3D-perspectief?

Alles met betrekking tot BMW navigatie
montanaKV
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 feb 2007 14:42

3D-perspectief?

Bericht door montanaKV »

Hallo,

Na een beetje bladeren door deze topics ben ik te weten gekomen dat je via de v28 software 3d perspectief kan bekomen...
Ben in het bezit van een dvd-navigatie SW 4-1/80 (MKIV-dvd), welke zonet geplaatst is door mijn bmw dealer, vorige MKIV navigatie was stuk... Nu heb ik geprobeerd om via de menutoets 10 seconden in te drukken, in het verborgen menu te komen, hetgeen me gelukt is. Helemaal onderaan staat perspectief, hetgeen ik aan en uit kan zetten, echter, als ik dit aanzet verandert er kennelijk niets... Moet er nog iets anders gebeuren om 3d te kunnen krijgen? Ik weet niet welke software ze er gisteren bij BMW ingezet hebben, maar dat zou de niewst toch moeten zijn?

Dank bij voorbaat!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vanaf versie V27 kun je het perspectief kiezen. En alleen als deze versie of een latere is ingespeeld krijg je de keuze `Perspectief`
Hoewel ik niet 100% zeker ben, dacht ik dat je ook nog de elevatie of iets dergelijks in moet stellen alvorens een echt 3D beeld te krijgen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
montanaKV
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 feb 2007 14:42

Bericht door montanaKV »

Dus blijkbaar heb ik dan een v27 of hoger...?
Ik kan perspectief enkel 'aan' of 'uit' zetten, er staat nergens 'vogelvlucht' of '3d'...
Waar kan ik de 'elevatie' instellingen vinden? :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

SW 4/1-80 betekent dat je 4e generatie dus MK 4 DVD systeem hebt 1 is voor uitvoeringsvariant in dit geval top navigation en 80 wil zeggen dat je software versie 8.0 hebt en dat is de allernieuwste.
Je zou dus, ook met de nieuwste editie kaart DVD gewoon een 3 D beeld moeten kunnen krijgen. Hoe, staat naar ik aanneem gewoon beschreven in het bij de navigatie geleverde handboek.
Heb je al geprobeerd of je een eenmaal gemaakte keuze ook nog moet bevestigen?
De instelling Perspectief in het verborgen menu is uitsluitend om de mogelijkheid van perspectief in of uit te schakelen.
Daarna moet je zelf als je de kaart voor je hebt nog de kaart modus selecteren voor 3D weergave.
Dit moet in hetzelfde scherm als waar je Noord boven en rijrichting selecteert. Je komt in dit scherm door in kaartdisplay de rechterdraaiknop te drukken waarna je de keuzes voorgelegd krijgt.

Maar er kan ook nog iets anders spelen.
Je schrijft dat de MK4 is vervangen. Wel, bij vervanging van een MK3 moet er ook in de programmering van de boordcomputer een en ander worden aangepast alvorens alle mogelijkheden te kunnen benutten. Misschien dat dit bij een MK4 ook noodzakelijk is. Dat zou elke goede BMW dealer toch moeten weten dunkt me.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
montanaKV
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 feb 2007 14:42

Bericht door montanaKV »

Jawel hoor, net zoals je zegt! :D
Ik heb het in het verborgen menu op 'perspectief' gezet, er veranderde niets aan de kaart, maar de optie 'perspectief' was wel toegevoegd aan het menu waar 'noordelijk' en 'rijrichting' stond! Natuurlijk heb ik daar nu 'perspectief' gekozen met als gevolg... 3d beeld!!

Bedankt voor de snelle en nuttige reply Gerritje!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
montanaKV
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 feb 2007 14:42

Bericht door montanaKV »

euhm... nog een ander klein probleempje, op de vorige navigatie had ik niet de keuze om het in het Nederlands te laten werken, bij de nieuwe van gisteren staat wel alles in het Nederlands. Enkel het menu van 'TV' (heb tv module) staat in het Duits, maar ik zie niet waar ik dit kan aanpassen... desnoods in het Engels. Is dit mogelijk?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Beste Montana,
Ik heb je dacht ik aardig geholpen maar bij dit onderwerp dat je nu aansnijdt zou ik moeten gaan gokken.
Ik zou het waarachtig niet weten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Thommy
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2005 21:19

Menu TV optie

Bericht door Thommy »

Het menu van de TV optie zit ingebakken in de Tv module van BMW, bij het aanpassen van de taal door BMW worden alle opties die ingebakken zitten in het systeem standaard in het duits gezet.

Dit is helaas niet aan te passen.

Vragen over het BMW navigatie, vraag het Thommy(.nl)

Met vriendelijke groet,

Ronald
www.thommy.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “BMW”