BMW e39: MK3 gooit CD uit

Alles met betrekking tot BMW navigatie
oompie
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2006 01:37

BMW e39: MK3 gooit CD uit

Bericht door oompie »

IK heb een e39 van 2002 met mk3 en tv funktie ,ik had graag een mk4 gehad(ook al omdat de oude constant de cd uitwerpt,waarschijnlijk om zeep?),ik vind er wel maar zonder de tv funktie,kan die door de dealer(of bij andere handige techneuten) er bij opgezet worden? of word het een nieuwe?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Veruit de meeste kennis op het gebied van BMW Navi's zit bij www.thommy.nl
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
oompie
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2006 01:37

Bericht door oompie »

die ken ik,maar als iedereen altijd die mensen lastig valt met vragen allerhande gaan die vroeg of laat gewoon niet meer antwoorden( zij zijn ook een bedrijf en er moet dus geld binnenkomen) en daarmee dat ik hier eens mijn licht opstak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volkomen gelijk. Maar heb je ook bedacht dat zij materiaal leveren en uit dien hoofde best bereid zullen zijn om een vraag mbt vervanging van apparatuur te behandelen.
Thommy heeft zelf ook reeds verscheidene malen antwoord gegeven en bovendien weet ik van verschillende kanten dat ze betrouwbaar en uiterst deskundig zijn.
Nee dit is geen reclame voor Thommy.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Technative
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2007 21:21

Bericht door Technative »

Hoi,

de TV-module is een apart apparaat. Ik heb pas m'n MK3 laten vervangen door een MK4, en ik kan je melden dat het zeer de moeite waard is! Veel snelle oegang tot adressenlijst en het ziet er veel beter uit allemaal. Bovendien heeft de MK4 een "split-screen"functie, zodat je kunt navigeren en de radio / CD / boordcomputer tegelijk kunt bekijken.

Weet je zeker dat je een TV-module in je auto hebt? Deze zou links achterin moeten zitten; het is een apparaat dat achter je CD-wisselaar zit (als je die hebt) en is een metalen apparaat met veel koelribben erop. Mocht het leeg zijn achter je wisselaar (als je die hebt), dan heb je dus ook geen TV-module.

De enige functie die de TV-module nog heeft, is dat het je de mogelijkheid geeft om op te waarderen naar digitale TV. Het feit dat je de TV-optie in je menu hebt betekent niet dat er ook een TV-module in je auto zit. Om de TV-module vrij te geven tijdens het rijden zijn een aantal verschillende kabels beschikbaar (kijk maar eens op Ebay). Er zijn ook kabels waarop je externe apparaten kunt aansluiten, bijvoorbeeld een DVD-speler.

Wat betreft je probleem met uitwerpen: Probeer 'm eens schoon te maken; gewoon zo'n reinigings-CD erin. Je kunt 'm ook open maken, maar dat is riskanter. Het uitwerpen kan ook betekenen dat je CD niet goed meer is. Kijk eens of je 'm kunt lezen op je computer (maak er een image van ofzo). Als dat niet lukt, dan is je CD defect. Ik heb nog een CD liggen. Als je wilt kan ik er een image van maken en 'm ergens neerzetten zodat je 'm kunt downloaden en branden.

P.s: mocht je je MK3 willen opwaarderen naar een MK4, dan raad ik je aan om eens bij Wheelsonline te gaan kijken (www.wheelsonline.nl). Je kunt je MK3 ook inruilen op de MK4. Ik ben in Sliedrecht geweest, en de ervaring was fantastisch! Zo'n klantgerichte organisatie heb ik lang niet meer gezien. Na installatie had ik wat problemen. Gevolg was dat een monteur ruim drie uur lang is bezig geweest om het probleem op te lossen. Kosteloos! Na een maand ghing het navigatie-DVDtje kapot; werd kosteloos naar m'n huis gestuurd; keurig verzorgd in een net DVD-doosje en in een dikke bubbel-enveloppe! Kan het iedereen aanraden daar te gaan kijken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als dat niet lukt, dan is je CD defect. Ik heb nog een CD liggen. Als je wilt kan ik er een image van maken en 'm ergens neerzetten zodat je 'm kunt downloaden en branden.
Hoewel je een zinvolle bijdrage levert aan de oplossing van een probleem en een aantal waardevolle suggesties doet, lijkt het bovenstaande net iets buiten het reglement van orde vallen waarvoor je je destijds bij aanmelding akkoord hebt verklaard.
Het zijn suggesties voor niet toegestane acties en deze praktijken zien we ook liever niet in de context van het forum.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

misschien handig om je mk3 te laten repareren? Stuur me maar een pm of een mailtje.

Ik denk dat ik u wel kan helpen.

fransnacht@hotmail.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Technative
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2007 21:21

Bericht door Technative »

Gerritje schreef: Hoewel je een zinvolle bijdrage levert aan de oplossing van een probleem en een aantal waardevolle suggesties doet, lijkt het bovenstaande net iets buiten het reglement van orde vallen waarvoor je je destijds bij aanmelding akkoord hebt verklaard.
Het zijn suggesties voor niet toegestane acties en deze praktijken zien we ook liever niet in de context van het forum.
Ben ik helemaal met je eens. Mijn insteek was puur om te testen of het aan de CD of aan de lezer ligt. Ik heb het er niet duidelijk bijgezet, maar goed... Het is immers onzin om een nieuwe (originele) CD aan te schaffen als niet vaststaat dat dat de oorzaak van het problem is.

Ik wilde helpen; wat "oompje" verder besluit te doen is geheel zijn verantwoordelijkheid, toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb begrip voor je standpunt en je hulpvaardigheid, maar waar het om gaat is dat het forum geen plaats voor het aanbieden van of discussies over dit soort acties behoort te zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Thommy
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2005 21:19

Tvmodule en CD uitwerpen

Bericht door Thommy »

Technative schreef: De enige functie die de TV-module nog heeft, is dat het je de mogelijkheid geeft om op te waarderen naar digitale TV. Het feit dat je de TV-optie in je menu hebt betekent niet dat er ook een TV-module in je auto zit.
Als er een TV optie in het menu aanwezig is, zit er een TVmodule in de auto, zonder twijfel, deze TV module kan nog steeds gebruikt worden om een externe DVDspeler of Digitenne op aan te sluiten, dus niet wegdoen!!

Voor wat betreft het uitwerpen van de CD, neem maar aan dat de laser van de drive versleten is, dit is een veel voorkomend euvel, vooral bij het gebruik van kopie landen cd's, deze zijn nou eenmaal moeilijker te lezen waardoor de laser sneller slijt.

Ronald
Thommy.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “BMW”