Correcties 2004-2

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
timmersr
Junior Member
Junior Member
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2004 00:05

Correcties 2004-2

Bericht door timmersr »

- Rotterdam. Vanuit de Proveniersstraat richting Schiekade krijg je onterecht een flits-info melding.

- Op de A13 t.h.v. afslag Delft-Noord. Flitsinfo meldingen aan beide kanten. Dit is onterecht aangezien aan beide kanten deze flitsers slechts staan opgesteld voor roodlicht controle op de invoegstroken. Bovendien geeft de flits-info richting Den Haag 120km/u aan, dit moet 100km/u zijn.
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Ten aanzien van de flispaal meldingen heb ik even een quaote van een ander draadje gepakt.
JW schreef:
Fantom schreef:Vandaag een rit vanaf Zoetermeer naar Arnhem gemaakt over de A12.
Zoals jullie denk ik allemaal weten barst het van de flitspalen op de A12 bij Utrecht.
Ik reed over het stuk snelweg waar je 120km/u mag rijden en tot mijn verbazing kreeg ik een melding van flitspalen die op de parallelrijbaan staan. Daar mag je maar 100km/u en dat wist het systeem mij wel te vertellen.

Even verderop op de A12 heb je een oprit die geregeld wordt met een doseerverkeerslicht. ook hier staat een flitspaal. Terwijl ik lekker met 120km/u aan kwam cruisen kreeg ik ook een melding van die flistser op de oprit.

De palen staan er dus wel degelijk in alleen zijn de meldingen die je krijgt niet helemaal naukeurig. :cry:
Hallo Fantom,

In een ander draadje heb ik uitgelegd dat die flitspalen niets meer of minder zijn dan Infopunten. En die worden, incl. de info over wat dat infopunt eigenlijk inhoudt, in een straal van een paar honderd meter op de bereden route weergegeven. Dat kan dus een flitspaal zijn, maar net zo goed het Rietveld-Schröder Huis als je over de oostelijke rondweg rijdt van Utrecht.
Hou dat idee dus in het achterhoofd bij het beoordelen van de flitspaalinfo.

[Privé Mening Mode]
Ik denk dat deze wijze van weergeven een, en wellicht wel dé manier is om dit door Spee c.s. geaccepteerd te krijgen :wink:
[/Privé Mening Mode]

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

een van de grappigste meldingen van flitspalen die ik tot nu toe tegenkwam is de volgende. Rijdende op de A2 vanaf Amsterdam richting Den Bosch neem je de afslag naar de A12 richting Arnhem. op de afslag rijdend krijg je dan de melding van de flitspaal die ONDER het viaduct staat op de A12 (middenberm). Je rijdt er dus 'omheen' (bovenlangs in een bocht) en de afstand blijft daarom enige tijd constant....

Waarmee aangetoond is dat de positie van de paal bepalend is, niet de manier waarop je er langsrijdt. de palen op de A4 staan er bij de opritten (toeritdosering) en worden dus terecht gesignaleerd...

Ik besef dat dit overbodige, illustrerende, informatie is maar vond het toch belangrijk genoeg om te melden.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Riekus schreef:een van de grappigste meldingen van flitspalen die ik tot nu toe tegenkwam is de volgende. Rijdende op de A2 vanaf Amsterdam richting Den Bosch neem je de afslag naar de A12 richting Arnhem. op de afslag rijdend krijg je dan de melding van de flitspaal die ONDER het viaduct staat op de A12 (middenberm). Je rijdt er dus 'omheen' (bovenlangs in een bocht) en de afstand blijft daarom enige tijd constant....
Kunnen we een topic over openen.
"Wat is de raarste melding van een flitspaal die je hebt gekregen" :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • saab 9-3 2004
    door leonsaab » 21 mei 2016 10:18 » in Saab
    Reacties: 1
    Weergaves: 1420
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 942
  • Nissan Primera 2004 met navigatie
    door Jacques28 » 10 apr 2016 20:13 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 2
    Weergaves: 1314
  • subaru outback 2004 navigatie
    door THE WRAITH » 16 apr 2015 17:52 » in Subaru
    Reacties: 4
    Weergaves: 829
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 550
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1602

Terug naar “C-IQ zaken”