Hulp gevraagd

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Hulp gevraagd

Bericht door hapee50 »

Sinds een half jaar rij ik in een Volvo V70 (BJ 6-2002) en dat bevalt op zich erg goed :D . Alleen ..................... de Volvo radio (HU-603) met een Tomtom Go 700 (zat erin toen ik 'm kocht) bevalt voor geen meter :( . Dus het plan opgevat om de zaak te vervangen door een dubbeldin systeem. Door toeval kan ik vrij goedkoop (en betrouwbaar) een Pioneer D3 kopen van een goede vriend en ik wil 'm zelf inbouwen. Hij past goed bij m'n wensen (degelijke leverancier, stevige versterker, iPod aansluiting en evt. tweede scherm voor de kids achterin). En toen kwamen de vragen ............. :? . Na de halve zondag op internet doorgebracht te hebben zie ik door de bomen het bos niet meer. Wellicht dat de experts op dit forum me verder kunnen helpen.

Wat heb ik nodig (afgezien van een inbouwraam etc. en de nodige dosis geduld) om de zaak goed aan de praat te krijgen? Ik lees van alles over DIN en ISO stekkers, Can Bus adapters, speedpulsen, etc.. Kortom help me op weg om (uiteraard tegen aanvaardbare kosten) dit project tot een goed eind te brengen. Ook adviezen voor andere oplossingen (geen originele RTI, is me veel te duur) zijn welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Afgezien van de reeds gemelde onderdelen heb je alleen nog een handleiding nodig of althans aanwijzingen.
In de inbouwhandleiding van de D3 staat ruim voldoende beschreven welke aansluitingen er dienen te worden gemaakt. Afgezien van de standaard aanwezige signalen als 12 volte permanent, 12 volt geschakeld, massa en verlichting, moet je dus minimaal een snelheidpuls en indien maar enigszins mogelijk ook een achteruitrijsignaal aansluiten.
De reden van deze aansluitingen wordt op deze site, maar ook in de handleiding van Pioneer voldoende uitgelegd.
ISO is de standaard voor de stekkers waarmede de diverse signalen worden aangevoerd. Zwart voor de spanningen etc en bruin voor de luidsprekers. Voor de Pioneer zul je verloopstekkers moeten maken.kopen want die werkt met losse draden zo te zien.

Voor de snelheidpuls moet je de auto slopen :wink:
V70 03/2002- Fußraum links, über den Pedalen die verkleidung entfernen, darunter liegenden Relaisträger ausklipsen und vorsichtig in den Fußraum ziehen, Abdeckung vom Träger entfernen, Stecker D, PIN 10, nicht belegt Bitte vorher Batterie abklemmen, dazu Angaben von Volvo beachten
Achteruitrijsingaal kun je makkelijkst aftakken van de achteruitrijlichten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Frame kan ik je nog aan helpen voor een forumprijs, € 26,80 incl. verzendkosten.
http://link.marktplaats.nl/248502149
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Bericht door hapee50 »

Allereerst @Gerritje: dank voor het snelle antwoord :D . Gelukkig weer op het spoor gekomen. Ondertussen ook verder gelezen en gesurfd. Ben er bijna uit. Nog twee vragen:
- bij Volvo (zo heb ik begrepen) moeten sommige zaken software-matig geïnstalleerd worden. Is de speedpulse meteen aan te sluiten of moet ik dan vervolgens langs de Volvo-dealer om 'm "aan" te laten zetten? Is die speedpulse trouwens echt zoveel werk?
- de antennestekker van Volvo schijnt anders te zijn dan de bekende DIN stekker/banaan. Bekend of "broodje-aap"-verhaal :roll: ?

Dan @kobus1960: aantrekkelijk aanbod :Yes: . Ik weet alleen nog niet of ik het nodig heb. Kan ik er later op terugkomen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volgens mij zul je niet naar de Volvo dealer hoeven maar misschien wel voor een verloopstekker voor de radio.
Misschien dat je dan ook meteen een fantoomadapter kunt aanschaffen voor de voeding van de antenneversterker.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Bericht door hapee50 »

Da's mooi. Is die fantoomadapter merk-specifiek? Ik heb er nog één liggen van m'n vorige auto (Passat 3BG van 2003).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Uiteraard, heb meerdere frames, o.a. Pioneer, JVC en Universeel ISO formaat
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

hapee50 schreef:Da's mooi. Is die fantoomadapter merk-specifiek? Ik heb er nog één liggen van m'n vorige auto (Passat 3BG van 2003).
Geen probleem
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Bericht door hapee50 »

Update: vriend kon zijn auto (waar de D3 inzat) goed verkopen .......................... maar met D3. Jullie begrijpen het dus al: ikke geen D3 :cry: In ieder geval bedankt voor alle waardevolle tips

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

heb jij mazzel, kun je ff doorsparen voor een beter en meer uptodate systeem zonder dvd loopwerk voor navigatie
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Bericht door hapee50 »

Suggesties?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Frames zijn allen verkocht.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Kenwood DNX7240 of DNX5240
Clarion MAX688 icm de nieuwe sd computer.
Pioneer Avic F910 (binnenkort leverbaar)

Inbouw is geen probleem, dubbeldinframes genoeg te koop.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Bericht door hapee50 »

@Gentry: dank voor de tips :D . Ga er mee aan de gang.

@Kobus1960: je begrijpt dat het allemaal wat minder urgent is geworden. In ieder geval bedankt voor het bericht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Bericht door hapee50 »

Nieuwe update: ietsjes doorgespaard en een nieuwe Kenwood DNX-5220BT gekocht. Was prijstechnisch erg aantrekkelijk t.o.v. de 5240BT. En naar wat ik begrepen heb op dit forum zijn de verschillen klein. Het kaartmateriaal zal wel ouder zijn, maar dat is gratis (ook naar wat ik begrepen heb) te downloaden. Ikke :D dus. Het spaart ook een hoop werk (de beruchte en veel bediscussieerde speedpulse) en ik heb al genoeg te doen met de inbouw (vaste telefoon, losse telefoonhoorn en HU-603 eruit, nieuw inbouwraam aanpassen, telefoonhouder monteren, voeding hiervoor in elkaar flanzen, allerlei speciale stekkeradapters en een fantoom-dinges erin). Bovendien ben ik nu een Tomtom uit het jaar "vrouw Holle" gewend (weliswaar met recent kaartmateriaal) en dat navigeert eigenlijk best wel goed. Ik krijg alleen puistjes van dat losse ding dat op m'n dashboard staat en bij de minste of geringste hobbel begint te trillen en van dat kleine schermpje en van het slechte geluid en ................... :evil: .

Weet iemand van jullie trouwens of ik de microfoon van de Volvo telefooninstallatie (zit vast aan de hoofdsteun; werkt eigenlijk best goed) kan gebruiken met de Kenwood? Er zal wel weer een andere stekker aanzitten, maar dat lijkt me op te lossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het kaartmateriaal zal wel ouder zijn, maar dat is gratis (ook naar wat ik begrepen heb) te downloaden.
:?: :?: :?:
Vertel :!:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Bericht door hapee50 »

Kijk hier eens: http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=12571. Of zie ik het verkeerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In ieder geval nog niet gratis en ook nog niet voor Kenwood.
Totnutoe alleen voor de Garmins na betaling van eenmalige bijdrage
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Er zijn wel kaarten te koop voor de Kenwoods http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=13158 maar die zijn niet bepaald "gratis".
En zo'n lifetime abo als voor de Garmins is er (voorlopig) niet bij.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

Toch denk ik dat er een goede kans is dat je een gratis update kunt aanvragen. Voor "normale" Garmin's, portable apparaten die via een USB-verbinding met de computer verbonden kunnen worden, hanteert Garmin de policy dat als een nieuwere kaart als geinstalleerd beschikbaar is op het moment van het eerste gebruik, je recht hebt op deze update.
De Garmin online update procedure kan dat controleren doordat het apparaat de datum van het eerste satellietontvangst heeft weggeschreven in een bestand.

Probleem is dat de Garmin online update procedure nog niet echt gericht is op de vast in de auto geinstalleerde Kenwood/Garmin's. Een USB-verbinding met de computer, hoewel aanwezig in de Kenwood/Garmin, bestaat officieel niet.

Zoals je in het bovengenoemde draadje kunt lezen is het een aantal Kenwood/Garmin gebruikers een aantal maanden geleden gelukt om bij Garmin een update DVD aan te vragen door het 10-cijferige serienummer van de Kenwood/Garmin in te vullen op de Garmin website. Na ontvangst van deze DVD bleek deze echter niet bruikbaar om de 72XX en 82XX serie te updaten. Maar voor de 52XX zou de installatie en activatie moeten werken.

Probeer de DVD maar eens aan te vragen.

Edit Mod: Het vervolg hierop is te lezen in Breaking News van Piet22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Bericht door hapee50 »

@Piet22
Dank voor je eerlijke en volwassen antwoord (in tegenstelling tot wat andere antwoorden). Inmiddels was ik ook al zover. Ik heb echter sterk de indruk dat je post binnen korte tijd verwijderd gaat worden. Een post van Gentry en een tweetal posts van mijzelf was dat lot al beschoren. Kennelijk moet er iets geheim gehouden worden :wink: .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Bericht door hapee50 »

Nagekomen bericht: posts niet verwijderd, stonden in een ander draadje. Excuses :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hunter6
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 16:02

Bericht door Hunter6 »

Piet22 schreef:Toch denk ik dat er een goede kans is dat je een gratis update kunt aanvragen. Voor "normale" Garmin's, portable apparaten die via een USB-verbinding met de computer verbonden kunnen worden, hanteert Garmin de policy dat als een nieuwere kaart als geinstalleerd beschikbaar is op het moment van het eerste gebruik, je recht hebt op deze update.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vergeet het maar. Mijn nu 2 maand oude DNX5220BT had bij aanschaf nog versie 2008 erop staan (deze is van nov 2007)
Ik heb de verkoper hierop aangesproken en hij zou contact op nemen met Kenwood.
Een maand later nog niks vernomen van mijn dealer dus toen maar zelf contact met Kenwood opgezocht, deze stuurde me echter weer terug naar mijn dealer.
Afgelopen week had ik hem alweer 2 maand in bezit en heb voor de zoveelste keer contact gehad met de dealer, maar deze zegt dat hij geen reactie van Kenwood krijgt. Dus dacht ik dat ik maar eens met sailtron contact op moest nemen, en deze stuurde me ook weer terug naar de dealer. :evil:
De dealer wordt tot zwarte piet gemaakt, en Kenwood zwijgt als het graf.

Kenwood reageerd dus niet op kwesties met verouderde kaarten. Een zeer kwalijke zaak maar blijkbaar kunnen ze zich de arrogantie veroorloven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De dealer wordt tot zwarte piet gemaakt, en Kenwood zwijgt als het graf.

Kenwood reageerd dus niet op kwesties met verouderde kaarten. Een zeer kwalijke zaak maar blijkbaar kunnen ze zich de arrogantie veroorloven.
Volkomen juist wat hier gebeurt.
Kenwood heeft helemaal niets met jou te maken en het is dus volledig correct dat ze niet reageren. Je kunt het hooguit vervelend vinden of klantonvriendelijk maar juridisch is dit volledig in orde De dealer heeft jou een toestel verkocht en is voor 100% en meer verantwoordelijk voor de afhandeling en kan zich nimmer verschuilen achter de fabrikant.
Een situatie die we hier vaker zijn tegengekomen waarbij de klant van het kastje naar de muur wordt gestuurd, en erger, de klant denkt nog dat de dealer gelijk heeft ook. Sailtron is hier de partij die dient te worden aangesproken.
xxxxxx Mod edit, zie reglement IIIa

Je zou je eens moeten verdiepen in de rechten van de consument en de verplichtingen van de verkoper.
Zoek eens op de site van de nieuwe Consumentenautoriteit http://www.consumentenautoriteit.nl
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Terecht schrijf je dat de Dealer moet worden aangesproken, die kan wel een "winkeldochter" verkocht hebben voor een mooi prijsje.
Daarom is me niet duidelijk waarom Sailtron hier genoemd wordt, dat is de dealer toch niet?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Hulp bij ontdekken map update
    door Maxb » 08 jan 2017 12:45 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 559
  • Graag hulp, Clarion vrx6570rz
    door Jtmeent » 10 feb 2019 22:45 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 576
  • RNS510 firmware update hulp
    door martijn2308 » 19 nov 2015 09:39 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1444
  • Update Discover Pro hulp nodig aub
    door m535i » 15 jun 2017 14:25 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 2809
  • Zenec 2010 hulp gezocht
    door Geijsel » 22 jan 2018 14:41 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 496
  • Dringend hulp gezocht Opel CD 500 MY2009/2010 Beneluxversie 2014/2015
    door Paultje Poets 1979 » 06 feb 2016 22:01 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 576
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 533

Terug naar “Volvo”