Firmware Blaupunkt MFD2

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Tail
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2005 20:44

Firmware Blaupunkt MFD2

Bericht door Tail »

Goeiedag,

Ik wil de gebruikers van een recent aangeschaft Blaupunkt MFD2 systeem eens vragen om hier hun huidige firmware versie te plaatsen. Ik heb momenteel "SW: 5.06" (dit is te vinden onder Systeem Info)

In een Deens forum kwam ik dit stukje tegen:
Of dat nou betekend dat versie 5.11R ook bestaat weet ik niet ;)


TIL JERES INFORMATION--skal Software versionen hedde SW: 5.11R--og SW: 5.06 i de andre 3kategorier i jeres anlæg...
SÅ HAR DET SENESTE mulige....
Kunne ikke sætte billede ind her--men sender dem gerne til jer, mail mig på JKM@jkm.it

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tail
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2005 20:44

Re: Firmware Blaupunkt MFD2

Bericht door Tail »

Niemand met zo'n systeem joh?
Heb van de week mijn dealer benaderd en doe moest het uitzoeken. Het antwoord "Nieuwe navigatie CD's zijn nu uitgekomen"... uhm, Navigatie CD's?

pffff echt helemaal niemand die er iets van weet gewoon, vreemd verhaal hoor... er moet toch iemand te vinden zijn?!, als ik hetzelfde systeem opstart in een Seat krijg ik een Seat logo te zien dus iemand moet weten hoe die software erin moet en wat versies zijn!! WAAAAAAAARGH :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wil je antwoord in je eigen jargon met oerwoud geluid of niet joh?

je vraagt naar een Blaupunkt MFD2 maar waarschijnlijk bedoel je de Volkswagen MFD2. Blaupunkt is de OEM.
Volgens mijn informatie is er nog geen nieuwere software dan de 5.06
Hoe je een MFD2 in een Seat kunt opstarten is me niet duidelijk. Om te beginnen zijn de stekkerverbindingen volkomen verschillend dus bedoel je misschien het apparaat dat reeds is ingebouwdVoorzover bekend zit daar een MFD in en geen MFD2 net zoals in een Ford Galaxy en een Skoda.

Wat denk je trouwens te kunnen winnen met een nieuwe software?

Als het een MFD is kun je er nooit CD's mee spelen en ik weet dat er volksstammen zijn die denken dat er met andere software op een MFD2 een mogelijkheid voor MP3 zou komen maar die droom kun je uit je hoofd zetten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tail
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2005 20:44

Bericht door Tail »

Gerritje schreef:Wil je antwoord in je eigen jargon met oerwoud geluid of niet joh?

je vraagt naar een Blaupunkt MFD2 maar waarschijnlijk bedoel je de Volkswagen MFD2. Blaupunkt is de OEM.
Volgens mijn informatie is er nog geen nieuwere software dan de 5.06
Hoe je een MFD2 in een Seat kunt opstarten is me niet duidelijk. Om te beginnen zijn de stekkerverbindingen volkomen verschillend dus bedoel je misschien het apparaat dat reeds is ingebouwdVoorzover bekend zit daar een MFD in en geen MFD2 net zoals in een Ford Galaxy en een Skoda.

Wat denk je trouwens te kunnen winnen met een nieuwe software?

Als het een MFD is kun je er nooit CD's mee spelen en ik weet dat er volksstammen zijn die denken dat er met andere software op een MFD2 een mogelijkheid voor MP3 zou komen maar die droom kun je uit je hoofd zetten.
Je hebt gelijk het is inderdaad de VW MFD2. Hoe kom jij aan die informatie als ik vragen mag?, ik kan namelijk via geen enkel kanaal (internet, dealers, PON) aan informatie komen hierover.

Ditzelfde MFD2 systeem kan in zowel in de Seat Altea (en ik meen ook de nieuwe Leon) als in de Skoda Octavia geplaatst worden. Ik heb zelfs mensen gezien die vroegen om een Firmware update omdat ze het VW logo bij opstarten wilde veranderen in het Skoda of Seat logo, dit schijnt ook te kunnen. (betrof in alle gevallen de MFD2)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het betreft hier info die ik heb opgdaan bij de Duitse Fora Geo24 en Naviforum.net
Er is geen regelrechte verandering van Logo o.i.d. mogelijk. In de besproken gevallen is er een hulpprogramma nodig om het logo in de operating software te veranderen met alle risico's van dien. Ik weet alleen van de MFD C, D en G versies dat het kon.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Als aanvulling op Gerritje's reactie nog de opmerking dat er mensen bezig geweest zijn met andere SW, die in feite voor andere systemen bedoeld is. Zo is er een MFD2 bestemd voor export naar de VS, Canada, Mexico, die echter niet met Europese kaarten draaien. Begin vorig jaar zijn er ook dergelijke systemen op E-Bay gesignaleerd, daar hebben de kopers dus een kat in de zak mee gekocht.

Er zijn ook mensen bezig geweest met het veranderen van logo's, wat zonder uitzondering uitdraaide in het opsturen van de MFD(2) naar de fabrikant, kassa dus.

Ook volgens mijn info, afkomstig uit een doorgaans zeer welingelichte bron, is de 5.06 de laatste officiële SW.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tail
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2005 20:44

Bericht door Tail »

JW schreef:Hallo,

Als aanvulling op Gerritje's reactie nog de opmerking dat er mensen bezig geweest zijn met andere SW, die in feite voor andere systemen bedoeld is. Zo is er een MFD2 bestemd voor export naar de VS, Canada, Mexico, die echter niet met Europese kaarten draaien. Begin vorig jaar zijn er ook dergelijke systemen op E-Bay gesignaleerd, daar hebben de kopers dus een kat in de zak mee gekocht.

Er zijn ook mensen bezig geweest met het veranderen van logo's, wat zonder uitzondering uitdraaide in het opsturen van de MFD(2) naar de fabrikant, kassa dus.

Ook volgens mijn info, afkomstig uit een doorgaans zeer welingelichte bron, is de 5.06 de laatste officiële SW.

Groet,
JW
Op de amerikaanse fora's kwam ik ook allerlei Firmware kwesties tegen, die systemen daar schijnen zelfs met Navteq kaarten te werken (uit m'n hoofd gezegt.) Ze gebruiken in iedergeval geen Tele Atlas dus het is qua software inderdaad helemaal anders.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tail
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2005 20:44

Bericht door Tail »

Nog een update:
Ik begrijp gewoon niet dat er niemand is die hier gewoon officieel even iets over kan zeggen.

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Met betrekking tot uw vraag kunnen wij u het volgende melden.

Naar aanleiding van uw vraag met betrekking tot de eventuele mogelijkheid van een update voor de software van het MFD2 Navigatiesysteem hebben wij navraag voor u gedaan. Het blijkt voor ons echter helaas niet mogelijk deze gegevens voor u te gaan. Er is een afdeling Techniek binnen de organisatie. Deze is rechtstreeks door de officiële Volkswagen-dealer, danwel door de aftersales-manager bij deze dealer, te bereiken. Wij hebben helaas geen toegang tot deze afdeling.
Wij adviseren u om de aftersales-manager bij uw dealer te vragen, de informatie die u zoekt, voor u na te gaan.
Mocht het gesprek met de aftersales-manager inmiddels een gepasseerd station zijn, dan bieden wij u graag de mogelijkheid uw klacht schriftelijk aan ons (de importeur) voor te leggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jij gelooft ook niet snel wat hè?

Vragen die je bij dit soort bedrijven stelt worden per definitie beleefd doch dringend afgewezen.
Waarom? Wel om de eenvoudige reden dat deze bedrijven als fabrikant of groothandel/importeur geen enkele relatie hebben met jou als eindgebruiker. Bovendien is men als de dood dat door onoordeelkundig gebruik van door hen gefabriceerde of geleverde apparatuur situaties ontstaan waarvoor men evt aansprakelijk zou kunnen worden gesteld.
Het is dus zeer terecht dat men je verwijst naar de dealer die als verkopende partij een juridische relatie met jou heeft. Een ander verhaal wordt het als je bij een bedrijf een "vriendje" hebt die aan de informatie kan komen. Echter ook deze mensen denken er in hun onschuld vaak niet aan wat de gevolgen kunnen zijn van het vrijgeven van bedrijfsinformatie aan derden.

Je kunt nu verder het hele internet gaan afstruinen naar MFD2 software maar ik kan je verzekeren dat die er voor onze omgeving althans en de hier gebruikte apparatuur niet is. Wel voor de MFD
Overigens heb je nog steeds niet aangegeven waarvoor je deze software nodig denkt te hebben.

http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?t=264
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tail
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2005 20:44

Bericht door Tail »

Gerritje schreef:Jij gelooft ook niet snel wat hè?

Vragen die je bij dit soort bedrijven stelt worden per definitie bellfd doch dringend afgewezen.
Waarom? Wel om de eenvoudige reden dat deze bedrijven als fabrikant of groothandel/importeur geen enkele relatie hebben met jou als eindgebruiker. Bovendien is men als de dood dat door onoordeelkundig gebruik van door hen gefabriceerde of geleverde apparatuur situaties ontstaan waarvoor men evt aansprakelijk zou kunnen worden gesteld.
Het is dus zeer terecht dat men je verwijst naar de dealer die als verkopende partij een jeridische relatie met jou heeft. Een ander verhaal wordt het als je bij een bedrijf een "vriendje" hebt die aan de informatie kan komen. Echter ook deze mensen denken er in hun onschuld vaak niet aan wat de gevolgen kunnen zijn van het vrijgeven van bedrijfsinformatie aan derden.

Je kunt nu verder het hele internet gaan afstruinen naar MFD2 software maar ik kan je verzekeren dat die er voor onze omgeving althans en de hier gberuikte apparatuur niet is. Wel voor de MFD
Overigens heb je nog steeds niet aangegeven waarvoor je deze software nodig denkt te hebben.

http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?t=264
Heeft er niets mee te maken of ik iets snel geloof of niet. Ik vind gewoon dat ik een product gekocht heb en als ik daar vragen over heb dan moet dit gewoon beantwoord kunnen worden. Inmiddels ligt de vraag weer bij de dealer die het nu weer doorgezet heeft naar het hoofd van de werkplaats (die deze week op vakantie is.)
Als het er op neerkomt dat ik zometeen een klacht in moet dienen, prima, ik wil gewoon een antwoord hebben.

Wat ik ermee wil bereiken?, ik vind het te gek voor woorden dat het systeem wel de TMC verkeersinformatie visueel weer kan geven maar niet de TMC flitsinformatie "begrijpt".
In mijn ogen is het gewoon zo dat de huidige firmware wel de TMC codes voor files begrijpt maar niet "begrijpt" hoe hij de codes van flitsinformatie moet weergeven.
Ik wil gewoon weten hoe dit zit dus, en als het definitief niet kan dan is dat ook een antwoord maar ik wil gewoon dat antwoord hebben van iemand die ook weet waar hij over praat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Begrijpelijk dat je wilt weten hoe het zit.
Zowel formeel, dus wie moet je benaderen voor inhoudelijke informatie, als ook hoe zit dat nou met die "flitsinfo".

Op dat eerste punt heeft Gerritje al aangeduid dat er een lastige weg te gaan is. Jij hebt een auto gekocht waarin de fabriek een MFD2-systeem gebouwd heeft. Dat is dus deel van die auto, en daarmee is het de verantwoordelijkheid van de fabrikant. Langs díe weg zul je het dus moeten benaderen, en da's knap lastig.

Die flitsinfo is wellicht wel zichtbaar, als gewone rode driehoekjes. Zó is het ook bij mijn VDO, dat driehoekje geeft dan aan dat er iets aan de hand is zonder dat te specificeren. Als ik vervolgens de info opvraag van dat driehoekje krijg ik te zien dat dáár een politiecontrole is. En pas nu ik er de nieuwste SW op heb, de 9.7 krijg ik ook een pop-up en een ping, zie viewtopic.php?p=25223#25223 Voor zover ik weet is dit de enige SW die dit mogelijk maakt, die driehoekjes had ik al eerder. Anderen ook, zoals Gerritje met z'n 5000.

Kun jij met je MFD2 zelf apart TMC zenders selecteren? Of is het altijd de zender waar je ook naar luistert? Pak dan één van de Vialis zenders, dus 538, Q-Music of BNR, zij zenden die mobiele controles als TMC signaal uit. De andere zenders doen dat niet...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat ik ermee wil bereiken?, ik vind het te gek voor woorden dat het systeem wel de TMC verkeersinformatie visueel weer kan geven maar niet de TMC flitsinformatie "begrijpt".
In mijn ogen is het gewoon zo dat de huidige firmware wel de TMC codes voor files begrijpt maar niet "begrijpt" hoe hij de codes van flitsinformatie moet weergeven.
Ik wil gewoon weten hoe dit zit dus, en als het definitief niet kan dan is dat ook een antwoord maar ik wil gewoon dat antwoord hebben van iemand die ook weet waar hij over praat.
Kijk nu komen we ergens.
Als je meteen bij het begin van dit topic had aangegeven wat je eigenlijk wilde dan hadden velen hier op dit forum je meteen kunnen vertellen dat de Blaupunkt-apparatuur en alle OEM apparaten zoals van Volkswagen, Audi, Skoda, Seat en Ford deze informatie niet kunnen geven want zo werken hun systemen nu eenmaal niet. Zij geven je TMC informatie en geen flitsinformatie. De Flitsinformatie die je bij sommige systemen "koopt" is iets van de fabrikant van dit systeem (VDO) terwijl TMC iets is dat internationaal geregeld is en waarvoor speciale vertaaltabellen bestaan. Hierin staat wel een uitdrukking als politiecontrole maar die heeft kennelijk een int overeengekomen codering meegekregen die niet meteen tot een mondelinge of andere duidelijke waarschuwing leidt.
Dus zolang andere fabrikanten niet overgaan tot een zelfde systematiek als VDO krijg je deze informatie nooit anders te zien dan als "controle"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tail
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2005 20:44

Bericht door Tail »

Je verhaal klinkt op zich heel logisch. Wat ik alleen niet begrijp is dat ik dit wel eens werkend gezien heb in een Ford en zeker ook in een Volvo waarbij het gewoon ging om fabrieks-af systemen.

Bij Volvo heet het in de TMC lijst "Politiecontrole" (meen ik) en komt het ook als zodanig VISUEEL op de map te staan net als in de Ford die ik toen gezien heb.

Dus al met al snap ik er niets meer van

:cry: maar goed, ik zie wel wat voor een antwoord ik krijg, als het niet mogelijk is dan niet... sim-pel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Tail schreef:Je verhaal klinkt op zich heel logisch. Wat ik alleen niet begrijp is dat ik dit wel eens werkend gezien heb in een Ford en zeker ook in een Volvo waarbij het gewoon ging om fabrieks-af systemen.

Bij Volvo heet het in de TMC lijst "Politiecontrole" (meen ik) en komt het ook als zodanig VISUEEL op de map te staan net als in de Ford die ik toen gezien heb.

Dus al met al snap ik er niets meer van

:cry: maar goed, ik zie wel wat voor een antwoord ik krijg, als het niet mogelijk is dan niet... sim-pel.
Daarom mijn vraag, zie boven: op welke zender heb jij afgestemd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tail
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2005 20:44

Bericht door Tail »

JW schreef:
Tail schreef:Je verhaal klinkt op zich heel logisch. Wat ik alleen niet begrijp is dat ik dit wel eens werkend gezien heb in een Ford en zeker ook in een Volvo waarbij het gewoon ging om fabrieks-af systemen.

Bij Volvo heet het in de TMC lijst "Politiecontrole" (meen ik) en komt het ook als zodanig VISUEEL op de map te staan net als in de Ford die ik toen gezien heb.

Dus al met al snap ik er niets meer van

:cry: maar goed, ik zie wel wat voor een antwoord ik krijg, als het niet mogelijk is dan niet... sim-pel.
Daarom mijn vraag, zie boven: op welke zender heb jij afgestemd?

Groet,
JW
Ja ik kan zelf selecteren, staat bij mij altijd op BNR. Ik krijg dus ook wel degelijk "Controle's" te zien in het tekstuele TMC scherm. Ik zou allang blij zijn als er ook maar iets werd weergegeven op de kaart, maar dat gebeurt dus geheel niet. Nu moet ik elke keer gaan bladeren door de TMC lijst (die soms wel eens 60 files bevat) om te kijken of er op de weg waar ik rij niet nog iets anders is gemeld dan alleen files. Eigenlijk niet te doen dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Het betreft hier info die ik heb opgdaan bij de Duitse Fora Geo24 en Naviforum.net
Er is geen regelrechte verandering van Logo o.i.d. mogelijk. In de besproken gevallen is er een hulpprogramma nodig om het logo in de operating software te veranderen met alle risico's van dien. Ik weet alleen van de MFD C, D en G versies dat het kon.
Een goede bekende :wink: tipte me vanavond dat JNCS inmiddels SW beschikbaar heeft die een logo kan veranderen http://www.jncs.nl/winkel-filter.asp?aa ... tie&shop=1

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.navi-projekt.de/

Hier kost het niets, maar nog steeds niet voor een MFD2
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 Firmware vraag
    door patriekje92 » 21 jun 2015 13:12 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1349
  • PC5200 firmware update
    door jessie » 22 jul 2015 09:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1655
  • RNS510 firmware update hulp
    door martijn2308 » 19 nov 2015 09:39 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1452
  • Grundig M5 software/firmware update
    door owee9292 » 16 jul 2015 21:42 » in Grundig
    Reacties: 3
    Weergaves: 6554
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 792
  • Kaart en firmware versie Discovery Pro
    door rjdewit » 01 sep 2016 13:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 2167
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 781

Terug naar “V.A.G”