Campings of reisgidsen voor in Frankrijk?

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

Campings of reisgidsen voor in Frankrijk?

Bericht door laurens »

Hallo

zou graag op mijn vakantie de de campings op mijn vdo ms 5500 hebben
dit kan volgens mijn door bijvoorbeeld 1 maand de adac campingids te regelen

Maar dan heb ik alleen info over campings

wie weet of er bijvoorbeeld op de michelin kaarten of varta kaarten ook Campings staan ?

dan kan ik meer info eruit halen als alleen campings

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op de Michelinkaarten staan de meeste campings wel aangegeven maar niet in alle gevallen even makkelijk te vinden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Middels de preview-functie kan je 2 gidsen 2 dagen lang gratis proberen. Ik weet niet of je deze nog vrij hebt, maar anders kan je daar eerst kijken of de gewenste dingen erop staan en dan pas beslissen wat je vrijschakelt.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Inderdaad zijn op de MIchelingids de campings bijna niet/zeer moeilijk te vinden. Het enige verstandige advies dat ik kan geven, schakel voor een maand/jaar de adac campinggids vrij. De daarin opgenomen gegevens en omschrijvingen zijn zeer recent, bv. de prijzen 2006 zijn al vermeld.
Ik gebruik deze gids al een redelijk lange tijd en ben er uitermate tevreden over.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb deze gids een keer als preview vrijgeschakeld gehad en was toen ook tevreden. Het enige nadeel is dat alleen de 'grote' campings in de gids staan. Kleine gemeentecampings ofzo zijn niet of nauwelijks aanwezig. Maar het is zeker een goede gids met veel informatie over de campings.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ik weet bijna wel zeker dat ook de kleinere campings er merendeels opstaan. Uiteraard moet het wel zo zijn dat zij ook in de ADAC campinggids moeten voorkomen. Dat is dus een andere gids dan de Michelin, ANWB of ACSI gids.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Het is inderdaad zo dat ze in de ADAC-gids moeten staan, daarom heet het ook de ADAC-campinggids ;). Ik ben toen diverse campings tegengekomen die niet in deze gids staan. Het waren allemaal kleine campings. Natuurlijk is het onmogelijk alle campings in de database te hebben met daarbij een uitgebreide omschrijving, prijzen, etc.

Ik bedoelde met mijn vorige bericht niet te beweren dat er helemaal geen kleine campings op staan, maar alleen dat ik diverse kleine campings miste (voornamelijk gemeentecampings). Deze campings zijn populair bij de wat 'minder eisende' vakantiegangers, maar staan meestal niet in de gidsen.

Ik heb trouwens wel een keer een e-mail naar de ADAC gestuurd om te vragen of ze een camping konden opnemen en er werd me medegedeeld dat ze een medewerker langs de camping zouden sturen om te kijken of het opgenomen kon worden :). Kortom: als je wat mist kan je het ook bij ze aankaarten, zodat ze kunnen kijken of ze wat voor je kunnen betekenen.

Verder zijn mijn ervaringen met deze gids positief. We zijn naar Noorwegen geweest en ook daar werkte de gids prima. Vrijwel elke camping die we tegen zijn gekomen stond in de gids (met omschrijving e.d.) en ook de begeleiding erheen (ondanks dat Noorwegen niet helemaal detailed coverage is) was prima!

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik weet niet of jullie allemaal bij de les zijn maar de topicstarter had het m.i. toch duidelijk over de Michelinkaarten en er is nooit over een gids gesproken.
Of zijn jullie allemaal zo slim dat je meteen begrijpt dat het over een gids gaat als er kaart wordt geschreven?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

We hebben het hier over de dingen op het navigatiesysteem (het staat in C-IQ zaken) en daarom ga ik er vanuit dat het over de gidsen op de CD's / DVD's gaat. Er wordt ook gesproken over het vrijschakelen van de ADAC-gids, dus...

Maar als het inderdaad over de kaarten zelf gaat (buiten de ADAC-gids) dan gelieve dit even aan te geven. Ik kan het me haast niet voorstellen dat dit de bedoeling was, maar goed.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De vraag was duidelijk:

wie weet of er bijvoorbeeld op de michelin kaarten of varta kaarten ook Campings staan
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

Hallo

ik bedoel natuurlijk de reisgidsen (( ben er niet helemaal duidelijk in geweest))
wat op de dvd die ik via CI-Q krijg opgestuurd kan ik geen camping vinden.

En hoop via de de reisgidsen deze wel te vinden.

Waar het bij mijn omdraaid is eigenlijk dat ik vindt dat als je de campinggids zou kiezen
je dus alleen info over campings zult krijgen

Terwijl je de michelingids of andere zou nemen veel meer info krijgt.

vandaar mijn vraag of het mogelijk is via de michelingids ook camings te lunnen zoeken ?
Krijg verschillende reacties van is mogelijk maar moelijk

wat bedoelt men dan precies ??

Laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In de Michelin Gids van C-IQ staan voor Frankrijk 12.0000 informaties over hotels, restaurants en toeristische attracties. Bij mijn weten vallen daar geen campings onder :idea:

De C-IQ ADAC Camping-Caravanning-Gids Zuid-Europa, die overigens alleen in de duitse taal bestaat als ik het goed heb, bevat meer dan 2000 kampeer terreinen in Z-Europa, alleen die categorie staat daar op.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wel handig als je zo duidelijk bent met je vragen.

er is voor Frankrijk een speciale Campinggids van Michelin. Camping Caravanning France.
Ik heb me daar al ruim 35 jaar mee kunnen redden dus dat zal voor jou ook wel gaan dunkt me
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat is inderdaad een meer dan voortreffelijke gids. Als Hardcopy uiteraard, (nog) niet via C-IQ.

Want dat is wat Laurens bedoelt als ik het zo (tussen de regels door) lees :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is mij nog stteds niet duidelijk, ook niet van tussen de regels door, wat laurens bedoelt.
Een reisgids op een Cd, via C-IQ, een boekje, een kaart.

Het zou ons respondenten een stuk makkelijker worden gemaakt als de vraag eenduidig en duidelijk zou zijn.

verzoek aan laurens: probeer ons nu eens in één keer duidelijk te maken wat je eigenlijk wilt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

Ik Bedoel gewoon op internet via CI-Q site de kuze tussen deze onderstaande Reisgidsen.

daar zie je voor 19,99 euro per maand de adac camping gids te krijgen is
en voor 29,99 euro de michelingids die volgens mijn veel meer info bevat als de camping gids
dus ik deze gids voor meer doeleinden zal kunnen gebruiken. Maar als daar nou geen campings info op staat
zal ik dus ook de camping gids moeten nemen. staan daar wel camping info op dan heb ik genoeg aan de michelin gids

Dus mijn vraag is wie de michelingids heeft vrijgeschakeld en voor mijn eens zou willen kijken of ik bij bijzonderelocatie's ook campings kan ingeven en dit laat weten aan mijn dan ben ik tevreden mens.

Groeten Laurens


ADAC Camping-Caravaning-Führer Südeuropa 2.99
14.99
19.99
29.99


Fast-Food Gids Europa 2.99
9.99
14.99
27.99


Merian scout Premium Europa 2.99
19.99
29.99
44.90


De Michelin Gids Europa 2.99
19.99
29.99
44.90


The Varta Guide Europe 2.99
19.99
29.99
44.90


Tele Atlas Ski Guide D/A/CH/I/F 2.99
9.99
14.99
27.99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Laurens, even ter ondersteuning tegen het geweld van Gerritje: jouw vraag was en is volgens mij volkomen duidelijk !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

Dank je

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TOM XL en navigatie in Frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 12:18 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 617
  • ONE XL geen flitsers voor frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 11:52 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 500

Terug naar “C-IQ zaken”