MS4150 RS en C-IQ

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
girlfromdutch
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2005 00:13

MS4150 RS en C-IQ

Bericht door girlfromdutch »

Zoals ik net al in de kennismakingthread heb gezegd, ben ik nieuw hier.

Ik heb al heel wat op dit forum gelezen, zodat het nu in mijn bovenkamer een beetje begint te draaien.

Mijn man heeft verleden week op marktplaats een ms 4150 rs gekocht, met daarbij een aantal vrij recente cd's.

Nu, als ik het allemaal goed begrijp, kan ik met deze cd's niets doen, maar moet ik me registreren bij ciq en daar een abonnement nemen.
Ik kan ook geen cd's van een ander systeem gebruiken.

Zit ik zover nog goed?

Nu heb ik in de folder van icq verschillende mogelijkheden gezien 1-2 jaar en unlimited
Bij de 1 en 2 jaar krijg je af en toe een update, bij de unlimited niet. Die kaarten kan ik onbeperkt blijven gebruiken
totdat ik verdwaal, omdat het wegennet zo is veranderd.
Ik begreep ook als je de 1-2 jaar versie pakt dat je dan bv. tijdens de vakantie ook voor een maand bv de kaart van duitsland kan nemen, met betaling uiteraard.
Kan dit ook als je de unlimited (benelux) versie hebt, of krijg je dan helemaal niets extra's na bijbetaling?

Op de unlimited versie benelux, staan daar ook alle hoofdwegen van europa, zodat ik bv toch over de hoofdwegen naar Wenen kan navigeren, of stopt ie bij de grens.

Zo dit is het begin, er zullen zeker nog meer vragen volgen als het hele boeltje draait, maar eerst moeten we besluiten welk abonnement we pakken.
Kun je immers, als we nu de unlimitedversie nemen, na enkele jaren overschakelen, met bijbetaling natuurlijk, op een 1-2 jarig systeem.


Groetjes en alvast bedankt voor de antwoorden

Elly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: ms 4150 rs en C-iq

Bericht door JW »

girlfromdutch schreef:Zoals ik net al in de kennismakingthread heb gezegd, ben ik nieuw hier.

Ik heb al heel wat op dit forum gelezen, zodat het nu in mijn bovenkamer een beetje begint te draaien.

Mijn man heeft verleden week op marktplaats een ms 4150 rs gekocht, met daarbij een aantal vrij recente cd's.

Nu, als ik het allemaal goed begrijp, kan ik met deze cd's niets doen, maar moet ik me registreren bij ciq en daar een abonnement nemen.
Ik kan ook geen cd's van een ander systeem gebruiken.

a) Zit ik zover nog goed?

Nu heb ik in de folder van icq verschillende mogelijkheden gezien 1-2 jaar en unlimited
Bij de 1 en 2 jaar krijg je af en toe een update, bij de unlimited niet. Die kaarten kan ik onbeperkt blijven gebruiken
totdat ik verdwaal, omdat het wegennet zo is veranderd.
Ik begreep ook als je de 1-2 jaar versie pakt dat je dan bv. tijdens de vakantie ook voor een maand bv de kaart van duitsland kan nemen, met betaling uiteraard.
b) Kan dit ook als je de unlimited (benelux) versie hebt, of krijg je dan helemaal niets extra's na bijbetaling?

c) Op de unlimited versie benelux, staan daar ook alle hoofdwegen van europa, zodat ik bv toch over de hoofdwegen naar Wenen kan navigeren, of stopt ie bij de grens.

Zo dit is het begin, er zullen zeker nog meer vragen volgen als het hele boeltje draait, maar eerst moeten we besluiten welk abonnement we pakken.
Kun je immers, als we nu de unlimitedversie nemen, na enkele jaren overschakelen, met bijbetaling natuurlijk, op een 1-2 jarig systeem.


Groetjes en alvast bedankt voor de antwoorden

Elly
Hallo Elly,

Welkom, en je maakt het me makkelijk :wink:

a) Ja

b) Ja

c) Die hoofdwegen staan wel op de CD's maar ze zijn dan niet beschikbaar. Voor je rit door Duitsland naar Wenen moet je dan meer vrijschakelen.

Er is al meer geschreven over de pro's en con's van unlimited, en ik heb gezien dat er velen alsnog geswitcht zijn naar een limited contract.
Eén van de voordelen is dat je dan ook kunt profiteren van nieuwe features zoals de flitspalen, en bijv. de winkelgids. Op oudere CD's staan die niet, en je hebt er de latere besturings SW voor nodig die je bij een limited contract meegestuurd krijgt.
En voor het geld hoef je het niet te laten.

Overigens, welke versie CD's zitten er nu bij, en welke SW versie zit er in?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
girlfromdutch
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2005 00:13

Bericht door girlfromdutch »

Bedankt voor de snelle reactie.

De cd's die er nu bij zitten zijn: In één map, 5 cd's
europa: oostenrijk/zwitserland/polen/italië/Tsjechië
europa: Frankrijk
europa: duitsland
europa: denemarken/finland/noorwegen/portugal/spanje/zweden
europa: belgië/engeland/ierland/luxemburg/nederland
Deze zijn als ik het goed begrijp met de kaarten van Navteq 2004/2
en eenzelfde map met 5 cd's van teleatlas

dan zit er nog bij een cd van europa:belgië/engeland/ierland/luxemburg/nederland van 2003/01 nt ook navtech

Een cd met operating software mo 3254/mo 3264; compatible met ms4200 rs/ms4150rs/ms3200
met daarop language loading software ls 5.2 van zowel 2004 als 2003

Is dit de cd die je bedoelde met welke sw?

Groetjes Elly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Elly,

Met die CD's zit je wel goed, die zijn heel recent. En de operating SW is de laatste versie, waarmee je ook flitspalen kunt vrijschakelen.

Overigens is het de vraag welk contract de vorige eigenaar had afgesloten, weet je daar iets van? Want de tenaamstelling van dat vorige contract moet gewijzigd, en de content moet overgeschreven worden.
Of had de vorige eigenaar het systeem nog niet geregistreerd?

Als dat het geval is moet er ook een "voucher" zijn, waarmee jij het systeem na registratie gratis kunt vrijschakelen.
Afhankelijk van de voorwaarden bij de aankoop van het systeem door de vorige eigenaar kan dat een één of tweejarig Benelux vrijschakeling zijn, of een éénjaars Europa dan wel een (regiogebonden?) unlimited.
Als je dat niet weet kun je het beste gewoon even met C-IQ bellen en checken hoe, en wat er voor jouw systeem geregistreerd is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
girlfromdutch
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2005 00:13

Bericht door girlfromdutch »

Hallo JW

Als ik het van die man goed had begrepen heeft hij een abonnement gehad van 1 jaar, dat was in december afgelopen. Hij heeft dat toen niet meer verlengd.

Wat is een voucher?

Groetjes Elly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

girlfromdutch schreef:Hallo JW

Als ik het van die man goed had begrepen heeft hij een abonnement gehad van 1 jaar, dat was in december afgelopen. Hij heeft dat toen niet meer verlengd.

Wat is een voucher?

Groetjes Elly
Hallo Elly,

Dus moet je sowieso een nieuw contract afsluiten, al dan niet (un?)limited :wink:
Kennelijk was dat een limited contract, anders zou je nu niet de 2004/2 CD's hebben en de nieuwste SW waarmee ook flitspalen zijn vrij te schakelen. Die worden alleen gestuurd bij een limited...

Een voucher is een waardebon. In dit geval voor het vrijschakelen van content, maar die heeft de vorige eigenaar kennelijk al gebruikt voor dat jaar, daar heb jij dus niks meer aan.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
girlfromdutch
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2005 00:13

Bericht door girlfromdutch »

Wij hebben na enig overleg, toch een unlimited contract afgesloten bij C-IQ
De cd's die we hebben zijn vrij recent en over een jaartje of drie zien we wel weer verder.

Alleen hebben we nu eventjes een ander probleem.
Als ik het contact van de auto opzet en alles netjes ingeef werkt alles prima, maar zodra ik het contact weer afzet is alles weg, en moet ik de vrijgavecode weer opnieuw invoeren om de benelux aktief te maken.
Dit zal toch geen gewone procedure zijn, of wel??

Groetjes Elly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

girlfromdutch schreef:Wij hebben na enig overleg, toch een unlimited contract afgesloten bij C-IQ
De cd's die we hebben zijn vrij recent en over een jaartje of drie zien we wel weer verder.

Alleen hebben we nu eventjes een ander probleem.
Als ik het contact van de auto opzet en alles netjes ingeef werkt alles prima, maar zodra ik het contact weer afzet is alles weg, en moet ik de vrijgavecode weer opnieuw invoeren om de benelux aktief te maken.
Dit zal toch geen gewone procedure zijn, of wel??

Groetjes Elly
Hallo Elly,

Dat is zeker niet de bedoeling en hoogstwaarschijnlijk een gevolg van een verwisselde accuplus en geschakelde plus op de punten A 4 en A7 van de ISO A stekker. Bij een aantal auto's zitten die verwisseld, zoals de VAG's (VW, Audi, SEAT, Skoda) en de PSA's (Peugeot, Citroën).

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 293

Terug naar “C-IQ zaken”