V29.1 uit (met Nederlands voor MKiv)

Alles met betrekking tot BMW navigatie
diangelo1234
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2006 18:56

V29.1 uit (met Nederlands voor MKiv)

Bericht door diangelo1234 »

De nieuwe update V29.1 is uit en schijnt nu ook standaard nederlands te bevatten, helaas kan ik dit niet bevestigen aangezien ik geen MKIV heb.
Zoek ff op x5world.com, dan vind je daar vast wel een download link.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor de tip, zeker interessant voor de MK IV rijders.

Wel een waarschuwing: kijk uit met het downloaden van die update, uit ervaring weten we dat ze vaak corrupt zijn/worden. En dan ben je heel ver van huis.
Dat is nog even los van de vraag of dit wel "freeware-SW" is, zoniet, dan is het illegaal.

Veel beter is het even langs een BMW dealer te gaan en 'm daar in te spelen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is een beetje kort door de bocht om zomaar te stellen dat deze update voor de MK IV is. Vooral in bepaalde nieuwsgroepen wordt hierover nogal flink wat ongefundeerd gebrald. Voor de V28 goldt:
  • Navigation system operating software V17.1 is used on MK III systems 1. without "Split Screen".
  • Navigation system operating software V28 is used on MK I, MK II, all other MK III navigation systems,
    MK IV DVD navigation systems on I-Bus vehicles, NAVI01, NAVI02 and NAVI03.
Met de zelfde link als basis kun je zien dat er reeds een aantal BMW-rijders behoorlijk de mist is ingegaan met de poging de V29.1 in te spelen. Ook andere bronnen melden grote problemen met deze en trouwens ook de eerder langs deze weg uitgebrachte V28. Hiermede wil ik niet suggereren dat er iets aan de update mankeert maar het kan er mee te maken hebben. Ook de gretigheid van sommige eigenaren om volkomen zonder enige grond te willen updaten naar de nieuwste software, laat vaak diepe sporen van teleurstelling na.
Bericht no.3:Downloaded, unzipped, burned & it buggered my SatNav!!! Beware people. :!:
Nog één: Why upgrade unless the benifits are spelled out?

En voor wat betreft de "verbeteringen"
"Neuerung gibt keine wirklichen. Die 4-1/91 enthält nur Fehlerbereinigungen in der Telefonbuch verwaltung sowie Bugfixes für USA/Japan-Nutzer."

De suggestie om even langs de BMW-dealer te gaan, steun ik van harte.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Thommy
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2005 21:19

Software update NL

Bericht door Thommy »

Daar wil ik nog even aan toevoegen:


Update's zijn al sinds V25 in het nederlands, alleen wordt deze pas geladen als de auto naar nederlands gezet is door de DIS/GT1 computer van BMW.

Dus welke update er ook uitkomt, nederlands krijg je pas als je auto omgezet is.

Vragen over BMWnavigatie, vraag het Thommy(.nl)

Met vriendelijke groet,

Ronald
www.thommy.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
diangelo1234
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2006 18:56

Mk3 Nederlands

Bericht door diangelo1234 »

Nou ik heb ff zitten rommelen met die MK4 cd. En heb ondertussen mijn MK3 in het nederlands gezet met de taal files van de MK4. En aangezien ik een Rover heb met daarin een BMW E46 systeem heb ik ook maar het BMW logo eruit gehaald en vervangen voor een Rover Logo.
Volgende stap is de auto helemaal overzetten in het Nederlands en dan een normale Nederlandse CD maken en die laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik meende dat je elders op het net reeds zegt alles zodanig veranderd te hebben dat het al volledig nederlands is in woord en geschrift. Daar waren ook reacties van anderen te lezen die er positieve resultaten mee zouden hebben bereikt.
Het veranderen van logo en andere aardigheidjes is een zaak van softwaremodding dat ingrijpen in de de systeemsoftware vereist en daardoor tot bijzonder vervelende complicaties kan leiden. Nog afgezien van een gefrusteerde BMW dealer. Ondanks beweringen dat bij onverhoopte tegenslag altijd weer de oorspronkelijke software kan worden geladen, zijn er toch wel andere "resultaten" bekend.
Maar zou je voor de volledigheid van deze modificatieprocedure ook nog willen verwijzen naar het pakket Navtools waarin Navtweak, Navspeak en Navcoder zijn opgenomen en wellicht even een aantal aanwijzigen geven hoe dit pakket te gebruiken is en met welke bijkomende noodzakelijke programma's?
We zien je eventuele bijdragen, eventueel inclusief foto's van de resultaten, met belangstelling tegemoet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
diangelo1234
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2006 18:56

Taal aanpassingen

Bericht door diangelo1234 »

Klopt, de cd die ik nu heb gemaakt met de NavTools van Jochem is helemaal nederlands.
Wat ik bedoel is om ook de boordcomputer van mijn auto in het nederlands te zetten, en ook de nav-computer.
Nu staat hij eigenlijk nog op engels. Als ik de mk3 op duits of frans zet gaat mijn boordcomputer van de rover ook mee.
Wat ik dus wil proberen is om de navcomputer als 2e taal nederlands mee te geven en daarmee ook mijn auto op nederlands te zetten. Hiervoor ben ik nu bezig om een interface te bouwen voor mijn laptop om daarmee via de i-bus de auto om te zetten.
Als dat allemaal werkt wil ik best een handleidingetje maken om het ook zelf te kunnen doen, op zich is het niet zo moeilijk en je computer kun je er echt niet mee om zeep helpen (tenminste is mij nog niet gebeurd).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hetgeen mijn eerdere vermoeden en Thommy's uitsluitsel alleen maar lijkt te bevestigen: Als ik het tenminste goed begrijp. Er wordt nog geen nederlands gesproken! Alleen de menuteksten zijn in het nederlands.
Misschien heeft Thommy als autoriteit op dit gebied dan toch gelijk?

Vertel nog wel even welk programma/runtime library je gebruikt bij de Navtweak en Navspeak utilities
Normaliter vereisen deze progs de Glade/GTK+ Win32 kit.( versie 2.10.11)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
diangelo1234
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2006 18:56

Bericht door diangelo1234 »

niet helemaal want hij spreekt wel degelijk nederlands.
Thommy heeft wel gelijk dat om hem in echt nederlands te krijgen je dat inderdaad moet coderen bij de bmw-dealer. Er is echter ook een proggie van Jochem (NavCoder) waarmee je dat zelf kan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “BMW”