Activering: ik begrijp er niets van

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Activering: ik begrijp er niets van

Bericht door pwvandeursen »

Allen,

Net mijn toch mijn ms5400 aangesloten. Vervolgens naar de CiQ website gegaan om de content te activeren.

Ik heb gekozen voor benelux met flits info. ik zag daar echter geen prijzen staan, en dacht dat komt in het volgende scherm wel. toch niet dus. ik kreeg vervolgens deze mail:

-------------------------------------
Geachte heer,

Hiermee ontvangt u de toegangscode voor de op 12.05.2006 bestelde C-IQ content:


BeNeLux + Flits Info + TMC / Tele Atlas, 13.05.2006-13.05.2008

CD/ DVD-versie : CCD EUR 2005.01 TA
Prijs : € 0,00

Om uw content te activeren, moet u bovenstaande code in uw navigatiesysteem "ms 5400" (Navi ID: WVJX LKAB) invoeren.

Meer productaanbiedingen en servicepakketten vindt u op internet onder www.C-IQ.net .* U kunt ook het C-IQ Service Centre opbellen onder telefoonnummer 00 800 99 33 33 33 resp. +49 (0) 69 37 00 55 19 of neem contact op met uw dealer.

Wij wensen u een goede reis!

Met vriendelijke groet,


Uw C-IQ Service Team
Siemens VDO Trading GmbH

----------------------

0!!! euro?!?!?!? ik dacht dat het geld kostte om te activeren. is er ergens een foutje in het systeem... Ik begrijp het nl niet.

Tevens hoe krijg ik de nieuwste kaart materiaal?

Alvast bedankt
Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Waarom er geen bedrag vermeld staat, geen idee. Normaal komt het verschuldigde bedrag via de post (factuur). In ieder geval bij mij wel.

Nu je aangemeld bent krijg je automatisch (zolang het content aktief is en er een nieuwe kaart-update is) de set thuisgestuurd. Hier hoef je normalerwijze niets voor te doen.

In ieder geval succes met het navigeren.....
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Even aannemende dat er wel een code in dit bericht stond en dat je die eruit hebt gehaald (niet dat het uitmaakt, want wij kunnen niks met die code, want ons navi-id is anders) dan kan je die inderdaad ingeven en dan werkt het als het goed is meteen. Je krijgt dan, gedurende de periode waarvoor je betaald hebt, automatisch updates thuisgestuurd. Welke versie heb je nu? De 2006/07-versie is net uitgekomen en wordt nu verstuurd naar de klanten. Als het goed is krijg jij die dan ook nog (als je hem nog niet hebt). Anders moet je even contact opnemen met het C-IQ Service Centre om de nieuwe CD's aan te vragen (die krijg je dan dus gratis). Dat het gratis is, kan ik alleen verklaren uit het feit dat je het systeem voor het eerst geregistreerd hebt en dan kan je 2 jaar gratis Benelux of 1 jaar Europa vrij laten schakelen. Daarom zal het waarschijnlijk gratis zijn. Je krijgt dan ook de flitsinfo er gratis bij (ik dacht dat dit zelfs voor heel Europa gold (dat je dus ongeacht of je Benelux of Europa doet je flitsinfo van Europa krijgt)).

Het is dus wel correct allemaal zo. Is het zo wat duidelijker?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

Super!!! betekend dat ik dus een goede deal heb gemaakt. 2 jaar gratis content. Systeem was inderdaad nog niet gebruikt en vrijgeschakeld, dus kan daar wel aan liggen. De code heb ik er inderdaad uitgehaald, maar zal het straks eens proberen.

ik heb nu de cd's van 2005/1, dus ik hoop dan binnenkort de nieuwe te krijgen.

Bedankt voor het antwoord.

MVG
Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Je kan dan in elk geval al nieuwere CD's downloaden van de site van C-IQ zelf. Daar staat de 2005/06-versie al. Ga daarvoor naar http://www.c-iq.nl/consumer/downloadCenterInit.do en selecteer de juiste instellingen. Dit kan je daar downloaden omdat de CD toch niet werkt als je geen code hebt ingegeven... Deze CD's werken dus uiteraard niet op een non C-IQ systeem. Zo heb je in elk geval wel al een wat nieuwere kaart. De 2006/07 krijg je dan waarschijnlijk automatisch (controleer ook even of als je inlogt bij 'Mijn C-IQ Account' en dan klikt op 'Navigatiesysteem gegevens wijzigen' en dan op 'Wijzigen' of daar goed staat ingesteld welke CD je hebt (2005/1 dus). Staat het daar niet goed, verander het dan naar de juiste waarde, want dan weet C-IQ namelijk welke CD's je hebt en welke je nog zou moeten krijgen...).

Succes ermee,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

Als ik de activeringscode heb ingegeven die ik gekregen heb, werkt die CD dir ik download en zelf gemaakt heb dan wel? maw, elke willekeurige cd met kaart materiaal (voor ciq systemen) werkt op een vrijgeschakeld systeem?
Op de site staat inderdaad 2005/1 dus dan zal ik hopelijk de nieuwe kaarten krijgen.

Weer bedankt voor de extra input!

Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

Kan ik trouwens nu nog kiezen voor navteq of teleatlas, of is dat bepaald door het abbonement?
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

Nog een laatste vraag. De europa cd is dat de cd met alle grote wegen van europa? is duze altijd bruikbaar, onhafhankelijk van het abbonement?
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

De code die je gekregen hebt werkt vanaf de 2005.1 CD en hoger. Lager werkt dus niet. Je kan dus gewoon zelf de CD downloaden en branden.

Je kan geloof ik gedurende de eerste 20 dagen (maar zeg daar wel bij dat ik niet meer zeker weet of dit nu nog steeds kan) nog wisselen. Dat betekent dan dus dat je middels de previewfunctie moet gaan kijken wat je beter / fijner vindt en dan kan je dus nog kiezen. Maar normaal ligt dit dus vast door het abonnement dat je genomen hebt. Je kan wel wisselen (je krijgt dan een deel van je geld terug van wat je niet gebruikt hebt geloof ik), maar dit is eigenlijk niet echt voordelig.

De Europa CD heeft inderdaad alleen maar hoofdwegen erop staan (snelwegen en enkele belangrijke N-wegen geloof ik) en is altijd bruikbaar (je moet hiervoor wel codes aanvragen geloof ik, maar die zijn gratis. Het kan ook zijn dat men ze tegenwoordig standaard erbij levert en het dus al werkt).

Mocht je nog meer willen weten dan horen we het wel :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “C-IQ zaken”