BMW Navigatie Business E92

Alles met betrekking tot BMW navigatie
TORO
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2007 21:57

BMW Navigatie Business E92

Bericht door TORO »

Hallo, Goedendag,

Heb in mijn E92 een nieuw BMW business navigatie systeem welke niet alleen voorziet in pijlaanduiding maar ook grafische kaartaanduiding heeft.

Weet iemand hoe het zit met TMC meldingen in combinatie met verkeershandhaving berichten of politietoezicht, krijg alle file. stremmend verkeer, mist, parkeerbeperking melding en bijpassende symbolen netjes en op tijd aangegeven aangegeven, alleen verkeershandhaving berichten of politietoezicht ontbreken in het lijstje. Het systeem beschikt over een automatische TP of TMC scan, vastzetten op vaste zenders maakt niet uit.

Dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Even mailtje naar www.thommy.nl en je krijgt antwoord van experts :)
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

alleen verkeershandhaving berichten of politietoezicht ontbreken in het lijstje.
Dit is interessant, ik heb dit nog nooit gezien, of van gehoord, dat deze meldingen worden doorgegeven via TMC.

Weet je wel zeker dat dit met jou systeem wel kan?

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Dat zou zo maar kunnen, er is ergens een draadje wat verhaald over TMC meldingen,
dit met foto's e.d. erbij, leuk om te zien. Even zoeken dus.
Het is maar net wat de op dat moment gebruikte TMC zender doorgeeft.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

kobus1960 schreef:Dat zou zo maar kunnen, er is ergens een draadje wat verhaald over TMC meldingen,
dit met foto's e.d. erbij, leuk om te zien. Even zoeken dus.
Het is maar net wat de op dat moment gebruikte TMC zender doorgeeft.
Als ik het goed begrijp, wordt onder verkeershandhaving berichten of politietoezicht bedoelt, alcohol-, douane-, en ander soort controle's.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit soort controle's worden doorgegeven, maar ik ga die topic eens even opzoeken.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

kobus1960 schreef:Dat zou zo maar kunnen, er is ergens een draadje wat verhaald over TMC meldingen,
dit met foto's e.d. erbij, leuk om te zien. Even zoeken dus.
Het is maar net wat de op dat moment gebruikte TMC zender doorgeeft.
Kobus, draadje gevonden en er staan de vreemdste meldingen op, maar geen meldingen waarover ik eerder schreef.
Of Toro bedoelt iets anders en als dit niet zo is kom ik tot de conclusie dat dit soort meldingen niet worden weergegeven.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Mickey, ik bevestig ook nergens dat die specifieke meldingen wel worden doorgegeven.
Quote en lees even goed.
Ik zeg dat er de meest vreemde meldingen doorheen komen 8)
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

kobus1960 schreef:Mickey, ik bevestig ook nergens dat die specifieke meldingen wel worden doorgegeven.
Quote en lees even goed.
Ik zeg dat er de meest vreemde meldingen doorheen komen 8)
Nee Kobus dit is ook geen verwijt en ik heb het goed gelezen, maar het ging toch specifiek over verkeershandhaving berichten of politietoezicht?

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TORO
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2007 21:57

Bericht door TORO »

Hallo,

Ik weet dat de RNS300, ingebouwd in recente VW golf, politietoezicht (controles) meld, deze meldingen worden dus via TMC doorgegeven. De vraag is dus waarom dit niet ontvangen / weergegeven wordt via het BMW business navigatie systeem ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De enige gerelateerde waarschuwing die volgens de nederlandse tabel gegeven zou kunnen worden, en die liggen vast, is dat er "Politiecontrolepost" op je scherm komt te staan in het geval van een mobiele flitser oid.
Deze waarschuwingen worden in Nederland uitsluitend doorgestuurd door de commerciële radiostations/TMC-zenders.
In de tabel van de RNS300 die een E-CD van Blaupunkt gebruikt heet dit ook gewoon "Politiecontrolepost" en niet politietoezicht.
Om de Businessnavigatie van de BMW deze meldingen te laten weergeven zul je de TMC zender zelf moeten kunnen kiezen en één van de commerciële zenders selecteren. Als dit al mogelijk is natuurlijk!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TORO
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2007 21:57

Bericht door TORO »

Gerrit, en anderen, dank voor het meedenken,

Ik zou van het weekend natuurlijk een foto kunnen maken van de rns300 met "politietoezicht" meldingen

Bij de business van BMW kun je of automaat kiezen, dan scanned hij alle TMC zenders voor informatie af, je krijgt dan wel eens dubbele meldingen, maar je kan hem ook vast zetten op een zender.

De beschrijving in de E92 handleiding geeft een seperaat symbool aan voor geeft ook een seperaat symbool aan met het bijschrift verkeershandhaving, zo is er ook een voor parkeerbeperking, en nog vele andere die prima werken.

Het is een originele, BMW business CD van 2007 met navtech software..........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TORO
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2007 21:57

Bericht door TORO »

Bijgaande een foto meldingen van de VW RNS300, standaard- en Politietoezichtmelding met detail melding. De informatie wordt via TMC doorgegeven, waarom laat mijn BMW navigatie systeem deze informatie niet zien.

Dank voor jullie bijdrage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kennelijk is er door Blaupunkt een iets eigen interpretatie aan de bestaande codetabellen gegeven want voorheen waren de tektsten tocht echt Politiecontrole(post) en Dicht op elkaar rijdend verkeer

Met jouw BMW Business zou je vrijwel dezelfde bewoordingen moeten kunnen krijgen mits je continu bent afgestemd op de cpmmerciële zenders van Vialis.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

TORO schreef:Bijgaande een foto meldingen van de VW RNS300, standaard- en Politietoezichtmelding met detail melding. De informatie wordt via TMC doorgegeven, waarom laat mijn BMW navigatie systeem deze informatie niet zien.

Dank voor jullie bijdrage
Zoals Gerritje al eerder schreef zijn dit mogelijk mobiele snelheidscontrole's.
Ik begrijp jouw vraagstelling niet waarom deze informatie bij jou niet wordt weergegeven, maar je ziet het toch :?:

Verder blijf ik bij mijn stelling dat andere controle's, zoals alcohol en andere politie of douane controle's niet worden doorgegeven.
Je zou het met mij eens zijn dat de politie daar niet vrolijk van wordt.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TORO
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2007 21:57

Bericht door TORO »

:idea: Heren, Zou het kunnen zijn dat het BMW business navigatie systeem wel de mogelijkheid heeft, maar de gebruikte, originele, BMW business 2007 navigatie CD (Navtech) niet ?


Dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook de originele DVD BMW Business 2007 van Navteq bevat alle TMC codes dus is er geen enkele reden om aan te nemen dat deze door jouw systeem niet zouden worden aangegeven. Behalve natuurlijk als je bij je instellingen bepaalde soorten berichten hebt uitgeschakeld als dat kan. En het is pertinent noodzakelijk dat je op één van de Vialis commerciële zenders afstemt en agestemd blijft, zo niet, geen meldingen zoals door jou bedoeld.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TORO
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2007 21:57

Bericht door TORO »

:?
Het moet gewoon wat anders zijn, alle diensten staan aan, BNR staat bij mij gemiddel 3 tot 4 uur per dag aan, ik heb een dag Qmusic geprobeerd, een dag 538. Ik krijg vaak dubbele meldingen teken dat hij van meerdere stations opneemt, in de grenstreek, zelfs uit Belgie omdat Radio Antwerpen in mijn voorkeuze zenders staat.

Kan ik ergens die codes die de DVD doorgeeft uitlezen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het enige wat nog mogelijk is, is dat de Businees uitsluitend waarschuwingen doorgeeft op de geplande route. Andere systemen geven soms een compleet overzicht van alle meldingen.

Alle meldingen staan in de bijgevoegde file
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TORO
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2007 21:57

Bericht door TORO »

Hallo gerrit,

Kun je mij een word bestand sturen, als ik het txt bestand open krijg ik allemaal vierkante blokken, waarschijnlijk niet de juiste of doormij te lezen code

dankjewel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als dat zo is makeert er iets aan je computer.
Je kunt het gezipte bestand gewoon met notepad openen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TORO
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2007 21:57

Bericht door TORO »

Gerrit,

Dank je wel

Ik heb voor de zekerheid nog even op een andere computer het bestand geopend, helaas niet te lezen.

Kun je het niet ongezipped neerzetten ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik het bestand uitpak krijg ik onderstaand beeld te zien. Is dat de bedoeling?

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Verkeersstremming Verkeersproblemen Langzaamrijdend verkeer Langzaam rijdend tot stilstaand (met een gemiddelde snelheid tot $Q). Kans op stilstaand verkeer. Storingen Te hoog voertuig gesignaleerd, wordt afgehandeld Ongeval Ongeval. Het verkeer wordt ter plaatse omgeleid Afgesloten Gesloten in verband met reddings- en bergingswerkzaamheden Verkeersbeperkingen Verzorgingsplaats overvol, rij naar een andere verzorgingsplaats Verzorgingsplaats, benzinestation gesloten Verzorgingsplaats, restaurant gesloten Brug gesloten Tunnel gesloten Brug versperd Tunnel versperd Gewijzigde verkeersleiding Weg met korte tussenpozen afgesloten Beperkingen opgeheven Tankstation heropend Restaurant heropend Smog-alarm beëindigd Inhaalstroken afgesloten ($Q) Inhaalrijstro(o)k(en) afgesloten Inhaalstroken geblokkeerd ($Q) Inhaalstro(o)k(en) versperd ($Q) Inhaalstro(o)k(en) afgesloten door wegwerkzaamheden Wegwerkzaamheden Werkzaamheden op de vluchtstrook (op $Q lokaties) Werkzaamheden op de rijstrook voor hulpdiensten (op $Q lokaties) Vooruitzichten Verkeersproblemen verwacht Filevorming verwacht Normaal verkeer Normaal verkeersbeeld verwacht ($Q) Voorwerp(en) op de weg ($Q) Gesprongen leiding(en) Gevaar Let op: ($Q) voorwerp(en) op de weg Gevaar door gesprongen leidingen Verkeersstoring Filevorming, gemiddelde snelheid $$~ $KMH Zeer druk verkeer, gemiddelde snelheid $$~ $KMH Verwachte verkeerssituatie Er moet druk verkeer verwacht worden Er moet filevorming verwacht worden Wegwerkzaamheden (op $Q lokaties). Er moet druk verkeer verwacht worden Verderop gesloten. Druk verkeer verwacht Evenement. Er moet druk verkeer verwacht worden Sportevenement. Er moet druk verkeer verwacht worden Braderie. Er moet druk verkeer verwacht worden Evacuatie. Er moet druk verkeer verwacht worden Fileverwachting ingetrokken Mededeling opgeheven Bericht ingetrokken Wachttijd Vertraging ($Q) voor personenauto's File Stilstaand verkeer $$~ $KM Stilstaand verkeer Stilstaand verkeer verwacht Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer (met een gemiddelde snelheid $Q) $$~ $KM Langzaamrijdend tot stilstaand verkeer (met een gemiddelde snelheid $Q) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer verwacht Hoge verkeersintensiteit Langzaam rijdend verkeer (met een gemiddelde snelheid $Q) $$~ $KM Langzaam rijdend verkeer (met een gemiddelde snelheid $Q) Langzaam rijdend verkeer verwacht Druk verkeer Druk verkeer (met een gemiddelde snelheid $Q) Filevrij verkeer Verkeer ondervindt geen hinder (met een gemiddelde snelheid $Q) Toenemende verkeersdrukte (met een gemiddelde snelheid $Q) Er zijn geen filemeldingen Geen verkeersproblemen te melden De genoemde storingen zijn opgeheven Filevrij Filegevaar Kans op stilstaand verkeer Kans op langzaamrijdend tot stilstaand verkeer (met een gemiddelde snelheid $Q) Lange files Langdurige files (met een gemiddelde snelheid $Q) Afnemende verkeersdrukte Filevorming (met een gemiddelde snelheid $Q) Verkeersluw Verkeer minder druk dan normaal (met een gemiddelde snelheid tot $Q) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer (met een gemiddelde snelheid tot $Q). Nader voorzichtig Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer na een bocht in de weg Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer achter een heuvel Lokatie ongeval opgeruimd Alle ongevallen afgehandeld, geen problemen meer Verkeer drukker dan normaal (met een gemiddelde snelheid $Q) Verkeer veel drukker dan normaal (met een gemiddelde snelheid $Q) Vertraging ($Q) in verband met een kettingbotsing ($Q) Ongeval(len) ($Q) Ernstig(e) ongeval(len) Kettingbotsing (met $Q voertuigen) Ongeval met ($Q) vrachtwagen(s) ($Q) Ongeval(len) met gevaarlijke stoffen ($Q) Ongeval (len) met weglekkende brandstof ($Q) Ongeval(len) met weglekkende chemische stoffen Afremmend verkeer als gevolg van kijkers naar ($Q) ongeval(len) ($Q) Ongeval(len) op tegengestelde rijbaan Verloren gegane lading ($Q) Afgevallen lading(en) ($Q) Defect(e) voertuig(en) ($Q) Defecte vrachtwagen(s) Voertuig verongelukt ($Q) Brandend(e) voertuig(en) ($Q) Incident(en) Stilstaand verkeer als gevolg van ($Q) ongeval(len) $$~ $KM Stilstaand verkeer als gevolg van ($Q) ongeval(len) Kans op stilstaand verkeer als gevolg van ($Q) ongeval(len) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door ($Q) ongeval(len) $$~ $KM Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door ($Q) ongeval(len) Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door ($Q) ongeval(len) Langzaam rijdend verkeer als gevolg van ($Q) ongeval(len) $$~ $KM Langzaam rijdend verkeer als gevolg van ($Q) ongeval(len) Langzaam rijdend verkeer verwacht in verband met ($Q) ongeval(len) Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van ($Q) ongeval(len) Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht als gevolg van ($Q) ongeval(len) ($Q) ongeval(len). Verkeer ondervindt geen hinder Toenemende verkeersdrukte als gevolg van ($Q) ongeval(len) Weg afgesloten door ($Q) ongeval(len) Rijstroken geblokkeerd Rechter rijstrook versperd als gevolg van ($Q) ongeval(len) Middelste rijstrook versperd als gevolg van ($Q) ongeval(len) Linker rijstrook versperd als gevolg van ($Q) ongeval(len) Vluchtstrook versperd als gevolg van ($Q) ongeval(len) Twee rijstroken versperd als gevolg van ($Q) ongeval(len) Drie rijstroken versperd als gevolg van ($Q) ongeval(len) Vertraging ($Q) als gevolg van een ongeval Vertraging ($Q) verwacht als gevolg van een ongeval Langdurige vertraging ($Q) als gevolg van een ongeval Kijkfile door ($Q) ongeval(len) Kijkfile van $$~ $KM door ($Q) ongeval(len) Kans op kijkfile door ($Q) ongeval(len) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van kijkers naar ($Q) ongeval(len) $$~ $KM Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van kijkers naar ($Q) ongeval(len) Kans op Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van kijkers naar ($Q) ongeval(len) Langzaam rijdend verkeer als gevolg van kijkers naar ($Q) ongeval(len) $$~ $KM Langzaam rijdend verkeer als gevolg van kijkers naar ($Q) ongeval(len) Nieuwsgierige Langzaam rijdend verkeer verwacht als gevolg van kijkers naar ($Q) ongeval(len) Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van kijkers naar ($Q) ongeval(len) Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht als gevolg van kijkers naar ($Q) ongeval(len) Filevorming als gevolg van kijkers naar ($Q) ongeval(len) Belemmering Ongeval. Langzaam rijdend verkeer als gevolg van kijkers. Vertraging ($Q) Ongeval. Langzaam rijdend verkeer als gevolg van kijkers. Vertraging ($Q) verwacht Ongeval. Langzaam rijdend verkeer als gevolg van kijkers. Langdurige vertraging ($Q) Stilstaand verkeer als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) $$~ $KM Stilstaand verkeer als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Kans op stilstaand verkeer als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door ($Q) afgevallen lading(en) $$~ $KM Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door ($Q) afgevallen lading(en) Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door ($Q) afgevallen lading(en) Langzaam rijdend verkeer als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) $$~ $KM Langzaam rijdend verkeer als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Langzaam rijdend verkeer verwacht als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) ($Q) afgevallen lading(en). Verkeer ondervindt geen hinder Kans op filevorming als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Geblokkeerd Versperd als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Rechter rijstrook versperd als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Middelste rijstrook versperd als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Linker rijstrook versperd als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Vluchtstrook versperd als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Twee rijstroken versperd als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Drie rijstroken versperd als gevolg van ($Q) afgevallen lading(en) Vertraging ($Q) door afgevallen lading Vertraging ($Q) verwacht door afgevallen lading Langdurige vertraging ($Q) door afgevallen lading Stilstaand verkeer door ($Q) defect(e) voertuig(en) Kans op stilstaand verkeer door ($Q) defect(e) voertuig(en) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door ($Q) defect(e) voertuig(en) Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door ($Q) defect(e) voertuig(en) Langzaam rijdend verkeer door ($Q) defect(e) voertuig(en) Voertuig defect Langzaam rijdend verkeer verwacht als gevolg van ($Q) defect(e) voertuig(en) Dicht op elkaar rijdend verkeer door ($Q) defect(e) voertuig(en) Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht als gevolg van ($Q) defect(e) voertuig(en) Verkeersstoringen ($Q) defect(e) voertuig(en). Verkeer ondervindt geen hinder Kans op filevorming door ($Q) defect(e) voertuig(en) Versperd als gevolg van ($Q) defect(e) voertuig(en) Rechter rijstrook versperd als gevolg van ($Q) defect(e) voertuig(en) Middelste rijstrook versperd als gevolg van ($Q) defect(e) voertuig(en) Linker rijstrook versperd als gevolg van ($Q) defect(e) voertuig(en) Parkeerstrook geblokkeerd Vluchtstrook versperd als gevolg van ($Q) defect(e) voertuig(en) Twee rijstroken versperd als gevolg van ($Q) defect(e) voertuig(en) Drie rijstroken versperd als gevolg van ($Q) defect(e) voertuig(en) Vertraging ($Q) door defect voertuig Vertraging ($Q) verwacht door defect voertuig Langdurige vertraging ($Q) door defect voertuig Ongeval afgehandeld Ongeval met ($Q) bus(sen) ($Q) Ongeval (len) met olielekkage ($Q) Gekanteld(e) voertuig(en) ($Q) Gekanteld(e) vrachtwagen(s) ($Q) Geschaarde aanhanger(s) ($Q) Geschaarde caravan('s) ($Q) Geschaarde trekker(s) met oplegger ($Q) Geslipte voertuigen op de rijbaan ($Q) Eerder gebeurd(e) ongeval(len) Ongevalsonderzoek ($Q) Secundair(e) ongeval(len) ($Q) Defecte bus(sen) Storing ($Q) Te ho(o)g(e) voertuig(en) ($Q) Ongeval(len) bij wegwerkzaamheden Afremmend verkeer als gevolg van kijkers naar ($Q) ongeval(len). Gevaar Let op: ($Q) afgevallen lading(en) Stilstaand verkeer als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Kans op stilstaand verkeer als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Langzaam rijdend verkeer als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Gekanteld voertuig Langzaam rijdend verkeer verwacht als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Kans op filevorming als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Versperd als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Rechter rijstrook versperd als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Middelste rijstrook versperd als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Linker rijstrook versperd als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Twee rijstroken versperd als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Drie rijstroken versperd als gevolg van ($Q) gekanteld(e) voertuig(en) Vertraging ($Q) door gekanteld voertuig Vertraging ($Q) verwacht door gekanteld voertuig Langdurige vertraging ($Q) door gekanteld voertuig ($Q) Gekanteld(e) voertuig(en). Gevaar Stilstaand verkeer als gevolg van ($Q) eerder gebeurd(e) ongeval(len) Kans op stilstaand verkeer als gevolg van ($Q) eerder gebeurd(e) ongeval(len) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door ($Q) eerder gebeurd(e) ongeval(len) Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door ($Q) eerder gebeurd(e) ongeval(len) Langzaam rijdend verkeer als gevolg van ($Q) eerder gebeurd(e) ongeval(len) Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van ($Q) eerder gebeurd(e) ongeval(len) Kans op filevorming als gevolg van ($Q) eerder gebeurd(e) ongeval(len) Vertraging ($Q) door eerder gebeurd ongeval Langdurige vertraging ($Q) door eerder gebeurd ongeval Ongevalsonderzoek. Gevaar ($Q) Secundair(e) ongeval(len). Gevaar Let op : ($Q) Defect(e) voertuig(en) Let op : ($Q) Defecte vrachtwagen(s) Straatweg opgeruimd Weg is vrijgemaakt Storingen opgeheven Incident afgehandeld Let op: reddings- en bergingswerkzaamheden Reddings- en bergingswerk gaande (Melding opgeheven) Versperd Gesloten voor zware voertuigen (boven $Q) Gesloten voor doorgaand zwaar vrachtverkeer (boven $Q) Gesloten voor doorgaand verkeer Inrit afgesloten ($Q-de) Oprit afgesloten Uitrit afgesloten ($Q-de) afrit afgesloten Uitvoegstrook afgesloten Op- en afritten afgesloten Uitvoegstrook (beperkt) Op- en afritten beperkt opengesteld Stilstaand verkeer vanwege afsluiting verderop $$~ $KM Stilstaand verkeer vanwege afsluiting verderop Kans op stilstaand verkeer vanwege afsluiting verderop Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer vanwege afsluiting verderop $$~ $KM Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer vanwege afsluiting verderop Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer vanwege afsluiting verderop Langzaam rijdend verkeer vanwege afsluiting verderop $$~ $KM Langzaam rijdend verkeer vanwege afsluiting verderop Afsluiting verderop. Langzaam rijdend verkeer verwacht Dicht op elkaar rijdend verkeer vanwege afsluiting verderop Afsluiting verderop. Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht Afsluiting verderop. Verkeer ondervindt geen hinder Kans op filevorming door afsluiting in rijrichting Vertraging ($Q) door afsluiting verderop Vertraging ($Q) verwacht door afsluiting verderop Langdurige vertraging ($Q) door afsluiting verderop Stilstaand verkeer door versperring verderop $$~ $KM stilstaand verkeer door versperring verderop Kans op stilstaand verkeer door versperring verderop Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer vanwege versperring verderop $$~ $KM Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer vanwege versperring verderop Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer vanwege versperring verderop Langzaam rijdend verkeer vanwege versperring verderop $$~ $KM Langzaam rijdend verkeer vanwege versperring verderop Versperring verderop. Langzaam rijdend verkeer verwacht Dicht op elkaar rijdend verkeer vanwege versperring verderop Versperring verderop. Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht Versperring verderop. Verkeer ondervindt geen hinder Kans op filevorming als gevolg van versperring verderop Vertraging ($Q) door versperring verderop Vertraging ($Q) verwacht door versperring verderop Langdurige vertraging ($Q) door versperring verderop Uitvoegstrook weer vrij Op- en afritten weer opengesteld Weer vrij Weer opengesteld Verderop afgesloten Verderop versperd ($Q) Oprit(ten) afgesloten Inrit geblokkeerd ($Q-de) Oprit versperd ($Q) afrit(ten) afgesloten uitrit geblokkeerd ($Q-de) afrit versperd Afrit versperd op- en afritten versperd Verbindingsweg afgesloten Parallelrijbaan afgesloten Rechter parallelrijbaan afgesloten Linker parallelrijbaan afgesloten Rijstroken voor doorgaand verkeer afgesloten Hoofdrijbaan afgesloten Stroken voor plaatselijk verkeer afgesloten Verbindingsweg versperd Parallelrijbaan versperd Rechter parallelrijbaan versperd Linker parallelrijbaan versperd Rijstroken voor het doorgaand verkeer versperd Hoofdrijbaan versperd Stroken voor plaatselijk verkeer versperd Rijverbod Gesloten voor motorvoertuigen Beperkingen Gesloten voor zware vrachtwagens (boven $Q) Rijstrook afgesloten ($Q) Rijstro(o)k(en) afgesloten ($Q) Rechter rijstro(o)k(en) afgesloten ($Q) Middelste rijstro(o)k (en)afgesloten ($Q) Linker rijstro(o)k(en) afgesloten Vluchtstrook afgesloten Twee rijstroken afgesloten Drie rijstroken afgesloten ($Q) Rechter rijstro(o)k(en) versperd ($Q) Middelste rijstro(o)k(en) versperd ($Q) Linker rijstro(o)k(en) versperd Vluchtstrook versperd Twee rijstroken versperd Drie rijstroken versperd Wisselend verkeer Voor beide richtingen slechts één rijstrook afwisselend beschikbaar Maar een rijstrook beschikbaar Rijbaan beperkt (van $Q stroken) tot één strook Maar twee rijstroken beschikbaar Rijbaan beperkt (van $Q stroken) tot twee stroken Maar drie rijstroken beschikbaar Rijbaan beperkt (van $Q stroken) tot drie stroken Rijstrookvernauwing Tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Smalle rijstroken Rijstrookversmalling en tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft ($Q) Rijstro(o)k(en) versperd ($Q) Rijstro(o)k(en) afgesloten. Stilstaand verkeer ($Q) Rijstro(o)k(en) afgesloten. $$~ $KM Stilstaand verkeer ($Q) Rijstro(o)k(en) afgesloten. Kans op stilstaand verkeer ($Q) Rijstro(o)k(en) afgesloten. Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer ($Q) Rijstro(o)k(en) afgesloten. $$~ $KM Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer ($Q) Rijstro(o)k(en) afgesloten. Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer ($Q) Rijstro(o)k(en) afgesloten. Langzaam rijdend verkeer ($Q) Rijstro(o)k(en) afgesloten. $$~ $KM Langzaam rijdend verkeer ($Q) stro(o)k(en) afgesloten. Langzaam rijdend verkeer verwacht ($Q) Rijstro(o)k(en) afgesloten. Dicht op elkaar rijdend verkeer ($Q) stro(o)k(en) afgesloten. Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht ($Q) Rijstro(o)k(en) afgesloten. Verkeer ondervindt geen hinder ($Q) Rijstro(o)k(en) afgesloten. Toenemende verkeersdrukte Stilstaand verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar één strook (in plaats van $Q stroken) Kans op stilstaand verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar één strook (in plaats van $Q stroken) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar één strook (in plaats van $Q stroken) Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar één strook (in plaats van $Q stroken) Langzaam rijdend verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar één strook (in plaats van $Q stroken) Rijbaanversmalling naar één strook (in plaats van $Q). Langzaam rijdend verkeer verwacht Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar één strook (in plaats van $Q stroken) Rijbaanversmalling naar één strook (in plaats van $Q). Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht Rijbaanversmalling naar één strook (in plaats van $Q stroken). Verkeer ondervindt geen hinder Kans op filevorming als gevolg van rijbaanversmalling naar één strook (in plaats van $Q stroken) Stilstaand verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar twee stroken (in plaats van $Q stroken) Kans op stilstaand verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar twee stroken (in plaats van $Q stroken) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar twee stroken (in plaats van $Q stroken) Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar twee stroken (in plaats van $Q stroken) Langzaam rijdend verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar twee stroken (in plaats van $Q stroken) Rijbaanversmalling naar twee stroken (in plaats van $Q). Langzaam rijdend verkeer verwacht Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar twee stroken (in plaats van $Q stroken) Rijbaanversmalling naar twee stroken (in plaats van $Q). Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht Rijbaanversmalling naar twee stroken (in plaats van $Q stroken). Verkeer ondervindt geen hinder Kans op filevorming als gevolg van rijbaanversmalling naar twee stroken (in plaats van $Q stroken) Stilstaand verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar drie stroken (in plaats van $Q stroken) Kans op stilstaand verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar drie stroken (in plaats van $Q stroken) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar drie stroken (in plaats van $Q stroken) Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar drie stroken (in plaats van $Q stroken) Langzaam rijdend verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar drie stroken (in plaats van $Q stroken) Rijbaanversmalling naar drie stroken (in plaats van $Q). Langzaam rijdend verkeer verwacht Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van rijbaanversmalling naar drie stroken (in plaats van $Q stroken) Rijbaanversmalling naar drie stroken (in plaats van $Q). Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht Rijbaanversmalling naar drie stroken (in plaats van $Q stroken). Verkeer ondervindt geen hinder Kans op filevorming als gevolg van rijbaanversmalling naar drie stroken (in plaats van $Q stroken) Stilstaand verkeer als gevolg van tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft $$~ $KM stilstaand verkeer als gevolg van tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Kans op stilstaand verkeer als gevolg van tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft $$~ $KM Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Langzaam rijdend verkeer als gevolg van tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft $$~ $KM Langzaam rijdend verkeer als gevolg van tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft. Langzaam rijdend verkeer verwacht Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft. Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht Tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft. Verkeer ondervindt geen hinder. Kans op filevorming als gevolg van tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft. Tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft. Slechts één rijstrook beschikbaar (in plaats van $Q) Tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft. Slechts twee rijstroken beschikbaar (in plaats van $Q) Tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft. Slechts drie rijstroken beschikbaar (in plaats van $Q) File als gevolg van versmalde rijstroken Kans op stilstaand verkeer als gevolg van versmalde rijstroken Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van versmalde rijstroken Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van versmalde rijstroken Langzaam rijdend verkeer als gevolg van versmalde rijstroken Langzaam rijdend verkeer verwacht als gevolg van versmalde rijstroken Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van versmalde rijstroken Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht als gevolg van versmalde rijstroken Versmalde rijstroken. Verkeer ondervindt geen hinder. Kans op filevorming als gevolg van versmalde rijstroken File als gevolg van versmalde rijstroken en tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Kans op stilstaand verkeer als gevolg van versmalde rijstroken en tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van versmalde rijstroken en tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van versmalde rijstroken en tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Langzaam rijdend verkeer als gevolg van versmalde rijstroken en tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Versmalde rijstroken en tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft. Langzaam rijdend verkeer verwacht Dicht op elkaar rijdend verkeer gevolg van versmalde rijstroken en tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Versmalde rijstroken en tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft. Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht Versmalde rijstroken en tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft. Verkeer ondervindt geen hinder. Kans op filevorming als gevolg van wegversmalling en tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft Versperring/blokkade opgeheven Alle rijstroken zijn weer opengesteld Gesloten voor motorvoertuigen zonder katalysator Gesloten voor motorvoertuigen met even kenteken Gesloten voor motorvoertuigen met oneven kenteken Vrij Opengesteld Inrit weer vrij Oprit weer opengesteld Uitrit weer vrij Afrit weer opengesteld Alle rijstroken vrij Alle rijbanen zijn weer opengesteld Beperkingen voor motorvoertuigen opgeheven Rijbeperkingen opgeheven Pechstrook afgesloten Rijstrook voor hulpdiensten afgesloten Omdraaistrook afgesloten Voorsorteerstrook gesloten Kruipstrook afgesloten Kruipstrook gesloten Multifunctionele stroken afgesloten Rijstrook voor langzaam verkeer gesloten Een rijstrook afgesloten Vluchtstrook geblokkeerd Rijstrook voor hulpdiensten versperd Omdraaistrook geblokkeerd Voorsorteerstrook versperd Kruipspoor geblokkeerd Kruipstrook versperd Multifunctioneel spoor geblokkeerd Rijstrook voor langzaam verkeer versperd Een rijstrook versperd ($Q personen) Carpoolstrook in gebruik ($Q personen) Carpoolstrook gesloten Rijstrook geblokkeerd ($Q personen) Carpoolstrook versperd Carpoolregels veranderd (naar $Q inzittenden) Blokkade opgeheven Alle rijstroken weer vrij Rijbaanvernauwing opgeheven Rijbanen voor beide richtingen normaal beschikbaar ($Q inzittenden) Carpoolregels niet meer van toepassing Rijstrookbeperkingen opgeheven Gebruik van de vluchtstrook toegestaan Wegindeling weer normaal Alle rijstroken opgeruimd Alle rijbanen vrijgegeven Busbaan beschikbaar voor carpoolers (met tenminste $Q inzittenden) bericht ingetrokken Busbaan versperd Vrachtwagenstrook afgesloten Vrachtstrook afgesloten Vrachtwagenstrook geblokkeerd Vrachtstrook versperd Weer opengesteld voor doorgaand verkeer Bouwplaats ($Q) Wegwerkzaamheden ($Q) Uitgebreide wegwerkzaamheden ($Q) Onderhoudswerkzaamheden Nieuwe rijstrook ($Q) Asfalteringswerkzaamheden ($Q) Werkzaamheden in de middenberm Markeringswerkzaamheden Wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Brugwerkzaamheden Onderhoudswerkzaamheden aan ($Q) brug(gen) Tijdelijke verkeerslichten (op $Q lokaties) Explosie werkzaamheden Werkzaamheden met gebruik van explosieven (op $Q lokaties) Stilstaand verkeer als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) $$~ $KM Stilstaand verkeer als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Kans op stilstaand verkeer als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) $$~ $KM Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Langzaam rijdend verkeer als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) $$~ $KM Langzaam rijdend verkeer als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Langzaam rijdend verkeer verwacht als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Wegwerkzaamheden (op $Q lokaties). Verkeer ondervindt geen hinder Kans op filevorming als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Gesloten als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Rechter rijstrook gesloten door wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Middelste rijstrook gesloten door wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Linker rijstrook gesloten door wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Vluchtstrook gesloten door wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Twee rijstroken gesloten door wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Drie rijstroken gesloten door wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Voor beide richtingen slechts één rijstrook afwisselend beschikbaar door wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Rijbaan gereduceerd (van $Q stroken) naar één strook door wegwerkzaamheden Rijbaan gereduceerd (van $Q stroken) naar twee stroken door wegwerkzaamheden Rijbaan gereduceerd (van $Q stroken) naar drie stroken door wegwerkzaamheden Tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft als gevolg van wegwerkzaamheden (op $Q lokaties) Vertraging ($Q) door wegwerkzaamheden Vertraging ($Q) verwacht door wegwerkzaamheden Langdurige vertraging ($Q) door wegwerkzaamheden Stilstaand verkeer als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) $$~ $KM Stilstaand verkeer als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Kans op stilstaand verkeer als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) $$~ $KM Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Langzaam rijdend verkeer als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) $$~ $KM Langzaam rijdend verkeer als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Langzaam rijdend verkeer verwacht als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties). Verkeer ondervindt geen hinder Kans op filevorming als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Voor beide richtingen slechts één rijstrook afwisselend beschikbaar als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Slechts één rijstrook beschikbaar als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (in plaats van $Q stroken) Slechts twee rijstroken beschikbaar als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (in plaats van $Q stroken) Slechts drie rijstroken beschikbaar als gevolg van asfalteringswerkzaamheden (in plaats van $Q stroken) Tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft door asfalteringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Vertraging ($Q) door asfalteringswerkzaamheden Vertraging ($Q) verwacht door asfalteringswerkzaamheden Langdurige vertraging ($Q) door asfalteringswerkzaamheden Stilstaand verkeer als gevolg van wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Kans op stilstaand verkeer als gevolg van wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Langzaam rijdend verkeer als gevolg van wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Langzaam rijdend verkeer verwacht als gevolg van wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht als gevolg van wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties). Verkeer ondervindt geen hinder Kans op filevorming als gevolg van wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Rechter rijstrook gesloten wegens wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Middelste rijstrook gesloten wegens wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Linker rijstrook gesloten wegens wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Vluchtstrook gesloten wegens wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Twee rijstroken gesloten wegens wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Drie rijstroken gesloten wegens wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Gesloten wegens sloopwerkzaamheden aan ($Q) brug(gen) Bouwlokatie opgeruimd Wegwerkzaamheden beëindigd ($Q) Langdurige wegwerkzaamheden Werkzaamheden ($Q) Bouwwerkzaamheden Verplaatsbare bouwplaats Langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Sloop brug Sloopwerkzaamheden aan ($Q) brug(gen) Werkzaamheden aan de waterleiding (op $Q lokaties) Werkzaamheden aan de gasleiding (op $Q lokaties) Werkzaamheden aan ondergrondse kabels (op $Q lokaties) Graafwerkzaamheden (op $Q lokaties) Verkeerssituatie gewijzigd als gevolg van wegwerkzaamheden Verkeerssituatie gewijzigd Wegwerkzaamheden overdag (op $Q lokaties) Wegwerkzaamheden buiten de spits (op $Q lokaties) Wegwerkzaamheden gedurende de nacht (op $Q lokaties) Asfalteringswerkzaamheden overdag (op $Q lokaties) Asfalteringswerkzaamheden buiten de spits (op $Q lokaties) Asfalteringswerkzaamheden gedurende de nacht (op $Q lokaties) Gevaar in verband met wegmarkeringswerkzaamheden (op $Q lokaties) Stilstaand verkeer als gevolg van langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Kans op stilstaand verkeer als gevolg van langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Langzaam rijdend verkeer als gevolg van langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Langzaam rijdend verkeer verwacht als gevolg van langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht als gevolg van langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties). Verkeer ondervindt geen hinder. Kans op filevorming als gevolg van langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Rechter rijstrook gesloten wegens langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Middelste rijstrook gesloten wegens langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Linker rijstrook gesloten wegens langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Twee rijstroken gesloten wegens langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Drie rijstroken gesloten wegens langzaam rijdende onderhoudsvoertuigen (op $Q lokaties) Vertraging ($Q) door werkzaamheden aan de waterleiding Vertraging ($Q) verwacht door werkzaamheden aan de waterleiding Langdurige vertraging ($Q) door werkzaamheden aan de waterleiding Vertraging ($Q) door werkzaamheden aan gasleiding Vertraging ($Q) verwacht door werkzaamheden aan gasleiding Langdurige vertraging ($Q) door werkzaamheden aan gasleiding Vertraging ($Q) door werkzaamheden aan ondergrondse kabels Vertraging ($Q) verwacht door werkzaamheden aan ondergrondse kabels Langdurige vertraging ($Q) door werkzaamheden aan ondergrondse kabels Vertraging ($Q) door graafwerkzaamheden Vertraging ($Q) verwacht door graafwerkzaamheden Langdurige vertraging ($Q) door graafwerkzaamheden Invoegend werkverkeer (op $Q lokaties) Storing opgeheven Onderhoudswerkzaamheden beëindigd Verkeerssituatie ongewijzigd Let op: invoegend werkverkeer Hindernissen opgeruimd Waarschuwing voor obstakels ingetrokken Opruimingswerkzaamheden aan de gang, weg is weer vrij Overstromingen Overstroming verwacht ($Q) Obstakel(s) op de weg Let op: ($Q) obstakel(s) op de weg Er ligt rommel op de weg Stormschade ($Q) omgewaaide bo(o)$$~ $M(en) Gevaar door ($Q) omgewaaide bo(o)$$~ $M(en) Overstroming Gevaar door overstroming Snel opkomend hoog water Overstromingsgevaar Kans op snel opkomend hoog water Lawines Lawinegevaar Vallend gesteente Grondverschuivingen Schade door aardbeving Gevaarlijke wegsituatie Wegdek in slechte toestand Verzakkingen ($Q) Gesprongen rioolbuis(zen) Gesprongen waterleiding Gaslek Hevige brand Dieren op de weg Let op: dieren op de weg Opruimwerkzaamheden Versperd wegens stormschade Versperd door ($Q) omgevallen bomen ($Q) Omgevallen bo(o)$$~ $M(en). Voorzichtig te passeren Hoogwater Stilstaand verkeer als gevolg van overstroming Kans op stilstaand verkeer als gevolg van overstroming Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van overstroming Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van overstroming Langzaam rijdend verkeer als gevolg van overstroming Overstroming. Langzaam rijdend verkeer verwacht Dicht op elkaar rijdend verkeer als gevolg van overstroming Overstroming. Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht Overstroming. Verkeer ondervindt geen hinder Kans op filevorming als gevolg van overstroming Gesloten wegens overstroming Vertraging ($Q) door overstroming Vertraging ($Q) verwacht door overstroming Langdurige vertraging ($Q) door overstroming Overstroming. Voorzichtig te passeren Gesloten wegens lawines Lawines. Voorzichtig te passeren (boven $Q $HM) Gesloten wegens vallend gesteente Vallend gesteente. Voorzichtig te passeren Gesloten wegens grondverschuivingen Grondverschuivingen. Voorzichtig te passeren Gesloten wegens verzakkingen Verzakkingen. voor beide richtingen slechts één rijstrook afwisselend beschikbaar Slechts één rijstrook beschikbaar wegens verzakkingen Slechts twee rijstroken beschikbaar wegens verzakkingen Slechts drie rijstroken beschikbaar wegens verzakkingen Tegemoetkomend verkeer op dezelfde weghelft wegens verzakkingen Verzakkingen. Voorzichtig te passeren Gesloten wegens gesprongen riool Gesloten wegens gesprongen waterleiding Vertraging ($Q) door gesprongen waterleiding Vertraging ($Q) verwacht door gesprongen waterleiding Langdurige vertraging ($Q) door gesprongen waterleiding Gesloten wegens gaslek Vertraging ($Q) door gaslek Vertraging ($Q) verwacht door gaslek Langdurige vertraging ($Q) door gaslek Gesloten wegens hevige brand Vertraging ($Q) door hevige brand Vertraging ($Q) verwacht door hevige brand Langdurige vertraging ($Q) door hevige brand Gesloten wegens opruimwerkzaamheden Straatweg weer vrij Weg is weer te gebruiken Stormschades Stormschade verwacht Gebroken hoogspanningskabels Overstroming van het riool Gladheid door ijs Kruiend ijs Modderstroom Bermbrand Vliegtuigongeluk Neergestort vliegtuig Treinongeluk Trein-ongeval Versperd door ($Q) obstakel(s) op de weg ($Q) Obstakel(s) op de weg. Voorzichtig te passeren Versperd door rommel op de weg Rommel op het wegdek. Voorzichtig te passeren Let op: rommel op het wegdek Stormschade. Voorzichtig te passeren Gevaar door stormschade Versperd wegens gebroken hoogspanningskabels ($Q) Gebroken hoogspanningskabel(s). Voorzichtig te passeren Gevaar door gebroken hoogspanningskabels Gevaar door overstroming van het riool Gevaar door snel opkomend hoog water Let op: lawines Gesloten wegens lawinegevaar Let op: lawinegevaar Gesloten wegens kruiend ijs Gevaar voor glad ijs Kruiend ijs. Voorzichtig te passeren (boven $Q $HM) Glad ijs Kruiend ijs. Voorzichtig te passeren Gevaar door vallend gesteente Gevaar door grondverschuivingen Gevaar door aardbevingsschade Gevaarlijke rij-omstandigheden (boven $Q $HM) Gevaar voor aquaplaning Gladde weg (boven $Q $HM) Modder op het wegdek Bladeren op het wegdek IJsvorming (boven $Q $HM) Slipgevaar door ijsvorming (boven $Q $HM) IJzige weggedeelten (boven $Q $HM) IJzel (boven $Q $HM) Natte en opgevroren weggedeelten (boven $Q $HM) Smeltende sneeuw (boven $Q $HM) Sneeuw op de weg (boven $Q $HM) Vastgereden sneeuw (boven $Q $HM) Verse sneeuw (boven $Q $HM) Dikke sneeuwlaag (boven $Q $HM) Stuifsneeuw (boven $Q $HM) Slipgevaar door gemorste lading op het wegdek Glad wegdek (boven $Q $HM) door sneeuw Glad wegdek (boven $Q $HM) door aanvriezende dauw Weg versperd door sneeuw (boven $Q $HM) Sneeuw op de weg, slechts één strook beschikbaar (in plaats van $Q stroken) Sneeuw op de weg, slechts twee stroken beschikbaar (in plaats van $Q stroken) Sneeuw op de weg, slechts drie stroken beschikbaar (in plaats van $Q stroken) Normale wegsituatie Toestand van de weg verbeterd Gevaar door verzakkingen Vertraging ($Q) door overstroming van het riool Vertraging ($Q) verwacht door overstroming van het riool Langdurige vertraging ($Q) door overstroming van het riool Gevaar door gesprongen rioolbuizen Gevaar door gesprongen waterleidingen Explosiegevaar door gaslek Gevaar door hevige brand Gevaar door opruimingswerkzaamheden Onberijdbaar (boven $Q $HM) Vrijwel onberijdbaar (boven $Q $HM) Zeer gevaarlijke rij-omstandigheden (boven $Q $HM) Moeilijke rij-omstandigheden (boven $Q $HM) Berijdbaar indien voorzichtig wordt gereden (tot $Q $HM) Berijdbaar (tot een hoogte van $Q $HM) Slipgevaar als gevolg van water op de weg Zand op het wegdek Steenslag Olie op het wegdek Brandstof op de weg Voorspelling wegentoestand IJsvorming verwacht (boven $Q $HM) Bevriezing van natte weggedeelten (boven $Q $HM) Slipgevaar door bevriezing van natte weggedeelten (boven $Q $HM) Bevriezing van natte weggedeelten verwacht (boven $Q $HM) Slipgevaar door ijzige weggedeelten (boven $Q $HM) IJzige weggedeelten verwacht (boven $Q $HM) IJzel verwacht (boven $Q $HM) Stuifsneeuw verwacht (boven $Q $HM) Slipgevaar door zand op het wegdek Let op: modder op het wegdek Let op: steenslag Slipgevaar door olie op het wegdek Let op: brandstof op het wegdek Let op: wegdek in slechte toestand Bevriezing van natte weggedeelten (boven $Q $HM) op bruggen, viaducten en op- en afritten Slipgevaar door bevriezing van natte weggedeelten (boven $Q $HM) op bruggen, viaducten en op- en afritten Bevriezing van natte weggedeelten (boven $Q $HM) op bruggen, viaducten, op- en afritten en in de schaduw Onberijdbaar voor voertuigen (zwaarder dan $Q ) Onberijdbaar (boven $Q $HM) voor voertuigen met aanhangers Rijomstandigheden verbeterd Grote dieren op de weg Kuddes dieren op de weg Slipgevaar verminderd Geen sneeuw meer op de weg Prognoses voor wegcondities ingetrokken Zeer gevaarlijke rij-omstandigheden verwacht (boven $Q $HM) Gevaar voor versperde weg door sneeuw (boven $Q $HM) Plotseling dalende temperatuur Temperatuur daalt snel (tot $Q) Extreme hitte Extreme hitte (tot $Q) Extreme koude Extreme kou (van $Q) Normale temperatuur Minder extreme temperaturen (Temperatuur) Huidige temperatuur ($Q) Sneeuwval Zware sneeuwval ($Q) Zware sneeuwval ($Q). Zicht minder dan ~ meter Sneeuwval ($Q) Sneeuwval ($Q). Zicht minder dan ~ meter Hagel(bui) Hagelbuien (zicht $Q ) Verminderd zicht Hagel en natte sneeuw (zicht $Q) Onweer Onweersbuien (zicht $Q) Hevige regenval Zware regenval ($Q) Zware regenbuien ($Q). Zicht minder dan ~ meter Regen Regenval ($Q) Regenbuien ($Q). Zicht minder dan ~ meter Regenbuien. (zicht $Q) Strenge vorst Rijp Vorst Weersbericht ($Q kans op) Geheel betrokken weer ($Q kans op) Zware bewolking ($Q kans op) Half bewolkt weer ($Q kans op) Perioden met zon ($Q kans op) Helder weer ($Q kans op) Zonnig weer ($Q kans op) Overwegend droog weer ($Q kans op) Droog weer Zonnige perioden met ($Q kans op) regenbuien Weersverbetering Verbeterde weersomstandigheden Sneeuwstorm Winterse buien (zicht $Q) ($Q kans op) Winterse buien Blizzard Hevige sneeuwstorm (zicht $Q) ($Q kans op) Sneeuwstorm Hevige hagelbui Zware hagelbuien (zicht $Q) ($Q kans op) Zware hagelbuien Zware sneeuwval. Zicht verminderd (tot $Q) Sneeuwval ($Q). Zicht verminderd (tot $Q) Zware regenbuien. Zicht verminderd (tot $Q) Regenbuien. Zicht verminderd (tot $Q) Waarschuwing voor slecht weer ingetrokken Weersvoorspelling ingetrokken Mistvoorspelling ingetrokken Gladde weg verwacht (boven $Q $HM) ($Q kans op) Zware sneeuwval ($Q kans op) Sneeuwval ($Q kans op) Hagelbuien ($Q kans op) Hagel en natte sneeuw ($Q kans op) Onweersbuien ($Q kans op) Zware regenval ($Q kans op) Regenval ($Q kans op) Regenbuien ($Q kans op) Strenge vorst ($Q kans op) Vorst Zware sneeuwval ($Q) verwacht Zware regenval ($Q) verwacht Weersverbetering verwacht Beter weer verwacht Blizzard verwacht Hevige sneeuwstorm (met zicht $Q) verwacht Hagelbui verwacht Zware hagelbuien (met zicht $Q) verwacht Verminderd zicht (tot $Q) verwacht Glad wegdek verwacht als gevolg van aanvriezende mist (met zicht verminderd tot $Q). Slipgevaar. Dichte mist (met zicht $Q) verwacht Mistbanken (met zicht $Q) verwacht Verbeterd zicht verwacht Beter zicht verwacht Sterke smog Zware smog Sterke luchtvervuiling Zware verontreiniging door uitlaatgassen Wervelstorm Tornado's Orkaan Winden met orkaankracht (snelheden $Q) Stormen met orkaankracht Zware storm (snelheden $Q) Storm Storm (snelheden $Q) Harde wind Harde wind (snelheden $Q) Matige wind (snelheden $Q) Zwakke wind (snelheden $Q) Windstil weer Windvlagen Windstoten (snelheden $Q) Zijwind Zijwind (snelheden $Q) Harde wind (snelheden $Q), van invloed op hoge voertuigen Gesloten voor hoge voertuigen en caravans wegens hoge windsnelheden ($Q) Verbeterde windomstandigheden De harde wind is gaan liggen Beperkingen voor hoge voertuigen en caravans opgeheven Tornadobewaking beëindigd Wervelstormwaarschuwing opgeheven Waarschuwing voor tornado is ingetrokken Windverwachting ingetrokken ($Q kans op) Tornado's Winden met orkaankracht verwacht (snelheden $Q) Zware storm verwacht (snelheden $Q) Storm verwacht (snelheden $Q) Harde wind verwacht (snelheden $Q) Stormvoorspelling ingetrokken Sneeuwval en mist (zicht verminderd to $Q) verwacht Dichte mist (zicht $Q) Zeer dichte mist met een zicht minder dan ~ meter Mist (zicht $Q) Dichte mist met een zicht minder dan ~ meter ($Q kans op) Mist Mistbanken (zicht $Q) Aanvriezende mist (zicht $Q) Slecht zicht ( $Q) door rookontwikkeling Stofwolken (zicht $Q) Verwachte luchtkwaliteit ($Q kans op) Zware luchtverontreiniging door uitlaatgassen Sneeuw en mist (zicht $Q) Verbeterd zicht Zicht is verbeterd ($Q kans op) Dichte tot zeer dichte mist ($Q kans op) Mistbanken ($Q kans op) Aanvriezende mist Slecht zicht ( $Q) en verblinding door sneeuwstorm Sneeuwjacht Opwaaiende sneeuw (zicht $Q) Slecht zicht ( $Q) door opspattend water Hinder door laagstaande zon Zandstorm Zandstorm (zicht $Q) ($Q kans op) Zandstormen ($Q kans op) Goede luchtkwaliteit ($Q kans op) Redelijke luchtkwaliteit ($Q kans op) Slechte luchtkwaliteit ($Q kans op) Zeer slechte luchtkwaliteit Smog alarm ($Q kans op) Smog ($Q kans op) Een slechte dag voor hooikoortspatiënten ($Q kans op) Een redelijke dag voor hooikoortspatiënten $Q kans op) Een goede dag voor hooikoortspatiënten Glad wegdek als gevolg van aanvriezende mist (zicht verminderd tot $Q) Gesloten voor motorvoertuigen wegens smog-alarm Luchtkwaliteit verbeterd Insectenzwermen (zicht $Q) Optrekkende mist Verminderd zicht opgeheven Temperatuursvoorspelling Maximumtemperatuur (van $Q) Heet, ver boven normaal (maximumtemperatuur $Q) Warm, boven normaal (maximumtemperatuur $Q) Normale temperaturen (maximumtemperatuur $Q) Koel, beneden normaal (maximumtemperatuur $Q) Koud, ver beneden normaal (maximumtemperatuur $Q) Zeer koud, ver beneden normaal (maximumtemperatuur $Q) Temperatuurstijging (tot $Q) Snelle temperatuurdaling (tot $Q) Gevoelstemperatuur ($Q) door koude wind Extreme koude (met temperaturen van $Q) Minimumtemperatuur (van $Q) Erg warm (minimumtemperatuur $Q) Warm (minimumtemperatuur $Q) Normale temperaturen (minimumtemperatuur $Q) Koel (minimumtemperatuur $Q) Koud (minimumtemperatuur $Q) Erg koud (minimumtemperatuur $Q) Minder extreme temperaturen verwacht Manifestatie Internationaal sportevenement Wedstrijd Toernooi Atletiektoernooi Honkbalwedstrijd Bokswedstrijd Stierengevecht Cricketwedstrijd Wielerwedstrijd Voetbalwedstrijd Golftoernooi Marathon Paardenrennen Rugbywedstrijd Springconcours Tennistoernooi Watersporttoernooi Wintersporttoernooi Kermis Jaarmarkt Processie Toegang bemoeilijkt door nieuwsgierigen Mensen op de weg Kinderen op de weg Fietsers op de weg Staking Veiligheidsmaatregel Veiligheidsincident Politiecontrole Politiecontrolepost Terreuraanslag Terroristische aanslag Vuurgevecht Vuurgevecht op de weg Alarm bij rampen Noodtoestand Luchtalarm Luchtaanval Let op: mensen op de weg Let op: kinderen op de weg Let op: fietsers op de weg Gesloten wegens veiligheidsincident Vertraging ($Q) door een veiligheidsincident Vertraging ($Q) verwacht door een veiligheidsincident Langdurige vertraging ($Q) door een veiligheidsincident Vertraging ($Q) door een politiecontrole Vertraging ($Q) verwacht door een politiecontrole Langdurige vertraging ($Q) door een politiecontrole Geen belemmeringen meer Alarmmelding ingetrokken Verkeersstremming opgeheven Verkeersdrukte als gevolg van sportevenement opgelost Evacuatie Druk verkeer als gevolg van een evacuatie Verkeersopstopping opgelost Evenement Sportevenement Show Festival Tentoonstelling Braderie Markt Ceremonie Staatsbezoek Parade Menigte mensen Optocht Betoging Ongeregeldheden Veiligheidsmaatregelen Bomalarm Bommelding Stilstaand verkeer als gevolg van een evenement Kans op stilstaand verkeer als gevolg van een evenement Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van een evenement Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van een evenement Langzaam rijdend verkeer als gevolg van een evenement Evenement. Langzaam rijdend verkeer verwacht Druk verkeer als gevolg van een evenement Evenement. Druk verkeer verwacht Evenement. Verkeer ondervindt geen hinder Toenemende verkeersdrukte als gevolg van een evenement Gesloten wegens evenement Vertraging ($Q) door een evenement Vertraging ($Q) verwacht door een evenement Langdurige vertraging ($Q) door een evenement Sportmanifestatie Stilstaand verkeer als gevolg van een sportevenement Kans op stilstaand verkeer als gevolg van een sportevenement Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van een sportevenement Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van een sportevenement Langzaam rijdend verkeer als gevolg van een sportevenement Sportevenement. Langzaam rijdend verkeer verwacht Druk verkeer als gevolg van een sportevenement Sportevenement. Druk verkeer verwacht Sportevenement. Verkeer ondervindt geen hinder Toenemende verkeersdrukte als gevolg van een sportevenement Gesloten wegens sportevenement Vertraging ($Q) door een sportevenement Vertraging ($Q) verwacht door een sportevenement Langdurige vertraging ($Q) door een sportevenement Beurs Stilstaand verkeer als gevolg van een braderie Kans op stilstaand verkeer als gevolg van een braderie Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van een braderie Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van een braderie Langzaam rijdend verkeer als gevolg van een braderie Braderie. Langzaam rijdend verkeer verwacht Druk verkeer als gevolg van een braderie Braderie. Druk verkeer verwacht braderie. Verkeer ondervindt geen hinder Toenemende verkeersdrukte als gevolg van een braderie Gesloten wegens kermis Vertraging ($Q) door een braderie Vertraging ($Q) verwacht door een braderie Langdurige vertraging ($Q) door een braderie Gesloten wegens parade Vertraging ($Q) door een parade Vertraging ($Q) verwacht door een parade Langdurige vertraging ($Q) door een parade Gesloten wegens staking Verhuizing Vertraging ($Q) door een staking Vertraging ($Q) verwacht door een staking Langdurige vertraging ($Q) door een staking Gesloten wegens betoging Demonstratie Vertraging ($Q) door een betoging Vertraging ($Q) verwacht door een betoging Langdurige vertraging ($Q) door een betoging Stilstaand verkeer als gevolg van veiligheidsmaatregelen Kans op stilstaand verkeer als gevolg van veiligheidsmaatregelen Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van veiligheidsmaatregelen Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer als gevolg van veiligheidsmaatregelen Langzaam rijdend verkeer als gevolg van veiligheidsmaatregelen Veiligheidsmaatregelen. Langzaam rijdend verkeer verwacht Druk verkeer als gevolg van veiligheidsmaatregelen Veiligheidsmaatregelen. Druk verkeer verwacht Kans op filevorming als gevolg van veiligheidsmaatregelen Gesloten wegens veiligheidsmaatregelen Vertraging ($Q) door veiligheidsmaatregelen Vertraging ($Q) verwacht door veiligheidsmaatregelen Langdurige vertraging ($Q) door veiligheidsmaatregelen Het verkeer is weer normaal Het verkeer rijdt weer normaal Veiligheidsmaatregelen. Verkeer ondervindt geen hinder Luchtalarm opgeheven Luchtalarm ingetrokken Alarm bij rampen opgeheven Noodtoestand opgeheven Meerdere evenementen Manifestatie beëindigd Informatie over evenement niet langer geldig Vertraging oplopend tot ~ minuten Vertraging oplopend tot ~ uur Vertraging oplopend tot enige uren Wachttijd verwacht Grote vertragingen ($Q) Vertraging ($Q) voor zware voertuigen Vertraging van een kwartier voor zware vrachtwagens Vertraging van een half uur voor zware vrachtwagens Vertraging van een uur voor zware vrachtwagens Vertraging van twee uur voor zware vrachtwagens Vertraging van enkele uren voor zware vrachtwagens Inklaring opgeheven Diensten gestaakt (tot $Q) Geen inklaring Dienst (van $Q) uitgevallen Geschrapt Dienst (van $Q) volgeboekt Dienst (van $Q) volgeboekt voor zware voertuigen Normale diensten hervat Vertraging oplopend tot anderhalf uur Zeer grote vertragingen ($Q) Vertragingen van onbekende tijdsduur Ingesteld Uitgesteld tot nader bericht Uitvallen Annuleringen P&R buiten bedrijf P+R niet beschikbaar (tot $Q) Speciale strepen aangebracht Extra openbaar vervoer ingezet (tot $Q) Openbaar buurtverkeer buiten bedrijf Normale dienst niet van kracht (tot $Q) Geen treinverkeer (tot $Q) Geen busverbindingen (tot $Q) Vervangend vervoer Shuttledienst beschikbaar (tot $Q) Gratis shuttledienst beschikbaar (tot $Q) Vertraging ($Q) voor zware vrachtwagens Vertraging ($Q) voor busverkeer Dienst (van $Q) volgeboekt voor zware vrachtwagens Dienst (van $Q) volgeboekt voor bussen Reisinformatie Volgende vertrek ($Q) voor zware vrachtwagens Volgende vertrek ($Q) voor bussen Geen wachttijd meer Vertragingen zijn voorbij Sneltram buiten bedrijf (tot $Q) Vertraging verwacht Vertragingen ($Q) mogelijk Metro buiten bedrijf (tot $Q) Uitvallen verwacht Annuleringen verwacht Langdurige vertraging verwacht Zeer langdurige vertraging verwacht Alle diensten volgeboekt (tot $Q) Volgende aankomsttijd ($Q) Openbaar buurtverkeer gestremd Onregelmatig treinverkeer. Vertragingen ($Q) Onregelmatige busdiensten. Vertragingen ($Q) Onregelmatige metrodienst(en) Openbaar buurtverkeer in bedrijf Normaal openbaar vervoer hervat Veer/pont buiten werking Veerdienst uit de vaart genomen (tot $Q) P+R reistijd ($Q) Vertragingen beëindigd Vertragingen zijn naar verwachting voorbij Verwachte wachttijden Er moeten vertragingen ($Q) worden verwacht Er moeten vertragingen van enkele uren worden verwacht Verderop gesloten. Er moeten vertragingen ($Q) worden verwacht Wegwerkzaamheden. Er moeten vertragingen ($Q) worden verwacht Overstroming. Er moeten vertragingen ($Q) worden verwacht Evenement. Er moeten vertragingen ($Q) worden verwacht Staking. Er moeten vertragingen ($Q) worden verwacht Er moeten vertragingen van enkele uren voor zwaar vrachtverkeer worden verwacht Grote vertragingen moeten worden verwacht Zeer grote vertragingen moeten worden verwacht Vertragingsverwachting ingetrokken Huidige reistijd ($Q) Verwachte reistijd ($Q) ($Q) Langzaamrijdend(e) onderhoudsvoertuig(en) Spookrijder ($Q) Spookrijder(s) Gevaar opgeruimd Waarschuwing voor gevaarlijke voertuigen ingetrokken ($Q) Wegpira(a)t(en) ($Q) Niet toegesta(a)n(e) voertuig(en) op de weg Reddingsvoertuigen ingezet ($Q) Hulpdienstvoertuigen ($Q) Snelrijdende hulpdienstvoertuigen Achtervolging met hoge snelheden (met $Q auto's) Lekkage uit rijdend voertuig Voertuig verliest lading Meldingen over hulpdienstvoertuigen ingetrokken Weg vrijgegeven Onregelmatig treinverkeer Geen openbaar vervoer Let op: ($Q) Buitengewo(o)ne transport(en) Let op: ($Q) brede lading(en) Let op: ($Q) lange lading(en) Let op: ($Q) langza(a)$$~ $M(e) voertuig(en) Let op: ($Q) werkzaamheden aan tramrails Let op: ($Q) voertuig(en) met gevaarlijke stoffen Let op: ($Q) Colonne(s) Let op: ($Q) militaire colonne(s) Let op: ($Q) te hoog geladen voertuig(en) Langzaam rijdend verkeer door uitzonderlijk transport. Vertragingen ($Q) Langzaam rijdend verkeer door colonne. Vertragingen ($Q) Zwaar transport ($Q) Brede lading(en) ($Q) Lange lading(en) ($Q) Langza(a)$$~ $M(e) voertuig(en) Colonne Vertraging ($Q) door uitzonderlijk transport Vertraging ($Q) verwacht door uitzonderlijk transport Lange vertraging ($Q) door uitzonderlijk transport Vertraging ($Q) door colonne Vertraging ($Q) verwacht door colonne Langdurige vertraging ($Q) door colonne Verkeersstoring opgelost Waarschuwing voor uitzonderlijk transport ingetrokken ($Q) Werkzaamheden aan tramrails Transport gevaarlijke goederen ($Q) Militaire colonne(s) ($Q) Buitengewo(o)ne transport(en). Niet inhalen Aanwijzing Voertuigen met gevaarlijke stoffen moeten op de eerstvolgende veilige plaats stoppen! Waarschuwing voor gevaarlijke lading ingetrokken Colonne opgeheven Colonne voorbij Waarschuwing ingetrokken Verwachte annuleringen Annuleringen moeten worden verwacht P+R zal niet beschikbaar zijn (tot $Q) Normale dienst zal niet van kracht zijn (tot $Q) Er zal geen treinverkeer zijn (tot $Q) Sneltram zal buiten bedrijf zijn (tot $Q) Metro zal buiten bedrijf zijn (tot $Q) Openbaar vervoer zal staken Veerdienst zal uit de vaart zijn (tot $Q) Normale diensten verwacht Rijbaanverwisselapparatuur defect Rijstrooksignalering buiten bedrijf Praatpalen uitgevallen Praatpalen buiten werking Alarmnummer uitgevallen Telefonisch alarmnummer buiten werking Verkeerslichten uitgevallen ($Q) Verkeerslichten buiten werking Verkeerslichten ontregeld ($Q) Verkeerslichten werken niet goed Storing aan spoorwegovergang ($Q) verkeerslicht(en) buiten werking. Stilstaand verkeer ($Q) verkeerslicht(en) buiten werking. Kans op stilstaand verkeer ($Q) verkeerslicht(en) buiten werking. Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer ($Q) verkeerslicht(en) buiten werking. Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer ($Q) verkeerslicht(en) buiten werking. Langzaam rijdend verkeer ($Q) Verkeerslicht(en) buiten werking. Langzaam rijdend verkeer verwacht ($Q) verkeerslicht(en) buiten werking. Dicht op elkaar rijdend verkeer ($Q) Verkeerslicht(en) buiten werking. Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht ($Q) verkeerslicht(en) buiten werking. Verkeer ondervindt geen hinder ($Q) verkeerslicht(en) buiten werking. Kans op filevorming Vertraging ($Q) door niet werkende verkeerslichten Vertraging ($Q) verwacht door niet werkende verkeerslichten Langdurige vertraging ($Q) door niet werkende verkeerslichten Storing bij spoorwegovergang Stilstaand verkeer door storing aan spoorwegovergang Kans op stilstaand verkeer door storing aan spoorwegovergang Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door storing aan spoorwegovergang Kans op langzaam rijdend tot stilstaand verkeer door storing aan spoorwegovergang Langzaam rijdend verkeer door storing aan spoorwegovergang Storing aan spoorwegovergang. Langzaam rijdend verkeer verwacht Dicht op elkaar rijdend verkeer door storing aan spoorwegovergang Storing aan spoorwegovergang. Dicht op elkaar rijdend verkeer verwacht Storing aan spoorwegovergang. Verkeer ondervindt geen hinder Kans op filevorming door storing aan spoorwegovergang Vertraging ($Q) in verband met storing aan spoorwegovergang Vertraging ($Q) verwacht in verband met storing aan spoorwegovergang Langdurige vertraging ($Q) in verband met storing aan spoorwegovergang Verkeersregeling in bedrijf Elektronische borden weer in gebruik Praatpaal in bedrijf Praatpalen weer in gebruik Verkeerslichten in bedrijf Verkeersregelinstallatie gerepareerd Spoorwegovergang werkt weer normaal Rijstrooksignalering werkt niet goed Rijbaanverwisselapparatuur in bedrijf Rijstrooksignalering in bedrijf Wissel verkeerstekens defect Dynamische informatiepanelen buiten werking Dynamische informatiepanelen werken niet goed Wissel verkeerstekens in bedrijf Dynamische informatiepanelen in bedrijf Regeling inrit defect ($Q) Toeritdosering(en) buiten werking ($Q) Toeritdosering werkt (werken) niet goed Verkeerslichten defect ($Q) Tijdelijke verkeerslichten buiten werking ($Q) Tijdelijke verkeerslichten werken niet goed Verkeerslichtcomputer buiten dienst Aansturing verkeerslichten gewijzigd Verkeerslichtregeling veranderd Ventilatie tunnel uitgevallen Ventilatie van de tunnel buiten werking Let op: rijstrooksignalering werkt niet Beperking voertuigen Tijdelijke maximumbreedte ($Q) Tijdelijke maximumbreedte ingetrokken Parkeeraanwijzing Minder dan ~ parkeerplaatsen beschikbaar Geen parkeerinformatie beschikbaar (tot $Q) Tijdelijke maximumhoogte ($Q) Tijdelijke maximumhoogte ingetrokken Let op: rijstrooksignalering werkt niet goed Praatpalen werken niet. Extra politiepatrouilles Praatpalen werken niet. In geval van nood wachten op politiepatrouille Let op: ($Q) verkeerslichten werken niet Vertraging ($Q) door niet goed werkende verkeerslichten Vertraging ($Q) verwacht door niet goed werkende verkeerslichten Langdurige vertraging ($Q) door niet goed werkende verkeerslichten Tijdelijke maximum-asdruk ($Q) Tijdelijk maximumgewicht ($Q) Tijdelijk maximumgewicht ingetrokken Tijdelijke maximum-asdruk ingetrokken Let op: ($Q) verkeerslichten werken niet goed Vertraging ($Q) door niet werkende tijdelijke verkeerslichten Vertraging ($Q) verwacht door niet werkende tijdelijke verkeerslichten Langdurige vertraging ($Q) door niet werkende tijdelijke verkeerslichten Let op: ($Q) tijdelijk(e) verkeerslicht(en) werken niet Verkeerslichtcomputer buiten werking. Vertraging ($Q) Tijdelijke maximumlengte ($Q) Tijdelijke maximumlengte ingetrokken Verkeerslichtcomputer buiten werking. Vertraging ($Q) verwacht Verkeerslichtcomputer buiten werking. Langdurige vertraging ($Q) Parkeerbeperkingen Normale parkeerverboden niet van kracht Speciale parkeerverboden van kracht Bezetting: ~ % Volgende vertrektijd ($Q) Volgende vertrek ($Q) voor zware voertuigen Parkeervoorziening (voor $Q) bezet Alle parkeervoorzieningen zijn (voor $Q) bezet Minder dan ($Q) parkeerplaatsen beschikbaar P&R in bedrijf P+R beschikbaar (tot $Q) Nul-mededeling, maar met aanwijzing plaats, etc. {Nulmelding, maar wel lokatie e.d. gegeven in bericht} Belangrijke mededeling Stem uw autoradio af op ($Q) (Alarmbericht: belangrijke nieuwe informatie volgt nu in de normale radio-uitzending op deze frequentie) (Aandacht: nieuwe informatie zal tussen deze tijden worden uitgezonden in een normale radio-uitzending) Dienstmededeling Geen informatie beschikbaar (tot $Q) Testmededeling Dit bericht is voor testdoeleinden (nummer $Q). Gelieve het te negeren (Geen informatie beschikbaar (tot $Q) omwille van een technische storing) Vol Slechts weinig parkeerruimte beschikbaar Reken op een bezette parkeervoorziening Reken niet op beschikbare parkeerruimte Parkeergarages vol Geen problemen met P + R Geen parkeerruimte beschikbaar Verboden te parkeren (tot $Q) Parkeerbeperkingen opgeheven Speciale parkeerverboden opgeheven Belangrijke informatie zal worden gegeven (om $Q) in een normale radio-uitzending Geen actieve TMC-service (tot $Q) Gedetailleerde informatie zal worden gegeven (om $Q) in een normale radio-uitzending Gedetailleerde informatie wordt verstrekt door een andere TMC-service Geen P + R -informatie beschikbaar (tot $Q) P + R informatievoorziening weer beschikbaar Aanvullende regionale informatie wordt verzorgd door een andere TMC-service Aanvullende lokale informatie wordt verzorgd door een andere TMC-service Aanvullende informatie over openbaar vervoer wordt verzorgd door een andere TMC-service Nationale verkeersinformatie wordt verzorgd door een andere TMC-service Deze service verstrekt informatie over het hoofdwegennet Deze service verstrekt regionale verkeersinformatie Deze service verstrekt lokale verkeersinformatie In deze service geen gedetailleerde regionale informatie In deze service geen gedetailleerde lokale informatie In deze service geen informatie over buitenlandse wegen De informatie heeft alleen betrekking op dit gebied Geen nieuwe verkeersinformatie beschikbaar (tot $Q) Geen informatie over openbaar vervoer beschikbaar Deze TMC-service wordt beëindigd (om $Q) Deze TMC-service zal worden hervat (om $Q) Kennisgeving opgeheven Verwijzing naar radioprogramma's niet langer geldig Verwijzing naar andere TMC-services niet langer geldig Eerdere mededeling over deze of andere TMC-services is niet langer geldig Laat hulpdiensten passeren op de carpoolstrook Carpoolstrook beschikbaar voor alle weggebuikers Politie leidt het verkeer via de carpoolstrook Politie regelt het verkeer Busbaan beschikbaar voor alle verkeer Politie leidt het verkeer via de busbaan Laat hulpdiensten passeren Laat hulpdiensten passeren op vrachtstrook Vrachtstrook opengesteld voor alle verkeer Politie leidt het verkeer via de vrachtstrook Busbaan gesloten Gesloten wegens smog-alarm (tot $Q) Gesloten voor auto's met minder dan drie inzittenden Gesloten voor auto's met slechts één inzittende Verzorgingsplaats is druk Dienst buiten gebruik, vervangend vervoer is beschikbaar Uitval Openbaar vervoer staakt âéëöûüXXX (//) Nul-mededeling, volledig stil (Nulmelding, compleet stil bericht. zie paragraaf . . ~ Alert-C protocol)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TORO
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2007 21:57

Bericht door TORO »

Heren

Zo wordt dit verhaal wel erg lang, maar ja daar heb ik zelf om gevraagd :D

Ik kon overigens zojuist het bestand openen met wordpad en word... :oops:

Ik zie inderdaad politie gerelateerde meldingen staan, ze behoren tot de gangbare/beschikbare coderingen.

De "politietoezicht" melding van de VW RNS kom ik in de tabel niet tegen, zal wellicht een vertaling van de de VW RNS300 zijn.

Blijft de vraag waarom die BMW business deze signalen niet doorgeeft ..... :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1301
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1074
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 678
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 722
  • Camper navigatie
    door ernstrichard » 14 sep 2023 08:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 481
  • Ine s900r .navigatie
    door bakrajan » 09 mei 2016 12:17 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 454
  • Navigatie Hyundai I30
    door Johnboy11 » 04 mar 2016 18:11 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 664

Terug naar “BMW”