Deblokkeren / deïnstalleren van C-IQ

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
stoneytony
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2006 16:53

Deblokkeren / deïnstalleren van C-IQ

Bericht door stoneytony »

Hallo,
mijn vader heeft in zijn tweedehands gekochte Opel Corsa een VDO MS 4150 RS. Van de vorige eigenaar kreeg hij een heel pakket erbij met cd's van CIQ. Dat pakket is uit 2002. Die mijnheer heeft dat nooit gebruikt omdat hij de werking ervan niet begreep.
Nu wil ik weten of er een mogelijkheid is om van dat CIQ af te komen want de cd's die hij heeft werken niet meer. Display geeft aan om een JUISTE CD erin te doen. Ik heb geprobeerd om een Non CIQ Benelux 2006/2007 cd van teleatlas in te voeren maar dat gaat niet werken. IK heb vernomen dat e.e.a. met een abonnement gaat. Mijn vader is niet van plan om een abonnement te nemen hiervoor. Is CIQ te de-installeren of te de-blokkeren op de VDO MS 4150 RS zodat hij gewoon een cd van dit jaar zou kunnen gebruiken ongeacht van welk merk? Ik vraag dat omdat mijn buurman ook een MS 4150 RS heeft waar de nieuwe Benelux cd gewoon op werkt. Dat is een Non CIQ systeem. Graag een berichtje naar mightymetalhead@hotmail.com omdat ik niet zo'n forumlezer ben. Kwam dit toevallig tegen op zoek naar een oplossing. Bij voorbaat dank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het aangeven dat je graag privé bericht wilt ontvangen vindt ik eigenlijk op een forum ietwat ongepast. Immers wij zijn hier om elkaar als groep te helpen. Één op één dienstverlening zit in een ander marktsegment.
Stel je vraag maar aan VDODayton C-IQ op http://www.c-iq.nl/

Dat er in de auto van je buurman een 4150RS zit die met gewone CD's zou werken acht ik voor hoogst ongeloofwaardig. Bovendien, een C-IQ apparaat is echt niet te modificeren.
Er zijn wel een 4000, een 4050, een 4100 en een 4200 die zonder C-IQ werken(allemaal uit productie).
Als jouw vader niet wenst te betalen, dan zal hij ook nooit gebruik kunnen maken van zijn systeem.
Lees het hele C-IQ verhaal maar eens door viewtopic.php?t=4299
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen, en dus om zoveel mogelijk mensen de kans te geven een oplossing te vinden voor hun probleem. Om die reden doen we niet aan "private mailing".
Aan jou dus om maar wel even te kijken of we een oplossing hebben voor jouw probleem :wink:

Een MS 4150RS is altijd een C-IQ toestel, ook die van jouw buurman. Daar kunnen dus nooit gewone, non-C-IQ CD's in gebruikt worden.
Jouw 4150RS kan NIET omgebouwd worden, er zit een heel andere systeem SW in dan een non-C-IQ dat heeft. Je moet dus gewoon een abo nemen, omdat het vorige kennelijk verlopen is.

De keuze is dan een eenmalige en onbeperkte Benelux vrijschakeling met nieuwe CD's, die kost je dan €169,- . Daarbij krijg je dan geen gratis updates toegestuurd en je zult moeten blijven rijden met díe CD's, nieuwere werken er dan niet in.
Alternatief kun je een abo nemen, dat kost je €79,50 per jaar bij een tweejaarsabo. Dan krijg je wel gratis updates toegestuurd die je gewoon kunt gebruiken. Deze optie zou ik aanbevelen.

Al met al is dat, welke variant je ook kiest gewoon een goedkope manier van navigeren, die prijzen liggen gewoon heel gunstig. Goedkoper krijg je het legaal nergens :!:

Groet,
JW

P.S. De Mod zal dit wel verplaatsen naar de VDO C-IQ sectie, daar is het beter thuis.

Edit JW: Terwijl ik zat te typen heeft Gerritje ook al geantwoord. En niet verbazingwekkend: zelfde teneur :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

@JW: terwijl jij je bericht aan het typen was heb ik hem al verplaatst ;).

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”