Hoe moet ik mijn prepaid activeren?

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
jonker
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2006 14:34

Hoe moet ik mijn prepaid activeren?

Bericht door jonker »

Beste Lezers,

Als nieuwe gebruiker van een VDO-Dayton MM5600 navigatiesysteem heb ik de volgende vraag.
Ik heb 2 jaar limited Benelux + TMC / Teleatas (CD’s 2005/6)
Omdat ik volgende week op vakantie ga en daarbij door Duitsland/Oostenrijk en Italie rijd heb ik 20 dagen
Pre-Paid genomen en de code in mijn systeem ingevoerd.
Mijn vraag is: Als ik ergens in Duitsland vertrek met behulp van de Main Roads Europa CD en op die zelfde dag door Oostenrijk rij kan ik dan s'morgens al 1 dag prepaid voor Oostenrijk activeren, of moet ik wachten totdat ik in Oostenrijk ben en de CD van Oostenrijk geladen heb.
Als dit mogelijk is kan iemand mijn vertellen hoe ik dit allemaal activeer in mijn Ç-IQ
Waarschijnlijk zijn het domme vragen en is het als je het weet heel makkelijk, maar omdat dit allemaal nieuw is voor mij hoop ik dat iemand dat stap voor stap uit kan leggen

Alvast hartelijk bedankt

Gerrit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Welkom hier. Domme vragen bestaan niet.
Ik ben niet zo into C-IQ, dus een van de andere leden zal hieronder wel antwoorden...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toch eerst even een tegenvraag: waarom wil je Prepaid gebruiken als je de MRE-CD hebt? Die is gratis te activeren en daarmee kun je perfect door Duitsland en Oostenrijk rijden, op weg naar Italië.
Want ik neem aan dat Italië je vakantieland is. En gebruik je daar dan verder je prepaid voor of heb je dat apart vrijgeschakeld, voor een maand of zo?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Zo zou ik het ook doen ja. Als je naar Italië gaat dan alleen Italië voor enkele dagen vrijschakelen (al naar gelang hoe lang je er bent ;)) en voor de rit door Duitsland en Oostenrijk de MRE CD gebruiken. Deze CD is inderdaad gratis vrij te schakelen en bevat alle snelwegen, hoofdwegen plus nog enkele 'belangrijke' wegen van Europa. Daarmee kan je prima naar Italië begeleid worden. Als je dan daar bent dan kan je daar de CD van Italië erin doen en je tot in detail laten leiden. Dit scheelt je én prepaid-tegoed én onnodig DJ'en. Let wel op dat deze CD je wellicht wat onlogisch zal sturen als je niet over een snelweg de grens over wilt gaan, want meestal kent ie deze 'kleine' wegen niet... Verder is deze CD echt aan te bevelen.

Of wil je Oostenrijk vrijschakelen om daar te overnachten ofzo (zodat je van de weg af kan gaan om daar een plaatsje op te zoeken ofzo)? Dan zou je ook kunnen overwegen hiervoor de preview-functie te gebruiken. Hiermee kan je 2 dagen achter elkaar een land / regio GRATIS uitproberen. Als het alleen maar daarvoor bedoeld is dan zou ook dit nog een optie kunnen zijn :).

Geef dus even antwoord op de vragen van JW, dan kunnen we je verder helpen en vertellen hoe je dit prepaid kan activeren enzo.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jonker
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2006 14:34

Bericht door jonker »

Toho_NL schreef:Zo zou ik het ook doen ja. Als je naar Italië gaat dan alleen Italië voor enkele dagen vrijschakelen (al naar gelang hoe lang je er bent ;)) en voor de rit door Duitsland en Oostenrijk de MRE CD gebruiken. Deze CD is inderdaad gratis vrij te schakelen en bevat alle snelwegen, hoofdwegen plus nog enkele 'belangrijke' wegen van Europa. Daarmee kan je prima naar Italië begeleid worden. Als je dan daar bent dan kan je daar de CD van Italië erin doen en je tot in detail laten leiden. Dit scheelt je én prepaid-tegoed én onnodig DJ'en. Let wel op dat deze CD je wellicht wat onlogisch zal sturen als je niet over een snelweg de grens over wilt gaan, want meestal kent ie deze 'kleine' wegen niet... Verder is deze CD echt aan te bevelen.

Of wil je Oostenrijk vrijschakelen om daar te overnachten ofzo (zodat je van de weg af kan gaan om daar een plaatsje op te zoeken ofzo)? Dan zou je ook kunnen overwegen hiervoor de preview-functie te gebruiken. Hiermee kan je 2 dagen achter elkaar een land / regio GRATIS uitproberen. Als het alleen maar daarvoor bedoeld is dan zou ook dit nog een optie kunnen zijn :).

Geef dus even antwoord op de vragen van JW, dan kunnen we je verder helpen en vertellen hoe je dit prepaid kan activeren enzo.

Beste JW & Toho,

Bedankt voor de snelle reactie en het meedenken. De bedoeling van het nemen van 20 dagen Pre-paid is dat we met de caravan trekken door Duitsland en Oostenrijk en in die landen ook verschillende overnachtingen hebben gepland in meestal kleine plaatsen waar ook nog vaak de campings niet aan een hoofdweg liggen. En we ook van plan zijn op die campings 1 of 2 nachten te blijven en dan waarschijnlijk de auto niet gebruiken, dacht ik dat handig is om per dag te bekijken of ik navigatie nodig heb.
Dit zelfde geld eigenlijk ook voor Italië daar is de bedoeling dat we ca. 10 tot 12 dagen op een camping blijven.
Vanaf de camping zullen we dan denk ik 5 tot 6 keer een tocht naar een andere plaats maken.
En daarna weer terug via Oostenrijk en Duitsland naar huis met ook weer 3 tot 4 overnachtingen.
Dus had ik uitgerekend dat ik met die 20 dagen Pre-Paid voldoende heb om in al die landen als het nodig is de gedetailleerde CD van een bepaald land te gebruiken.
Misschien had ik wel eerst de andere optie (de Main Roads Europa CD) moeten proberen, maar ik heb nu toch al de prepaid in mijn navigatiesysteem zitten, dus kan ik het net zo goed maar gebruiken als het nodig is niet ??
Blijft mijn vraag kan ik b.v. s’morgens voor ik vertrek uit Duitsland met b.v.de MRE-CD(want ik neem aan dat ik met die CD wel navigatie heb vanaf de camping naar hoofdwegen/Autobahn) in het systeem al de prepaid voor b.v. Oostenrijk activeren, en zo ja hoe stel ik dat in .Of is het zo dat je daadwerkelijk pas in Oostenrijk met de CD van dat land in het systeem je Pre-Paid voor die dag kan activeren.
Sorry dat het zo lang verhaal is geworden maar ik hoop dat het duidelijk is wat mijn bedoeling is.
Hopelijk kunnen jullie een duidelijke uitleg geven hoe ik het een en ander moet instellen.
Alvast hartelijk bedankt.

Gerrit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gerrit,

Je schreef:
Blijft mijn vraag kan ik b.v. s’morgens voor ik vertrek uit Duitsland met b.v.de MRE-CD(want ik neem aan dat ik met die CD wel navigatie heb vanaf de camping naar hoofdwegen/Autobahn) in het systeem al de prepaid voor b.v. Oostenrijk activeren, en zo ja hoe stel ik dat in .Of is het zo dat je daadwerkelijk pas in Oostenrijk met de CD van dat land in het systeem je Pre-Paid voor die dag kan activeren.
Als je nu in je auto gaat zitten en naar prepaid toegaat, dan kun je de lijst zien met beschikbare producten. Daar zit bijvoorbeeld ook Zwitserland/Oostenrijk bij. Die kun je activeren en dan is dat land voor de dag waarop je het activeert beschikbaar. Onder dag wordt verstaan de 24 uur van die kalenderdag.

Op de C-IQ site is dat als volgt verwoord:
C-IQ Prepaid is het praktische concept voor maximale flexibiliteit en optimale kostencontrole. Met C-IQ Prepaid koopt u wegenkaarten of reisgidsen tegen een aantrekkelijke prijs, bijvoorbeeld de C-IQ winkelgids of de wegenkaart voor een ééndaagse stedentrip. U ontvangt een toegangscode, die u éénmalig in uw navigatiesysteem invoert. Het reisproduct van uw keuze kunt u dan per dag, direct in het navigatiesysteem activeren. Dat biedt u comfort, flexibiliteit en met name een goed inzicht in uw kosten. U kunt C-IQ Prepaid aanschaffen voor 5 of voor 20 dagen.
Probeer het maar even uit, als test uiteraard. Niet echt activeren, zou zonde zijn :cry: :wink:

Voor de ritten tussendoor is de MRE-CD goed te gebruiken, uiteraard met de beperkingen die daaraan gekoppeld zijn. Als jouw camping 30km wegligt van de dichtsbijzijnde weg op de kaart kan het even een probleem geven.

Overigens, toch even de vraag, waarom heb je voor 20 dagen prepaid gekozen à € 39,90, terwijl een maand volledige Europavrijschakeling maar € 29,99 kost?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jonker
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2006 14:34

Bericht door jonker »

JW schreef:Hallo Gerrit,

Je schreef:
Blijft mijn vraag kan ik b.v. s’morgens voor ik vertrek uit Duitsland met b.v.de MRE-CD(want ik neem aan dat ik met die CD wel navigatie heb vanaf de camping naar hoofdwegen/Autobahn) in het systeem al de prepaid voor b.v. Oostenrijk activeren, en zo ja hoe stel ik dat in .Of is het zo dat je daadwerkelijk pas in Oostenrijk met de CD van dat land in het systeem je Pre-Paid voor die dag kan activeren.
Als je nu in je auto gaat zitten en naar prepaid toegaat, dan kun je de lijst zien met beschikbare producten. Daar zit bijvoorbeeld ook Zwitserland/Oostenrijk bij. Die kun je activeren en dan is dat land voor de dag waarop je het activeert beschikbaar. Onder dag wordt verstaan de 24 uur van die kalenderdag.

Op de C-IQ site is dat als volgt verwoord:
C-IQ Prepaid is het praktische concept voor maximale flexibiliteit en optimale kostencontrole. Met C-IQ Prepaid koopt u wegenkaarten of reisgidsen tegen een aantrekkelijke prijs, bijvoorbeeld de C-IQ winkelgids of de wegenkaart voor een ééndaagse stedentrip. U ontvangt een toegangscode, die u éénmalig in uw navigatiesysteem invoert. Het reisproduct van uw keuze kunt u dan per dag, direct in het navigatiesysteem activeren. Dat biedt u comfort, flexibiliteit en met name een goed inzicht in uw kosten. U kunt C-IQ Prepaid aanschaffen voor 5 of voor 20 dagen.
Probeer het maar even uit, als test uiteraard. Niet echt activeren, zou zonde zijn :cry: :wink:

Voor de ritten tussendoor is de MRE-CD goed te gebruiken, uiteraard met de beperkingen die daaraan gekoppeld zijn. Als jouw camping 30km wegligt van de dichtsbijzijnde weg op de kaart kan het even een probleem geven.

Overigens, toch even de vraag, waarom heb je voor 20 dagen prepaid gekozen à € 39,90, terwijl een maand volledige Europavrijschakeling maar € 29,99 kost?

Groet,
JW
Hoi JW,

Bedankt voor jr info,ik ga het morgen eens uitproberen !!
Ik heb geen maand Europa genomen omdat ik al gratis kan navigeren op hoofdwegen met de MRE-CD, en ik van mening ben dat niet alle kleine wegen op de Europa-cd staan.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Gerrit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Wat JW bedoelt is dat je nu duurder uit bent t.o.v. als je voor 1 maand heel Europa had laten vrijschakelen (net zoals je nu de Benelux hebt vrijgeschakeld). Je had dan gedurende die maand alle CD's (dus niet alleen de MRE CD, maar ook de CD waar alle straten van een land op staan, zoals dus ook de Benelux CD is) kunnen gebruiken en dus ook de CD waar Duitsland op staat, de CD waar Oostenrijk op staat en waar Italië op staat. Dan had je dus 1 maand lang in heel Europa tot op huisnummerniveau (afhankelijk van de dekking op de verschillende CD's) kunnen navigeren voor een lagere prijs. Nu schakel je dus 1 of enkele dagen 1 land vrij, terwijl je dan 1 maand lang heel Europa had vrij kunnen schakelen voor een lager bedrag...

En je hebt gelijk dat er minder wegen staan op de MRE CD, maar je kan dus, bij Europa vrijschakeling, ook gewoon de normale CD's gebruiken... (dit kan natuurlijk ook als je i.p.v. heel Europa maar 1 land vrijschakelt). Je hoeft dus bij de prepaid niet alleen maar de MRE CD te gebruiken (deze is immers gratis en daarvoor hoef je überhaupt geen prepaid te hebben).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Hoe Mfa activeren met VCDS
    door CarloPhc » 08 apr 2015 11:28 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 384
  • VDO Navigatie DUMP, alles moet weg!
    door patronics » 10 mei 2019 13:00 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 657
  • Hoe moet dat? er een wat nieuwere kaart van Europa op te krijgen
    door kaes » 05 jan 2016 16:34 » in Mercedes
    Reacties: 3
    Weergaves: 1101
  • Waar is mijn POI gebleven ?
    door scriba2 » 05 jan 2021 23:24 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 480
  • Discover Pro en Mijn Volkswagen Module
    door ghdefouw » 24 mar 2018 15:06 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 961
  • Navigatie voor mijn VW Golf 5
    door Marcianox » 04 mei 2015 12:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 623
  • alles wat op mijn Navigon 70/71 gewist
    door Carpman » 10 jul 2021 20:50 » in Navigon
    Reacties: 0
    Weergaves: 424

Terug naar “C-IQ zaken”