palen er op staan, en op de Navteq kaart die ik gebruikt heb staan ze er goed op. Maar als de overheid besluit er eentje weg te halen of bij te plaatsen krijg je dus niet de goede info over die paal, dat wordt dan weer gecorrigeerd bij een update.

Voorts moet je er rekening mee houden dat je bij die info niet weet of de paal in jouw richting kijkt, een roodlichtcamera wordt ook als info punt genoemd, maar dat wil niet zeggen dat 'ie ook jou in het snotje houdt. Het kan dus voor de andere rijrichting bestemd zijn.
Denk maar zo: liever even te veel info dan geen info, en het is uiteraard GEEN vrijbrief...

De snelheidsinfo op de snelwegen werkt ook heel behoorlijk, je kunt die dus in de statusbalk activeren en er een signaaltje aan koppelen. Ik heb dat bij een afwijking tot 5km/u het venster oranje wordt, daarboven wordt het rood. Zekerwel handig, nadeel is dat je een andere info in de statusbalk moet opofferen. Meestal is de info correct dus, een enkel keertje gaat er iets niet helemaal goed. Maar ook hier, het is een hulpmiddel....

Met dit systeem heb je uiteraard ook geen info over mobiele politieposten, die staan immers niet op de kaart.
Daarvoor heb je de TMC info nodig, en als je bij het TMC hoofdstuk meeleest zie je dat Via-TMC hiermee aan het exprimenteren is.

Enne Willem, natuurlijk zijn we zeer geïnteresseerd in jouw ervaringen, 3000km in de week is een heleboel. Wellicht is het een idee om topic te maken met onze ervaringen en met name de afwijkingen in kaart te brengen.
Overigens, ook bij Antwerpen werkt de flitsinfo, de camera's bij de Craeybeek tunnel staan er goed op.

Groet,
JW
JW

Het werd net gebracht , maak de doos open en zie een update en een dvd, vond dit nog al vreemd want vorige keer zat er een in van Teleatlas en Navteq, gelijk de update geinstalleerd, en toen kwam het probleem. De nieuwe dvd is van Teleatlas en dus die werkt niet als je Navteq gebruikt. Heb gelijk gebeld en de Navtec word als nog op gestuurd met spoed, en dan gaat hij ook de datum terug zetten van die twee flits abonnement voor een jaar wanneer de update binnen is. Het komt waarschijnlijk dat ik Teleatlas voor Navteq heb om gezet in Mei en het nog in een computer is blijven staan bij hun op Teleatlas. Hij vertelde ook als je Navteq gebruikt er altijd twee dvd inzitten een voor Navteq en de ander Teleatlas, heb je een abonnement op Teleatlas dan krijg je alleen Teleatlas update. Dus conclusie heb alleen software update er in. Kom net weer uit Munchen dus ga eerst een paar uurtjes me mandje in en zal morgen of in het weekend eens kijken wat de software update doet. Dus heb een splinter nieuwe Teleatlas DVD weer over!

groetjes

willem
Op aanvulling van mijn bovenstaand bericht over de software update heb ik vandaag gemerkt dat als je geplande route rijd en je onderbreekt hem b.v. bij een tankstation en je start 10 minuten later,dat hij gelijk begint waar hij gestopt was, dus met de kaart gelijk in beeld en niet eerst het welkomsbeeld en de vraag daarna of je verder wilt met je route. Verder vind ik dat als je b.v. s'morgens instapt en je draait de sleutel om gelijk beeld hebt, dat duurde bij wel een 10 a 15 seconde voor de update van de software. Verder kan ik nog niets over de flitsservice zegen omdat ik de nieuwe Europa dvd nog niet heb, zie voorgaande bericht.

groetjes

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

m'n eerste ervaringen met de nieuwe software en kaarten (en bij mij zaten er gelukkig wel twee DVD's in het pakket (zowel de Navteq als de Teleatlas) zijn positief (al staan er nog steeds een aantal foutjes op de Navteq DVD in Almere maar die zal ik doorgeven op het juiste forum).

De flitsinfo werkt prima al is het jammer dat ook vaste flitspalen die nog nooit in een andere richting gestaan hebben TOCH in beide rij-richtingen aangegeven worden. En in Belgie, op de E40, wordt je om de 4 km gewaarschuwd maar dat blijkt telkens loos alarm: geen flitspaal te bekennen.

De snelheidsweergave optie is gemakkelijk als je langs steden in het buitenland rijdt en gewoon even niet meer weet welke max snelheid daar nu ook al weer van toepassing was. Ik denk niet dat de functie in Nl vaak aan zal staan, dan heb ik liever afstand tot doel, verwachte aankomsttijd en TMCzender in de 3 beschikbare velden.

Update verliep probleemloos en eigenlijk best snel.

Ben nog niet in alle mogelijke nieuwe features gedoken en hoop de manual snel eens door te kunnen nemen om te zien of ik optimaal gebruik maak van het speelgoedje in de auto.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kapfrank
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2004 16:18

Re: Omgezet

Bericht door kapfrank »

willem bytes schreef:
evhelden schreef:Effe terug naar het het onderwerp van het topic :wink:

Heb net contact gehad met het C-IQ center.
Je kunt binnen 2 weken (14 dagen) het systeem gartis om laten zetten.
Net dus gedaan en ga dus vanaf morgen verder met Navteq. :lol:

Grtz

Erik
Dan zat ik fout met 2 maanden, moest dus 2 weken zijn.

grt

willem
Is niet waar, ik heb afgelopen dinsdag mijn account om laten zettten van unlimited naar een 2 jarig contract.
En ik heb het susysteem toch alweer 6 weken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evhelden
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2004 14:17

Re: Omgezet

Bericht door evhelden »

kapfrank schreef:
willem bytes schreef:
evhelden schreef:Effe terug naar het het onderwerp van het topic :wink:

Heb net contact gehad met het C-IQ center.
Je kunt binnen 2 weken (14 dagen) het systeem gartis om laten zetten.
Net dus gedaan en ga dus vanaf morgen verder met Navteq. :lol:

Grtz

Erik
Dan zat ik fout met 2 maanden, moest dus 2 weken zijn.

grt

willem
Is niet waar, ik heb afgelopen dinsdag mijn account om laten zettten van unlimited naar een 2 jarig contract.
En ik heb het susysteem toch alweer 6 weken.

Bij mij ging het om het omzetten van Teleatlas naar Navteq.
Niet om het omzetten van Unlimited naar een 2 jarig contract.
Daarvoor is een speciale actie als ik het goed heb.

Grtz

Erik (die nog steeds wacht op de nieuwe DVD's) :evil:
Mazda 6 sport
MS-5500 met MT 5010/01

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 jul 2004 22:23

Re: Omgezet

Bericht door willem bytes »

kapfrank schreef:
willem bytes schreef:
evhelden schreef:Effe terug naar het het onderwerp van het topic :wink:

Heb net contact gehad met het C-IQ center.
Je kunt binnen 2 weken (14 dagen) het systeem gartis om laten zetten.
Net dus gedaan en ga dus vanaf morgen verder met Navteq. :lol:

Grtz

Erik
Dan zat ik fout met 2 maanden, moest dus 2 weken zijn.

grt

willem
Is niet waar, ik heb afgelopen dinsdag mijn account om laten zettten van unlimited naar een 2 jarig contract.
En ik heb het susysteem toch alweer 6 weken.
Het ging hier over met welke kaarten je wil werken , Navteq of Teleatlas , die omzetting bedoelden we.

grt
willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 731
  • nav upgraden naar dvs speler
    door touran142 » 02 mar 2015 12:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 397
  • upgraden naar discover pro
    door paalpizzle » 31 mei 2015 19:55 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 3415
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 516
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:23 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 484
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:24 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 642
  • op zoek naar kopie cd voor Ford
    door hamster » 14 okt 2018 08:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 650

Terug naar “C-IQ zaken”