Pulsdraad Volvo V50?

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
RolandDV
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2004 23:33

Pulsdraad Volvo V50?

Bericht door RolandDV »

Hallo allemaal,

Een vriend van mij heeft net een nieuwe volvo V50 gekocht en daar moet een MS5500 ingebouwd worden. De enige vraag die ik heb is: Waar kan ik de pulsdraad aansluiten??? Kan hierover nergens iets terugvinden.

groetjes uit Belgïe, Roland

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Roland,

Waar die puls bij de V50 zit weet ik ook niet precies, je zou kunnen kijken of de info over de S 60/V70 hier ook van toepassing is, er is immers bij de 50 van het zelfde basis platform gebruik gemaakt als ik me goed herinner.

Kan die vriend overigens niet gewoon bij z'n dealer informeren hoe het zit? Heb ik destijds ook gedaan vóór de aflevering van m'n Xantia, en toen hebben ze er zelfs een draadje aan geknoopt voor me :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RolandDV
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2004 23:33

Bericht door RolandDV »

Bij de delaer weten ze zich ook geen raad en proberen ze mijn kameraad zover te krijgen dat ze achteraf het volledige RTI van Volvo willen inbouwen. Of men moet dure interfaces aankopen wil je de MS5500 inbouwen.

Roland

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo,

De nieuwe Volvo V-50 heeft geen electronisch (analoog)snelheidssignaal in de auto die je kan gebruiken :cry: .alleen digitaal :!:
Hiervoor moet je een CAN-Bus-interface gebruiken, en hiermee kan je wel een signaal uit de auto halen voor de navigatie.

:idea: misschien kan de garage een CAN-Bus interface plaatsen in de auto, die weten precies waar ze de draden moeten pakken.

CAN bus interface :arrow:

In moderne voertuigen komen ook steeds vaker digitale signalen voor in plaats van "gewone" analoge signalen. Bij analoge signalen is er voor elk signaal een aparte draad nodig. Bij een digitaal netwerk (CAN Bus) kunnen er diverse signalen in de vorm van codes over dezelfde draad lopen. Veel auto's zijn tegenwoordig voorzien van een CAN-bus, maar meestal is er nog wel een analoog signaal voorhanden. Er zijn inmiddels ook automodellen waarbij het alleen nog met een CAN-bus interface mogelijk is om het digitale snelheidsignaal om te zetten naar een analoog signaal.

gegevens komen van: http://www.gps-garmin.nl/body_autotechniek.html

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pulsdraad
    door ReneterH » 21 nov 2017 18:35 » in Subaru
    Reacties: 1
    Weergaves: 354
  • Pulsdraad Grand Punto 1.3 M-Jet diesel
    door puijke » 10 jan 2015 00:20 » in Fiat
    Reacties: 3
    Weergaves: 842
  • pulsdraad Daihatsu Cuore bj 2012
    door Harry Maas » 28 feb 2016 14:15 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 406

Terug naar “Volvo”