Snelheidscontroles op RTI

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
mafvvolvo
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2006 01:13

Snelheidscontroles op RTI

Bericht door mafvvolvo »

Sinds kort heb ik de beschikking over een Volvo met RTI (DVD), hoe krijg ik de snelheidscontrole informatie hierop?

Kan ik ook de traject controles op mijn systeem krijgen?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de verkeersinfo standaard van een andere zender komt dan van Radio 1?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de snelheidscontroles en trajectcontroles op je systeem te tonen. De snelheidscontroles komen wel binnen, als je TMC ontvangt van 1 van de VIA-zenders (Q-music, Radio 538 of Business News Radio), maar worden voor zover mij bekend niet getoond op je scherm. Je kan ze dan alleen zien als je alle binnengekomen meldingen gaat bekijken (in het menu).

De trjectcontroles worden niet via TMC uitgezonden, maar werken op sommige systemen via een aparte vijrschakeling (zo werkt het bij VDO Dayton) of een aparte CD (zoals bij o.a. de Becker-systemen). Voor de Volvo-systemen kan dit niet.

De verkeersinfo van radio 1 is altijd nog, volgens velen, de beste TMC-zender. Nadeel is dat hier geen flitsinfo wordt meegestuurd. Of jij van zender kan veranderen weet ik niet (ken het systeem niet zo goed). Wellicht dat iemand anders hier wat meer over kan zeggen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VolvoZoeker
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2006 07:28

Bericht door VolvoZoeker »

@mafvvolvo - Hoi, Ik weet niet welke volvo je rijdt, maar ik rij een S80 met RTI er in. Ik heb de tmc altijd op Q-music staan, omdat hier standaard flitsmeldingen worden meegezonden. Trajectcontroles worden niet meegezonden, maar mocht je een lijst willen hebben, dan kan ik die wel regelen voor je denk ik.
Bij mij worden de snelheidscontroles aangegeven op m;n RTI scherm met een geel pijltje. Werkt prima. Mocht je er niet uitkomen, dan kan ik je ook van harte www.volvo-forum.nl aanbevelen.

gr
Menno

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Volvo”