Hulp gezocht na aanschaf nieuw Europe 2007 supercode

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Hulp gezocht na aanschaf nieuw Europe 2007 supercode

Bericht door bruintje66 »

Hallo mensen,

Ik heb inmiddels op het forum gelezen dat er diverse mensen aanwezig zijn die verstand hebben van de VDO Dayton systemen.
Ik heb van de week een pakket aangeschaft via de site van VDO Dayton. Vervolgens een bevestigingsmail met supercode ontvangen en twee dagen later de 6-tal cd's. He stomme is alleen dat er geen begeleidende brief bijzat waarin verteld wordt wat je er verder mee moet doen.

Via de gebruiksaanwijzing ben ik inmiddels al iets wijzer geworden. Het oorspronkelijke systeem heb ik kant en klaar gekocht met mijn VW Passat. Ik heb dus nog nooit iets gedaan met C-IQ e.d.

Nu begreep ik dat je via het menu C-IQ de supercoden kan invullen. Nu op het moment dat ik één van de nieuwe cd'd erin legt kan ik niet in het menu bij de invoer voor supercode komen. Als ik een oude cd erin doe dan kan ik er wel bij komen. Echter als ik dan de code invoer komt er een melding dat de code niet overeenkomt met de cd. Ja logisch. Dat is de oude cd maar met een nieuwe cd kan ik niet bij het menu komen.

Wat doe ik fout mensen ??
Het viel me wel op dat ik een afbeelding van een sleuteltje zie in het menu van C-IQ. Zou het zo zijn dat het menu eerst unlocked moet worden of iets??

Please help me!! Ik had het zo graag dit weekend opgelost.

Groet,


Bruintje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je hebt dus inmiddels de Supercode ingevoerd? Als dat zo is, kun je er vervolgens de nieuwe Supercode CD instoppen, en dan moet het werken.
Klopt dat?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Nee, dat is het hem nu juist. Ik kan wel bij het invoerscherm komen als ik de oude cd erin doe maar zodra ik de code ingevoerd heb en wil bevestigen dan krijg ik de foutmelding dat die supercode niet correspondeer met de gegevens die op de cd staan.

En als ik de nieuwe cd er eerst in doe dan kan ik weer niet bij het invoerscherm komen. (lichtgrijs).
Vandaar dat mijn vermoeden is dat de oude eerst unlocked moet worden maar hoe doe ik dat?

Groet,

Bruintje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Wat voor systeem heb je? En kan je de code invoeren als er helemaal geen CD in je systeem zit?

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

TJa, stom van me dat ik dat nog niet vermeld heb. Ik heb de MS 4200RS.
Het route aanwijzingen worden op het display van de radio weergegeven.

Het oude pakket is overigens van 2003.

Volgens mij ben ik nu niks meer vergeten te vermelden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Nee zodra ik er geen cd in heb zitten komt er een melding

alleen toegang met landen-cd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat stelt mij ook voor raadsels. Het enige dat ik me kan bedenken is dat de Supercode niet juist is, dan wel niet juist ingevoerd is.
Hoe heb je die code gekregen? Heb je eerst (schriftelijk) jouw Navi-ID doorgegeven, en kreeg je vervolgens die code?
Een "unlock" is voor de Supercode niet nodig, het moet in een keer werken.

Als je het niet voor elkaar krijgt zou ik de VDO Servicelijn bellen morgen.
We zijn, met jou, benieuwd wat er aan de hand is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Tja, ik sta zelf ook voor dat zelfde raadsel. Als ze er geen brief bij doen moet het eigenlijk toch simpel moeten zijn. Ik heb de code meermalig gecontroleerd die ik op de bestelmethode heb ontvangen en ook met de invoer daarvan meermalig gecontroleerd.

Ik heb inmiddels mijn zwager gemaild dat die maar even langs moet komen want die heeft nu sinds een maand of twee ook nieuwe software aangeschaft en ook een MS 4200RS. Ik ben toch echt benieuwd hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. Toch bedankt.

Gr, bruintje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

ik zit nogmaals even jouw laatste opmerking te lezen.
Ik heb via de site van VDO het pakket aangevraagd en daar moest ik mijn navi-id ingeven. vervolgens kreeg ik na verder doorlopen van de bestelprocedure de melding dat de betaling geaccepteerd is en daarbij stond de supercode bij vermeld. Nu lees ik echter dat jij het hebt over schriftelijk doorgeven?? Als je internet als schriftelijk beschouwd dan wel anders niet. Alles is in principe via internet verlopen.

gr. Bruintje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

je zou eens even een nieuwere cd van 2007 moeten proberen in je auto en dan eventueel in te voeren.
Dt moet nog wel even een ciq cd zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Jammer dat ik mijn scanner op de zaak heb staan. Dan maar zo

Tele atlas 2007 EUROPE CD1 (div landen oa denmark finland norway enz)
Tele atlas 2007 EUROPE CD2 (andorra france monaco)
Tele atlas 2007 EUROPE CD3 (germany)
Tele atlas 2007 EUROPE CD4 (belgium ierland luxembourg netherlands united kingdom)
Tele atlas 2007 EUROPE CD5 (gibraltar greece italy portugal san marino spain vatican citystate)
Tele atlas 2007 EUROPE CD MAIN ROADS

Echter bij geen van alle cd's staat bij dat het een I-CQ cd is. Wel staan er op elke cd klein bijgeschreven dat ze
Compatible with all C-IQ enabled Navigation Systems zijn.

Vervolgens heb ik natuurlijk elke cd geprobeerd maar als ik één van deze cd erin doe dan kom ik niet in het scherm waar ik de supercode zou moeten invoeren.

gr. Bruintje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nog een vraag:
Staat er bij jou op de CD en op de doos met grote letters geschreven in een schuine balk:Supercode?

Afbeelding
Het is natuurlijk mogelijk dat je de auto destijds hebt gekocht met een onbeperkte vrijschakeling voor de CD's die je erbij kreeg.
Iemand kan, hoe zoeken we uit, het een en ander geblokkeerd hebben in een menu. Het is hier niet eerder aan de orde geweest maar wellicht heb je een afwijkende softwareversie die bedoeld is geweest voor huurauto's waarvan men niet wil dat huurders bepaalde handelingen kunnen verrichten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Ja het hoesje ziet er BIJNA hetzelfde uit. Ik heb alleen geen oranje logo-tje (voor zover ik op jouw exemplaar kan zien) op het hoesje staan. Voor de rest is hij exact hetzelfde.

Ik heb mijn huidige VW Passat in mei 2004 gekocht in een officiele VW dealer. En het betreft hier dan ook om een nieuwe VW die alleen in de showroom heeft gestaan. Vandaar dat alles al voor geinstalleerd was. Ik heb zelf nooit iets hoeven te doen aan mijn navigatie-systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

bruintje66 schreef:Ja het hoesje ziet er BIJNA hetzelfde uit. Ik heb alleen geen oranje logo-tje (voor zover ik op jouw exemplaar kan zien) op het hoesje staan. Voor de rest is hij exact hetzelfde.

Ik heb mijn huidige VW Passat in mei 2004 gekocht in een officiele VW dealer. En het betreft hier dan ook om een nieuwe VW die alleen in de showroom heeft gestaan. Vandaar dat alles al voor geinstalleerd was. Ik heb zelf nooit iets hoeven te doen aan mijn navigatie-systeem.
Da's gek, dat is het TeleAtlas logo-tje. En de CD's zijn wél TA.....

Overigens is er inmiddels nog iemand met hetzelfde probleem, zie viewtopic.php?t=8407

Langs andere weg gaan we, zoals Gerritje al aangaf, ook aan de gang om te proberen er achter te komen waar dit fout gaat en hoe het opgelost kan worden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Oke mensen alvast bedankt.

Ik moet alleen even op visite gedurende een tweetal uurtjes. Ik probeer daar nog even gebruik te maken van internet.
Anders zie ik het wel als ik weer thuis kom.

Later !!

bruintje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er is nog steed één vraag niet beantwoord:

Heb je zelf de Navi ID van je 4200RS opgezocht en doorgegeven aan de Supercode medewerker?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

ja die heb ik in mijn 4200rs opgezocht en op de site in moeten vullen tijdens het bestellen van het pakket.

gr Bruintje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dan nog de vraag of je een afwijkende softwareversie hebt,
Te zien in het instellingenmenu
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

bruintje66 schreef:ja die heb ik in mijn 4200rs opgezocht en op de site in moeten vullen tijdens het bestellen van het pakket.

gr Bruintje66
Dan toch nog maar die vraag: ben je er 100% zeker van dat je de goede Navi-ID (8 cijfers en letters) doorgegeven hebt? Kun je dat nog verifiëren, heb je het opgeslagen/geprint of zo?

Ik heb inmiddels elders een seintje uitstaan, maar wil graag zo volledig mogelijk zijn in het verstrekken van gegevens.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

Welke software versie heb je in je systeem? Dit zou er wel eens mee te maken kunnen gaan hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Zo, ben weer terug.

wat heb ik hier allemaal genoteerd staan.

Mijn account Query op bestelstatus Bestelling **********

Status Datum
Bestelling is ontvangen 17-4-07 (20:25)
Betaald 17-4-07


1 stuk Europa - 27 landen op 5 CD´s - Tele Atlas 2007

NaviID: H7XCWEMA

Supercode : **** **** **** **** 199,00 € 199,00 €



De oude software versie was/is 0506

Gr

Bruintje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Dit is exact hetgeen hoe het uitgelegd werd en ookgebeurt is.

Hoe verkrijg ik de Supercode voor mijn met C-IQ compatibel navigatiesysteem?


Als klant:

Zodra u een Supercode-kaart via de VDO Dayton Webshop bestelt, wordt u vriendelijk verzocht, de Navi ID van uw navigatiesysteem in te voeren. Op het einde van de bestelprocedure wordt de Supercode in het besteloverzicht bekendgemaakt.
Indien u reeds een Supercode-kaart via de VDO Dayton Webshop besteld hebt en u de Supercode achteraf nogmaals wenst op te roepen, zonder opnieuw een kaart te bestellen, kunt u deze via de bestelhistorie te weten komen. Ga daarvoor als volgt te werk:
Log allereerst met uw gebruikersnaam en wachtwoord in de Webshop in.
Na een geslaagde inlogprocedure komt u automatisch in de zone "Mijn rekening".
Klik daar op "Bestelhistorie".
Klik in de nu verschijnende lijst op het blauwe bestelnummer, dat hoort bij de bestelling van de Supercode-kaart, die u reeds doorgevoerd had.
De Supercode wordt in het besteloverzicht aangegeven.

Dus ja, die kan ik nog steeds controleren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De oude software versie was/is 0506
Ik vraag me af of dit klopt
Er zijn geweest 0500, 0501 0540 en 0650

Zonder te pretenderen dat ik het bij het juiste eind heb lijkt me de versie 0506 niet in het reguliere circuit thuis te horen.

Uit een andere draad heb ik dit opgepikt:
Die 5.06 is de specifiek voor ons land ontwikkelde SW die er in de fabriek op gezet wordt naar ik begrepen heb.
Grootste "voordeel" van de 5.06 is dat je geen bestemmingen meer kunt invoeren als je met de auto rijdt En dat kun je niet uitschakelen
viewtopic.php?search_id=1059694765&t=2083
Het lijkt er dus op dat jij een afwijkend toestel hebt , ee zgn BPM-exemplaar die tav bediening restricties had en naar nu blijkt misschien ook wel mbt tot de invoer van je codes!
Fransnacht heeft een keer geschreven dat door het inspelen van de MO4265, de laatste software deze problemen verholpen zouden zijn. viewtopic.php?search_id=1059694765&t=5700
Terwijl JW eens schreef:
Jij gaat er dus gewoon van uit dat je de 5.06 kunt overschrijven met de oudere SW. En dat is maar helemaal de vraag, want als ik het goed heb is er met de 5.06 een stukje weggeschreven op een andere plaats. Dat dat zou zelfs kunnen betekenen dat je je systeem gewoon vast laat lopen als je er een oudere SW opzet. En dan moet 'ie naar een service centre, kassa dus...
Het is dus niet zo dat je het oude geheugen helemaal wist, zoals je dat doet bij het formatteren van een HD, er blijft gewoon een stukje besturing aanwezig in het systeem.
Met een nieuwe SW release zal hiermee zeker rekening gehouden worden, maar dan blijft de blokkering dus gewoon zitten.
viewtopic.php?search_id=1059694765&t=1764
Dus.....
Is er iemand anders die dit kan bevestigen svp?

Het zou mij geenszins verbazen dat de vragensteller in zijn MS4200RS (BPM) helemaal niets kan wijzigen totdat er eventueel de nieuwste software versie op geïnstalleerd is.
Met alles wat men bij Siemens VDO over het hoofd heeft gezien mbt informatie aan de klanten zou ook deze bijzondere versie van de software wel eens een ondergeschoven kind kunnen zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Het klopt in ieder geval dat ik tijdens het rijden geen andere bestemmingen kan kiezen of invoeren.
Voor het geval je het niet eerder gelezen hebt, vraag ik me ook af wat het sleuteltje betekent als ik in het menu C-IQ bevind. Links bovenin het schermpje.
Ik zit dus nu ondertussen de handleiding van de radio/navigatiesysteem door te nemen maar tot nu toe nog niks wijzer geworden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een open deur, maar over het algemeen betekent een sleuteltje in een scherm dat de zaak beschermd is. Op pagina 42 van de handleiding staat de afbeelding van het C-IQ scherm ook met sleuteltje links boven. Normaal lijkt me.
Mij lijkt het beste dat je maandag eens even contact opneemt met de VDO hotline om ze voorzichtig aan het verstand te brengen dat je een probleem hebt. In ieder geval de softwareversie MO4265 vragen, die kun je vast nog wel gratis krijgen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Zenec 2010 hulp gezocht
    door Geijsel » 22 jan 2018 14:41 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 500
  • Dringend hulp gezocht Opel CD 500 MY2009/2010 Beneluxversie 2014/2015
    door Paultje Poets 1979 » 06 feb 2016 22:01 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 584
  • aanschaf navigatie
    door greet » 24 apr 2020 14:46 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 239
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3130
  • aanschaf tweedehands pioneer avic-x3
    door gizmobinky » 04 mei 2016 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 849
  • Request dvd cover Audio RNS-E 2015 Europe
    door brainiak » 08 mar 2015 14:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 358
  • Hulp bij ontdekken map update
    door Maxb » 08 jan 2017 12:45 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 566

Terug naar “C-IQ zaken”