Zelf objecten toevoegen in Navteq Volvo RTI t1000-7921

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
bartbos
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2005 14:18

Zelf objecten toevoegen in Navteq Volvo RTI t1000-7921

Bericht door bartbos »

Hallo

Sinds kort heb ik een nieuwe Volvo met een Navteq RTI t1000-7921.
Voor het werk moet ik regelmatig naar verschillen monsterpunten toe. Mij vraag weet iemand of is het wel mogelijk om deze objecten toe te voegen aan het systeem zodat ze als eindbestemming op te geven zijn?

alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Bedoel je met je vraag of je die monsterpunten kunt vastleggen nádat je daar geweest bent? Dat moet wel kunnen denk ik, in je adresboek met "(huidige) positie opslaan" en er dan zelf een naam aan geven. Dat kan toch ook bij jouw systeem?

Als je bedoelt of je dat vooraf kunt doen, zul je de coordinaten van die punten moeten kennen, en die dan invoeren. Als jouw systeem dat toelaat natuurlijk. Die coordinaten zijn wel te vinden door in te zoomen op de maporama kaarten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bartbos
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2005 14:18

Bericht door bartbos »

Hallo,

Ik bedoel dat ik een 1000 punten heb digitaal met x y coordinaten en die wil ik graag in een keer toevoegen tot het systeem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voorzover mij bekend is dit wel mogelijk met een AVIC-900DVD systeem of soortgelijk.
Bij vaste systemen nog niet eerder van gehoord. Hier komen de voorstanders van PDA navigatie om de hoek kijken want daar kan het natuurlijk wel en rij eenvoudig.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bartbos
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2005 14:18

Bericht door bartbos »

bedankt gerritje

Ik merk dat een pda wel voordeel heeft maar die heb ik niet. Het type is Navteq volvo rti T1000-7921
DV-P2001/P28E/P1E-6.

Misschien heb je hier meer aan en hopelijk kom ik tot een oplossing. Het zou een vereenvoudiging van de werkzaamheden kunnen zijn.

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt je uitputten in het weergeven van je typenummers etc maar dat helpt je echt niet verder.
Overigens is jouw systeem niet van Navteq maar van Mitsubishi Electric Company (Melco). Navteq is uitsluitend leverancier van de kaartdatabase aan Melco die er de CD's of DVD's mee samenstelt voor Volvo.
Het systeem kan het niet en is daartoe ook niet te verleiden door het voeren van een CD met 1000 monsterpunten (wat dat ook moge betekenen). Koop een PDA met Tomtom dan ben je geodkoper uit dan een oplossing zoeken voor jouw wensen.
Zoals al gezegd: met uitzondering van de AVIC-900DVD kan geen enkel systeem dit verwerken.
In je eigen systeem kun je een aantal van deze punten wel als adres opslaan als je de coördinaten invoert maar 1000 punten is wel heel erg veel als je bedenkt dat de meeste systemen niet meer dan 200 adressen kunnen bevatten.

Bij de Pioneer AVIC-900DVD sla je naar ik heb begrepen deze adressen apart op met behulp van een MMC kaart oid.
Ik zag wel een item dat iemand de met een 900DVD weggeschreven gegevens op een CD wil hebben en denkt ze zo in een andere Pioneer navi te kunnen inlezen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als aanvulling op mijn vorige bericht:
Ik herinner me dat er bij VDO Dayton ooit het plan bestond om aparte reisgidsen en andere informatie op CD-rom uit te geven. Bij de toenmalige software updates is er al rekening mee geouden om de systemen dan als HTML browser te gebruiken. Als deze uitgaven bestaan zou je dus wel via het noodzakelijke correct format voor zo'n database, een eigen database kunnen aanleggen. Dan nog is het systeem-specifiek en dermate gecompliceerd dat mij dit vooralsnog een heilloos experiment lijkt. Onmogelijk is het zeker niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Als aanvulling op mijn vorige bericht:
Ik herinner me dat er bij VDO Dayton ooit het plan bestond om aparte reisgidsen en andere informatie op CD-rom uit te geven. Bij de toenmalige software updates is er al rekening mee geouden om de systemen dan als HTML browser te gebruiken. Als deze uitgaven bestaan zou je dus wel via het noodzakelijke correct format voor zo'n database, een eigen database kunnen aanleggen. Dan nog is het systeem-specifiek en dermate gecompliceerd dat mij dit vooralsnog een heilloos experiment lijkt. Onmogelijk is het zeker niet.
VDO heeft dat geïmplementeerd met C-IQ. Al die reisgidsen en andere informatie als winkelgidsen, Campinggidsen e.d. staan inmiddels op de CD's en DVD van de C-IQ systemen. Bij de colorsystemen 5400 en 5500 kun je die met een HTML achtige browser bekijken.

Voor het zelf compileren van databases, die vervolgens door de Navi gelezen kunnen worden moet je beschikken over het juiste hardware platform, waarop dan de besturings SW draait die zoiets om kan zetten naar een format dat voor jouw Navi geschikt is. En wie beschikt er over zo'n aparte computer, die heel anders is dan een PC? En vervolgens over de kennis van die (programmeer)taal die daarop draait? Juist ja, de mensen in de ontwikkelcentra van de Navi SW, en die werken in opdracht van...

Al met al is het natuurlijk te hopen dat er wel een keer iets van open SW komt waarbij het zelf compileren tot de mogelijkheden behoort. Op het wensenlijstje dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Overigens is deze informatie ook grootdeels beschikbaar voor die stakkers onder ons die nog geen C-IQ hebben. De CD's van Frankrijk en Benelux zijn verkrijgbaar met Michelingids en Duitsland met Varta-Führer.

Uit de gebruiksaanwijzing van de MS5100:
Op dit moment wordt gewerkt aan CD's met aparte reisgidsinformatie in de vorm van HTML-pagina's, die u net als met een internet-browser kunt "doorbladeren". Door deze vorm kan de CD o.a. ook plaats bieden aan informatie van meerdere aanbieders, omdat ook CD's zonder wegenkaarten kunnen worden gebruikt.
daar hebben we dus nooit meer wat van gehoord, die aparte CD's!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gerritje,

Zoiets wordt dan wel "voortschrijdend inzicht" genoemd :wink:
Ik vermoed dat dit ook te maken heeft met de beperkte rekensnelheid van de MK3 computers, zoals de 5000 er eentje is. En het feit dat VDO zich helemaal op C-IQ concentreert, uit begrijpelijke overwegingen en motieven.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoort dit topic niet thuis in het Volvo-gedeelte? Het gaat immers om het apparaat van Volvo en niet van Navteq...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27

Bericht door Denniskl »

Is het een systeem wat origineel Volvo is?
Het Volvo RTI navigatiesysteem?
Daar heb je verschillende van volgens mij.
Want je hebt ook de HU-1205, das ook een RTI systeem.
Maar das gewoon een dubbeldin systeem.

Misschien is het model Volvo wel handig. Dus een S40, V50, S60, C70, V70, XC70, S80 of een XC90 :shock:
(Zo, das er uit)

Navteq leverd alleen de navigatie-cd's...
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • garmin kaarten zelf op zetten als abonnement niet meer werkt
    door huckybear65 » 20 feb 2015 18:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 562
  • in copilot toevoegen icoon
    door hanssteenderen » 02 sep 2014 20:47 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software
    Reacties: 0
    Weergaves: 616
  • Compositionele Media logo radio toevoegen
    door rjdewit » 25 feb 2017 14:41 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 439
  • Lege SD kaart voor Navteq download
    door lynn » 19 aug 2014 16:19 » in Lancia
    Reacties: 1
    Weergaves: 2525

Terug naar “Volvo”