Philips Carin 522 in een E39 Touring

Alles met betrekking tot BMW navigatie
burnout325
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jun 2007 06:50

Philips Carin 522 in een E39 Touring

Bericht door burnout325 »

HAllo iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum en heb enkele vraagjes.
Ik heb dit weekend een Philips Carin 522 met 16/9 beeldscherm van Philips ingebouwd.
De software versie is 0480, heb intussen de 0490 besteld, ik ben in blijde verwachting.
Ik heb de volgende draden aangesloten:
Bruin op de min pool (achter de radio)
Rood op de plus pool (achter de radio)
Zwart- wit op zwart-wit (achter de radio)
Paars op paars-wit (achter de radio)

oranje, grijs en geel-wit heb ik nog niet aangesloten, dit is dan ook mijn vraag waar ik deze moet aansluiten.

Heb vandaag al eens rondgereden, het symbool links bovenaan vertoont een blauw-groene wereldbol met links 3 rode strepen, dus ik vermoed dat ik geen GPS signaal heb.

Tevens kan ik de klok en datum niet juiststellen, of gaat dit automatisch via de sateliet ontvangst?

Groetjes,
Etienne

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die kleuren in jouw BMW, waar staan die voor? Weet je zeker dat de paars-witte de geschakelde plus is, en de zwart-witte de puls enz? Heb je dat gemeten?
En waar heb je je GPS antenne weggebouwd? Als je geen GPS signaal ontvangt zal de tijd ook niet goed komen te staan, die komt van de sat's.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
burnout325
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jun 2007 06:50

Bericht door burnout325 »

Hallo, bedankt voor je antwoord.

Paars-wit zit op de stekker van de radio(originele business radio-casette), wanneer ik het contact opzet dan hoor ik de cd lezer starten en werkt het scherm ook.
Zwart-wit zit eveneens op de diezelfde stekker, via dit forum heb ik vernomen dat dit de pulsgever is, doch ik heb dit niet uitgemeten, die pulsgever zou ik eveneens in de kofferruimte kunnen aansluiten waar ik diezelfde zwart-witte draad terug vind.
Geel-wit heb ik intussen aangesloten links achteraan op de geel-witte draad die naar de achterlichten gaat.
Oranje en grijs zijn nog niet aangesloten.
De antenne heb ik weggebouwd links achteraan in de kofferruimte onder het zijinterieur, wanneer ik deze blootleg in de kofferruimte dan blijft dit hetzelfde, ik heb 2 verschillende antennes, bij alletwee blijft het satelietsymbool rood.
Ik heb een stratenplan cd met enkel de hoofdwegen van België, ik ben dan naar een plaats gereden die op de cd staat om mijn positie te bepalen, wanneer ik de optie map neem, dan blijft de cursor op die plaats staan terwijl ik rijd, het enige wat verandert is de cursor die draait wanneer ik een bocht neem.
Ik heb de nieuwe cd's van Navtech 2007 besteld alsook de software 0490, beiden zijn ze nog wel niet in mijn bezit.
groetjes,
Etienne

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik wil je niet meteen ontmoedigen maar alvorens allerlei spullen te bestellen was het misschien verstandiger geweest eerst de apparatuur op goede werking te controleren.
Op één of andere wijze heb je geen GPS/ontvangst en in het gunstigste geval ligt dat aan de GPS/antenne. Naar het kan zomaar ook liggen aan een defecte ontvanger in de unit zelf. Willekeurig door welke oorzaak dan ook.
Ga eerst eens naar het diagnosemenu en probeer er daar achter te komen of er storingen zijn in de GPS ontvangst.
Mocht dit zo zijn dan kun je de hele boel feitelijk wel weggooien en een andere 2e hands computer probren te bemachtigen. Die moet je voor hooguit Euro 60 wel te pakken kunnen krijgen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je schrijft:
De antenne heb ik weggebouwd links achteraan in de kofferruimte onder het zijinterieur, wanneer ik deze blootleg in de kofferruimte dan blijft dit hetzelfde, ik heb 2 verschillende antennes, bij alletwee blijft het satelietsymbool rood.
Kun je dat wat nader uitleggen? Waar zit die antenne nou precies in de kofferruimte, die is bij een BMW, ook een Touring toch met een metalen klep afgesloten? En door metaal komt het GPS signaal echt niet heen.

Als je 'm al "vrijmaakt" moet je dat wel een kwartier doen, met vrij uitzicht naar boven. In die tijd moet de almanac geladen worden en dán pas kun je voldoende sat-gegevens binnenhalen en een Fix krijgen. Even vrij uitzicht gunnen aan de GPS-antenne helpt echt niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
burnout325
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jun 2007 06:50

Bericht door burnout325 »

Hallo,
Het volgende heb ik uit de Carin gehaald:
GPS data:Receiver state: REC. ERROR
Longitude:-----
Latitude:-----
Geograph. Height:-----
Read I/O state:Speed pulse: 0 (zowel bij stilstand als al rijdend)
Batterij: 11,99 stilstaand/13,76 al rijdend
Direction: REV
Light: OFF
Acc PIN 1: OFF
Acc PIN 2: OFF
Set I/0 State: Dire: Act LOW
Light: Act LOW
Acc PIN 1: ACT HIGH
Acc PIN2 : ACT LOW

ERROR CODE: 1 (in het zwart)
No of Errors:8
Error type: HW Failure
Heb vandaag +/- 1 uur rond gereden en geen sateliet te bespeuren. De antenne lag los in de kofferruimte onder de achterruit. Heb een foto in bijlage zoals ik de antenne eerst had gemonteerd.
De speedpulse blijkt eveneens niet de juiste te zijn, doch op allerlei forum spreken ze over de zwart-witte draad die in de kofferruimte of aan de iso stekker va de radio zit, beide plaatsen geprobeerd, en negatief.
Groetjes,
Etienne
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
burnout325
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jun 2007 06:50

Bericht door burnout325 »

Heb intussen een ander Carin 522 op de kop kunnen tikken voor 50 Euro.
Nu is het dus afwachten tot ik deze in mijn bezit heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zat ik verdikkeme toch nog 20% mis met m'n schatting :bonk:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
burnout325
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jun 2007 06:50

Bericht door burnout325 »

Ben terug,
tot de vaststelling gekomen dat de wagen volledig voorzien is met de zwart-witte kabel voor het pulssignaal, alleen is die niet te vinden op het instrumentenbord. Kan iemand mij vertellen in welke stekker en welk nummer ik een draadje moet aansluiten voor dit signaal?
Mijn wagen is een BMW E39 Touring 07/2000, 1 van de laatste van voor de facelift.
groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
burnout325
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jun 2007 06:50

Bericht door burnout325 »

Hallo mod,

Heb eigenlijk weinig of geen constructieve antwoorden verkregen op deze topic, gezien ik te rade geweest ben bij een installateur, die mij de nodige aanwijzingen verschaft heeft, voorwat betreft kleuren en plaatsen van aansluitingen, mag deze topic voor mij verwijdert worden. Alles werkt nu prima inclusief achteruit.

Heb wel het een en ander op dit forum gevonden die mij zeker en vast geholpen heeft.

Groetjes,

Etienne

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mooi dat je de zaak aan de praat gekregen hebt en dat je systeem nu werkt :D
Begrijp ik hier uit dat die tweede 522 wél goed was?

En kun je iets vertellen over die draadkleuren?
Dat kan dan toekomstige "inbouwers" weer helpen hún problemen op te lossen. Want dat is de bedoeling van dit forum, informatie en ervaring net elkaar delen :idea: :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
burnout325
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jun 2007 06:50

Bericht door burnout325 »

Hallo iedereen,
Voorwat betreft de aansluitingen kan ik het volgende meegeven:

Rood:Aangesloten aan de radioconnector op rood-geel
Paars-wit:Aangesloten aan de radioconnector op dikke Paars-witte draad
Geel-wit:Aangesloten onder het dak achteraan waar de luidspreker zit aan bestuurderszijde.(op achteruitrijlicht)
Zwart-wit:Aangesloten rechtstreeks op de tellerunit( de zwart-witte kabel waarvan sprake is in diverse forums, die ik ook op de besproken plaatsen terug vind draagt geen tachosignaal)
Oranje:Aangesloten onder het dak achteraan waar de luidspreker zit aan bestuurderszijde.(op achterlicht)
Bruin:Aangesloten aan de radioconnector op bruin

Opnieuw heb ik een paar vraagjes:

Het navigatiesysteem werkt prima, alleen zou ik willen weten of ik eventueel met een interface een bijkomend scherm kan plaatsen met een DVD-speler.
Indien dit mogelijk is, wat heb ik nog allemaal nodig buiten een scherm, interface en dvd-speler.
Hoeft niet perse nieuw te zijn, wat kost dit zo allemaal?

Groetjes,
Etienne

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 695

Terug naar “BMW”