Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

William010
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:41

Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door William010 »

Hallo iedereen, :)
ik ben nieuw op dit forum en zie enorm veel informatie voorbij komen over navigaties.
Ik heb iets nog niet gevonden en dat is of een Alpine inbouw naviagtie DVD type APN2 Navtec afhankelijk is van de speed puls.
Het systeem heb ik op de gekocht via marktplaats voor een Honda FRV een uniek type dus. Ik heb de volledige draadboom uit elkaar gehaald en verminderderd tot een paar aansluitingen die voldoende waren om het systeem in te bouden. Alles werkt nu incl de stuurbediening voor het geluid. De DVD wordt goed ingeladen. De GPS vind 8 GPS signalen. Ik kan via de kaart zoeken en toevoegen aan favorieten. De richting van de auto werkt ook goed. Er is één vervelend gevalletje. De gevonden adres waar je start blijft in beeld staan. het maakt niet uit of je rijd. Je ziet wel de richting van de auto veranderen ( de pijl) op de kaart maar deze blijft op hetzelfde punt staan. Komt die nu door de puls. Als ik de toetsen combinatie indruk geeft deze alles groen aan en OK en kan vervolgens verder naar alle instellingen.
Dus wie o wie weet hoe je dit kunt verhelpen dat de pijl mee gaat op de kaart en dat de GPS de juiste locatie aangeeft.
Wim Schilperoort :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door wmp »

Wel, zo te lezen heb je dezelfde symptomen als ik destijds met de Carin 52x , en de oplossing was : De puls aansluiten.

Ergo, de puls heb je wel nodig. Heeft het systeem eenmaal de puls, dan zal die om de zoveel pulsen eens kijken naar het GPS signaal, maar verder via de puls en gyro en road-map-matching de positie bepalen.

Wanneer die puls niet komt, zal die blijven wachten tot een bepaalde tijdseenheid en/of aantal pulsen gepasseerd zijn alvorens eens via GPS te controleren of één en ander nog accuraat is.

Het hebben van ontvangst is één ding, of het systeem aanleiding ziet de signalen te verwerken, is een ander. En zonder puls, is die aanleiding er niet, want het systeem staat (volgens software van het system) stil. :wink:

Informatief : Puls-aansluiting of alleen GPS, wat speelt daar mee?
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
William010
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:41

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door William010 »

Hi WMP,
Dank je voor de snelle reactie. :)
Die puls aansluiting wordt wel even zoeken om die te vinden. Er is niet veel bekend over de FRV aansluitingen.
Ik zal de lokale Honda dealer benaderen waar deze auto vandaan komt.
Het draadje heb ik wel gevonden. Ik kwam erachter door deze aan de plus en vervolgens aan de min te hangen.
In de status zie je dan on / off aan en uit gaan.
Weet je trouwens ook de functie van Back. Die kan je ook nog aansluiten.
Ik neem aan dat het Backwards betekend.
Als ik alles compleet heb zal ik een schema op dit forum achter laten voor de FRV gebruikers onder ons.
Wim :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door wmp »

Een goede kans dat BACK inderdaad voor BACKWARDS of achteruit staat.
In dat geval zijn er twee topics waarom het interessant kan zijn om deze voor een goede werking aan te sluiten: Weet je wel zeker of je het juiste draadje/draadjes voor de puls hebt gevonden :?
Wat staat er bij in de status, behalve dan dat je die on/off ziet gaan ?

Honda FRV, das toch met 3 voorstoelen ?
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
William010
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:41

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door William010 »

Zeker weten doe je nooit
Ik zal dadelijk in de auto kijken welke afkortingen bij de status staat
Het is inderdaad de frv met 3 stoelen voorin.
Een zeer fijne auto.
Momenteel ontvang ik 9 gps signalen maar de positie kan niet bepaald worden
Het is maar vreemd. Het background signaal heb ik los gehaald.
Dus meer info volgt nog
Groet
Wim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
William010
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:41

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door William010 »

Ik ben iets verder gekomen.
Allereerst de status van de Navigatie:
VSP = off
Back= off
ILL = off.
Ik heb de orange draad van de VSP tegen aarde gehouden. Je ziet de pijl in het beeld een posistie opschuiven en de VSP geeft on en gaat vanzelf uit als je langer contact maakt. Haal je de draad los van aarde en sluit je deze weer aan schuift het beeld een posistie op en VSP is on.

Ik weet niet waar VSP voor staat maar in ieder geval er komt leven in.

Back heb ik losgehaald dat was een paarse draad. Volgens mij is dat in de achteruit stand.

De ILL functie weet ik niet.

Ik hoop dat iemand weet waar het voor staat.
Ik ga nog even het forum afzoeken naar wat antwoorden.
Misschien dat iemand de aansluiting weet voor de puls.
Groet
Wim :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

VSP = Vehicle Speed Pulse-Snelheidssignaal
Back= Backwards-Achteruitrijsignaal
ILL = Illumination-Verlichting
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
alexsupport
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2008 18:07

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door alexsupport »

William010 schreef:Misschien dat iemand de aansluiting weet voor de puls.
Dit vond ik op een duits Honda forum:
- Rückfahrsignall kann man sehr einfach am Verbindungsstecker im Fußraum Beifahrerseite neben den Türscharnieren abgreifen. Wenn ich mich recht erinnere, dann ist die Kabelfarbe silber/grün. Am besten aber noch mal nachprüfen (Kabel geht von hier direkt zur Heckleuchte hinten rechts, dort kann man zweifelsfrei nachsehen)

- Tachosignal liegt am Kombiinstrument, man nehme den linken der drei Stecker, dort ist es die untere Reiche zweites Kabel von rechts (PINK), jeweils in Fahrtrichtung gesehen.

- Ausbau Kombi-Instrument:
Radio ausbauen und dann mit Kraft und Gefühl an der Hochglanzblende mit den Luftauströmern ziehen. Ist ziehmlich fummelig, da man nicht so recht etwas zum Anfassen hat. Ist aber alles geclipst, keine Angst. Dann liegt das Kombi frei, ist nur mit 2 Schrauben unten und einer oben mittig befestigt. Zum Herausnehmen das Kombi mit der Oberkante zum Fahrer kippen, sonst passt es nicht durch die Hutze hindurch!
Das Lenkrad muss hierzu nicht ausgebaut werden

- Die 2-DIN-Radio-Blende wird serienmäßig wie das normale Radio mit 2 Gewindeschrauben von unten gegen einen Dashboard-Träger verschraubt. Damit man an diese Verschraubung ran kommt, muss man die mittleren Fußraumblenden und den Getränke-Halter rausnehmen - Sau-Arbeit!
Verbesserungsvorschlag: Ich habe in den Träger und die 2-DIN-Blende ein paar Löcher gebort und beide von oben mit ein paar Blechschrauben verschraubt (mit Sechskant-Kopf, damit man sie einfach schrauben kann.) Somit kann man das Radio wechseln ohne das halbe Auto zu demontieren! (Enfernen der Klima-Blende reicht jetzt)

- Position GPS-Antenne:
Hinter dem Kombi-Instrument ist ein Metallträger, der sich ideal als Träger für die GPS-Antenne eignet. 1. Gute "Sicht" nach oben, 2. Massefläche verbessert den Empfang.

Bron: maxrev
Vertaald kom je dan op de volgende info:
- Achteruitrijsignaal is het heel gemakkelijk: op de connector in de voetenruimte van de passagierskant naast het deurscharnier. Als ik het mij goed herrinner, dan is de kabelkleur zilver/groen. Maar het beste nogmaals controleren (kabel gaat rechtstreeks van hier naar het achterlicht, rechts achter, waar u kunt kijken indien u twijfelt)

- Snelheid signaal wordt aangeboden op het kombi instrumentenpaneel [printplaat meterpaneel], neem de linker van de drie stekkers, waar het de onderste rij de tweede kabel vanaf de rechterkant (Roze), in de rijrichting gezien.

- Uitnemen van het combi-instrument
Verwijder de radio en met kracht en gevoel de glanzende cover met de Luftauströmern vervolgens naar voren trekken. Dit is behoorlijk lastig, omdat je niet echt grip kunt krijgen. Maar alles is gemonteerd met drukkers, dus heb geen angst. Dan ligt het combi instrument vrij, er zijn slechts 2 schroeven aan de onderkant en een boven centraal gemonteerd.
Voor het verwijderen van het cluster het geheel voorover kantelen [naar de bestuurder toe], anders past niet door het door beperkte ruimte!
Het stuurwiel behoeft niet worden uitgebreid te worden.

- De 2-DIN radio paneel is uitgerust als gewone radio met 2 schroeven uit de onderkant tegen de dashboarddrager geschroefd. Damit man an diese Verschraubung ran kommt, muss man die mittleren Fußraumblenden und den Getränke-Halter rausnehmen - Sau-Arbeit! Om bij de schroeven te komen moet het middelste voetruim paneel en de bekerhouder verwijderd worden. [varkens-werk!]
Suggestie: ik heb gaten geboort in de dashboarddrager en het 2-din paneel en beiden van boven met een paar zelftappers vastgeschroefd zodat ik ze gewoon goed vast kon vastschroeven. Hiermee kun je de radio verwisselen zonder de helft van de auto uit elkaar te halen! (Afstand van het klimaat panel genoeg)

- Positie GPS-antenne:
Achter het combi-instrument is een metalen drager, wat ideaal is als ondersteuning voor de GPS-antenne is geschikt.
1. Goed zicht naar boven
2. Massaplaat verbetert de ontvangst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
William010
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:41

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door William010 »

Alex,
Dat is toppie informatie.
Ik ga van de week uitzoeken hoe het zit in mijn auto.
Het dashboard heb ik al open gehad en weet hoe alles u in elkaar zit.
Nu alleen de juiste aansluiting vinden maar dat moet nu lukken.
Nogmaals als alles is aangesloten maak een aansluitschema en vermeld dit op het forum.
Altijd makkelijk als iemand anders hetzelfde probleem heeft.
Er is maar weinig over de FRV terug te vinden via het internet.
Ik ben heel blij met dit forum en de snelle reacties.
Groet
Wim :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
William010
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:41

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door William010 »

Ik ben een heel eind verder.
De navigatie is ingebouwd. Volgens de lokale dealer is het de rose draad voor de pulsgever.
De backwards werkt. De illumination ook. Allen de status van de puls doet niets.
Ik ben erachter dat de duitse info geldt voor de FRV van 2004. Ik heb de laatste type en daar er zit een andere plug bezetting op. Ik heb al diverse pogingen gedaan om een signaal te krijgen maar dat is niet gelukt.
Hoe kun je meten of je de juiste puls te pakken hebt. Ik had wel de toerenteller te pakken en bemerkte dat de auto op de kaart door bleef rijden. Kun je aan de status van de nav zien dat de puls werkt. Hoeveel pulsen heb je nodig eer de navigatie reageerd. Ik hoop dat jullie een antwoord hebben anders zit er niets op dan de auto weg te brengen om dit ene aansluiting. Misschien weten jullie nog meer ader kleuren die Honda hanteerd.
Ik ga in ieder geval nog even het forum doorspitten.
Wim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door wmp »

Op de toerenteller moet die in elk geval zeker niet. Maar dat heb je dus al gemerkt : bij stilstaande auto blijft het systeem doornavigeren.
Hoeveel pulsen er nodig zijn is niet zo te zeggen, elke auto zal een x-aantal pulsen per kilometer geven, en het systeem zal zichzelf wel ijken op die pulsen.

Pulsen zijn soms massa-inschakelend en soms contact-pulsen.
Aangezien je resultaat kreeg met het aan massa leggen en vervolgens weer los nemen van de pulsdraad, neem ik aan dat het systeem op massa-inschakelend reageert.
Stel dat de gevonden draad in de auto juist alleen maar plus-pulsjes geeft, dan is er grote kans dat het niet werkt.
Misschien (ik weet het in elk geval niet) is dat in het apparaat zelf wel in te stellen.

Zelf ben ik destijds zo moe geworden van alle ge-experimenteer van waar de puls te pakken, en op te passen dat het signaal niet te zwak werd, dat ik maar gewoon een magneetje op één van de assen heb gemonteerd en daar een sensor voor heb gehangen, oftewel een externe pulsgever. Is me prima bevallen :)

Oja, pak hem ook niet van de ABS.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Aangezien je resultaat kreeg met het aan massa leggen en vervolgens weer los nemen van de pulsdraad, neem ik aan dat het systeem op massa-inschakelend reageert.
Dat hoeft het niet te betekenen
Als je bij een VDO, BP of TP hetzelfde doet, blijkt het toestel ook ineens deze massacontactjes als puls te herkennen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
William010
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:41

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door William010 »

@WMP,
Dat is ook een idee om een aparte pulsgever zelf te maken.
Ik heb nu aan de Honda dealer gevraagd het in orde te maken.
Alles is nu aangesloten en het draadje met bus ligt klaar voor gebruik achter de kilometer teller.
De navigatie werkt verder toppie. Hij verspringt netjes van tijd tot tijd op de kaart.
Als alles achter rug is nogmaal zorg ik dat alle gegevens op het forum komen.
Nogmaals iedereen bedankt voor je reacties
Ik ben een heel eind gekomen.
Groet
Wim :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
William010
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:41

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door William010 »

De auto is nu een dagje bij de dealer geweest.
En wat denk je het is moeilijker dan gedacht. Blijkt model FRV 2007 1.8i exec. een andere connector bezetting te hebben dan de 2005. De Alpine is nog steeds niet klaar. Inmiddels wel enorm veel info vergaard. Als alles bij elkaar is maak ik een digitale PDF voor dit forum. Ik denk dat ik de auto op de krik ga zetten en de scoop er aan hangt om de puls te pakken te krijgen als het de Honda niet lukt. Het schema voor dit model in het bestand verwijst naar het model 2005. En dat is het verhaal van het rose draadje zoals op het Duitse stuk hiervoor vermeld.
Ik moet wel zeggen nu ik de auto 3 weken heb dat deze fantastisch rijd. Ik heb van de dealer 4 nieuwe banden gekregen omdat de achterste banden lawaai maakte. Niets dan lof voor Honda service.
Nu de NAVTEQ nog en een leren intrieur dan heb ik toch een zeldzame auto in bezit.
De rest van alle extra's zit er namelijk al in.
Wim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
William010
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:41

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door William010 »

Het is niet te geloven.
Ik heb zoals op dit forum vermeld mijn linker voorwiel opgekrikt. De scoop in de auto gelegd en dashboard losgeschroefd. Dit gaat nu steeds makkelijker. Er zijn genoeg draaitjes. De motor gestart en gezocht naar de puls of te wel blokvormig signaal. En na enig speuren kwam ik bij het blauw/witte draad uit. Ik kon mijn geluk niet op. Vervolgens is de koppeling met de VSP gemaakt. En inderdaad deze ging op "on" en na gas geven en in versnelling één ging zowaar mijn navigatie werken. De kaart schoof netjes op. Ik heb daarna back-wards geprobeerd en inderdaad de pijl op de kaart schoof achter uit. Als mijn verlichting aangezet wordt dimde het licht. Gauw wat foto's genomen voor dit forum om te laten zien hoe het aangesloten was. Ik heb alles dichtgemaakt en mijn wiel laten zakken. Je raad het nooit ik kon daarna rijden wat ik wilde er gebeurde niets. Het zal wel een slecht contact zijn. Alles open gehaald, wiel opgekrikt en ja hoor de puls was er weer. Zou het toch slecht contact zijn. Alles opnieuw gedaan en nog even gemeten. Ik vond de spanning vrij hoog 9 volt. Ik heb door middel van weerstanden de puls terug gebracht tot 6 volt en alles werkte nog steeds. Gauw het wiel laten zakken en een rondje rijden. Weer niets. Om gek van te worden. Daarna nog een keer gedaan maar weer niets. Het vreemde is eigenlijk dat het alleen werkt als het wiel opgekrikt is. Zou de auto met 2 censors werken en zal dit een signaal zijn dat mijn wiel maar aan één kant draait. Ik weet het niet meer. Ik heb namelijk verder geen puls signaal meer gevonden aan de andere aders. Wel een soort computer signaal 2x en daar reageert de VSP niet goed op. De NAV blijft dan bewegen ondanks dat je stil staat. Ik heb op het laatst maar een read contact op de as gemaakt. Dat leek goed te gaan maar hij reageerde niet goed. Het was te traag. Ik heb 15 kilometer gereden in de veronderstelling dat de NAV het zou herberekenen. Nou niets van dit alles. Na een paar kilometer springt de kaart naar de positie en begint het zelfde liedje weer dat het allemaal te traag gaat. En dat allemaal voor een systeem van 8000 euro volgens de Honda Parts lijn. Gek om van te worden. Ben ik nu de enige die dit probleem heeft. Ik dacht dat een extern contact het ook zou moeten doen. Dat lees je althans op dit forum.
Ik heb concreet deze vragen. :speechless_:
- Kan het zijn dat je een andere puls ingang hebt als beide wielen draaien.
- Komt het voor dat als 1 wiel draait dat je per wiel een puls gever hebt.( ik heb een VSA systeem)
- Wordt een read contact herberekend op de goede afstand en is 15 km te weinig.
- Hoe werkt een externe pulsgever die elektronisch het juiste signaal aanmaakt. ( zijn wel duur zeg).
Kortom ik hoop dat jullie tips hebben.
Met dank :Yes:
Wim :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
William010
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:41

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door William010 »

Na een lang verhaal kan ik het kort houden.
Ik heb een CB-1 puls gever gekocht voor mijn CAN-bus Signaal. Dit schijnt de enige manier te zijn om de puls te benutten.
Als dit functioneert schrijf ik hierover. Tevens een Ipod module gekocht. Deze kan op de Alpine aangesloten worden.
Wim :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
William010
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:41

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door William010 »

Eindelijk is mijn navigatie in orde gekomen.
Ik heb uit Engeland een puls gever gekocht die via het CAN-BUS systeem werkt. Deze was eenvoudig aan te sluiten via een plus en een min. De CAN-BUS pak je op bij de middelste connector van de kilometer teller. De witte en de rode draad.
Op de scoop zie je pulsen on de lijn en boven de lijn staan. Dat zijn de +data en de -data.
Uit het kastje komt en dun signaal draadje en die sluit je aan op de puls ingang van de Alpine. De eerste periode is het systeem zoekende. Maar na een paar dagen loopt het systeem goed en heb ik zowaar mijn eerste navigatie gedaan.
Het systeem werkt nu perfect. Het mooiste is dat je via de navigatie kunt zien wanneer je rijd. De VSP geeft on. Zodra de auto stil staat is het weer off. Achteruit rijden wordt nu ook netjes geregistreerd. De pulsgever was van het merk xx CAN-07 - Multi-Function CAN BUS Speed Pulse Interface for Navigatie System. Als je dit googled kom je uit bij Ebay. Het kastje is erg goedkoop. Schema zit er netjes bij. Ik ben er wel achter dat de navigatie en Aux ingang niet samen gaan. Dat was jammer ik had nog een extra kastje gekocht voor mijn Iphone. Maar in een folder van Honda FR-V stond dat deze 2 niet samen gaan.
Nu nog de Parrot 3100 inbouwen en alles is klaar.
Iedereen bedankt die gereageerd heeft. Ik heb er veel aan gehad. Zo ook aan dit forum die veel informatie bevat.
Wim :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door JW »

Mooi dat je het voor elkaar gekregen hebt :clap:

CAN-Bus adapters zijn alsmaar vaker nodig om een goed werkende puls te krijgen, geschikt voor een navigatiesysteem of een aftermarket CruiseControl.

Veel plezier met je Alpine, we lezen graag hoe 'ie je bevalt :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het mooiste is dat je via de navigatie kunt zien wanneer je rijd. De VSP geeft on. Zodra de auto stil staat is het weer off. Achteruit rijden wordt nu ook netjes geregistreerd.
Je vraagt je af of er nog meer mensen zijn die hun navi gebruiken om te controleren of ze rijden of stil staan :)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
William010
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:41

Re: Honda FRV Alpine puls wel of niet nodig

Bericht door William010 »

Tja Gerritje,
Sinds de NAV van Alpine heb ik er steeds last van. Zal wel overgaan. :lol: :lol: :lol:
Zoals hij nu functioneert is het best goed te noemen. Hij reageert snel met een nieuwe route.
Er vinden niet te veel gesproken aanwijzingen plaats onder het navigeren. Tomtom heeft daar last van.
De vergrote plaatjes zijn handig met de kruispunten en afslagen.
Als ik even de tijd heb plaats ik nog wat foto's van het geheel.
Wim :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • HONDA SAT NAV MAP navigation DVD disc MAP 2016 V3.A0
    door dotternetta » 03 jul 2016 10:29 » in Honda
    Reacties: 1
    Weergaves: 977
  • Update Discover Pro hulp nodig aub
    door m535i » 15 jun 2017 14:25 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 2817
  • alpine in saab 9-5
    door piet » 10 apr 2016 13:19 » in Saab
    Reacties: 1
    Weergaves: 620
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 587
  • Alpine NVE-N099P upgrade dvd
    door willy1 » 03 jun 2016 16:56 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1027

Terug naar “Alpine”