Verschil tussen de ALIPNE N 055VP EN DE N 055PV

MR. TOYOTA
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2003 22:04

Verschil tussen de ALIPNE N 055VP EN DE N 055PV

Bericht door MR. TOYOTA »

Weet iemand wat het verschil is tussen de Alpine NVE-N 055VP en de Alpine NVE-N 055PV.

Ik hoop dat iemand dit weet!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Vond het wel een vraag voor de Alpine groep.

Persoonlijk ben ik niet een kenner met Alpine maar als je het mij vraagt is het gewoon fout geschreven.

Kijk de hits bij google met NVE N055PV meer dan 131
en als je zoekt op NVE N055VP 18 keer

Dus ik denk dat er geen verschil is maar gewoon een fout in het spel is. :oops:

Maar ik kan het ook fout hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Bericht door xgabox »

ik ben wel beetje Alpine kenner..

er is een zeer wezenlijk verschil tussen deze twee modellen.
het enige, soms wat misleidende type aanduiding is wel een erg dure misleiding van een soms wat onervaren koper.

de nvs-n055 vp is de eerste (samen met de ZP) uitgebrachte cd computer.
zelfs qua uiterlijk onderscheid ie zich van de PV en de PS.
ook heeft deze GEEN 3D ondersteuning, geen huisnummerfunctie ed.
voorts is er al sinds 2002 geen update meer geweest qua software, die ook totaal anders is als de PV en PS.(benelux zelfs 2001 geloof ik)

de ZP en VP zijn erg veel in duitsland verkocht, waarom specefiek hier is onduidelijk.

welnu de NVS-n055PV (laatste uitgegegeven model cdRom) van alpine, is wat mij betreft de absuut beste cdrom Navigatie die ik ken.
wat betreft de snelheid doet ie niet onder voor een DVD nav setje.

qua uiterlijk straalt ie ook degelijkheid uit. zeer mooi qua design en zeer compleet.

jammer is wel, dat de PV en PS( is 100% gelijk aan PV) ondergeschoven kindje is tov bv concurrerende merken.
naar mijn idee, domweg omdat er teveel aandacht geschonken is aan design.en componenten, waardoor de aankoopprijs(rond de 3000 euro) niet mals was/is.

wbt de bediening is ie super eenvoudig te bedienen, en qua beeld erg overzichtelijk.
software ondersteuning kon wat mij betreft iets beter, maar omdat je zo gedetailleerd om je heen kan kijken op dat scherm, is de evt ontbrekende weg snel opgepikt.

erg makkelijk is ook de standaard meegeleverde Blackbox en audio interface , hierop kan direct allerlei audio/video source gekoppeld worden zonder dat er apart allerlei interfaces aangeschaft hoeven te worden.

calibreren?.. pff even de pc warm lopen lopen tot ie 4 of meer satelliet heeft. > positioneren(bv voor je huisdeur) vlag markeren en backuppen. That´s ALL!

super systeem- :lol:

conclusie: de VP en ZP zijn gelijk maar voor de budget Nav rijder,
(geen toekomstige ondersteuning)
de PS en de PV zijn recenste modellen met cdrom voor de proffessionele navigator.(met nog steeds volledige ondersteuning, ondanks het verschijnen van een DVD uitvoering hiervan.)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MR. TOYOTA
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2003 22:04

Bericht door MR. TOYOTA »

Beste Xgabox,

Bedankt voor je reactie!!!

Kun je mij misschien ook vertellen of de NVE-N 055VP op een bestaande niet Alpine TFT scherm aangesloten kan worden. Evt. met verloop stekker of iets dergelijks???

Alvast voor je reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Bericht door xgabox »

in principe is er toch veel mogelijk.

gelukkig heeft Alpine wel alle TFT schermen, en dus ook typen en connectors gelijk aan elkaar gelaten,
voor de VP. kan je dus de TME 006sp de TME 750, maar zelfs de cva 1000 klapschermen met of zonder radio gebruiken.

ik geloof zelfs dat Pioneer, dezelfde RGB kabel gebruikt, maar dit terzijde.
verder zijn er op de markt meerdere "switchboxes en adapter-" interfaces te krijgen om gebruik te maken van andere merken/types.

voor software voor een VP moet je dus cdroms met een C- codering hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 281

Terug naar “Alpine”