Weet het niet

...op proef ivm de vele topics hierover...
Gebruikersavatar
Dwars
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2005 22:47

Weet het niet

Bericht door Dwars »

Hoi, ben hiero hartstikke nieuw en van zinnen een navisyteem aan te schaffen. nou had ik gehoopt dat jullie me hiero wegwijs kunnen maken. :wink: ben nl. helemaal niet op de hoogte van systemen :oops:

ben op zoek naar een simpel, goedkoop en goed systeem; kan dat?????

alle tips zijn welkom :wink:
tsja..........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Een Tom Tom 300?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Dwars
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2005 22:47

Bericht door Dwars »

klinkt goed; maar weet je er meer van?? zo zegt mij het type niets. wellicht ook (richt) prijzen??? :wink:
tsja..........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dwars schreef:klinkt goed; maar weet je er meer van?? zo zegt mij het type niets. wellicht ook (richt) prijzen??? :wink:
Het is net als met de aankoop van andere zaken, begin met het vaststellen van je eisenpakket. Oftwel wil je een Navi voor incidenteel gebruik hebben, ook een beetje een speledingetje, dan wel is 'ie bestemd voor intensief gebruik.
Voorts de vraag of je er allee nmee in je eigen buurt wilt navigeren dan wel over de grenzen op vakantie en waarheen is dan de rit.
Dan de vraag of het alleen een Navi moet zijn, dan wel gecombineerd met een radio of nog meer.

Probeer dus eerst te formuleren wat je bedoelingen zijn, en ook of je al een prijsplaatje in gedachten hebt. Nu is het zoiets als: ik wil een auto kopen, wie vertelt me wat ik moet doen :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Dwars
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2005 22:47

Bericht door Dwars »

da's een goeie;

nou als prijs heb ik ongeveer max 350-400 pleuro's in de kop; liefst een apparaat dat ik zowel in de auto als op de fiets kan gebruiken; daarbuiten incidenteel hiero en veelal met reizen.

zo beter :mrgreen:???
tsja..........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57

Bericht door vriesman »

Ja, dat is een stuk duidelijker.
Alle inbouwsystemen vallen af (autoradio / navigatie combinaties) Du sdan kom je inderdaad op tomtom of pda (van die kleine hand computertjes) oplossingen uit. Heb hier geen ervaring mee. Weet wel dat je systemen hebt waarbij er een GPS antenne in het apparaat zit ingebouwd en systemen waarbij deze los is (lijkt me minder handig).
Overigens, weet ik niet of er al goede routeplanners voor fietsen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Voor op de fiets is de TomTom Rider (vanwege zijn lichtkapje die hinderlijke reflectie moet voorkomen) een mogelijkheid.
Deze is natuurlijk ook goed te gebruiken in de auto.

Kijk anders eens naar onze test van de Navman 510
(staat nu nog niet veel, maar meerdere testen gaan rap volgen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Dwars
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2005 22:47

Bericht door Dwars »

Nou was ik gisteren bij ene vriend en die had net een nieuwe Nokia 6600 telefoon, ism. een abonnement van een 2 tientjes gratis; enne de hele benelux (route 66) als navigatiesyteem erop/erin (blue tooth antennetje erbij) functioneerde prima volgens hem.

ff opengemaakt uiteraard :mrgreen: er zit een apart geheugenkaartje (128mb) in. een groter kaartje (wellicht 512mb) met heel europa (wat ik wil dus) kost 200,- pleuro's extra. :cry:

Nog iemand ervaring?? die kaarten van Europa zijn die ook te "kopiëren???? zodat we bijv met z'n 2-en maar 1 maal de aanschaf hoeven te doen??????????persoonlijk vind ik het wel een elegante oplossing :wink: ; alleen die Nokia 6600 telefoon is vlgs mij ontworpen door een Finse bostrol; tering is dat ding lelijk :?
tsja..........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Cursus "hoe maak ik me populair..." :lol:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57

Bericht door vriesman »

"kopiëren????
Jammer, in je 4e posting ga je net de mist in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Dwars schreef:Nou was ik gisteren bij ene vriend en die had net een nieuwe Nokia 6600 telefoon, ism. een abonnement van een 2 tientjes gratis; enne de hele benelux (route 66) als navigatiesyteem erop/erin (blue tooth antennetje erbij) functioneerde prima volgens hem.

ff opengemaakt uiteraard :mrgreen: er zit een apart geheugenkaartje (128mb) in. een groter kaartje (wellicht 512mb) met heel europa (wat ik wil dus) kost 200,- pleuro's extra. :cry:

Nog iemand ervaring?? die kaarten van Europa zijn die ook te "kopiëren???? zodat we bijv met z'n 2-en maar 1 maal de aanschaf hoeven te doen??????????persoonlijk vind ik het wel een elegante oplossing :wink: ; alleen die Nokia 6600 telefoon is vlgs mij ontworpen door een Finse bostrol; tering is dat ding lelijk :?
Uiteindelijk is alles te kopieeren, maar in dit verband wil ik je toch even verwijzen naar de bordregels... Kopieeren op de wijze zoals jij voor ogen staat is uit den boze. Discussies hierover worden dan ook niet gevoerd.
En persoonlijk vind ik het GEEN elegante oplossing. Als iedereen op deze manier werkt zullen de prijzen in de kortste keren omhoogschieten. En dat kan toch niet de bedoeling zijn.... toch...

En smaken verschillen nu eenmaal ik vind de Nokia 6600 helemaal niet lelijk.

Het lijkt mij verstandig dit topic maar te sluiten voor er verdere discussies over kopieeren enz. gaan ontstaan.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Aankoop advies”