C-IQ --> Oost-Europa komt binnenkort?!

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

C-IQ --> Oost-Europa komt binnenkort?!

Bericht door Toho_NL »

Hallo allemaal,

Zojuist gezien op de C-IQ site van VDO Dayton:

Als je content wilt bestellen dan moet je een land kiezen (wat je wilt bestellen). Daar staat nu ook Oost-Europa bij. Lijkt me dus dat dit binnenkort beschikbaar komt! Je kunt er helaas nog niet op klikken...

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. de site waar ik dat zag is: https://c-iq.vdodayton.com/consumer/sho ... s&region=1
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Dat gedeelte wat afgebeeld staat is tsjechie, staat ook al 2 jaar op de kaart. :?: :?: :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ja dat klopt. Op het plaatje wel ja, maar in de tekst (die er links van staat) zie je ook Oost-Europa staan. ALs je er echter met je muis overheen gaat zie je nog niets oplichten, maar dat komt misschien nog... En Tsjechië hoort toch niet bij Oost-Europa? Dat is toch Centraal-Europa?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
reijersen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 feb 2004 13:55

tsjechie 2004

Bericht door reijersen »

heeft iemand al tsjechie 2004.
en staat daar meer op als de oude?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

Hallo

tjechie staat bij de alpen cd (centraal europa) erop

volgens mijn staat tjechie er voor 99% op

Laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Re: re

Bericht door Han »

laurens schreef:Hallo

tjechie staat bij de alpen cd (centraal europa) erop

volgens mijn staat tjechie er voor 99% op

Laurens
ik ben bang dat het 9.9% is. Er moet daar nog een heleboel werk gedaan worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Re: tsjechie 2004

Bericht door Han »

reijersen schreef:heeft iemand al tsjechie 2004.
en staat daar meer op als de oude?
Dit topic gaat over de C-IQ cd en die krijg je gratis of je hebt er niks aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

hallo

niet mee eens met de 9,9 die han zegt
zie hier de gegevens van de NT cd 2003-2 en de TA cd 2004-2005

99% van alle straten in centraal europa op de NT cd
verder naar onder de TA cd 52 % van tjechien cd 2004-2005

Navtech 2003/02
Österreich - Schweiz - Tschechien - Süddeutschland - Norditalien & Europa

Die wichtigsten Städte und Straßen von Belgien, Dänemark, Deutschland, Finnland, Frankreich, Großbritannien, Irland, Italien, Luxemburg, Niederlande, Norwegen, Österreich, Portugal, Spanien, Schweden, Schweiz, Slowakai, Tschechien
Inklusive TMC-Codes für dynamische Navigation in Zentraleuropa
99 % aller Straßen in Zentraleuropa erfasst
Detailgenauigkeit bis zur Hausnummer für mehr als 18 Millionen Einwohner in Zentraleuropa

NEU: Erweiterte POI Informationen für Monochrome-Bildschirme
Etwa 200.000 Points of interest (POI) in Zentraleuropa aus über 30 Kategorien: z. B. Flughäfen, Tankstellen, Stadt-Zentren und mehr

QXS - der QuickAccess in der Adresseingabe. Einfach den Straßennamen vorwählen und aus einer Liste von möglichen Städten das Ziel aussuchen - schnell und einfach!

ZIP - Adresseingabe mit der Postleitzahl


DE TA CD 2004-2005

Full coverage in Austria and Switzerland:
This CD contains complete Austria and Switzerland digitised right down to the smallest roads.
All 15 million inhabitants of Austria and Switzerland live in areas covered by these high detailed local street plans.
More than 36.000 cities and settlements in Austria, Switzerland, Czech Republic and Europe can directly be selected as destination.
Extension in Czech Republic:
Unique 52,0% Tele Atlas street network coverage in Czech Republic.
Almost 14.000 cities and settlements selectable in Czech Republic.
House numbers:
House numbers can be selected for almost 2.100 cities and settlements in Austria and Switzerland.
94% house numbers in Switzerland.
45% house numbers in Austria.
Car dealers and garages:
About 8.000 car dealers and repair facilities are included.
Easy localisation of nearest service point for your car brand in case of technical breakdown or need of technical service.
Major Roads of Europe:
Motorways and other important connecting roads are included for 25 European countries:
TMC location codes in 11 countries enables dynamic navigation also on Major Roads of Europe.
Choose your favorites out of 25.000 European special destinations.
More than 280.000 km of European highway network included.
Postal codes and Quick Access:
The ZIP-functionality enables directly entering postal codes as destination in Belgium and The Netherlands.
The QXS –functionality allows entering street names without prior selecting a city or settlement.
Simple and accelerated destination input.
Dynamic route guidance*:
High precision dynamic route guidance in Austria and Switzerland.
Smart and relaxed travelling, avoid traffic jams and save time.

* Availability of dynamic route guidance is depending on broadcasting of RDS/TMC information and used navigation device.


Groetjes Laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Het gaat mij er niet om hun zeggen wat er op zou moeten staat.
Waar het bij om gaat is de wegen die er op werkelijk op de DVD - CD'S staan.
Als je in je navigatie op de kaart kijkt zie je dat er bijzonder weinig wegen op staan.
Die 9.9 % zou al aan de hooge kant kunnen zijn ik praat in dit geval over de Navteq DVD en CD'S.
Ik ben er in maart nog geweest en de belangrijkste wintersport bestemming staat er al niet opook de weg er naar toe niet.
Ik praat hier dus over persoonlijke ervaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Op de productsheet van Q4 2003 van Navteq staat dat ze 26.800 KM weg hebben en dat ze 7665 POI's hebben. Uiteraard is deze data al een beetje oud, maar dit was in ieder geval wat er in Q1 van Tsjechië beschikbaar was.

Maar waar ik met dit topic eigenlijk op doelde is OOST-EUROPA. Tsjechië valt onder Centraal Europa. Op de site van VDO Dayton staat namelijk Oost-Europa er al bij (je kunt ze alleen niet aanklikken).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
reijersen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 feb 2004 13:55

Bericht door reijersen »

hoi,
ik vind het top dat er zoveel mensen reageren op mijn vraag.
maar aangezien ik een leek ben en niet begrijp waar jullie het over hebben :roll: (gegevens van de NT cd 2003-2 en de TA cd 2004-2005 )kunnen jullie me misschien in duidelijke taal vertellen of er een verbetering is op de nieuwe cd van tsjechie.

:lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Toho_NL schreef:Op de productsheet van Q4 2003 van Navteq staat dat ze 26.800 KM weg hebben en dat ze 7665 POI's hebben. Uiteraard is deze data al een beetje oud, maar dit was in ieder geval wat er in Q1 van Tsjechië beschikbaar was.

Maar waar ik met dit topic eigenlijk op doelde is OOST-EUROPA. Tsjechië valt onder Centraal Europa. Op de site van VDO Dayton staat namelijk Oost-Europa er al bij (je kunt ze alleen niet aanklikken).

Groetjes,

Toho_NL.
Zie jij andere dingen als wij ?????

Als ik namelijk over Tsjechië ga krijg je geen keuze. (zal straks wel oost europa worden)
Tot nu toe heeft Tsjechië altijd op Central europe gestaan en was Tsjechië een beetje een bonus.
Maar met het C-IQ spreken ze over de alpen en dan gaat het over Oostenrijk en Zwitserland.
Ik denk dat het met C-IQ iets anders gaat worden.
Mijns inzijn valt Tsjechië onder oost europa. en geloof me dat staat nog in de kinderschoenen wat kaart matriaal
betreft.
Als ik nu op mijn DVD 2004-1 kijk dan lijkt het eerder 5 % dekking. (dit is niet negatief want alle begin is moeilijk)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

@Han: Hoe bedoel je andere dingen dan jullie? Ik heb van de site van Navteq de product sheet gedownload en daar staan de genoemde gegevens van Tsjechië op. Tsjechië en Slowakije horen nu nog bij Centraal Europa, maar je hebt gelijk dat op de pagina van C-IQ staat dat het gaat om Alpen. Maar liggen de Alpen niet ook in Tsjechië?

Maar goed, het zou best wel eens kunnen dat Tsjechië en Slowakije op den duur een andre CD gaan vormen (met andere landen erbij). Dat weet ik dus niet. Het viel me alleen op dat op de site van VDO Dayton (C-IQ-site) al Oost-Europa staat (en dat je er nog niet op kunt klikken).

@reijersen: NT 2003-2 betekent de CD (of DVD) van Navteq (NT) en dan hebben we het hier over de tweede CD van 2003. TA betekent TeleAtlas (een andere aanbieder van kaartenmateriaal) en die hanteren een andere naam voor hun producten (VDO Dayton hernoemt ze weer naar 2003-2, etc). Hoe het staat met Tsjechië bij TeleAtlas kan ik je niet zeggen (misschien dat iemand anders hier meer van weet), maar op die van Navteq staan dus 7665 POI's (Bijzondere Bestemmingen) en 26.800KM aan wegen. Dit is uiteraard niet alles, maar wel iets ;). Volgens mij gaat het hier om Praag, de "provinciehoofdsteden' en de hoofdwegen. Hoe dit bij de CD's van TeleAtlas zit weet ik niet.

Als ik het goed begrepen heb komen binnenkort de CD's van 2004 uit (door VDO Dayton uitgegeven) en daar zal uiteraard meer op staan dan op de vorige versies. Wat de exacte verschillen zijn weet ik natuurlijk niet, maar misschien dat je op het Navteq-gedeelte daar iets over kunt vragen? Navteq zit ook op het forum en die kunnen je misschien meer vertellen.

Is het zo iets duidelijker?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
reijersen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 feb 2004 13:55

Bericht door reijersen »

ja het is me nu bijna duidelijk maar wat betekend C-IQ :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

C-IQ is het "systeem" wat VDO Dayton heeft om aan je CD's of DVD's te komen en te mogen gebruiken. Het is een abonnementsvorm die je afsluit en je ontvangt (afhankelijk van het abonnement) updates e.d. thuis. Je kunt kiezen voor een land wat je mag gebruiken (is vrijgeschakeld), meerdere landen of heel Europa. Kijk voor meer informatie eens op: http://c-iq.vdodayton.com/consumer/homeInit.do. Je kunt hier heel veel informatie vinden.

Groetjes,

Toho_NL.



P.s. om C-IQ te gebruiken moet je systeem hier wel voor geschikt zijn!!
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:@Han: Hoe bedoel je andere dingen dan jullie? Ik heb van de site van Navteq de product sheet gedownload en daar staan de genoemde gegevens van Tsjechië op. Tsjechië en Slowakije horen nu nog bij Centraal Europa, maar je hebt gelijk dat op de pagina van C-IQ staat dat het gaat om Alpen. Maar liggen de Alpen niet ook in Tsjechië?

Maar goed, het zou best wel eens kunnen dat Tsjechië en Slowakije op den duur een andre CD gaan vormen (met andere landen erbij). Dat weet ik dus niet. Het viel me alleen op dat op de site van VDO Dayton (C-IQ-site) al Oost-Europa staat (en dat je er nog niet op kunt klikken).

@reijersen: NT 2003-2 betekent de CD (of DVD) van Navteq (NT) en dan hebben we het hier over de tweede CD van 2003. TA betekent TeleAtlas (een andere aanbieder van kaartenmateriaal) en die hanteren een andere naam voor hun producten (VDO Dayton hernoemt ze weer naar 2003-2, etc). Hoe het staat met Tsjechië bij TeleAtlas kan ik je niet zeggen (misschien dat iemand anders hier meer van weet), maar op die van Navteq staan dus 7665 POI's (Bijzondere Bestemmingen) en 26.800KM aan wegen. Dit is uiteraard niet alles, maar wel iets ;). Volgens mij gaat het hier om Praag, de "provinciehoofdsteden' en de hoofdwegen. Hoe dit bij de CD's van TeleAtlas zit weet ik niet.

Als ik het goed begrepen heb komen binnenkort de CD's van 2004 uit (door VDO Dayton uitgegeven) en daar zal uiteraard meer op staan dan op de vorige versies. Wat de exacte verschillen zijn weet ik natuurlijk niet, maar misschien dat je op het Navteq-gedeelte daar iets over kunt vragen? Navteq zit ook op het forum en die kunnen je misschien meer vertellen.

Is het zo iets duidelijker?

Groetjes,

Toho_NL.
Welk cijfer had jij ook weer voor aardrijkskunde :?: :P

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hmmm, ik dacht dat Tsjechië "onder" lag en Slowakije "boven". Toen ik aardrijkskunde had (landen leren enzo) was er nog gewoon Tsjechoslowakije :). Maar je hebt gelijk: de Alpen liggen NIET in Tsjechië (voor zover ik het kan zien in Route 66). Maar weet iemand dan hoe het gebergte heet dat in Tsjechië ligt?

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. ik had op mijn eindlijst van de middelbare school een 8 voor AK ;).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Reuzengebergte :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Serieus? Heet dat echt zo? Nou, dan heb ik weer wat geleerd :).

Maar wat denken jullie, komt Tsjechië en Slowakije op de Oost-Europa CD of komt er een aparte CD (en komt op de Oost-Europa CD Polen, Letland, Estland en Litouwen)? Beetje speculatie mag wel ;).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pbm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mar 2004 00:18

Bericht door pbm »

Over cd's gesproken:
polen op 1 cd.
letland, Estland en litouwen op een andere, eventueel aangevuld met (klein)Rusland op een andere cd.
Oekraine en Wit-rusland op nog een andere cd.
Tjechie en Slowakije op weer een andere cd.
Hongarije, Roemenie en de Balkan op een cd.

DVD's
Alle bovengenoemde landen op een onderzetter voor mijn koffiemok.

Ik noem ze allemaal oost-europa, want dat was allemaal het Oostblok zoals ik het vroeger geleerd heb.

En voor Han.

Waar ligt het Tatra-gebergte dan? Volgens mij in Tjechie, Polen en Slowakije. Maar ik kan het mis hebben.

Maar inderdaad het reuzengebergte ligt in Tjechie, maar daar twijfelde ook niemand aan want jou ervaring is duidelijk :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Op de vernieuwde site van C-IQ is te zien dat Oost-Europa de volgende landen bevat:

Tsjechië
Slowakije
Polen (alleen nog met TeleAtlas data)

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TomTom Rider 410 komt niet verder dan startscherm
    door Snellevogel » 29 aug 2021 14:20 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 276
  • Europa verwijderen
    door Vindplaats » 31 jan 2016 10:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 630
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 731
  • garmin drivesmart 6i europa lmt-d
    door meugeo45 » 06 jan 2019 12:47 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 382
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3135
  • Mercedes Europa Audio 50 APS NTG-2
    door bullterrier » 08 sep 2014 21:25 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 958
  • sd kaart rns 310 west europa kwijt
    door sharan » 03 mei 2015 14:06 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1081

Terug naar “C-IQ zaken”