C-IQ Flitsinfo

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

C-IQ Flitsinfo

Bericht door Fantom »

Sinds vandaag heb ik de Flitsinfo vrij geschakeld aangezien MO5595 nu wel werkt :wink: :!:
Wat me opviel (ik heb het gelijk ff getest met een paar flitspalen bij ons in de buurt) dat je alleen een waarschuwing krijgt wanneer je onder begeleiding van het systeem langs een flitspaal rijdt.
Je krijgt de melding niet wanneer je alleen in kaartmodus rijdt. :cry:

Als dit idd zo is dan vindt ik dat erg jammer aangezien ik vaak alleen in kaartmodus rijdt.
Maar goed een mens moet wat te zeuren houden he :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Het is volgens mij inderdaad zo dat je alleen maar de meldingen krijgt als je een route hebt uitgestippeld m.b.v. Truus (of hoe ze dan ook mag heten ;)). Bij Becker systemen is dat volgens mij ook zo. Nu maar hopen dat een nieuwe software het mogelijk zal maken om ook de flitsinformatie te gebruiken als je in kaartmodus rijdt...

Dan nog een vraagje: kun je ergens melden of er palen weg zijn gehaald / bij zijn gekomen? Is er een site voor (zoals bijvoorbeeld http://update.navteq.com om fouten in de database van wegen te melden) of kun je ze op deze site melden (maar dan moet er wel iemand meelezen die iets met die meldingen doet)?

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. het is dus gelukt de nieuwste software te installeren?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Toho_NL schreef:P.s. het is dus gelukt de nieuwste software te installeren?
Ja, MO5595 werkt nu al twee dagen zonder problemen :shock:
Morgen even kijken of ik de verlichtingsdraad goed aan kan sluiten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: C-IQ Flitsinfo

Bericht door JW »

Fantom schreef:Sinds vandaag heb ik de Flitsinfo vrij geschakeld aangezien MO5595 nu wel werkt :wink: :!:
Wat me opviel (ik heb het gelijk ff getest met een paar flitspalen bij ons in de buurt) dat je alleen een waarschuwing krijgt wanneer je onder begeleiding van het systeem langs een flitspaal rijdt.
Je krijgt de melding niet wanneer je alleen in kaartmodus rijdt. :cry:

Als dit idd zo is dan vindt ik dat erg jammer aangezien ik vaak alleen in kaartmodus rijdt.

Maar goed een mens moet wat te zeuren houden he :lol:
Hallo Fantom,

Je zal wel wat postings achterlopen door je vakantie :)
Dit punt(je) is al eerder aan de orde geweest, en het is inderdaad zo als je het beschrijft...
Wie weet wat de toekomst nog eens brengt :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Re: C-IQ Flitsinfo

Bericht door Fantom »

JW schreef:Hallo Fantom,

Je zal wel wat postings achterlopen door je vakantie :)
Groet,
JW
Ja, Laten we het daar maar op houden :wink:
Thanks voor de tip om zelf ook eens te zoeken voordat ik post :oops:

Groet,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Toho_NL schreef:Bij Becker systemen is dat volgens mij ook zo.
Inderdaad is het bij de speedtraps cd ook zo dat je een route aan moeten hebben staan wil je gebruik maken van de flitsinfo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Vandaag een rit vanaf Zoetermeer naar Arnhem gemaakt over de A12.
Zoals jullie denk ik allemaal weten barst het van de flitspalen op de A12 bij Utrecht.
Ik reed over het stuk snelweg waar je 120km/u mag rijden en tot mijn verbazing kreeg ik een melding van flitspalen die op de parallelrijbaan staan. Daar mag je maar 100km/u en dat wist het systeem mij wel te vertellen.

Even verderop op de A12 heb je een oprit die geregeld wordt met een doseerverkeerslicht. ook hier staat een flitspaal. Terwijl ik lekker met 120km/u aan kwam cruisen kreeg ik ook een melding van die flistser op de oprit.

De palen staan er dus wel degelijk in alleen zijn de meldingen die je krijgt niet helemaal naukeurig. :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Fantom schreef:Vandaag een rit vanaf Zoetermeer naar Arnhem gemaakt over de A12.
Zoals jullie denk ik allemaal weten barst het van de flitspalen op de A12 bij Utrecht.
Ik reed over het stuk snelweg waar je 120km/u mag rijden en tot mijn verbazing kreeg ik een melding van flitspalen die op de parallelrijbaan staan. Daar mag je maar 100km/u en dat wist het systeem mij wel te vertellen.

Even verderop op de A12 heb je een oprit die geregeld wordt met een doseerverkeerslicht. ook hier staat een flitspaal. Terwijl ik lekker met 120km/u aan kwam cruisen kreeg ik ook een melding van die flistser op de oprit.

De palen staan er dus wel degelijk in alleen zijn de meldingen die je krijgt niet helemaal naukeurig. :cry:
Hallo Fantom,

In een ander draadje heb ik uitgelegd dat die flitspalen niets meer of minder zijn dan Infopunten. En die worden, incl. de info over wat dat infopunt eigenlijk inhoudt, in een straal van een paar honderd meter op de bereden route weergegeven. Dat kan dus een flitspaal zijn, maar net zo goed het Rietveld-Schröder Huis als je over de oostelijke rondweg rijdt van Utrecht.
Hou dat idee dus in het achterhoofd bij het beoordelen van de flitspaalinfo.

[Privé Mening Mode]
Ik denk dat deze wijze van weergeven een, en wellicht wel dé manier is om dit door Spee c.s. geaccepteerd te krijgen :wink:
[/Privé Mening Mode]

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
B-A-R-T
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2004 11:45

Bericht door B-A-R-T »

Hier in België op de E17 en op de E40 autosnelweg worden ook de inhammen op de middenberm van de snelweg gesignaleerd als "flitspalen", zijnde plaatsen waar regelmatig een mobiele eenheid van de politie snelheidscontroles uitvoert. Zeer handig :wink:
BMW 320d Touring
MS5500 - BeNeLux Navteq 2006/07 Limited

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Zeer handig die site, Han! Alleen jammer dat er nu meer met trajectcontroles gewerkt gaat worden... Misschien iets voor een nieuwe software update: de melding: "Gedurende xxx KM wordt uw snelheid gecontroleerd" :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”