Pulssigaal: hoe te meten / controleren?

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
harm02
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2006 15:31

Pulssigaal: hoe te meten / controleren?

Bericht door harm02 »

Ik heb de juiste draad naar de cruiseccontrol afgetapt op als pulssignaal te dienen. Mijn VDO MS 5000 geeft in de diagnose geen pulsen aan. Heb de draad met een analoge voltmeter gemeten en (ook langzaam rijdend) zie ik een constante plus (dus geen beweging in de wijzer). Hoe kan ik de puls het beste meten of contoleren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: pulssigaal

Bericht door JW »

harm02 schreef:Ik heb de juiste draad naar de cruiseccontrol afgetapt op als pulssignaal te dienen. Mijn VDO MS 5000 geeft in de diagnose geen pulsen aan. Heb de draad met een analoge voltmeter gemeten en (ook langzaam rijdend) zie ik een constante plus (dus geen beweging in de wijzer). Hoe kan ik de puls het beste meten of contoleren?
Zo te lezen heb je die dus niet te pakken, een constante plus (12V?) duidt op een voedingsdraad.....

Over welke auto heb je het en wat voor CC is het, een af fabriek of een later ingebouwde?
Gaarne zo veel mogelijk info, dan heb je een grotere kans dat we je kunnen helpen.

Groet,
JW

P.S. De Mod zal dit topic wel verplaatsen, zodra bekend is om welke auto het gaat :idea:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harm02
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2006 15:31

Bericht door harm02 »

Het is een volvo 960 uit 12-94, model 95 en de cc is af afbriek. De geel/grijze draad is volgens documentatie het pulssignaal. Kan ook groen/oranje zijn volgens het boek, maar die komt niet bij de cc unit uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voor de 960 kom ik de volgende pulsgegevens tegen

--960 3.l 1990-1996 Im Fußraum auf der Fahrerseite, weißer 38 PIN Stecker PIN 12 Kabelfarbe: grün / orange
Alternative: Am Motorsteuergerät am 55 PIN Stecker, PIN 9, Kabelfarbe: grau/gelb
--960 ( 964-965 ) 1994 - Kabelfarbe: grün/orange. Unter Lenkradverkleidung am Motorsteuergerät, weißer 38 Pin Stecker, Pin 12.
--959 3.0 9/1990 - Kabelfarbe: grau/gelb. Oberhalb des Hebels zur Haubenöffnung am Motorsteuergerät, 55 Pin Stecker, Pin 9.

Die groen/oranje draad zou dus wel eens goed kunnen zijn, je moet 'm alleen van een andere plek halen.
Maar er is dus bij sommige modellen ook een bruikbare grijs/gele draad op de 55-polige stekker van de motorsturing.
Oftewel: verder zoeken is geboden.

Het meten van een puls is lastig, met een gewone analoge meter lukt dat niet. Een meter met een Ledje zou wel kunnen werken. Maar 12V (?) op die draad kan nooit goed zijn, de puls is een positief bloksignaal tov nul, met iets van 3000-6000 pulsen per kilometer.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harm02
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2006 15:31

puls gevonden

Bericht door harm02 »

Nou Joost, je had het bij het goede (draad)eind, als je begrijpt wat ik bedoel. In de kabelboom, die ik vijf keer geprobeerd heb uit elkaar te draaien, zat nog een grijs/gele draad. Dat is opgelost.

[edit moderator] vraag verplaatst naar het VDO Dayton-gedeelte, omdat die daar meer op zijn plaats waren [/edit moderator]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Volvo”